Agila mi je slaba i mala: da li da kupim Astru G ili Vectru?

Pitanje: Pozdrav g.Todoroviću, već jedno vreme tražim neki auto do 5.000 evra. Trebao bi mi nešto malo prostraniji i jači od onoga što trenutno imam (Opel Agila 1.0) pošto godisnje dosta prelazim. Karavan bi mi najvise odgovarao ali od dole navedenih auta svidjami se i astra iako nije karavan. Trenutno se dvoumim između tri automobila , i zanimalo bi me Vaše mišljenje. Hvala unapred.

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/1727785_VW_Golf_5_2007_god

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/1738264_Opel_Vectra_2008_god

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/1731080_Opel_Astra_2009_god

 

Servis turbo punjača

Ime i prezime: Dragan Lendjel
Kada planirate kupovinu?: U narednih 2-3 nedelje
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: Do 5000e
Šta trenutno vozite?: Opel Agila 1.0 2002 god.
Između kojih se automobila dvoumite?: VW Golf 5 2.0 TDI, Opel Vectra 1.9 CDTI i Opel Astra 1,4
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Pretragom na google/u
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 13000-15000 km

Foto-Aleksandar-Todorovic-Fiat 500LOdgovara Aleksandar Todorović: Hvala na pitanju, i hvala na poverenju. Nisam siguran da ću uspeti sa ovim odgovorom da razrešim sve vaše dileme, ali zato očekujem vaša nove pitanja, i vaše nove linkove oglašenih polovnih automobila. Automobili koje želite da vam uporedim ne pripadaju istoj klasi. Opel Vectra je mnogo veći, udobniji, i komforniji automobil od Golfa V a posebno od Astre G. Naravno, upoređujete benzinca sa dizelašima, i tu je možda još veća razlika, jer VW-ov 2.0 TDI (PD) motor ima dvostriko veći obrtni moment od Opelovog 1.4 Twinport motora, koji kao da nema tih svojih 90 KS, koliko Opel tvrdi (taj agregat realno ima 90 KS, ali nešto sporije prihvata gas, nije elastičan, i prosto ne nudi dovoljno dobre performanse).

Navedeni linkovi mi ukazuju da će vas lako prevariti potencijalni prodavci, jer vi gledate povoljnu cenu, a ne ko prodaje automobil. Auto gledate 2h, a isto toliko bar 2h gledajte prodavca.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT SAMO G.LENĐELU NA MEJL.

Ako vam je primarno da kupite auto čije vas održavanje neće puno koštati, onda je izbor Astre G 1.4 16V prilično dobar izbor, jer je taj motor prilično pouzdan, nije skup za održavanje, a rezervni delovi za Astru G se mogu naći po prilično povoljnim cenama, svakako originalni delovi su kod Opela puno skuplji, a u Beogradu su Opelovi servisi pareno skupi, recimo skoro dva puta su skuplji od Toyota Centra, koji razumljivo servisira Toyote.

Razume da dajete prednost Opelu, jer ste zadovoljni sa Agilom, koja jeste mala, ali je veoma praktična, i štedljiva. Verujem da niste mnogo zahtevni po pitanju performansi, jer Opelov 1.0 motor sa samo 3 cilindra ne nudi dobra ubrzanja, a međuubrzanja su mu očajno loše u petom stepenu prenosa. Astra G 1.4 16V je od Opel Agile 1.0 puno startnija i brža, dok su Vectra 1.9 CDTI i Golf V 2.0 TDI mnogo brži automobili, koji će vam ponuditi „novu dimenziju vožnje“. Dizelaši imaju turbo punjače koji daju veliki obrtni moment, pa vam je velika sila na raspolaganju kod preticanja, ili na usponu.

Problem je najveći, što su oglasi koji ste pronašli loš izbor. Zašto?

Razumem vas da gledate automobile koji su jeftiniji, osetno jeftiniji od prosečnih cena za dato godište. Razumljivo, vi želite da platite što manje, a da dobijete što je moguće bolji automobil. Imajte na umu da je bolje kupiti dobro očuvani polovnjak koji košta više, nego polovan automobil koji ima vraćenu kilometražu, a to je slučaj i sa Vectrom, ali i sa Golfom V. Prosek dizelaša D segmenta (Vectra, Passat, Mondeo) u EU je 35,000 km godišnje, oglašena Vectra stara 6 godina ima navodno samo 70,000 km, ja vam savetujem da nikako ne verujete prevarantima, uostalom, zakažite pravac kontrolu u Komnenović Autu (Beograd), i tamo će vam verovatno potvrditi da auti ima sigurno više od 150,000, a možda i 250,000 km. Stanje enterijera ne mora nimalo da otkrije realnu kilometražu, posebno je to teško utvrditi kod Opela, koji ima jako kvalitetne materijale (mislim na Vectru).

Ako već dajete prednost kupovini automobila od fizičkog lica (gde nemate garanciju, a imate da platite porez na prenos od 2,5%), onda kupite automobil od recimo gospodina koji je oglasio Opel Astru, imate servisnu knjižicu, kilometraža je realna, naravno kupite Astru koja nema ugrađeni gas, kao što vidite zbog toga je prodavac još i spustio cenu, ova Astra košta čak 21% manje od proseka. Iako je auto malo prešao, oko 57,000 km, imajte na umu da ga je gas degradirao, mislim na motor, u proseku treba oko 30,000 km da bi se pokazali prvi problemi zbog toga što motor sagoreva gas, a ne benzin (konstruisan je i razvijan nekoliko decenija da radi na benzin, ali mudri Srbi ga naterali da radi na gas). Niste pažljivo čitali moje tekstove, odgovore na pitanja, pa ću vam to opet napisati.

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan moderniji automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom. Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne. Dakle kada bi otvorili ovaj 1.4 Twinport motor, konstatovali bi da je na diznama garež. Garež je samo jedan deo problema (on može delimično da se ukloni, ne u potpunosti). Zbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 25-30%, pa nije čudo što se brzo oštete. Ako je Astra uglavnom vožena po Zrenjaninu, znajte da se benzinski motor mnogo više opterećuje od dizelaša u vožnji stani-kreni, pored toga, motor koji sagoreva gas je dodatno opterećen. Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba. Katalizator može da se skine, i da se time “reši” deo problema, ali to je iznuđeno rešenje. Kod nas su eko testovi prilikom registracije još uvek veoma blagi, ako se dodatno pooštre, teško ćete moći da prođete registraciju bez ugrađenog katalizatora bez obzira na plin, plin redukuje emisiju C02 za oko 10%.

Pogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje, i slabijih performansi. Narod nema novca, i prinuđen je da održava automobile u jeftinijim servisima, a to kod modernijih automobile kasnije dođe na skupu naplatu, a to sve već verovatno znate. Opelov motor ima 90 KS kad radi na benzin, a kada radi na plin nema ni 85 KS, i još slabije prima gas. Naravno, sa navedenom Astrom G ćete moći da stignete od tačke A do tačke B, bez većih problema ako je auto dobro održavan, ali ne dobre performanse zaboravite, uostalom oni koji ugrađuju gas uglavnom i mile po putu.

Nemački motor od 1,4 litra i 90 KS proverene je konstrukcije i može se pohvaliti sa dva bregasta vratila i 16 ventila. Opelov kompakt ne može u potpunosti da parira boljem Golfu V, ali nudi dovoljno mesta na zadnjoj klupi, za klasu kojoj pripada.

U odnosu na prethodnu Astru F, Astra G – ili Classic – svakako je prostranija, udobnija, i stabilnija, sa modernijom i boljom mehanikom. Naši putevi nisu dovoljno dobri, jer Astra G vozaču daje do znanja da se nalazi u Srbiji prilično nervozno, raznim vibracijama i lupom koja vas prosto tera da pustite papučicu gasa (kod Agile je to još izraženije). Papučica je, pak, podešena sa nekim “zakašnjenjem”, jer motor deluje nekako bezvoljno i uspavano, kao da ne haje što ne želite da budete poslednji na semaforu. Šalu na stranu, ubrzanje do stotke iz mesta mirovanja iznosi realnih 14 sekundi, što je sasvim solidno, ali su međuubrzanja u petom stepenu prenosa ipak slaba. Krivac je obrtni moment od 125 Nm, koji je raspoloživ tek na 4.000 o./min. radilice. To znači da se od vozača zahteva da stalno vredno ubrzava i šalta tek na 5.000 o./min., sa maksimalnom koncentracijom, jer menjač nije dovoljno precizan. Nemojte pomisliti da birač brzina zapinje kao kod Juga, ali Astra Classic ipak košta “malo” više od Juga. Prosečna potrošnja od oko 8,0 litara je realna ukoliko ste umereni sa gasom, a kočnice kojima treba oko 42,0 m da bi pri brzini od 100 km/h zaustavile vozilo zaslužuju, nažalost, kritiku, a ne pohvalu.

vectra-cVectra je definitivno za one koji dobro barataju ciframa, posebno ukoliko se opredele za 1.9 CDTI agregat – nije važno da li je u pitanju verzija od 150, 120 ili 100 KS. Zajednički imenitelji za sve verzije su robusnost, pouzdanost i, kasnije, laka preprodaja. Vectra 1.9 CDTI sa 120 KS je prava mera za ovaj automobil.

Pre kupovine, Vectru proverite u Komnenović Autu. VW Golf V 2.0 TDI nudi još bolja ubrzanja od Vectre, ali u svemu ostalom je inferioran, ostim što je Golf V za nijansu pouzdaniji, namerno neću napisati i kvalitetniji. Golf V je skup, kao polovan automobil, za isti novac možete kupiti mnogo veći i ozbiljniji automobil: Opel Vectru.

Na kraju,ja vam mogu pronaći proveren polovan automobil, kod dilera koji poštuju garanciju, i koji prodaju automobile sa realnim kilometražama, Vodite računa, preko 90% automobil u oglasima ima vraćenih bar 150,000 km u proseku

Servis turbo punjača

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT SAMO G.LENĐELU NA MEJL.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Oštetio sam felnu u žešćo

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg m

j rupi: sad se čuje tup zvuk

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.