Benzinac je bolja kupovina od dizelaša, ukoliko prelazite godišnje manje od 15.000 kilometara, i vozite uglavnom van grada, na otvorenom putu. Ako vam preticanja nisu ono primarno, ako poštujete ograničenja brzine, onda vam je i potrošnja sa benzincem dovoljno umerena, da se isplati njihova kupovina. Cena benzina je danas 182 dinara a dizela 212 odnosno 218 dinara (Max dizel, G dizel).
Normalno je da će čovek kupiti benzinca, ako ima 2000 evra, ne može da kupi dizelaš za te pare, niti za 1 000 evra. Računam, i pišem o prosečnim kupcima u Beogradu, koji kupuju za 3500, 4500 e, oni mogu da kupe solidan dizelaš, ali naravno da moraju da pogledaju 100 dizelaša, sa iskusnim majstorom.Mnogim vozačima dobra ubrzanja i međuubrzanja nisu bitna, a jeste im bitno da što manje provode vreme kod majstora, u servisima. Kupci benzinca radije biraju da plate malo više novca za gorivo (pomaže i to što je benzin sada 12 posto jeftiniji od dizela) ali da izbegnu čišćenje i skidanja DPF-a, remont dizni, remont turbo punjača! Kada je krenula era uvoza polovnjaka u Srbiji 2003.godine, Đinđić je prvi političar koji je to Srbima omogućio – svi su radije birali dizelaše. Tada su mogli da se uvezu samo euro 3 automobili, dakle stari maksimalno 4 godine (euro 3 je startovao 1999.godine).
Morate priznati, da 3 ili 4 godine euro 3 dizelaš jeste bio dosta dobra kupovina. Godine su prolazile, i posle jedne decenije, i prosečni ljudi su mogli da sebi priušte kola iz uvoza. Ali birati, kupovati 10 ili 15 godina star dizelaš je nešto sasvim drugo. Srbi vole da kupuju kola na oko, jer Srbi su eksperti za sve! Kod benzinca je mnogooo lakše kupovati bez temeljne kontrole, zato se Srbi poslednjih godina vraćaju benzincima – dojadio im je DPF! Provera automobila košta! Ako za svaki auto koji gledate angažujete majstora dok ne uspete da nađete dobar je skupo! Moje su cene mnogo povoljnije, jer ja ne naplaćujem samom sebi proveru automobila. Ja znam gde treba gledati, gde ne. Ja znam da odmah primetim da li motor radi kako treba ili ne. Dakle ja detaljno proveravam samo automobile za koje mi se čini da su bar za četvorku. Od tih solidnih automobila odaberem najbolji za mog klijenta. Pošto vidim da je nekima i dalje posle 20 godina nejasno kako radim. Plus uštedim kupcu silno vreme, i silno nerviranje. Zašto plaćam majstora da pregleda najbolje automobile kad imam dovoljno znanja? Zato što nemam dizalicu, nemam servis, i zato što želim da podelim sa nekim odgovornost, jer kad se desi kvar, platim trećinu a ne ceo iznos kvar (trećinu plati masjtor – trećinu diler – ako plac odbije da učestvuje u popravci narednih 10 godina ne gledam kola kod njega). Piše: Aleksandar Todorović urednik.
Pitajte Aleksandra Todorovića
Tražim najbolji polovnjak za vas!
RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka
Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!
Kako najbolje održavati automobil?
PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.COM
Najbolji auto za 7.000 evra: V50, Mondeo ili…
Benzinac nije bolji izbor od dizelaša
Motor mora da troši ulje!
Utisci Golf 6: Prednosti, mane i kvarovi
Najbolji auto je ML, BMW X5 ili Touareg?
Mnogi vozači neguju takozvanu pasivnu vožnju. Dakle vožnju bez preticanja, bez oštrih ubrzanja, njima je benzinac itekako dobar izbor, jer takvim ljudima nije potreban veliki obrtni moment, koji je bitan za dobra međuubrzanja. Na otvorenom putu, benzinac troši samo oko 20 posto više od sličnog dizelaša. Ako imamo u vidu da je benzin jeftiniji oko 12 posto, onda putovanje nije preskupo sa benzincem, zar ne?
Ljubitelji benzinaca mogu malo da se obraduju, jer je poslednjih godinu dana na placevima mnogo veća ponuda benzinaca, nego dizelaša! Neko je narodu rekao da benzinci neće biti zabranjeni za vožnju u centru grada, a da dizelaši hoće! Glupost neviđena.! I onda kad me čovek angažuje desi se da moram da mu tražim benzinca, jer je ponuda dizelaša slaba za novac koji ima. Opet da budem jasan. I precizan, pošto uvek ima nekih nejasnoća. Svaki kupac je za sebe, i svakom od njih pronalazim i preporučujem najbolje opcije. Kupac na kraju bira koje modele mu tražim, a koje ne. On je kupac, on drži novac, on me angažuje.Preporučiću naravno kupcu auto sa benzinskim motorom ako retko vozi u gradu, ako prelazi godišnje samo 10.000 ili 15.000 km. Turbo benzinci su nešto sasvim drugo, tako da ći njih obraditi u nekom drugom tekstu, ali sada kupujete auto sa ovim motorom tu sam za vaša pitanja (Kliknite ovde!).
Na meni je da mu pružim sve potrebne informacije, čak i kada je to protiv mojih interesa, jer svako ima svoj ego, koji je često preveliki, i ako ja klijentu objasnim da je njegov izbor modela pogrešan i navedem zašto je to tako, ja od istog dobijam minus, a na preporuku, i neki od njih odustaju od mog angažovanja. Ja prosto ne mogu nekom da napišem da je najpouzdaniji onaj model koji se najviše kvari, to je protiv mojih načela. Ali mogu da mu kažem taj i taj model ima brdo problema i kvarova, ali ja ću vam naći najbolji primerak za vaš novac. Da li je to korektno?
Jako je veliki problem, je i što su se kupci u Beogradu u poslednje dve godine okrenuili dobrim delom benzincima…pa su brojni auto placevi na kojima je ponuda benzinaca preko 50%, a ranije je bilo max 10%. Kad u ponudi imam samo benzince, ja klijentu moram da napomenem da mogu da mu nađem najbolji benzinac. On troši mnogo više, on ima mnogo slabiji obrtni moment, ali bolje kupiti i solidan benzinac nego loš dizelaš! Kada preporučujem turbo dizelaš – mislim na primerak u dobrom stanju, prodaje primerak koji neće imati problem sa diznama i turbom par par godina (moj cilj je 4 godine i ispunim ga u 99% slučejava). Dakle ja radim za vas! Ali na vama je konačna odluka! Nekad treba poslušati i srce! Neko daje novac na kocku, neko na drogu, neko na alkohol, a neko na benzin, zar ne? Nije moguće živeti uvek maksimalno racionalno i štedljivo! Ovaj tekst je zapravo tekst koji često objavljujem pišem na mojim facebook stranicama Najboljiauto i Testovi Automobila Srbija.#najboljiauto
Imate na tržištu i benzince od 2.0 ili 2.5 litra radne zapremine sa 150 ili 200 ks, to nisu slabašni motori, ali ti motori zahtevaju vredan rad sa ručicom menjača, zahtevaju naterivanje obrtaja radilice u crveni polje, ako želite ubedljiva ubrzanja. I lepo je i tako voziti, i tako živeti, ali treba umeti, a bogami potreban vam je i malo deblji novčanik za tako nešto. Neko daje novac na kocku, neko na drogu, neko na alkohol, a neko na benzin, zar ne? Nije moguće živeti uvek maksimalno racionalno i štedljivo! Ovaj tekst je zapravo tekst koji često objavljujem pišem na mojim facebook stranicama Najboljiauto i Testovi Automobila Srbija.#najboljiauto
Danas je cena benzina izjednačena sa cenom dizela (benzin je u aprilu 2023. jeftiniji od dizela samo 6 dinara). U Oktobru prošle godine cena benzina je bila za 40 dinara niža od cene dizela, jer je Vlada Srbija određivala cene derivata. U Holandiji, Norveškoj, Nemačkoj, Francskoj benzin košta više od dizela jer je prosto skuplji za proizvodnju. U Grčkoj je cena benzina za skoro 40 dinara veća od cene dizela. U okruženju cena benzina je veća od cene dizela u Mađarskoj, Crnoh Gori i Bosni, evo i tabela za april 2023. godine. Najbolje je da mi pre kupovine, izbora automobila pošaljete pitanje na Pitajte Aleksandra Todorovića (kliknite ovde).
ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM
PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).
Najbolji auto je ML, BMW X5 ili Touareg?
Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?
Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V
Koji auto kupiti za 4.500 evra?
Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?
Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane
Koje ulje da sipam u Focus II?
Polovni automobili za 2.000 evra
Da li je Toyota zaista kvalitetna?
Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?
Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?
G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€
Plivajući zamajac: sve prevare
Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?
Renault Capture ili Škoda Yeti?
Remont plivajućeg zamajcaajstora
Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?
Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI
Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?
Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?
Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI
Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?
Kakva je Opel Vectra C?
Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8
Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…
Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!
Poštovani gospodine Todoroviću,
RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović
Pitajte Aleksandra Todorovića
D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima
Čovek radi već dugo vremena. Ima bezbroj tekstova na internetu. Ja sam lično za njega čuo pre 7-8 godina. I još tad sam sebi rekao da bih ga mogao angažovati kad skupim para za neki ozbiljniji auto. Evo sad prilike. Ne znam šta više mogu da izgubim. Čovek kaže pouzdanost i bezbednost na prvom mestu! Apsolutno se slažem.
Ono što sve kupce zanima je taj prvi kontakt. Što sad ja njemu da platim a ne znam ni šta ću dobiti? Pa isto je i kad odeš kod doktora prvi put. Danas više ni ne znaš da li je to možda mesar sa one strane koji je samo kupio diplomu. Mislim neko poverenje mora da postoji. Ili imate poverenje ili ga nemate.
Znači ako je neko napisao stotine tekstova o automobilima a ja nijedan u životu, ja ne znam zašto bih ja bio bolji u odabiru auta od čoveka koji se bavi ovim u kontinuitetu? Znači ja sam odlučio da ipak verujem više gospodinu Todoroviću nego sebi. Zato sam uplatio 6000 dinara jer čovek ne zna jesam li ja ozbiljan ili nisam. Njemu pišu desetine ljudi dnevno. On čovek živi od toga. A 50 evra naspram uloženih 7000 evra nije ništa. U prvom mejlu sam gledao da budem što kraći i konkretniji. Vozio sam to i to, želeo bih to i to. Imam budžet toliko. Auto mi treba jer za to i to jer prelazim toliko i toliko godišnje.
Mislim da gospodin Aleksandar Todorović iz tih informacija izvuče jako dobro vaše potrebe i stil života. Mislim da je sjajan u proceni toga šta Vama treba. Samo treba rešiti to sa samim sobom. Ili hoću da mi neko drugi traži auto ili neću. Ne razumem odluku da mu platim 6.000 din ili čak 18.000 dinara a da nisam spreman da prihvatim činjenicu da je taj moj auto iz snova, ta prelepa školjka iz spolja zapravo jedna kršina iznutra koja će me zakopati za dugi niz godina… Znači trenutak kada mi se saopšti ta ružna istina, ja odustajem i odlazim nezadovoljan a samim tim i gospodin Todorović ostaje nezadovoljan jer Vam nije pomogao a niste ni Vi sami sebi pomogli. I potpuno mi je jasno zašto u svim njegovim tekstovima stoji ili imate poverenje i dajte mi odrešene ruke da Vam nađem auto ili nemate poverenje i bolje ne ulazite u ceo ovaj proces jer se neće završiti nikako dobro.
Ja sam popodne uplatio iznos koji se vezuje za moje pitanje i dobio odgovor veoma brzo. Gospodin Todorović je prihvatio da mi pomogne u pronalaženju auta i rekao svoje uslove.
PRVI PAKET: Imam opciju da dobijem savete i da sam tražim auto.
DRUGI PAKET: Imam opciju da njemu prepustim da mi nađe auto. A to znači da ću dobiti u izboru bar tri automobila koja su na tržištu dostupna i ispunjavaju kriterijum pouzdanosti i bezbednosti koji gospodin Todorović drži kao osnovni.
TREĆI PAKET: Imam opciju da doplatim taj drugi paket i da tražim isključivo model koji ja želim. Ova treća opcija za koju se odluči oko 70% ljudi mi je apsurd. To Vam je kao da ja platim čoveku da mi dojavi rezultate utakmice. Na primer platiću čoveku dojavu za utakmicu Francuska – Argentina. Ali kad mi on bude rekao da će Argentina pobediti i da uplatim komotno pare na pobedu Argentine, ja kažem ne. Neću tako. To se meni ne sviđa. Ja volim kad Francuzi pobede. Ja hoću da Vam platim da Vi meni kažete da će Francuska pobediti (iako se to na primer verovatno neće desiti). Znači Vi hoćete da platite stručnjaka da Vam nađe dobar auto koji ste Vi odabrali da ne bude nikad dobar. Eto… Nemam šta da kažem dalje…
Ja sam u sebi prelomio i u roku od tri sata od prve uplate od 6.000 dinara, ja sam gospodinu Todoroviću uplatio ceo iznos koliko košta DRUGI PAKET usluge. Odmah sam odlučio da idem sada do kraja sa ovim. Siguran sam da će mi pronaći auto koji je dobar. Ako je baš toliko ružan, voziću ga kratko pa ću ga prodati. Barem je dovoljno ispravan da se može prodati. Bio sam siguran da ću dobiti poprilično ispravan auto, a za ostatak jednostavno moram verovati čoveku koga sam sam birao. Ja sam njega birao. Znači niko meni nije iznudio pare. Ako sam ja birao onda ću ovo sprovesti do kraja. Znači želim uži izbor najboljih polovnih automobila u Srbiji koji zadovoljavaju neke osnovne kriterijume pouzdanosti u budžetu koji imam. Moja jedina želja je bila komfor. Eto. Ako već ne mogu da biram koji je to model auta, želim da ima komfor, udobnost na kakvu sam navikao.
Kao što gospodin Todorović kaže, kod Golfa se plaća ime. Golf 6 je bio nekako moj prvi izbor. I bilo ga je u ponudi ali mi ne pruža svaki Golf tu udobnost i komfor koji sam tražio. Nemaju svi naslon za ruku koji sam ja tražio. Plus na to sve je skuplji samo zato što je popularniji. A i udobnost francuza je već dugo poznata. Definitivno je preporuka da idemo na francuza. Pežo 308 nisam nikada imao prilike da vozim. Čak nikada nisam vozio ni jedan Pežo osim nekog službenog pikapa na kratko vreme. Ali nikada nisam vozio neki porodični auto marke Pežo. I logično je da ga možda i ne bih birao čak ni među prva tri auta. Opet bih odlutao na stariji raskošniji auto nego na njega. I pogrešio bih.
Upravo sam prešao oko 400 kilometara sa ovim Pežoom 308. Svidela mi se ta utegnuta unutrašnjost. To je sve čvrsto. Ona plastika ne škripi nigde. Sve je uklopljeno kako treba. Jako lep materijal unutrašnosti. Udobna sedišta. Jako pregledan auto. Imam čak i panorama staklo. Odlična je vidljivost iz auta. To mi se jako sviđa. Gospodin Todorović me je pitao za kvačilo, da li je meko. Sedeo sam na parkingu a auto još uvek nije bio skroz ugrejan. Mislio sam da je tvrđe od mog Renoa, međutim pogrešio sam. Izuzetno meko kvačilo. Samo je trebalo malo da se krene u vožnju sa autom i sve je nekako postalo meko i udobno. Nivo izolacije je sjajan. Ja sam često na otvorenom putu imao prilike da čujem udarce guma preko rupa i neravnina. Sad kod 308-ice ne čujem ni da li sam pokupio neku rupu. Zaista dobra izolacija. Među najboljima koje sam imao prilike da vidim, to jest čujem. Jedan opšti utisak je da me je osvojio. Brzo sam se jako navikao na njega. Oprema u autu je sjajna. Dobio sam model sa možda 90% opreme koju taj model pruža. Dobio sam i parking senzore koji mi nisu bili prioritet. A naravno da sam ih želeo. Bio sam spreman da se odreknem tempomata ali sam i to dobio. Jako mi se sviđa retrovizor koji ima antirefleksiju. Jednostavno auto me je kupio komforom i udobnošću.
Definitivno dobar izbor. Izbor kakav ja sam ne bih napravio, a ipak sam se odlučio na njega. A i logično da ne bih, kad ga nikada pre toga nisam vozio. Zato nekad treba slušati savete iskusnijih.
Za kraj
Ovaj način poslovanja gde ja moram da verujem čoveku koga nisam nikada upoznao uživo, i da on posle veruje meni da ću se ja pojaviti kada on kapariše auto koji sam ja pristao da kupim, ne može opstati bez poverenja. I ja se nekad čudim kako je gospodin Todorović uspeo sve ove godine da posluje sa našim mentalitetom ljudi.
Kada sam prvi put uplatio ceo iznos pomislio sam: „Da li to znači da ću sad dobiti šleper sa prikolicom?“ Pošto tražimo najbolji auto, a ono se pojavio izuzetno pouzdan kombi hladnjača i jako pouzdan šleper sa prikolicom. Malo se šalim ali tako čovek danas razmišlja. Naravno da se ne traže vozila koja nisu u segmentu koji tražite. Mislim da je gospodin Todorović jako dobro razumeo moje zahteve. Tražio sam hečbek ili limuzinu. Nisam hteo karavan, niti šleper sa prikolicom i on mi to nikada nije ni nudio. Jednostavno je kroz moje poruke shvatio moj posao, moje potrebe, moje kretanje autom, porodični status koji je jako važan. Važno je da li imate porodicu ili je planirate. Ta porodica mora biti bezbedna a auto pouzdan što je više moguće.
Znači ja sam bio najviše za varijantu hečbeka i to sam odmah i dobio. Sve varijante su bile u tom segmentu. Svaki dinar je bio isplaniran. Znači do te mere smo dobro isplanirali kupovinu da sam potrošio tačno koliko sam planirao, računajući put do Beograda, mali i veliki servis i cenu vozila.
U roku od tri dana sam imao auto za kupovinu. Dalje ne moram da Vam pričam. Sve sam već rekao. Samo mogu da se zahvalim gospodinu Todoroviću na odabiru auta. Mislim da sam ovim odabirom sačuvao novac. Svakako da će polovan auto uvek tražiti neko ulaganje ali sam rizik smanjio na minimum.
Na kraju je zaključak da me je cena ove usluge koštala oko 7% od vrednosti auta, što u poslovnom svetu uopšte nije velik procenat. Da Vi dobijete uslugu konsultacije i na kraju realizacije za manje od 10% cene je po mom mišljenju sasvim korektno, čak i povoljno. Pogledajte samo usluge agencija koje kupuju i prodaju stanove ili sajtovi na internetu preko kojih se vrši prodaja usluga. Sve te ptovizije idu u tim granicama a negde čak i mnogo skluplje. Znam ljude koji su kupovali automobile u vrednosti od 6.000 evra i već prvog meseca imali havarije od 2.000 evra. To je čak 30% štete. Bačene pare, stres… Možda sam ja lud što sam dao pare da bi mi drugi odredio šta ću voziti, ali ja sam svoju misliju ispunio. Ja se pred same praznike vozim bez puno brige od tačke A do tačke B. Dostupan sam svima i mogu da stignem gde god želim a to je ono što sam tražio i to sam i dobio. Znači moja preporuka je stavite sve na papir i recite sebi koji su zaista Vaši kriterijumi i šta Vi zaista želite od tog auta. Da li želite auto u garaži i da ga provozate samo po selu i da koke padaju na kolena ili želite auto da ide i ide i ide dokle god Vam ne dosadi a on ide ide i ide…? Veliki imali servis je odradio Todorovićev mehaničar Vukašin, i sada sam bezbrižan. Nije mi bilo isplativo da jurim nekog majstora, ionako u majstore koje znam nemam dovoljno poverenja, a ovlašćeni servis Peugeota nije za moj džep.
Hvala gospodine Todoroviću na uspešnoj saradnji i daj Bože još budućih saradnji. Srećni praznici i želim Vam pre svega bezbedno putovanje a na kraju i fantastičnu udobnost.
Srdačan pozdrav
Bojan Tokić
Najbolje polovne automobile tražim za vas
Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost!
Piše: Urednik Aleksandar Todorović
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Pitajte Aleksandra Todorovića
Tražim najbolji polovnjak za vas!
RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović