Audi A3 ili Astra?

Poštovani gospodine Todoroviću,

Obraćam Vam se jer mi je potreba savet za kupovinu prvog automobila. Potragu sam počeo pre oko dva meseca, ali što se više informišem, to sam više u nedoumici, pa se nadam da će mi Vaš savet pomoći. Čitao sam dosta vaših članaka i zaista mi se sviđa vaša analiza automobila.

Inače sam relativno neiskusan vozač, tj. imam vozačku već 5 godina ali sam tek prošle godine počeo voziti. Shvatio sam da stvarno uživam u vožnji pa sam odlučio i da kupim svoj prvi automobil a odnedavno i živim u inostranstvu, pa mi je automobil potreban da bih putovao do rodnog mesta. Inače, ta ruta je oko 500km u jednom smeru (95% autoput) i planiram da redovno vozim tom rutom bar dva puta mesečno, što znači da planiram da godišnje prelazim bar 24000km.

Odlučio sam da kupim nov auto, te da imam neki „mir“ tih 4-5 godina koliko traje garancija, a s obzirom da pored posla nemam mnogo slobodnog vremena, onda ne bih voleo da svakih par meseci vozim auto kod majstora. Planirao sam da potrošim oko 20000 EUR.

Što se tiče samog auta, bitno mi je da ima dobar motor koji može bez problema podneti put od 5 sati na autoputu, koji ću najčešće voziti, te da nema nekih problema u preticanju. Nisam agresivan vozač ali ne bih voleo ni da imam slab motor sa kojim ću jedva uspeti da preteknem neko vozilo.

S obzirom na kilometražu koju ću prelaziti (bar 24000km godišnje), i to 95% vremena na autoputu, verujem da mi je bolji izbor dizel. Bitno mi je takođe da je udoban i da ima dobar nivo opreme, s obzirom da ću provoditi dosta vremena u njemu i da verujem da će mi to olakšati putovanje.

Već sam nekoliko puta obilazio auto salone a modeli koje sam gledao su: Renault Megane IV, Peugeot 308, Ford Focus, Citroen C4, Opel Astra K i Audi A3.

Nakon nekoliko ponuda i razmišljanja, bio sam 90% siguran da ću uzeti Opel Astru K, međutim, nedavno sam saznao i za akcijsku ponudu Audija, po kojoj verujem da mogu „povoljno“ kupiti i A3.

Ono što bih vas zamolio jeste da mi date savet koji od ova dva automobila da kupim, ili ako imate neki treći predlog, to mi slobodno recite. Trenutna dva modela koja sam gledao su:

1. Opel Astra K, 1.6 dizel, 100kW/136ks, 320Nm – 18600 EUR
2. Audi A3, 1.6 dizel, 81kW/110ks, 250Nm – 21000 EUR
Detaljne specifickacije oba modela sam postavio ovde: http://imgur.com/a/rHEU3

S jedne strane Astra ima malo više opreme, te je automatik i ima malo jači motor. Nisam siguran kakav je ovaj automatski Easytronic menjač, jer koliko sam shvatio to je neka vrsta polu-automatskog prenosa, ali je bilo jeftino da ga dodam pa sam to i uradio.

S druge strane, Audi ima malo lepšu izradu i dizajn, posebno unutra deluje kvalitetnije, te ima određeni „premium“ osećaj kad se vozi. Takođe verujem da će mu preprodajna cena za nekoliko godina biti bolja od Astre.

Ukoliko budete u mogućnosti da mi odgovorite do kraja sedmice (25. aprila) to bih zaista cenio, ali ne želim da vas požurujem jer bih voleo dobar odgovor. Hvala i pozdrav. Aleksandar.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ime i prezime: Aleksandar
Mejl adresa: ale####@gmail.com
Kada planirate kupovinu?: Sto pre
Kakav auto kupujete?: Nov
Koliko novca želite da potrošite?: Oko 20000 EUR
Šta trenutno vozite?: Nista
Između kojih se automobila dvoumite?: Astra K 1.6 dizel, Audi A3 1.6 dizel
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Google
Koliko kilometara godišnje prelazite?: Oko 25000-30000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović:  Uvaženi g.Aleksandre hvala vam na poverenju.  Vi poredite automobile koji nisu baš za poređenje. Konkurent Audiju je Mercedes, evenatualno BMW, a ne Opel. Stoga, ako gledate šta možete dobiti kod Opela za 20.000 evra, a šta nudi Audi za sličan novac, opredelićete se za Opel, jer nova Astra nudi više mesta u putničkom prostoru, više opreme za isti novac, ali ne i bolju bezbednost (Audi je rešio da konačno napravi A3 koji je bolji od konkurencije), pa i snažnije motore. Ali ako vam je cilj da vozite jedan premijum automobil , i spremni ste da zbog toga dobijete manje opreme i slabiji motor, zarad imena brenda i za nijansu kvalitetnijih materijala, onda i Audi A3 može biti dobar izbor.

Nova Astra je postala tvrđa, direktnija, zabavnija za vožnju, dok je karakter Audija A3 okrenut ka komforu. Napravljen je značajan zaokret kod aktuelnog modela A3.  Za oko 20.000 evra nikako nije moguće kupiti Audi A3 sa motorom koji je preporučujem, a to je dizelaš 2.0 TDI, a

Benzinski TFSI agregati su u proseku mnogo žedniji, a 1.6 TDI je dobar izbor samo ako je vaša glad za performansama umerena.  Audi  proizvodi automobile vrhunskog kvaliteta, ali smatram da bez 30.000 evra nije moguće kupiti dobar A3, jer koja je poenta sedeti u vrhinskom automobilu sa prosečnom opremom i relativno slabim motorom? Da li je ideja da kupite auto za 20.000 evra, a da budete najsporiji na auto putu? Dobri, istina u Srbiji se mnogo sporije vozi, ali čim izađete iz Srbije bićete u podređenom položaju. Da sam na vašem mestu, ja bih sigurno za 20.000 evra odabrao novu Opel Astru, jer kod Opela mogu dobiti dovoljno snažan motor za taj novac, kod Audija baš i ne.

Kod Audija je urađeno je mnogo po pitanju dobrog ležanja i apsorbovanja loših deonica puta, ali, u oštrim krivinama, Audi ne želi da prati mogućnosti BMW-a, o čemu jasno svedoči njegov naziv (“limuzina”). Upravo se tako i ponaša ovaj automobil.

Audi A3 je markantan automobil sa dovoljno originalnim stilom koji, doduše, ne odskače puno od poznatog stila iz Ingolštata, ali je dovoljno svež, drugačiji i bliži mlađoj klijenteli, koja uvek želi više avangarde i kvaliteta. Ako ovaj automobil pogledate malo bolje, iz svih uglova, shvatićete da je dizajn savršen – ali o ukusima ne vredi raspravljati, zar ne?

Možete sada na akciji kupiti i Audi A3 sa motorom od 1.0 litra za 18.000 evra, doduše ako uzmete Porsche lizing, da dobro ste pročitali od 1.0 litra i 116 KS, ali taj motor ima skromna međuubrzanja, to nisu performanse na nivou jednog Audija. Taj motor ima mnogo manji obrtni moment od 1.6 TDI motora, da ne spominjem sada 2.0 TDI motor.

Inače za 18.000 evra u Audiju A3 dobijate i grejanje sedišta, alu felne 16-ice, ali ipak za moj ukus, i verne kupce Audija i preslab motor.

Audi A3 sa 2.0 TDI motorom i petoro vrata, koji vam ja preporučujem u paketu opreme SPORT je oko 30.000 evra bez metalik boje.

Opel Astra nudi više zabave za volanom, ima direktniji, precizniji servo upravljač, bolji komfor, veći prtljažnik, bolju ponudu prostora, i košta mnogo manje.

Ja vam preporučujem novi Opelov motor 1.6 CDTI i to verziju sa 136 KS, on je izuzetno tih, štedljiv, uglađen, elastičan i snažan,  jedan od najboljih dizel motor od 1.6 litara na svetu u ovom trenutku (Hondin je još uvek broj jedan).

Motor pruža moćnih 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta – 7% više od njegovog prethodnika sa 1.7l zapremine i 130 ks koji je proizvodio Isuzu.  Potrošnja goriva i emisija CO2 su smanjeni. Opel tvrdi da potrošnja iznosi samo 3,9 litara dizela na 100 km pri kombinovanom ciklusu – NEDC test i emituje samo 104 g/km CO2 – ovo predstavlja pad od 8% u poređenju sa 1,7-litarskim motorom. Kod mene je trošio 4,8 litara, što je oko 1,5 litar manje u odnosu na Izuzuov motor 1.7 CDTI.

