Astra H bolji auto od FIAT-a 500L?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, kupujem par godina star auto. Da li je Astra H 1.4 16V dobar auto? Prijatelji me ubeđuju da je Opel mnogo bolji od FIATA-a 500L. Mene najviše zanima kako se ovi motori generalno sličnih karakteristika ponašaju sa karoserijom, ubrzanja, međuubrzanja. Kakva je završna obrada jednog i drugog modela? Unapred zahvalan! M.Knežević.

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Ime i prezime Milorad Knežević
Kada planirate kupovinu? Za 2-3 meseca
Kakav auto kupujete? Polovan
Koliko novca želite da potrošite? 8.000 €
Šta trenutno vozite? Opel Astra H 1.4 16V
Između kojih se automobila dvoumite? Fiat 500L, Astra H Classic III
Gde ste čuli za ovaj sajt?  Google
Da li želite da vam zakažemo probnu vožnju? da
Da li želite da naš urednik ide sa vama na probnu vožnju? da
Želite li ponudu banke da dobijete na mejl? ne

aleksandar-todorovicOdgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Kneževiću. Jako često dobijam upite u vezi sa Astrom H, pa verujem da će ovaj odgovor zanimati mnogobrojne potencijalne kupce. Navedeni automobili se jako mnogo razlikuju, Fiat 500L je monovolumen, a Astra H kompakt koji pripada C segmentu. To znači da je Fiat 500L daleko prostraniji, varijabilniji, komforniji. Velike je razlika i u oslanjanju, Fiat 500L jako mirno, tiho apsorbuje neravnine sa puta, Astra H je primetno tvrđa, neudobnija. Zvučna izolacija je bolja kod Fiata 500L, primetno bolja, ali do brzina od 130/140 km/h. Nakon toga, Fiat zbog velike visine, postaje prilično bučan, posebno na brzinama preko 160 km/h, ali ne i iritantan.

Ni jedan od ova dva osnovna motora u Fiatu, odnosno Opelu ne pruža dovoljno dobre performanse, ali ipak više zadovoljava onaj u Fiatu 500L. Italijani su uparili šestostepeni manuelni menjač sa nedovoljno elastičnim motorom. Time su dobili kraću treću i četvrtu brzinu, i samim tim bolja međuubrzanja, pa imate utisak da je Fiat 500L agilniji od Astre H, i on zaista u pomenutim brzinama i ima bolja međuubrzanja. Osim toga, Fiatova šesta brzina je jako dugačko proračunata, tako su obrtaji motora pri brzinama preko 120 km/h i dalje dovoljno niski, a samim tim i buka koja dolazi od motora. Opelov benzinac od 1.4 litra je “prigušen”, Opelovim inženjerima je bio cilj da naprave motor sa što manjom emisijom izduvnih gasova, zato nekako usporeno reaguje na papučicu gasa. Upravljanje Fiatom 500L nikako ne može da se uporedi sa vožnjom Astre H. Kod Fiata je sve mekše, ugodnije, tiše, udobnije, papučica kočnice bolje reaguje (osim toga zaustavni put kod Fiata je kraći).

Svakako, u krivinama se 500L više naginje, ima više težište, i tu je Astra H bolja, kao i gotovo svaki moderniji kompakt. Pri tome, nemojte mislite da je 500L nestabilan, jer on to nije, ali ovaj automobil nema nimalo sportskih gena u sebi, ako želite sportski automobil kupite Alfa Romeo, i shvatićete koliko je Astra H dosadna za vožnju (o izgledu neću ni da komentarišem).

