Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću , suvišno je da ovim putem izrazim sve pohvale za predan i profesionalan rad te sveobuhvatno poznavanje materije , tako da ću samo reći svaka čast i kamo sreće da je više nepristrasnih profesionalaca poput vas. No da pređem na stvar, živim u Sarajevu i želim da kupim automobil , polovan do nekih 7000 eura … Trenutno razmišljam o Fiat Bravu 1.9 multijet , 2007 godište proizvodnje a prvenstveno zbog njegovog pohvaljenog dizelskog agregata ali na prvom mjestu želim da čujem vaše cijenjeno mišljenje o navedenom automobilu… Unaprijed zahvaljujem….
Grande Punto ili Ford Focus?
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani Fiat Bravo je vrlo dobar izbor, ako ga kupujete sa common-rail Multujet motorom od 1,9 litara, koji je od Fiata kupio Opel, SAAB, Suzuki. Imajte u vidu da je Bravo pre svega jedan upravljiv, i praktičan porodični automobil, koji na žalost “nije dovoljno jeftin” koliko bi to jedan Fiat trebalo da bude, jer se još uvek proizvodi (iako ne može više da se meri na najboljim modelima u klasi), i ima još uvek više nego atraktivan, dopadljiv dizajn. Pošto se radi o još uvek prilično poželjnom polovnjaku, nije moguće Fiat Bravo kupiti za male pare ni u Italiji.
Foto: Aleksandar Todorović
Drugim rečima, košta kao Astra H, a u nekim segmentima, to ne opravdava. Svakako, Fiat Bravo kvalitetom ne može da se meri sa Toyotom, Hondom, Mazdom, Nissanom, pa čak ni sa jednom Astrom, ali ovaj automobil je ugodan za vožnju, pa čak i za manevrisanje po gradu, recimo Sarajevu, zahvaljujući veoma laganom servo upravljaču, koji iziskuje jako malu silu. Drugim rečima, možete vrteti volan sa dva prsta, doslovce.
Rejting Fiata-a Bravo u Evropi nije sjajan, u uporednim testovima je često bio na začelju, statistike kažu da spada u grupu vozila koja se najčešće kvare, ali moje mišljenje o ovom modelu ja znatno bolje, jer smatram da ipak ima ogibljenje koje je dobro usklađeno, a pod tim mislim da nije previše tvrdo, a da u krivinama nudi dobru stabilnost, bez previše naginjanja. Enterijer Fiat-a je moderno osmišljen, i prava je šteta što materijali nisu kvalitetniji (na pojedinim delovima), a spojevi bolji (zato ponekad plastika škripi, posebno na lošim putevima). Ovaj automobil ćete kasnije prodati brže nego što to očekujete, jer mladi vozači vole vozila koja imaju pomalo avangrardan, sportski dizajn, a Bravo ga definitivno ima.
Decenijska želja Fiata da u C segmentu napravi dostojnog konkurenta nemačkom Golfu svih ovih godina ostala je samo pusta želja odraz i nerealnih ambicija velikog Anjelija. Ovoga puta, Italijani su prestali da “jure za devojkom”, rešivši da ponude nešto novo u kompakt klasi: automobil koji će se dimenzijama i cenom sasvim uklapati u već predodređene klišee “Golf” klase, ali sa drugačijim “ukusom” i “mirisom”. Fiat je “izvršio udar” na kupce sa novom “igračkom”, koja je dobrim delom kupe sa petoro vrata i kojom dominiraju izrazito zaobljene forme, sa avangardnim svetlosnim grupama, obećavajući mnogo adrenalina.
Kočnice prosto oduševljavaju svojim kratkim zaustavnim putevima. Izuzetno su rezistentne od pregrevanja i veoma se lako doziraju. U kompakt klasi, Bravo je trenutno bez premca po ovom pitanju, čak i u konkurenciji sa VW Golfom V. Pored toga, svrstava se u grupu najbezbednijih modela sa osvojenih 5 zvezdica na Euro NCAP kreš testu. “Italijan” putnicima pruža daleko udobnije oslanjanje od Golfa V ili Astre H, a jednako dobar grip u oštrim krivinama.
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali: