Citroen CX: Ispred svog vremena

Citroen CX se pojavio davne 1974.godine, i bio je prava revolucija u auto industriji. Konkurencija je ostala zatečena, naprednim tehnološkim rešenjima, i avangardnim dizajnom CX-a. Proizvodio se do 1991. godine, a izrađivao se u fabrikama u Francuskoj, Španiji i Čileu.

Aleksandar Todorović urednik www.Testoviautomobila.rs

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

Bio je dostupan i kao karavan, ali i u verziji sa produženim međusovinskim rastojanjem koja se koristila uglavnom kao službeno vozilo državnih zvaničnika. U početku je imao dosta uspeha, pa je 1978. proizvedeno 132.000 primeraka, što je za limuzinu te klase odličan rezultat i po današnjim merilima. Imao jse specifično ogibljenje.

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Najbolji motor je dobio 1980.godine, benzinski agregat od 2.0 litra, koji je Peugeot zajedno razvijao sa fabrikama automobila Volvo i Renault, pa je neslužbeni naziv ovog motora PRV.

cx-crveni

Od 1980.godine u CX su se ugrađivali motori sa blokovima izlivenim od lakog metala, a glava motora je takođe bila od legura. Komora za sagorevanje je hemisfernog oblika.

Najbolje je izgledao enterijer Citroena CX GTI poslednje generacije. 

ent-x25_gti_turbo

Bregastu osovinu je pokretao nazubljeni kaiš, danas češće kažemo zupčasti kaiš. Imao je dva karburatora Weber, i klasično paljenje.

Zapremina hladnjaka je smanjena sa 11 na 9,6 litara antifriza. U verziji Reflex menjač je sa četiri brzine, a paket opreme Atina donosio je i petu brzinu.

u-krivini-cx

Citroen CX sa automatskim menjačem u krivini: Odlična stabilnost uz šarmantno naginjanje 🙂

Maksimalnu brzinu od 175 km/h je dohvatao relativno brzo. Iz mesta mirovanja 1 000 metara je prelazio za 33,5 sekundi.

ent

Verzija Atina imala je serijski ugrađeni servo upravljač. Aerodinamičkim izmenama 1980.godine znatno je smanjen šum pri velikim brzinama.

Zadnje sedište je bilo raskošno udobno, a mesta za kolena je zaista bilo više nego dovoljno. 

sediste-CX

Zanimljivo je i to da suvozač nije mogao sa svog mesta da vidi instrumente, pa je CX ostao u punom smislu pravi vozački automobil. Pozicija vozača i komandna tabla dizajnirane tako da onom ko sedi za upravljačem sve komande budu na dohvat ruke, ali ne i na samom volanu.

CX_GTI_Turbo_1985

Iako nije uspeo da dostigne slavu svog prethodnika, Citroena DS – popularne “ajkule”, model CX proizvodio se gotovo dve decenije, a za to vreme sa fabričkih traka sišlo je preko 1,2 miliona ovih automobila.

CX-25-Pallas-IE-01

Davne 1975. godine dobio je priznanje Automobil godine u Evropi. Mnogi zaljubljenici u modele ovog proizvođača tvrde da je CX “poslednji pravi Citroen” pre nego što je Peugeot preuzeo kontrolu nad kompanijom 1976.

Citroen-cx-break-1

Kao kod “ajkule”, i u slučaju Citroena CX francuski inženjeri primenili su i tehnologiju hidro-pneumatskog oslanjanja.

Renault 4: Ljubav vaše mladosti i starosti!

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.