Pronalazim za vas polovne automobile

Opelov 1.4 Twinport agregat od 90 KS raspolaže sa samo 125 Nm pri 4.000 o./min, ali zbog težine karoserije, i slabog odziva, imate utisak da motor ima i manje od toga. Uspe nekako da dohvati 100 km/h za 14 sekundi (mada meni nije to polazilo za rukom i nogom), bar tako tvrde nemački novinari, i da postigne maksimalnu brzinu od 178 km/h, koju može da održava duže vreme u petom stepenu prenosa, bez velikog naprezanja. Fabrika tvrdi da u proseku troši 6,3 litara, ali je realni prosek blizu osam litara, i vi to bolje znate. Doduše, treba priznati da je Opelov benzinac zaista pouzdan, mada je problem kompjuter, koji to i nije bio u nekim serijama.

Fiat je ugradio provereni Motor, pouzdani 1.4-litarski Fire benzinac sa 16 ventila, dve bregaste osovine i 95 KS pri 5.500 obrtaja radilice. Postiže najveći obrtni moment od 127 Nm pri 4.500 obrtaja u minuti radilice. Fiat 500L sa ovim motorom postiže najveću brzinu od 170 km/h, čak i sa zimskim pneumaticima, a do “stotke” ubrzava za 12,8 sekundi. Prosečna potrošnja goriva na mom testu iznela je 7,8 litara, iako je auto vožen i po snegu, a klima uređaj je radio bar svaki drugi dan tokom testa. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od samo 6,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 145 g/km. Moguće je trošiti tako malo, ali samo pod uslovom da ne žurite mnogo, odnosno, da vozite 90-100 km/h, naravno – u šestom stepenu prenosa. Iako na momente imate osećaj da je agregat letargičan, sa njim možete ostvariti zaista dobre prosečne putne brzine, ali on ipak nema rezerve snage za kritične situacije. Bolji i elastičniji je turbo dizel common-rail MultiJet od 85 KS.

Nezavisno evropsko udruženje Euro NCAP objavilo je listu najbezbednijih automobila u 2012 na osnovu sigurnosnih kreš testova sprovedenih na 36 novih modela. Automobili su razvrstani u sedam kategorija, a FIAT 500L proglašen je, uz Ford B-Max, za najbezbedniji u segmentu malih MPV vozila. Fiat 500 L je osvojio maksimalnih pet zvezdica u kategoriji bezbednosti odraslih putnika i postigao 94 od 100 procenata. Za zaštitu dece osvojio je 78%, što je dobar rezultat. Fiat je dovoljno “brižan” i prema pešacima, jer je u toj kategoriji dobio čak 65%, a za dodatnu bezbednosnu opremu (Safety Assist) 71%.

Fiat 500L ima najbolju pasivnu bezbednost u klasi i najčvršću karoseriju. Aktivna bezbednost je bolja kod Merive, dakle – elektronska kontrola stabilnosti može biti i bolja, i sad je na potezu Fiat. Kočnice su vrhunske: zaustavni put pri 100 km/h je 36 metara. Pedala kočnice se jako precizno i mekano dozira i brzo reaguje na dodir stopala (što će vlasnike Alfi radovati), a ABS je odlično podešen, ne aktivira se prerano.

Opel Astra H DSCN2250Finalna obrada je kod oba automobila jednako dobra. Ako imate Astru H koja je proizvedena u Poljskoj, a ne Nemačkoj, onda računajte da je kvalitet nešto slabiji. Kod Fiata 500L je obratno, jer naš Fiat jeste kvalitetniji od bilo kog Fiata koji se proizvodi u Italiji.

Napisali ste da kupujete nov automobil, ako je to zaista tako, onda imajte u vidu da Opel svoj model H, sada zove Classic III, i u njega ugrađuje snažniji motor od 1.6 litara i 115 KS.  Takva Astra jeste agilnija, i brža od Fiata 500L, ali nudi mnogo manje bezbednosti, i mnogo manje komfora. Idealan motor za 500L je 1.3 multijet od 85 KS. Možda će vam kod Fiata smetati što ručica menjača ima nešto duže hodove, pored toga menjač u Astri jeste precizniji.

OVO JE SAMO DEO ODGOVARA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.KNEŽEVIĆU NA MEJL.

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Klikni ovde i pošalji pitanje.

 

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.