Da li je Auris bolji od Tipa?

Poštovani g-dine Todoroviću, molio bih Vas da mi pomognete u vezi kupovine novog automobila kojeg planiram da kupim u naredna 2-3 dana, dok su akcijske cene u toku. Bitno mi je Vaše mišljenje i savet jer smatram da ste jako kompetentni po tom pitanju, a čovek ste koji je testirao zaista jako mnogo automobila. Sveo sam izbor na dva auta i ne mogu da se odlučim šta je za mene bolje, mada verujem da ne bih pogrešio kod bilo kojeg jer su u pitanju oba automobila koja su potpuno nova iz salona sa 0 pređenih kilometara. Porodičan sam čovek sa suprugom i 2 dece, ćerka 16 godina, sin 2 godine.

Oba auta mi se jako dopadaju – Fiat Tipo hatchback 1.3 Multijet i Toyota Auris 1.33 VVT. Godišnje prelazim oko 10.000 km u proseku, uglavnom su to kraće relacije svakodnevno po gradu (3-5 km), jednom nedeljno do Sombora (20 km), jednom u 2-3 meseca do N.Sada (100 km) i jednom na godišnji odmor (do 1.000 km).

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Oba auta su ista sa cenom (13.500 eura) sa metalik bojom i sa gotovo identičnim paketom opreme. Što se tiče prostora i mesta u njima, oba su izdašna i lepo se sedi u njima, kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima. Meni je najveće dvoumljenje oko motora, jer sam čuo da Fiat Tipo HB 1.33 Miltijet nije veliki potrošač i da lepo vuče, a ne znam kakva je situacija sa Toyotom Auris 1.33 VVT što se tiče gradske vožnje (bojim se da ne bih bila ispod 8-9 lit.).

Šta je po Vama bolji izbor za mene? Da li Fiat Tipo ima “famozni” DPF filter čestica i plivajući zamajac i na kojoj se kilometraži oni menjaju i da li su zaista tako jako skupi, jer bi mi u tom slučaju to anuliralo sve ušteđeno na manjoj potrošnji Fiata itd.
Pri kasnijoj prodaji, svakako da Toyota ima bolji imidž i ime, manje gubi na ceni itd. a da sa druge strane Fiat tj. dizeli su kod nas više na ceni i lakše se prodaju itd.(moje mišljenje).

Zanima me, da Vi sada kod sebe imate keš 14.000 eura za kupovinu novog auta, za koji od ova dva modela i motora bi ste se odlučili i šta je po Vama bolja i racionalnija kupiovina za mene (odnos uloženo-dobijeno).Ja Vam se unapred zahvaljujem na brzom odgovoru jer mi je preko potreban i nadam se da ćete mi moći odgovoriti u što kraćem roku zbog akcijskih cena. Srdačno Vas pozdravljam i želim Vam mnogo uspeha u daljem radu.

S pošovanjem,
Neša

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Žigiću na pravom ste mestu! Uživao sam čitajući vaša pitanja. Lepo je zamisliti da imam 14.000 evra za kupovinu novog automobila.

Ja FIAT Tipo obožavam, jako se lepo vozi, poslušan je auto, maksimalno se dobro ponaša i na auto putu, i na regionalnim putebima. Auto po mom ukusu, ali i ne. Zašto? Na kreš testu je prošao katastrofalno, a ima još desetak mana koje mene iritiraju.

DPF filter nije toliki problem, može u krajnjem slučaju čak i da se izvadi.

Poređenje dizelaša i benzinca nema nikakvog smisla. To je kao ma terati da se odlučim da li ću pečenje sa pivom i salatom, ili neku salaticu sa školjkama. Valjda znate što bi ja odabrao. A šta biste vi? Šalim se malo, ali morate da shvatite da ovakakva poređenje nisu ozbiljna.

Dizelaš ima mnogo veći obrtni moment, mnogo se lakše vozi, ima mnogo bolje međuubrzanja.

Tipo je limuzina izrađena sa mnogo kompromisa: dok neke stvari oduševljavaju, druge razočaravaju

Ogibljenje je podešeno tako da može da se nosi i sa lošijim putevima, pa tako novi Tipo može dobiti dodatnu vrednost za kupce u Srbiji, jer jako dobro pegla neravnine na putu.

Danas, kada konkurencija tržištu nudi sve nežnije i sofisticiranije automobile sa prefinjenim i osetljivim trapovima, FIAT čini nešto drugo – nudi auto koji nesmetano može da se vozi po lošim putevima.

Italijanski brend trenutno nudi tri gotovo apsolutno različita modela sa sličnim cenama. Omanji, nedavno temeljno obnovljeni model 500, košta 9.500 €, monovolumen 500L 9.900 €, a najnovija limuzina Tipo 10.990 €.

Mislim da je najbolje da me nazovete telefonom, jer imam mnogo toga da vam kažem, a osim toga, vas će mnogi moji odgovori zbuniti, pa bi bilo dobro da čujem šta vas sve to buni, i da vam direktno odgovorim na vaša pitanja.

Aktuelni Fiat Tipo nema nikakve veze sa legendarnim modelom Tipo, koji se, u verziji HGT, nudio čak sa moćnim petocilidričnim agregatom, dok se novi Tipo nudi samo sa atmosferskim benzincima, koje u Evropi više gotovo niko i ne pravi (to što neki proizvođači nude u Srbiji atmosferske benzince je samo zato što naši zakoni ne prate one u EU, pa nema dodatnih dažbina za modele sa velikom emisijom CO2 ).

Trenutno sve marke automobila nude daleko modernije turbo benzince. Mnogi zaboravljaju da su Volvo i SAAB još pre tridesetak godina proizvodili turbo benzince koji su prelazili preko 600.000 km, pa ne treba sumnjati u njihovu pouzdanost (istina, TSI motori su sve “uplašili” svojim nedovoljno dobrim kvalitetom). Ali, zašto ovo ističem? Baš zato što FIAT ima jako dobre, moderne i veoma pouzdane turbo benzince koji se ugrađuju i u naš FIAT 500L.

Da sam na Vašem mestu, ne bih kupio ni FIAT Tipo, ni Auris 1.33. Ali bi kupio Auris sa dizel motorom. Zadovoljni?

 

 

OVO SU SAMO NEKI DELOVI ODGOVORA KOJE SAM POSLAO G.VASILJEVIĆ. ONO NAJVAŽNIJE NIJE OBJAVLJENO NA SAJTU. UPLATITE MI 3.000 DIN, POŠALJITE MI VAŠE PITANJE, I POSLAĆU VAM SVE INFORMACIJE NA MEJL, I OPIS MODELA SHODNO VAŠIM POTREBAMA. AKO VAM SE ŽURI I ŽELITE JOŠ VIŠE INFORMACIJA POZOVITE ME TELEFONOM, CENA JE 4.000 EVRA. UKOLIKO STE VEĆ DONELI ODLUKU, ONDA VAM NISU POTREBNI MOJI SAVETI. MOJ CIL JE DA VAM PRUŽIM INFORMACIJE, A VI NARAVNO ODLUČUJETE KOJI AUTO JE NAJBOLJI ZA VAS.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo