Astra G bolji auto od Focusa?

Pitanje: Poštovani g. Todoroviću, Već neko vreme želim da kupim polovan automobil. Iako sam pokušavao da prikupim savete i mišljenja od mehaničara i poznavalaca (barem sam verovao da to jesu, sada slobodno mogu da kazem ”mehaničara” i ”poznavalaca”), osim gomile vrlo oprečnih informacija i zbunjujućih odgovora nisam uspeo da dobijem dovoljno podataka na osnovu kojih bih se odlučio za konkretnu kupovinu. Budući da je u pitanju moj novac, moji živci i izgubljeno vreme tokom kasnijeg održavanja automobila, a ne raspolažem sa dovoljno znanja za izbor, mislim da je pametnije da se obratim Vama kao iskusnom profesionalcu. Od Vas su mi potrebni mišljenje i verovatno pomoć pri traženju i kupovini. Izložiću kakvo vozilo tražim i koji su kriterijumi, pa Vi prosudite da li postoji mogućnost da se tako nešto i pronađe uz budžet kojim raspolažem. Za auto bih izdvojio ukupno oko 3000 eura, u zavisnosti od stanja automobila i u startu neophodnih troškova da bi bio pouzdan, uz obavezan veliki servis. Godišnje bih prelazio najverovatnije oko 10.000 km, i to (računajući u oba smera): par puta relacije od oko 500km, jedanput ili maksimalno dva puta put u inostranstvo (1500 – 2000km), ostalo bi bile kraće vožnje (50 – 100km) i lokal.

Potpuno mi je svejedno da li auto do 100 ubrzava za 13.8 ili 14.6 sekundi, takođe ni maksimalna brzina nije presudna. Mnogo mi je bitnije da nije trom, tj. da ima kakva takva međuubrzanja, jer preferiram dinamičnu, žustriju vožnju. Trenutno sticajem okolnosti vozim VW Lupo 1.0, koji u tom pogledu ne zadovoljava. Naravno da ne očekujem da za ove pare dobijem neuništiv i nekvarljiv auto, ali bih voleo da ipak ostanem sa majstorom na vi. To osim osnovnog održavanja koje se podrazumeva, znači da treba da bude bar toliko pouzdan da kvarovi nisu preskupi, komplikovani i previše česti. Bezbednost je takođe bitan segment. Govorimo o polovnom automnobilu, logično da je imao koje čukanje ili grebanje tu i tamo, ali nikako ne želim vozilo koje je bilo do te mere havarisan ili nestručno popravljeno tako da pravi probleme u kasnijoj eksploataciji i/ili dovodi u pitanje bezbednost putnika i vozača (loši spojevi, nefunkcionalni ili izvađeni vazdušni jastuci itd. …). Potrošnja nije presudna. Poželjno je da ne bude preveliki potrošač, ali bih radije uložio u gorivo nego u skupe kvarove kasnije (turbina, zamajac, pumpa, dizne…). Baš iz tog razloga, a i većine ostalog što sam naveo, mislim da je benzinac bolji izbor. Razmišljao sam možda o Opel Astri 1.6, Ford Focusu 1.6 i sl. ali ne isključujem bilo koji model koji bi se uklapao u ono sto tražim. Upravo ste mi za to potrebni Vi, tj. savet koji auto da odaberem i na šta da obratim pažnju, kao i na kom auto placu bi trebalo tražiti automobil. Uz izvinjenje zbog preopširnog pisma, molim Vas da mi pre nego što odgovorite napišete email na koji bih mogao da pošaljem skenirani primerak uplatnice i iznos koji treba da uplatim za informacije u vezi sa ovim što tražim. Takođe, voleo bih i da mi date preciznije podatke o mogućem traženju i proveri ispravnosti vozila pre kupovine sa Vaše strane u skladu sa mojim zahtevima, uključujući i cenu, kako bismo mogli da napravimo eventualni dogovor i u vezi sa tim.

 

Testoviautomobila RS LOGO

 

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA, DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.PERIĆU NA MEJL, KAO I ODGOVORI NA NJEGOVA DODATNA PITANJA.

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Periću, automobile između kojih se dvoumite sam jako, jako mnogo vozio i testirao.

VW Lupo koji imate je solidan automobil, sa nedovoljno snažnim motorom. Ipak taj motor 1.0 spada u elastičnije agregate, naravno u klasi kojoj pripada. Focus i Astra G pripadaju C segmentu, u ponudi prostora za putnike su slični. Ako razmišljate o karavanskim verzijama znajte da Focus čak ima i veći i upotrebljiviji gepek (ima ravnije stranice) od Astre G, ali je i Opel u samom vrhu klase po ovom pitanju. Na kreš testovima su oba automobila dobro prošla, Ford je tu nešto bolji.

Jako je dobro što ste napisali detaljno pitanje, jer ako niste zadovoljni kako vuče motor kod Lupa 1.0, nećete biti zadovoljni ni motorima 1.6 i Astri G, odnosno Focusu. Oni imaju za 50% veći obrtni moment, ali su i znatno teži, pa imaju od Lupa, bolja međuubrzanja za 10 do 25%, što znači, i što se primeti, ali nije razlika toliko značajna koliko ste se vi nadali.

Znam da je racionalnije da kupite benzinca ako godišnje prelazite manje od 15 000 km (vi samo 10 000 km), ali dizelaš nudi mnogo veći obrtni moment, na dva puta manjem broju obrtaja radilice, drugim rečima nudi bolja međuubrzanja za 50% od benzinskih motora od 1.6 litara (mislim na Fordov motor 1.8 TDCi). Opelov motoro 1.7 DTI od 75 KS, nudi za oko 30% bolja međuubrazanja od Fordovog, odnosno Opelovog benzinca 1.6. Osim toga, ponuda benzinaca je daleko slabija od ponude dizelaša, pa je lakše u Srbiji naći dobrog dizelaša, benzinci su uglavnom upropašćeni sa gasnim uređajem.

Focus je imao solidne motore. Solidan je dizelaš 1.8 TDCi, koji je Fordov, i koji je prilično jeftin za održavanje ako nema više od 200 000 km. Fordov stari motor 1.8 TD je loš, nije za preporuku, ni po kvalitetu, ni po karakteristikama, i nema plivajući zamajac, ali ne prelazi puno kilometara pre generalne. Benzinac 1.6 je Yamaha konstruisala, i sasvim je korektan agregat, pouzdan, i dovoljno snažan za vozače umerenih prohteva, nije skup za održavanje, ali slabo vuče na usponu kada radi klima, a u vozilu je više od dve osobe. Svakako 1.8 TDCi motor nudi veći obrtni moment, bolja međuubrzanja.

Alfa 156 nudi lošu bezbednost, ali ima izvrstan motor 1.9 JTD. Fiat Stilo je bezbedniji, a sa isti motorom je vrlo dobra kupovina. Naravno Ford, i Opel jesu primetno kvalitetniji. Kod Alfe 156 je sve jasno, benzinci nisu za preporuku, mnogo je bolji 1.9 JTD motor, verzije do 2001.godine nemaju plivajući zamajac, od 2002.godine sve ga sigurno imaju. Snažniji motor 1.9 JTD od 140 KS sa 16 ventila je elastičniji, ali ipak nežniji, i malo skuplji za popravke. Benzinci u Alfi lepo zvuče, ali 1.6 je preslab, 1.8 ne nudi ono što vozači Alfe očekuju, a onaj 2.0 pije više nego pop u gostima, ako vozite auto uglavnom po gradu.

Za 2.500 € ne možete da pronađete tako lako Alfu 156 u odličnom stanju, ali možete Astru G. Slično važi i za Ford Focus, koju nudi skoro sličnu stabilnost i upravljivost kao 156-ica, uz nešto slabiji komfor. Ford je zato kvalitetniji, pouzdaniji od Alfe i Fiata.

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.