Audi A4 3.0 TDI ili 2.0 TFSI?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, moguće je da će vam se moja pitanja učiniti čudnim, ali opet se nadam da ćete me posle čitanja ovog pisma i uz par slika mog životnog ambijenta, bolje razumeti moje težnje. Kao i to da nisam tip sa uobičajenim lajfstajlom ljudi u mojim godinama. Nemojte ni žuriti, odgovor nije hitan.

Imam 50 godina zadnjih 12 živim u Beču i auto bih kupio u Austriji. Imam dvoje dece 13 i 17 g kojima isto kao i njihovoj majci auto u suštini, nije potreban zbog izvanredne infrastrukture u gradu i blizine posla/škole.

Jednom godišnje idemo zajedno u Srbiju i sa te strane, uopšte nema dileme kad su potrebe Porodice u pitanju. Ali isto tako nije ni meni potreban!  Godisnje bih mogao da prelazim izmedju 0 i 10.000-12.000 km. :) Ja kola vozim iz entuzijazma i zadovoljstva, a manje iz neke preke potrebe. Inace mi je hobi biciklizam i kada nije hladno, vozim dnevno od 50 pa do 100 km.

Servis turbo punjača

Testoviautomobila-RS-LOGO

U Suboticu gde odlazim 5-6 puta godisnje, mogu i autobusom po ceni od 40 € sa povratnom kartom. Ali to nije voznja, vec prevoz. Ja volim da presisam Madjarsku za dva sata. Tako i sa krivinama. Vozim pristojno dobro i volim dinamicnu i pomalo sportsku voznju. Moj zadnji auto bio je Audi A4 TDI V6 2.5 B6 2004 koji sam pazljivo odrzavao. Skoro uvek sam sipao onaj skuplji, kvalitetniji dizel i obzirom na probleme koji su poznati kod njih, mogu vam reci da mi je cak i pl. zamajac bio u odlicnom stanju i sa 270.000 km. Osim elektronike koja me je izludjivala i zbog koje nisam smeo ni prozore da otvaram. I bio je sasvim ok. osim 3-4 puta trap ramena… I sve tako dok se letos nije desio peh, koji ga je poslao na otpad. Sto se tice voznje, volim m e dj u u b r z a nj a i 350 Nm mi je bilo da kazem, skoro pa dovoljno.
Ono sto nikako ne bih hteo, je nesto ispod tih performansi, ako vec ne mogu neki V8. Razumete me? :) Nemam dovoljno za recimo; BMW 330d E90 i slicno tom rangu prihvatljive kilometraze i zato sam se fokusirao na ono sto mi je u dometu. Isto tako 150 KW je neki maksimum do kojeg bih isao zbog osiguranja.

Nisam u mogucnosti da idem na neko kreditiranje. (tek da znate ako bi mozda dali takav predlog) Budzet mi je oko 10.000 €. Konacno pitanja: Audi A4 B7 TDI V6 150 KW 2005 koji ulaze u drugu deceniju i koji se mogu naci oko nekih 120.000 – 150.000 km uz servisnu knjizicu i od prvog vlasnika sa lepom opremom Bose zvucnicima, meni cak bitnijim i od quattro. To su ipak po ocenama pouzdana kola ako nisu puno presla. Pogotovo sa tim motorima i kvalitetnim servisiranjem. Naravno i u zavisnosti od nacina voznje prethodnika. Ono sto cini jednu takvu, ipak neizvesnu kupovinu puno laksom, je kupovni test koji obavljaju poznati austrijski ÖMTC servisi koji uslugu temeljne provere, naplacuju oko 60 €. Prodavci koji znaju da su im kola ispravna i sami napisu da je po zelji takav test moguc. Mislite li da su i kod takvih vozila kilometraze vracane i pored servisne knjizice i da li se to moze otkriti na takvoj proveri? Poznat mi je vas stav za kupovinu polovnih, pogotovo 10 g starih kola u Srbiji. Da li slicno mislite i u ovim okolnostima? Samo da niste i u mom slucaju pri stavu: Bolje nov za 10.000 € nego… :)
Dakle, na moju neracionalnu zelju da vozim takva kola sa gore opisanim potrebama i kilometrazom koju prelazim, sledeci izbor je benzinac.

Ono sto me odbija od opcije A4 B7 TFSI 2.0 147 KW istog godista, je razlika izmedju 280 i 450 Nm. Iako postizu skoro u desetinku isto vreme do 100 km/h i kostaju dve-tri hiljade manje, time moju dilemu i odluku dovode u jos vecu blokadu.

Mozda je A3 TFSI 2.0 147 KW quattro koji kosta kao onaj prvi V6 po vama bolji izbor? A3 me najvise brine kako je vozen.

Zapravo najveca dilema posto su sa cenama skoro jednaki, je izmedju prvog sestaka i oko 5 g novijeg (bar ovaj sa linka) A4 B8 2.0 TFSI 132 KW sa slicnom kilometrazom. Da li je to ipak drasticno bolji, sofisticiraniji auto od mog prvog izbora? Evo par linkova ukoliko se ne proda jedan od njih, pa pogledajte. Na mene skoro da nema uticaja to sto je noviji lepsi i moderniji. Oba su pocinkovana i ne znam sta bi mogao biti problem osim tih nekoliko godina koje znam, cine svoje. Sa druge strane i V6 ima svojih prednosti i pored toga sto je stariji? Znam da se neke stvari ne mogu uporedjivati, niti da vi donesete odluku umesto mene, ali ce vas savet vrlo verovatno imati presudnu ulogu. Uzimajuci u obzir da mi je bitna cena odrzavanja, gde logika priziva benzinca, kao i cinjenica da se kola voze u Austriji, sta bi u ovakvom slucaju vi ucinili, ili meni preporucili?

Pozdrav i hvala. Zvonko.

https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/audi-a4-3-0-tdi-quattro-dpf-142550941/
https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/audi-a4-2-0-tfsi-142006404/

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Foto: Branka Todorović, Testoviautomobila.rs

lexus-is-web-todorovic

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Zvonko, hvala vam na zanimljivim pitanjima. Drago mi je da ste uživali u vožnji Audija, i jako mi je zanimljivo da želite opet da kupite polovan Audi, posle takvih neprijatnostni koje ste imali. Tako nešto se nije događalo ni na Ladama, ili Zastavinim automobilima, a priznaćete, Audi košta mnogo više.

Kada pričamo o uživanju u vožnji, tu se mnogo razlikuju potrebe i očekivanja vozača. Jer možda je vam Audi A4 2.0 TFSI zanimljiv za vožnju, ili Audi A4 sa Quattro pogonom, ali meni i nije. Ne nudi ništa od onoga što nudi BMW, ili recimo Megane RS, ili Ford Focus ST, Civic Type S, Subaru Impreza WRX.

Uživanje u vožnji je teško definisati. Nekim vozačima je zanimljivo da obuzdavaju nemiran automobil, neki žele i sportski zvuk pored sportskih performansi, a neki žele samo veliku maksimalnu brzinu, uz odlična ubrzanja, a oni koji žele i maksimalni komfor biraju Mercedes.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU.

Naravno da Audi ima malo nižu cenu od Mercedesa, pa može da bude zanimljiv izbor zaljubljenicima u moćne motore. Odmah da napravimo razliku, 2.0 TFSI motor ne može da se poredi sa 3.0 TDI agregatom prosto ima mnogo manji obrtni moment. Naravno da je VW priznao, neke probleme sa TSI i TFSI motorima, i naravno da oni pokušavaju da unaprede kvalitet, koliko je god to moguće, ali pouzdanost Audija, i tih motora u odnosu na Infiniti ili Lexus je zaista smešna.

Lexus svoje automobile proizvodi samo u Japanu, i kontrola kvaliteta je vrhunska, kao i sama pouzdanost automobila. Za ljubitelje brzine bolji izbor je Nissan 350 Z ili još bolje Nissan 370 Z, takvo iskustvo vožnje Audi sigurno ne nudi.

Automobili stari deset godina koliko god da su dobro održavani, oni imaju 10 godina, a pošto je prisutan pad u kvalitetu poslednjih godina, ne samo kod Audija, već i kod BMW-a i Mercedesa, danas kupovati Audi star 10 godina je kao da ste pre dvadesetak godina kupovali 20 godina star Audi, takav je neki odnos. Mnogo elektronike, nežni kompjuteri, komplikovani softveri motora, i uopšteno gledano i slabiji kvalitet mehanike.

Ako insistirate na automobilima koji su stari skoro 10 godina, onda jedino mogu da vam preporučim Lexus i Infiniti, u vašem slučaju pošto gledate da to bude od 150 KW, Lexus.

Audi A4 sa motorom 3.0 TDI star 10 godina je prešao mnogo, a taj motor nije najpouzdaniji u klasi. Motor 2.0 TFSI još manje, i pitanje je koliko je u njemu ostalo života posle 10 godina. Ako kupujete tako star auto, onda je bolje odabrati Lexus, jer je mnogo kvalitetniji. Dizel motor od 2.2 litra i 170 KS, nudi više od 2.0 TDI agregata, ali ne može da se nosi sa 3.0 TDI motorom, iako ima 400 Nm, a to je sasvim dovoljno.

audia4-austrija

Ako insistirate na limuzinama, onda je Lexus IS, sigurno zabavniji za vožnju od Audija, razlika između automobila sa prednjom i zadnjom vučom je ipak nemerljiva, posebno na velikim brzinama, i u krivinama. Iako se iz njegovih elegantnih, limuzinskih linija i sofisticiranog, vrhunski izrađenog enterijera to ne bi dalo naslutiti, Lexus IS200d je i sa osnovnim agregatom od 2,2 litra čistokrvni sportski automobil. VSC sistem kontrole stabilnosti se prilično kasno aktivira, te mu, uz malo oštriji pritisak na papučicu gasa, “guza” za tili čas zapleše najlepši “tango”. Ovaj “japanac” je u tolikoj me­ri atraktivan za vožnju da se pitanje – da li je Lexus IS glavni konkurent Mercedesu C klase ili BMW-u serije 3 – nameće samo po sebi. Audi A4 tu nema šta da traži. Audi A3 je mnogo gori, i još je nebezbedan, karoserije ima malu čvrstinu.

Servis turbo punjača

Zašto je opasno zimi voziti auto sa letnjim gumama

OVO JE SAMO UVOD, DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTAL GOSPODINU ILIŽU NA NJEGOV MEJL.

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

TESTIRALI SMO: VW Passat 2.0 TDI

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Focus, Astra H ili Grande Punto?

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo