Avensis 1.6 D-4D Vs Qashqai 1.2 DIG-T

Poštovani gospodine Todoroviću, planiram da kupim nov auto. Dvoumim se između NISSAN QASHQAI (1.2 benzin) i TOYOTA AVENSIS (1.6 dizel). Sada ću Vam objasniti i moje razloge. Naime, trenutno vozim Chevrolet cruze (1.6, 124 ks), koji mi je dosta trom za svoje karakteristike, iako ne preferiram brzu vožnju. Snaga i brza reakcija na pritisak papučice gasa su mi potrebni zbog sigurnosti kod preticanja, uspona i u sličnim situacijama. Zbog poslovnih obaveza prelazim oko 26.000 km godišnje, grad i otvoreno.

Moji majstori traže automobile za vas!

Testoviautomobila RS LOGO

Planirao sam da izdvojim oko 18.000 eura. Prilikom odabira vozila, pažnju sam usmerio ka automobilima u kategoriji SUV, najviše zbog svoje visine (197 cm), jer mi je sve teže da ulazim i izlazim iz niskih automobila (a i zbog činjenice da limuzine koštaju preko 20.000 eura, a ne želim toliko da potrošim na auto). Naime, bio sam zagrejan za Suzuki Vitaru, jer je za 18.000 eura mogao da se uzme ovaj model u odličnoj opremi sa 4×4 pogonom. Onda pročitah Vaš tekst o lošem kvalitetu Suzuki automobila i vrlo lošoj servisnoj mreži i odustanem.

Odmah nakon toga pročitao sam Vaš tekst o novom modelu Nissan Qashqai sa benzinskim motorom 1.2 (o kojem uopšte nisam razmišljao, vodeći se logikom da 1.2 motor ne može da ide ni u šta, osim u npr. VW polo, jarisa, korsu), te sam ga i probao na test vožnji i uverio se da uopšte nije trom, već sasvim dobro „vuče“, upravo kako ste i Vi pisali. I svojim enterijerom me je potpuno „kupio“ ovaj automobil, jer se vrlo udobno osećam, sa dovoljno prostora za svoju visinu i stekao sam utisak da bi vožnja bila uživanje. Obzirom da u LF centru daju dodatni popust, čak sam bio spreman izdvojiti i do 20.000 eura za opremu paketa 360, koja inače košta 23.050 eura bez popusta.

I taman, posle odličnog utiska koji je na mene ostavio Qashqai, krenuo sam u razmatranje načina plaćanja (keš ili lizing). Tada sam čuo da Toyota ima akciju i nudi Avensis dizelaše po ceni benzinaca, pa tako za 19.900 eura mogu kupiti 1.6 dizelaša u osnovnoj opremi. Dakle, ako je reč o Tojoti, sve je podložno preispitivanju, pa i odluka da kupim Nissan qashqai. Naravno, o avensisu ranije nisam razmišljao jer je bio previše skup, međutim, kada sam bio spreman dati 20.000 eura za Nissan Qashqai u bogatoj opremi, zapitao sam se zašto onda ne kupim Tojotu avensis za iste pare. Uprkos tome što je Avensis niži auto i što sam pročitao Vaš tekst o Avensisu 2.0 dizelašu, u kome ste rekli da ga visoki ljudi (preko 190 cm) zaobiđu, kod mene se pojavila dilema. Ne sumnjajući u Vašu ocenu da je Avensis za visoke ljude možda nepodesan, vodio sam se logikom: možda Avensis nije najsrećnije rešenje za visoke ljude, ali ne može biti lošije od udobnosti i položaja kod Qashqai-ja, jer je ipak reč o manjem automobilu.

Dakle, mene interesuju Vaša iskustva sa Tojotom 1.6 dizel, jer osim testa 2.0 dizelaša, nisam našao da ste pisali detaljno o Avensisu sa 1.6 dizel motorom. Interesuje me kako se ovaj motor nosi sa veličinom i težinom Avensisa, vožnja na usponima, koliko ga „opterećuje“ vožnja sa punim prtljažnikom i petoro putnika. Kao što sam rekao, ne treba mi auto za trke, ali sam razočaran ševroletom 1.6. od 124 ks, jer je vrlo trom, pa ne želim još jedan auto takvih karakteristika.

Pored svih pohvala koje ste napisali u Vašem tekstu za Qashqai 1.2, voleo bih da čujem nove informacije o tom vozilu, obzirom da je prošlo više od dve godine od Vašeg testa (ukoliko imate nova saznanja u međuvremenu, u pogledu eventualnih problema, iskustva ljudi koji ga voze i slično). Vaše mišljenje će mi mnogo pomoći u donošenju odluke, kao što su mi upravo Vaši tekstovi i pomogli da suzim izbor kupovine na ova dva automobila. Ja sam visok 194 cm, i imam preko 110 kg. U Cruze i Evandu koju sam imao pre njega, na nagovor prijatelja sam ugradio gas, i na 170 000 , odnosno na 160 000 km su počeli problemi, koje nije bilo moguće rešiti. Gas više sasvim sigurno neću ugrađivati.

Unapred zahvaljujem.

Molim Vas da moje podatke ne objavljujete.

izvor-branka-todorovic

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gspodine, vaše ime i prezime neće biti objavljeno na sajtu.  Očigledno je u Srbiji problem kada neko kupuje automobil, bilo da je polovan ili nov,  dok političari mogu javno ispred nosa da kradu, i da pri tome čak ni pocrvene. Ne ulazim u to, zašto neko krije identitet, ali meni zaista otežava to kada ne želite da budete potpisani, jer je meni ipak priznaćete reklama, kada sam tom i tom čitaocu pomogao da razreši sve dileme, i kupi auto koji njemu odgovora.

Zakazao sam vam i test vožnju u Toyota Centru, i zamolio ih da vam odmah obezbede test auto što si učinili. Ustanovili ste da sam bio u pravu kada sam napisao u testu, da za osobe koje su više od 190 cm  u tom automobilu teško nalaze idealnu poziciju za volanom. Kod Mazde 6 je malo bolje, kao i u Pasatu, ali ti automobili koštaju više. Svakako, da ni Cruze koji trenutno vozite ne nudi idealnu poziciju za volanom kod visokih osoba.

Svaki automobil traži period privikavanja od vozača, pa je tako i sa Avensisom. Njegova cena je toliko povoljna, dizel verzija košta kao benzinac, odnosno 19.990 evra, da biste to trebali da iskoristite.

Kod vas nije problem samo visina, nego i težina od preko 110 kg, jer ne postoji auto na svetu, koja ima optimizovano sedište za tu težinu. Ako nemate nameru da smršate, ni jedno sedište vam neće biti adekvatno, čak ni ono u Mercedesovoj S klasi.

SUV-ovi nude drugačiji položaj sedenja, odnosno imaju nešto više postavljena sedišta, pa se celom dužinom butina oslanje na sedište, što je vama itekako važno.

Svakako da ste vozili Cruze sa osnovnim motorom od 1.6 litara, koji ne nudi dovoljno dobre performanse, posebno za regionalne puteve u Srbiji, koji su jako loše trasirani, i gde je mesta za bezbedno preticanja jako malo.

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU KOJI JE POSLAO PITANJE.

Moji majstori traže automobile za vas!

Volvo