Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, Trenutno sam u fazi kupovanja automobila, pa me zanima vaše mišljenje. Naime, iako većinu vremena provodim vozeći po gradu, želja mi je da kupim neki malo jači i pokretniji auto, kako bih najbolje iskoristio vreme dok sam jos uvek sam i bez porodice, a za oko mi je posebno zapala Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM sa 170KS. Znam da to nije baš najbolji izbor za pretežno gradsku vožnju, ali prosto sam se zaljubio u taj automobil, tako da ne verujem da ću tražiti dalje.
Ali ipak, zanima me kakva su vaša iskustva sa dotičnim modelom (osim testa dostupnog na vašem sajtu), servisom, delovima (itd.) i koje je vaše mišljenje o ova dva konkretna primerka: http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8276223/alfa-romeo-giulietta-20jtdm170ks-lux http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8406666/alfa-romeo-giulietta-20mjetm2 Čuo sam i da je bilo dosta problema sa ranijim serijama, pre druge polovine 2011. godine, pa bih gadjao nesto novije, do 10 hiljada evra (+-500).
Takođe me interesuje da li je možda bolje da pokušam da uvezem sličan automobil iz inostranstva, umesto što ih tražim kod nas.
Ime i prezime poznato redakciji, a na zahtev gospodina neće biti objavljeno javno.
Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine hvala vam na poverenju. Nije lako dati odgovore na vaša pitanja. Možete svakako da uvezete automobi sami iz inostranstva, ali morate biti spremni da troškove, planirane, i one naplanirane. Kada sve oduzmete i saberete, ako sami putujete po automobil u Nemačku, Holandiju ili Francusku koštaće vas više za oko 2.000 evra nego da sličan auto kupite na placevima, a verovatno ćete kupiti lošiji automobil sa više kilometara.
Kako je to moguće? Pa pre svega skoro svi dileri u Nemačkoj, Francuskoj vraćaju kilometražu, posebno na automobilima koji su stariji od pet godina, kod onih mlađih ne u tolikoj meri. Servisne knjižice se falsifikuju, pa obavezno proverite auto pre kupovine u ovlašćenom servisu. Naravno radni sat bilo kod Alfinog servisa u Nemačkoj je od 5 do 10 puta skuplji nego u Srbiji, pa se pripremite na to. Da ne bude neprijatnih iznenađenja kasnije.
Ako kupujete polovan auto sami u inostranstvu, morate znate da nemate garanciju, ili ako vam je i nude, ona je teško ostvariva. Prema tome, plaćate više, a dobijate manje.
Zašto su polovni automobili na placevima jeftiniji? Da li samo zbog toga što vraćaju kilometražu?
Sve zavisi na koje placeve mislite. Postoje dileri koji prodaju polovne automobile stare do 5-6 godina sa originalnim kilometražama. Pa ipak, ja i takve dilere, i njihove automobile za svoje kupce proveravam. Koji su to dileri?
Ne želim nikog besplatno da reklamiram, i ne želim bez provere svakog automobila posebno da tvrdim da je to auto kojem nije vraćena kilometraža.
Vi uvaženi gospodine ne smete čak ni da javno postavite pitanje sa imenom i prezimenom (pri čemu ja ne znam da li se vi zaista zovete onako kako ste i napisali), pa nemojte očekivati da ja javno pod svojim pravim imenom prozivim dilere koji vraćaju kilometražu. Ako to ne smeta Premijeru Srbije, Vladi Srbiji, MUP-u, inspekciji, a ne smeta ni narodu, što bi se ja time više bavio?
Kako onda zarađuju placevi u Srbiji koji ne vraćaju kilometražu?
Pa to u su uglavnom dileri koji kupuju automobile mlađe od 5 godina na velikim licitacijama. Ponekad imaju sreće, ponekad kupe auto koji treba i da se popravlja.
Postali ste mi i konkretne linkove:
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8406666/alfa-romeo-giulietta-20mjetm2
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8276223/alfa-romeo-giulietta-20jtdm170ks-lu
Da bih mogao nešto ozbiljnije da vam napišem o ovim modelima, moram prvo da ih vidim, da ih provozam, da ih prokontrolišem, da ih pregleda moj majstor, moj limar, pa da uz jednu dozu rezerve dam svoju procenu.
Ponudio sam vam mogućnost da vam nađem Alfu za nekoliko dana, ali vi želite samo da vam napišem odgovor. Slike ne znače ništa. Dok se auto ne pogleda uživo, ništa ozbiljno nije moguće napisati, to i sami znate, i to će vam svaki ozbiljniji stručnjak reci.
Vidim isto ono što i vi vidite, a to je do navedeni automobili nemaju nikakve ogrebotine, iako imaju oko 1400 dana.
Ja trenutno testiram Talisman koji je star par meseci, vožen je 60 dana, ima 4.500 kliometara, i ima puno sitnih ali i nešto većih ogrebotina.
Mislim da je svakom razumnom čoveku jasno o čemu se ovde radi, ali opet ponavljam treba videti automobile uživo.
Znate dobro da je preporučujem kupovinu kod dilera koji posluju, rade 10-ak i više godina, kod dilera koji zaista poštuju garanciju, kod dilera koji dozvoljavaju pregled u servisu.
Ne znam gde ste pročitali da je ovaj model Alfe imao neke posebne probleme pre 2011.godine?
Foto: Branka Todorović
U gradskoj vožnji, mnogo se bolje snalaze dizelaši, oni neuporedivo bolje podnose stani – kreni vožnju od benzinaca, ali i oni traže povremeno vožnju van gradova, zbog DPF filtera koji se zapušavaju zbog vožnje u gradovima.
Ako mislite da li je 170 KS previše za gradsku vožnju, tu postoje različita mišljenja, sve zavisi kakav automobil vam treba, i da li imate nameru da poštujete ograničenje brzine od 50 km/h ili ne.
Ne znam da li ove konkretne Alfe imaju 160 000 ili 170 000 km, ali i ako je to tačna kilometraža to ne znači da su ti motori u dobrom stanju, i da vas neće sačekati skupi kvarovi iza ćoška.
Cena održavanja je kao kod Forda, Opela ili VW-a (kad oni koji se slabo razumeju u automobile pričaju o automobilima, onda napamet pričaju koji su automobili skupi, odnosno jeftini za održavanje, i nije nimalo važno da li imaju prave informacije ili ne). Nema nikakve razlike. Imate servise koji naplaćuju radni sat 1.400 dinara i one koji gqa naplaćuju 5.000 dinara. Imate originalne delove, imate kinske delove. Gotovo sve frabrike prave delove za sve popularnije modele.
Ja sam mislio da želite da vam ovaj model uporedim sa nekim drugim modelom, ili da vam opišem prednosti i mane ove Alfe, ali koliko shvatam vi ste pročitali moj test ovog automobila, i čvrsto ste rešili da kupite ovaj auto.
Ja ne radim ono što čine druge redakcije, da veličam vaš izbor automobila, jer ne znam ni kakve su vaše potrebe, niti koje ste automobile vozili, da bi mogao da vam uporedim Alfu sa njima.
Ova rubrika je zamišljena da vam ja preporučim najbolji model shodno vašim potrebama.
Alfa Romeo koji sam ja testirao, imao je pravi sportski motor: 1.4 turbo benzinac, a vi želite da kupite dizelaša, a 2.0 JTDM a on nije sportski agregat, niti su ga u FIAT-u konstruisali za tu namenu.
Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB
Pitanje svih pitanja je koliko ćete kupiti lošu Alfu, i na osnovu toga treba praviti računicu koliko će vas koštati.
Moja vam je preporuka da kupite nov automobil, za oko 11.000 evra izbor nije mali, održavanje vas neće puno koštatiti, a imate i garanciju.
Kod nekih dilera ne bi uzeo auto ni da mi ga poklone. Razlog?
Prodaju automobile sa falsifikovanim papirima, ali i brojevima šasije, drugim rečima ukradene autombile, a neprijatnost prilikom oduzimanja vozila na granci je nešto što ne želim da doživim.