Opel Astra 1.6 CDTI je u Nemačkoj dobila A+ ocenu energetske efikasnosti. Sa ovim dolazi i vrhunski učinak i izvanredan obrtni momenat pri nižim brzinama: ovaj turbo motor ubrzava Astru od nula do 100 km/h za 10,1 sekunde; od 80 do 120 km/h u petoj brzini ubrzava za samo 9,1 sekundi. Maksimalna brzina je 205 km/h,  dok novi Karavan ST dohvati 200 km/h.

Ergonomija je kod Astre takođe bolja, bolje se sedi, pa čak i Opelov volan bolje leži u rukama. Nova Astra je stabilnija u krivinama o Audija A3, nešto je tvrđe podešena, pa kasnije beži preko nosa. Opel za zaista zabavno voziti i po krivinama, i po auto putu sa punim gasom, tamo gde je to dozvoljeno, razume se.

Astra K je dobar izbor i za one koji vole automobile sa dobrom trakcijom i koji ostaju stabilni i kada napolju duva veoma jak vetar. Istina, Astra je “najdeblja” u klasi uprkos tome što je “smršala” čak 170 kg.

To ima i svojih prednosti, doduše, ne ako želite da dobijete i najštedljiviji auto, jer Astra to definitivno nije. Automatski menjač nije baš za preporuku, spor je i letargičan, zato odaberite manuelni. Ovaj Opel je kao stvoren i za prave, stare zaljubljenike u Opelove automobile, jer ispod haube nije više onaj brundavi Isuzu motor, niti neka FIAT-ova mašina, već Opelov motor od bloka do poslednjeg šrafa.

Audi A3 je pregledniji. A najgoru preglednost u klasi ima upravo Astra – ne po mom subjektivnom mišljenju, već prema preciznim merenjima. Opel je uspeo da mi uzburka emocije, kao što će probuditi emocije svih onih kojima je uživanje u vožnji primarno.  Toyote i VW-ovi automobili će i u narednim godinama držati cenu bolje od Opela, jer su bili konstantniji u proizvodnji pouzdanih automobila, ali opel vam za 15.145 nudi novu vrhunski izrađenu Astru za 15.450 evra.

Opel je mnogo unapredio menjač, ali je onaj kod Audija A3 za nijansu bolji i dalje. Znajte da svi motori u Astri dolaze upareni sa dodatno razvijenim  i unapređenim šestostepenim ručnim sistemom prenosa. Ovo garantuje najveću moguću udobnost prilikom menjanja brzina, jer je Opel uložio preko 50 miliona evra u optimizaciju petostepenog i šestostepenog sistema prenosa. To se zaista i primeti, a najviše kad pogledate koliko je i potrošnja niža, jer ona ne zavisi samo od efikasnosti motora, već i od efikasnosti menjača ali i od koeficijenta otpora vazduha.

Mnoštvo unapređenja na komponentama sistema prenosa i mehanizmima za menjanje brzija, kao i u pogledu integrisanja ovog sistema u vozilo, primetno su poboljšali udobnost. Menjanje brzina zahteva minimalan napor uz menjače niskog trenja, tako da je u Astra 1.6 CDTI modelu menjanje brzina brže i veoma precizno.

Na kraju, šta kupiti? Astru sa veoma modernim common-rail turbo dizelašem 1.6 CDTI od 136 KS ili Audi A3 sa benzincem od 1.0 litra? Pošto možemo porediti samo automobile koji imaju sličnu cenu, odgovor je jasan: Opel Astra!

Ako želite Audi A3 sa malo boljom opremom i dizel motorom od 150 KS, treba ga platiti 30.000 evra, a za taj novac imate novu, moćnu , mnogo veću i mnogo bezbedniju Opel Insigniju. već od 22.1000 evra. Opel Isignia je veća i udobnija od Audija A4, tako da je Audi A3 pored nje ipak nedovoljno ozbiljna konkurencija.

Na kraju, iako Audi drži malo bolje cenu, izgubićete više novca ako kupite Audi A3 za 30.000 evra, nego Astru za 19.000 evra, jer ako svake godine Audiju smanjujete vrednost za oko 18%  u proseku, a potom za oko 9% godišnje, dok je kod Opela na primer to 20% i 10%, prostom računicom dolazite do zaključka da sa Audijem gubiti mnogo novca.

Ako već želite premijum autobil u C segmentu, kupite BMW serije 1, ima zadnji pogon, tamo gde i treba da bude u premijim klasi, ima moćnije motore, zabavniji je za vožnju, a osim toga, to je pravi BMW, a ne derivar Golfa kao što je slučaj sa Audijem!

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo