Auto analiza: Da li da kupim ovu Hondu?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću značilo bi mi ako biste dali odogovor na pitanje oko izbora za konkretan automobil. U nastavku se nalazi link automobila na sajtu polovni automobili: https://www.polovniautomobili com/auto-oglasi/13054659 honda-accord-24-i-vtec. Nisam ljubitelj brze voznje, ali mi znaci snaga u voznji zbog bezbednog preticanja. Najvaznija stvar (zbog negativnog iskustva sa Senikom), jeste pouzdanost, za koju sam kod Vas, ali I na drugim mestima saznao da krase Hondu. Ovaj automobil bih kupio (uprkos skupoj registraciji), pre svega zbog pouzdanosti, bezbednosti, pa tek onda performansi.  Moje pitanje za Vas je koliko je to istina, narocito u delu koji se tice automatskog menjaca, ali I po pitanju drugih sklopova automobila (motorni, upravljacki, trap…)? -da li mozete da mi kazete specificne kvarove, koji se mogu ocekivati kod auta, koji ce sledece godine imati 10 godina I biti na pragu puberteta? – da li mozete da mi kazete nesto vise o konkretnom modelu? Ono sto me buni, jeste to sto automobli koji su ovog ili veoma bliskog godista (2010. I 2011. ) I, doduse, sa manjom kilometrazom (mislim na Accorda) jeftiniji barem za 2.000 evra. Sta mislite da je razlog I na sta bih eventualno trebalo da obratim paznju? -da li biste mi, uopste, preporucili kupovinu ovog automobila? Auto koji mi predstavlja alternativu, pre svega u cenovnom rangu jeste sledeci: https://www.polovniautomobili com/auto-oglasi/13053141/honda-accord-20-pe-sport  Sa postovanjem. Molim vas da moje ime i prezime ne bude objavljeno. 

Auto analiza

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine hvala na poverenju. Ime  i prezime nikada ne objavljujem, ako na tome insistirate. Deo pitanje , i deo odgovora uvek objavim, osim ako uplatite dva puta veću sumu od propisane, onda niko ne mora da zna kakve su vaše dileme bile. Deo pitanja objavljujem, da bi popunjavao rubriku Pitajte A.Todorovića.

Jesam pisao da su Honde pouzdane, ali i one se kvare, i nikada ne treba kupiti automobili pre detaljne provere. Ni majstori nisu svemogući, ali u proseku znaju više od vas. Ukoliko nemate nikog da vam pomogne oko traženja automobila, onda ću to učiniti ja, ali imajte na umu da ja nisam u mogućnosti da vam pronađem polovan automobil koji je kao nov. Takođe, ako vam ja tražim polovan auto, morate da odmah po kupovini uradite veliki servis, i sve ono što je potrebno da bi automobil bio maksimalno ispravan, a u servisu koji vam ja preporučim. Zašto? Zato što se dešavalo, da ne uradite veliki servis na automobilu koji vam ja pronađem, pa kada dođe do kvara optužujete mene, jer je na primer pukao zupčasti kaiš, a ja vam napomenio da ga odmah zamenite. Dakle, meni je cilj da vam nađem auto koji će vas dobro i dugo služiti, ako vama to nije cilj, nemojte me konktatirati.

Honde i Toyote sam toliko mnogo hvalio poslednjih nekoliko decenija, da su mnogi od vas pomislili da se ti automobili NE kvare, ili da se jako retko kvare. Ali ti automobili imaju puno svojih mana, mnogo od njih su serijske. Toyote i Honde koje nisu Made in Japan, nisu realno japanski automobili.

Konrektne modele sa linkova ne kometarišem dok ih detaljno ne pregledam, zajedno sa mojim majstorom. Ono što mogu da vam kažem je da je popravka automatskog menjača jako skupa, može da vas košta i 3.000 evra, ali i da je potrošnja primerka u oglasima u gradu blizu 15 litara, preko zime i veća. Nisam siguran da želite auto koji tako mnogo troši. Osim toga, dobro znate da NE preporučujem automobile vožene i održavane u Srbiji, jer u proseku u jako lošem stanju. Na forumima možete pročitate bajke o ovom modelu, ali realno, Accord se itekako kvari, i traži dobar servis, i dobre puteve, i naravno kvalitetno gorivo.

PROBLEMI I KVAROVI:

Loš odaziv na gas prilikom ubrzavanja na malim brzinama uzrokuje vibracije karoserije. Neispravno telo klapne. Sajla gasa zapinje (LHD).

Rešenje – Zamenite telo klapne. Koristite dijagnostičku opremu, kako biste ponovno programirali računar motora (ECM) sa nadograđenim softverom. Ako se vozilo još uvek trese: Zamenite sajlu gasa modifikovanom verzijom (LHD). Zamenite prednji amortizer modifikovanom verzijom. Zamenite donja ramena prednjeg vešanja modifikovanom verzijom. Zamenite zadnje amortizere modifikovanom verzijom. Proverite i podesite geometriju prednjih i zadnjih točkova.

MODELI SA AUTOMATSKIM MENJAČEM 2005-06 

Propuštanje ulja iz prenosa. Otežana i zakasnela aktivacija prenosa tokom starta. Neodgovarajuća verzija zaptivke ulja desnog pogonskog vratila.

Rešenje – Postavite modifikovanu zaptivku ulja desnog pogonskog vratila. Koristite specijalan alat. Postavite novi zegerov prsten na srednje pogonsko vratilo i pogonsko vratilo. Ugradite tanki sloj maziva na žljebove pogonskog vratila. Mazivom napunite prenos. Proverite geometriju prednjih točkova i prema potrebi podesite.

Svetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo radi. Neispravan nivo ulja motora. Prenizak pritiska dovoda ulja na sistem podešavanja faze ventila (VVT).

Rešenje – Zamenite ulje u motoru. Ako lampica i dalje svetli, motor mora da se otvara.

Svetli lampica za indikaciju kvara (MIL). Motor se nakon paljenja odmah gasi.  Neispravan signal sa senzora položaja bregastog vratila (CMP).

Rešenje – Ponovno programirajte računar motora (ECM) sa nadograđenim softverom.

Gašenje motora pri pritiskanju kvačila.  Greška softvera ECM (računar motora).
Rešenje – Ponovno programirajte računar motoranadograđenim softverom. U ovlašćenom servisu naravno!

Svetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).  Neispravna lambda sonda (HO2S). Ona se posebno brzo uništava ako motor sagoreva gas.

Rešenje – Zamenite lambda sondu (HO2S). Ponovno programirajte računar motora (ECM) nadograđenim softverom.

 

 DIZEL MODELI 2.2 CDTI –  Povremeni gubitak snage. Oklevanje/prekid rada.
UZROK – Blokada ventila povratka izduvnih gasova (EGR).
REŠENJE – Ugradite modifikovani ventil EGR. Ponovno programirajte računar motora (ECM) nadograđenim softverom.

DIZEL MODELI 2.2 CDTI Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svetli. Motor radi u prinudnom modu.
UZROK – Greška softvera računara motora (ECM).
POPRAVAK – Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminisali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računar motora (ECM) nadograđenim softverom.

DIZEL MODELI 2.2 CDTI  – Jako lupanje motora pri malom gasu, na 1500 – 2000 o/min.
UZROK – Greška softvera računara motora (ECM). Neispravan kod kalibracije brizgaljke u računaru motora (ECM).
POPRAVAK – Programirajte kodove brizgaljki u računaru motora (ECM). Ponovno programirajte računar motora (ECM)  nadograđenim softverom.

DIZEL MODELI SA FILTEROM ČAĐI (DPF) Nepravilan rad motora tokom regeneracije filtera čađi (DPF).
UZROK – Greška softvera računara motora (ECM).
POPRAVAK – Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminisali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računar motora (ECM) nadograđenim softverom.

Honda Accord – BENZINSKI MODELI . Neispravan rad motora. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svetli.
UZROK – Aktuator kontrole vazduha usisne grane neispravan.
POPRAVAK – Zamenite aktuator za kontrolu vazduha usisne grane.

Lupanje motora pri ubrzanju pri srednjem i velikom opterećenju.
UZROK – Greška senzora detonacija (KS) odnosno softvera računara motora (ECM).
POPRAVAK – Ugradite novi senzor detonacija (KS) i dogradite softver i ponovno programirajte računar motora (ECM).

Buka/vibracije iz menjača kad je papučica kvačila lagano pritisnuta.
UZROK – Cev hidraulike kvačila prenosi buku u vozilo.
POPRAVAK – Ugradite prigušivač vibracija na cev hidraulike kvačila.

Kontrola brzine vožnje automatski se deaktivira.
UZROK – Greška softvera računara motora (ECM).
POPRAVAK – Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminisali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računar motora (ECM) sa nadograđenim softverom.

Dizel motor 2.2 i – CDTI nije tako pouzdan, kako na forumima tvrde! Oprez! Ovo su problemi koje ima.

Dizel partikularni filter – DPF

– Simptomi: svetli lampica o problemu DPF filtera, nivo motornog ulja raste, motor (limitirana  snaga)  u sigurnosnom režimu.
– Popravka: Ovo se uglavnom odnosi na Accord VIII od početka proizvodnje, u kojoj je upravljačka elektronika DPF filtera, ne radi pravilno.
Honda je opozvala vozila i menjala softver. Problem nije u potpunosti rešen, jer sada često (svaki 8000 – 10000 km , a zavisi od uslova korišćenja) svetli poruka da je potrebno da se servisira DPF filter.

Pumpa visokog pritiska

– Simptomi : Problemi sa startovanjem (motor startuje  posle dugog verglanja ) , svetlo motora svetli tokom ubrzanja .
– Popravke : Zamena pumpe visokog pritiska koji se ne održava pravilan pritisak goriva.

Turbo kompresor

– Simptomi : dimi, povećana potrošnja motornog ulja , masna kanali , specifičan zvuk – zviždanje , gubitak snage.
– Popravka : Zamena ili regeneracija.

Remenica radilice

– Simptomi: Lupanje u i oko donjeg dela pogonske jedinice, nedostatak pogona dodatne opreme motora.
– Popravka: Se sastoji u zameni remenice novom.

Recirkulacija izduvnih gasova ( EGR )

– Simptomi : Gubitak snage , teško startovanje  ujutro, svetli lampa  CHECK ENGINE
– Popravka : Pre donošenja odluke o zameni vredi probati čišćenje – dešava se da je efekat je prilično dobro . Ako čišćenje ne pomaže , ostaje samo ugradnja novog ventila.

Pogonski lanac

– Simptomi : svetli lampa  motora , neravnom rad pogonske jedinice , buka dolazi iz lanca .
– Popravka : U slučaju kvara koji uključuje tegljenje lanaca, preporuka je zamena .

Auto analiza

Stroža pravila na tehničkom put do bezbednije vožnje!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo