Alfa Romeo 159 preporučujte ili ne?

Pitanje: Uvaženi gospodine Todoroviću, čitam vas godinama, i želim da vam se zahvalim na svim recenzijama koje ste objavili. Ponekad me neki vaši odgovori iznerviraju, posebno kada napišete nešto loše o Alfama. Znam da ste i samo imali Alfu, pa verujem da imate dobro mišljenje o ovom brendu. Da li da kupim Alfu 159? Dopada mi se puno, ali me pomalo zbunjuju neki vaši odgovori, a može biti da je očekujem da napišete da je Alfa 159 Best buy, iako sam svestan da to nije. Meni prosto oduševljava dizajn ovog automobila, i rešio sam čvrsto da je kupim. Ali me zanima, da li biste vi kupili Alfu sa benzinskim motorom? Moj prijatelj je ima, i sada je prodaje, ne želim da propustim ovu priliku. Vaš verni čitalac Milan Petrović.

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Živanoviću, hvala vam poverenju, i zanimljivom pitanju. Turbo benzinci su sasvim drugačiji svet od turbo dizelaša. FIAT-ovi dizelaši u Alfi 159, 1.9 Multijet, i kasnije 2.0 Multijer prelaze i preko 600 000 km bez generalnog remonta. Naravno, kod nas se vraćaju kilometraže u proseku za oko 300 000 km, pa onda mislite da su Alfe iz 2008.godine prešle oko 250 000 km, a često su prešle mnogo više.

Foto: Aleksandar Todorović, ovo je Alfa 159 koju sam testirao sa motorom V6 od 3.2 litra!

alfa159-todorovic

Turbo benzinci prelaze daleko, daleko manje. VW-ovi turbo benzinci 1.2 i 1.4 TSI, ali i oni snažniji 1.8 TFSI prelaze oko 150 000 km. Za Alfin turbo benzinac 1750 postoji jako malo statističkih podatka, jer su se na tržištu tražile Alfe sa dizel motorom, jer taj motor nije samo štedljiviji, dugovečniji, i lakši za vožnju, već je primetno elastičniji.
Istina 1.8 TBI nudi čak 320 Nm ali to je opet manje od 360 Nm koliko pruža 2.0 JTDM 16V od 170 KS. Alfa sa dizel motorom troši u proseku oko 6,5 litara, turbo benzinac traži oko 10 litara. Kada dizelaša vozite brzo on potroši oko 8,5 litara, benzinac oko 13 litara.

Znam da vama potrošnja nije primarne, već zvuk motora, ali turbo benzinac nema neki briljantna zvuk, prosto to je jednostavno tako.
Kod benzinca turbo punjač traj čak i manje nego kod dizelaša, na oko 150 000 km je potreban remont.
Sigurno nije bolje („bezbednije“) kupite turbo benzinca nego dizelaša. Ne znam gde ste mogli da pročitate takvu informaciju na mojim sajtovima?

Ako već želite turbo benzince, koji mogu da pređu 400 000 km, onda kupite Volvo, ili Mercedes, doduše oni su ugrađivali kompresor, a ne turbo punjač.

Ako je Alfa vožena po Srbiji, svakako joj se talože razne nečistoće po motoru, bar dva puta brže nego kod Alfi koje su vožene po Italiji ili Nemačkoj.

Vama je Mazda 2.0 slaba? Da li mislite na Mazdu 3 2.0 MZR sa 150 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 190 Nm? Pa ovaj auto stiže do stotke za okruglo 10 sekundi, i pogura Mazdu do 205 km/h.

Ako vam je to slabo kupite Mazdu 3 MPS sa 260 KS, ona ima turbo benzinac i 380 Nm, što je za 60 Nm više od Alfe 159 1.8 TBI, a pri tome je teška samo 1.460 kg, Alfa 159 je teška 1.555 kg, gotovo 100 kg, više. Drugim rečima 6 sekundi do stotke koliko treba Mazdi 3, odnosno 8 sekundi koliko treba Alfi 159 je velika razlika.

Mazdin turbo motor prelazi i 300 000 km, što je za Alfinog turbo benzinca nezamislivo.

Alfa Romeo je težak automobil, Opel Vectra u suštini, Alfa 159 leži na istoj platformi kao Opel Vectra C, oni su deo zajedničkog projekta sa General Motorsom. To znači da nema onog Alfinog filinga u vožnji, kao kod Alfe 156 ili Alfe GT, to su prave Alfe, a ne Opeli sa Alfinim znakom.

Kupite pravi Alfa Romeo, Giuliettu 2.0 JTDM sa 170 KS, i uživajte u dobrim međuubrzanjima. Ona je 220 kg lakša od Alfe 159, pa vi procenite sami koliko je brža.

alfa-todorovic

Ako baš hoćete Alfu 159, kupite verziju sa 3.2 motorom, to je Holdenov agregat, verzija sa pogonom 4 x 4 je odlična. Naravno nema onog Alfinog filinga za volanom,

Možda je mnogo mudrije da kupite Vectru OPC, u Nemačkoj nije uopšte loš izbor, auto nudi prave sportske performanse, jako je dobro napravljena, robustna je, i veoma kvalitetna.

Alfa Romeo 159 1750 TBI je već na 150 000 km dala svoje, nakon toga, će vaš džep morate da bude jako dubok ako želite da je popravljate. Oštećena turbina uvek ošteti i motor.

Kod nas su najpopularnije verzije sa turbo dizel common-rail agregatima od 1,9 litara, ali je pravi biser benzinac od 3,2 litra: Alfa 159 3,2 4 x 4 je đavolski brza, a sve u skladu sa tradicijom kuće iz Milana.

Alfini modeli decenijama imaju neverovatnu harizmu koju, sve do ovog modela, nije pratio i kvalitet. Zbog toga model 159 piše nove stranice u istoriji ove italijanske kuće, “drznuvši” se da primeni nemačku finalnu obradu na mediteranskom automobilu. Razlog za ovo valja potražiti u gospodinu Kalbfellu, koji je direktno iz BMW-a prešao u Alfu.

Kokpit italijanske limuzine je izrađen od pravog alumunijuma, spojevi su veoma precizno obrađeni, a kožna sedišta su izuzetnog kvaliteta. Sve to možete dobiti po mnogo nižoj ceni od cene BMW-ove serije 3 ili, ako tako više volite, za isti novac koji biste dali za BMW možete kupiti osetno mlađu Alfu. “Alfisti” sada imaju puno pravo da likuju jer je, zahvaljujući šarmantnom automobilu u kome kuca sportsko srce, došlo njihovih “pet minuta”. Delova za ovaj model ima u izobilju, a broj servisa je sasvim dovoljan. Zbog svega ovoga, Alfa 159 je sve prisutnija na ulicama Beograda.

Alfa Romeo je sa modelom 159 zamenio uspešni model 156, koja je nudila više uživanja u vožnji od BMW-a serije 3. Alfa 155 koja je prvi put u istoriji DTM šampionata bila ispred njegovog veličanstva BMW-a, nije uspela da se nametne na tržištu zbog lošeg kvaliteta. Modelu 156 su zamerali što nema kvalitet na nivou nemačkih automobila, što su elektronika i elektrika bili hiroviti i što finalna obrada nije bila na nivou “nemačke trojke”. Ali sve to nije istina, Alfa 156 je veoma pouzdana, i mnogo kvalitetnija od toga što tvrdi statistika. Ja sam vlasnik jedne, i nikada nisam imao problema ni sa elektrikom, ni sa elektronikom, niti je to imao bilo ko sa ovom Alfom, a da ga ja poznajem.

Alfa 159 je napravljena izuzetno temeljno i ozbiljno, po najstrožim kriterijumima serijske proizvodnje. Ona je kao Vectra C.
Alfa nikada nije pravila “obične” automobile. U svojoj dugoj istoriji, ovaj italijanski brend proživljavao je vreme slave sa superiornim modelima, ali i periode krize i očaja koje je, ironično, uspeo da prevaziđe zahvaljujući Fiatu.
Alfu 159 dizajnirao je Guigiaro i Alfin dizajnerski centar, a germanski uticaj vidljiv je već ovde. Mnogo veća od 156-ice, od koje je duža za čak 22,5 cm i šira za 8,5 cm, Alfa 159 jasno ističe svoju “veličinu” prostranijim putničkim prostorom. Iako je putnicima namenjeno više centimetara nego u 156-ici – kako po dužini, tako i po širini, ovaj automobil ipak nudi manje mesta od konkurencije. Ergonomija je takva da se na zadnjem sedištu sedi prilično skučeno, zbog čega se dobija utisak da je Alfa 159 auto pravljen za dvoje i to, ako smem da dodam, dvoje vitkih ljudi koji su više okrenuti japanskoj nego italijanskoj ili nemačkoj kuhinji. Pa ipak, ovaj automobil nudi više komfora od BMW-a serije 3, koji putnicima pozadi nudi još slabiju ergonomiju, ali i tvrđe oslanjanje, što se na putevima u Srbiji veoma oseti.

Na odlično profilisanim prednjim sedištima udobno mogu sedeti samo oni koji nemaju problema sa viškom kilograma. Velika pažnja je posvećena položaju pri sedenju za upravljačem, pa je pravo uživanje upravljati vozilom koje ima idealno raspoređene papučice. Instrumenti su isključivo analogni, pregledni i inteligentno raspoređeni, dobro zasenčeni i noću odlično osvetljeni, sa crvenim tonovima. Enterijer, zasnovan na kvalitetnim materijalima, predstavlja izuzetno uspeo kompromis između elegancije i sportskog duha. Na centralnoj konzoli čak je upotrebljen titanijum, koji se mahom koristi u avio industriji. Alfa 159 možda ne ide kao avion, ali ide kao rasni sportski automobil koji je samo pukim slučajem “obukao” civilno odelo.

Moja testirana verzija, je skrivala šestocilindrični agregat od 3,2 litra u V rasporedu sa 260 “rasnih konja”. Iako zvuči kao čistokrvni Alfin motor, on je zapravo uzet sa GM-ove “police”, pri čemu je glava agregata ipak napravljena “u kuhinji” Alfa Romea.

Nemački kvalitet po italijanskoj ceni

Italijani su učinili sve da kvalitet Alfe 159 podignu na viši nivo, u čemu su i uspeli. Izvesno je da su kopirali “tonove” BMW-ovog kokpita, odnosno plastične materijale kod Mercedesa, koji su matirani, a ne sjajni kao kod Audijevih modela. Uprkos ogromnoj količini elektronike, Alfa 159 dovoljno direktno i konkretno komunicira sa vozačem da je preko volana moguće dobiti preciznu informaciju o naborima i ostalim neravninama na putu. Slično nudi i Vectra C. Drugim rečima, sve je to vrlo dobro, ali ne i sjajno kao kod Alfe 156.

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU. 

 

najbolji-_auto_logo_670-

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI . Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 4 000 dinara – za USMENI ODGOVOR.

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Pitanja možete slati i na moj drugi sajt www.Najboljiauto.com/pitajte 

A možete ih postavjati i preko mojih Facebook stranica, Testovi Automobila Srbija ili Najboljiauto

Za 6 000 dinara dobijate analizu automobila iz vašeg pitanja (do tri automobila – rok za odgovr mi je minimum 7 radnih dana, često je to puno više). Osim u banci, možete uplatu izvršiti preko Postneta u bilo kojoj pošti u Srbiji. Info na 011/3022 – 014 ili na www.posta.rs.  odgovor od 6.000 dinara. Ako želite da vam usmeno odgovaram 4.000 din (u roku od 24h od kada vidim uplatu radnim danima – osim kada sam na odmoru). Ako vam i tražim auto, onda uplatite  i 18.000 dinara (za troškove goriva i mojih majstora) i sken lične karte (potrebno je vlasniku automobla koji vam prodaje auto). Ako vam tražim auto, onda ću vam razumljivo napisati i detaljnije odgovore i preko reda. PISMENE ODGOVORE pišem preko reda ako vam i tražim automobil! Zašto?

Usmeni odgovor je mnogo detaljniji i direktniji. Ukupna cena za traženje automobila zavisi od vašeg izbora modela. Ako zahtevate da vam tražim auto koji je redak na tržištu moj honorar je srazmerno veći.  – Cenu honorara formiram i u odnosu na cenu vozila koju vam tražim, nije isto za auto od 3.000 e i vozilo od 10.000 evra, to je takođe sasvim razumljivo. Stalno mi se javljaju čitaoci, koji misle da ja za 100 e mogu da vam nađem auto. Minimalna provera jednog automobila, ona osnovna je 20 evra,  ako proverim bar 10 automobila koliko to košta? Ja znam da vi kupujete automobile preko sajtova napamet, ali ozbiljan čovek proveri auto pre kupovine, zar ne?  Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce,  Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 6 000 din (ili 4 000 din za usmeni odgovor), i sačekati odgovor.  Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora,  ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu.  – Besplatno NE odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena. Najbolje je da angažujete svoje majstore! Ako ipak odlučite da kontaktirate mene, to učinite samo UKOLIKO IMATE U MENE MAKSIMALNO POVERENJE! 

Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

Ako želite da vam usmeno odgovaram 4.000 din. Majstore morate vi platite, pregledi nisu besplatni, i unapred vam naplaćujem za njih 18 000 din. Kad vam nađem auto naplatim vam i moj honorar, koji zavisi od mnogo faktora.

Ako ste iz Crne Gore, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena pismenog odgovora je 50 evra, za sve vas iz Hrvatske je 40 evra(zato što sam sva pitanja koja sam dobijao u poslednjih 20 godina bila uglavnom iz Hrvatske) a plaćate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako želite USMENI odgovor za 24h preko VIBERA, onda je 35 evra, u protivnom rok je u proseku 10 radnih dana.
Cena je veća preko PayPal-a, ona je 85 evra.

Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

western

Volvo