Pitanje: Poštovani g. Todoroviću, potrebno mi je Vaše mišljenje i pomoć oko optimalnog izbora pouzdanog i ekonomičnog nisko budžetnog polovnog automobile. Automobil koji će da izdrži još 150 000 km, da nema skrivenih mana (koliko je to moguće proveriti i oceniti na osnovu iskustva), da je jeftina vožnja (niska potrošnja) jeftino održavanje (cena delova i verovatnoća otkaza mala). Od 1990 vozim istog jugića, poslednjih 12 godina na plinu koji me odvezao svuda gde je I kad je trebalo I održavanje mi nije teško palo. Od auta tražim da me preveze uvek kad treba, da ne stane I da mogu brzo da ga popravim kad stane (ako već mora) Poželjna ali ne toliko bitna udobnost (da ne izađeš umoran posle duže vožnje), da ne odseda nedeljama u servisu čak I zbog čekanja sitnih delova, poželjna 4/5 vrata I 2 visoke osobe na zadnjem sedištu, poželjno da je neinteresantan za krađu , bezbednost irelevantna, uzivanje u vožnji nebitno, dizajn irelevantan takođe mada preferiram sedan u odnosu na hačbekove, brend nebitan, poželjno da ima minimum elektronike ili maksimalno bezotkazna elektronika kad već mora i slično.
Foto: Branka Todorović
Koliko košta g.Todoroviću da mi nađete auto?
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
U nastavku su linkovi meni interesantnih oglasa polovnih automobile iz kojih možete oceniti šta sve dolazi u obzir. Ako možete nešto da proberete od njih
http://www mojauto.rs/polovni-automobili/2131923_Ford_Focus_2011_god/?cena=high
http://www mojauto.rs/polovni-automobili/2087829_Ford_Focus_2011_god/?cena=high
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7449744/opel-corsa-d-13-ecoflex-mjet
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7418125/ford-fiesta-14-tdci
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7087465/ford-fiesta-14-tdci
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7502620/fiat-grande-punto-sport-panorama
http://www mojauto.rs/polovni-automobili/2139472_Toyota_Corolla_2008_god/?cena=high
http://www mojauto.rs/polovni-automobili/2089163_Toyota_Corolla_2008_god/?cena=high
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7509629/toyota-corolla-14-d4d-luna
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7297572/toyota-corolla-14-d4d
http://www polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7502620/fiat-grande-punto-sport-panorama
Na osnovu Vaših tekstova sam eliminisao benzinske (u koje bih ugradio sekvent plin) mada računicu koja bi potvrdila Vaše tvrdnje još nisam izveo i mondeo po linku
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7254791/ford-mondeo-92100-km
mi prilično interesantan.
Takođe sam ubacio Tojote Tojotinog servis centra koje izlaze iz planiranog budžeta od 6 000 do 7 000 evra ali bi mi bilo interesantno Vaše objašnjenje davanja 3000 evra više za auris sa 50 000 km više ili 2000 evra za razlike kod korole. S razumnom “matematikom” mogao bih I do tih cena da se pružim. Molim da pojasnite procedure saradnje tj kad I kojom dinamikom počinju moje finansijske obaveze prema Vama.Razumeo sam da uplatim danas 1999 rsd za analizu pitanja I početak saradnje. Kod odabira automobile Vi meni samo prosledite link sa Vama preporučenim autom I pismom pojašnjenja ili se mi nalazimo oko tog auta I malo poričamo. Ne bih voleo da se moje ime pominje na sajtu. Zoran.
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Pavloviću ne postoji ni jedan auto od navedenih koji ispunjava sve vaše želje. Moderni, common-rail dizelaši su jako komplikovani, i skoro ništa na možete odraditi sami. Mnogo pouzdaniji, jeftiniji za održavanje su benzinci.
Corsa 1.2 benzinac troši u gradu 8,0-8,5 litara. Auris 1.6 benzinac 8,5 do 9,0 litara
Dizelaš Corsa 1.3 u gradu troši 6,5 l. Auris 1.4 D-4D u gradu troši 7,0 litara.
Na otvorenim putu je razlika između potrošnje dizelaša i benzinca još manja za oko 20%. Ako prelazite više od 30 000 ili 40 000 km godišnje, onda vredi rizikovati sa dizelašem. Ja mogu auto da vam da vam nađem za 48h, bolestan sam ljudima tražio auto prošli vikend, pa mi se pogoršalo stanje. Ako mi sutra ujutru uplatiti novac, ja ću u petak u subotu da pregledam sve automobile i vidimo se u ponedeljak u 10 00 kod dilera koji ima najbolji auto ako želite dodatnu proveru, ili ne verujte servisu koji je pored dilera prebacujemo ga šlepom gde vi kažete
Auto gledam ja i gleda moj majstor, gledam automobila samo na placevima gde mogu da proverim sve papire i gde mogu da utvrdim realnu kilometražu.
Auto da vas služi bez problema narednih 150 000 km, je benzinac, ili eventualno Toyota sa 1.4 D-4D motorom koja prelaze 600 000 km bez problema ali naravno samo ako je održavate u ovlašcenom servisu.
Isto važi i za Clio III, i motor 1.5 DCI, koji nakon revizije od 2008.god od najnepouzdanijeg motora postaje najpouzdaniji
Toyote su skupe! Ne kradu se! Retko se kvare. Da li vrede toliko koliko polovne Toyote koštaju? I da i ne. Vrede jer kada ih budete prodavali, brzo ćete naći kupca, i dobićete više novca nego da prodajete neki Peugeot ili Citroen sličnog godišta.
Da li umesto Aurisa ili Corolle možete kupiti noviji auto u boljem stanju?
Da ako pređete u klasu niže, i odaberete Opel Corsu. Ja bih vam preporučio i Clio III koji je mnogo udobniji, i praktičniji od Corse. Jeste da Auris nudi više udobnosti od Renaulta, ali razlika nije velika. Renault je Best buy ako gledate uloženo/dobijeno. Ja više volim Toyotu, ali radije vozim Renault. Zašto?
Zato što Clio III sa motorom 1.5 DCI jako malo troši a leti po putu. Zato što revidirani 1.5 DCI motor prelazi 500 000 km pre generalne, zato što su delovi za Renalt jeftiniji nego za Toyotu i Opel. Jeste Toyota kvalitetnija i pouzdanija, ali ne toliko koliko je skuplja.
Foto: Aleksandar Todorović
Možete kupiti Auris 1.6 benzinac 2010.godište za 7500 €, ili recimo Clio 1.5 DCI iz 2011.godine za manje od 6 000 €. Razlika od 1.500 € nije mala, a dobijate mlađi automobil.
Ako želite Auris sa dizel motorom, onda morate kupiti još stariji auto za 7.800 €, 2009.godine.
Šta onda kupiti? Dai mate 10 000 €, možda bih se zaista usudio da vam kažem kupite Auris dizel, jer imate 2.200 € za popravke, koliko bi koštalo da otkaže pumpa, turbina, dizne, plivajući zamajac, taman imate toliko novca.
Ako imate 7 000 €, ja bih vas savetovao da kupite auto do 6 000 €, a da 1 000 € ostavite za popravke. Ako se desi da nebude kvarova, ostaje vam fina svotica u džepu, a pri tome voziti noviji, i štedljiviji automobil. Opel Corsa sa benzinskim motorom 1.2 koji ima lanac, je takođe pristojan izbor, broj 3 ja bih rekao. Jeste Opel dosta tvrđi i neudobniji od Renaulta, nudi i malo manje mesta za kolena i glave putnika, ali i ima malo kvalitetniju plastiku i spojeve od Renaulta.
Ako možete da odvojite u crni fond bar 1 000 €, kupite Auris sa benzinskim motorom, odnosno 2 000 €, ako kupujete Auris 1.4 D-4D. Što se delova tiče tu je Toyota dosta dobra, bilo koji deo stiže za najkasnije 7 dana, u proseku je to 5 dana. Kod Renaulta, ako održavate auto u HIT Autu najbolji servis u Srbiji, svi su delovi dostupni u roku od 3 dana, ali 90% delova imaju odmah. Kod Opela je slično kao kod Toyote, možda su za nijansu sporiji, ali su im servisi najskuplji, u ovom poređenju.
Ako vam je zaista kvalitet, na prvom mestu, ne morate previše da razbijate glavu: kupite Toyotu Auris sa benzinskim motorom, koja je redovno održavana u ovlašćenom servisu, i bićete zadovoljni. Od pobrojanih evropskih automobila najmanje se kvari Ford Focus II, ali samoo verzije sa benzinskim motorom.
Auto iz Kelna inače nudi najbolju dinamiku vožnje, i zapravo je izvrstan automobil.
Auris je bio novi šampion u kompakt klasi kad se pojavio: ova Toyota je vrhunski izrađen, hi-tech automobil, koji je u gotovo svemu uspeo da nadmaši VW Golf V. Japanski automobil – koji je osvojio 5 zvezdica na Euro NCAP kreš testu – nudi i maksimalnu bezbednost zahvaljujući moćnim kočnicama potpomognutim elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD), što uz standardnu pomoć pri kočenju (BA i ABS), te 6 vazdušnih jastuka, čini zaokruženi serijski sigurnosni paket opreme. Ovaj prefinjeni i u svakom pogledu ubedljivi automobil ne samo što uliva poverenje, već i nudi pregršt prostora zahvaljujući odličnoj ergonomiji. “Zlatni dečak” igra na kartu visoke tehnologije u kombinaciji sa dopadljivim, progresivnim dizajnom, za koji su odgovorni francuski stilisti.
Foto: Branka Todorović
Corsa je poput dame, koja vam se na prvi pogled učini čudnom, a kroz koji minut ne možete da odvojite pogled od nje. Možda je to zato, što je šarm Corse, apsolutno osoben, nesvakidašnji, pa na njene ne baš ubedljive performanse možete gledati sa daleko pomirljivijim sudom nego inače. Clio III jeste bolji auto, ali ako se vama dopada Opel, onda Opel!
OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.ZORANU.
Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs