Da li je C4 za preporuku?

Pitanje: Postovani g. Todoroviću, kupujem svoj prvi automobil u životu, a pošto ste mi oduševili vašim tekstovima, savetima i odgovorima, rešio sam da vam se obratim. Svestan sam da je polovan auto pre svega polovan, i da ću morati da odvojim novac za eventualne kvarove, ali bi ipak želeo da nađem što je moguće bolje očuvan auto. Znam da je teško naći auto od prvog vlasnika, koji je kupljen u Srbiji sa pravom kilometražom. Najviše mi se dopada Citroen C4, ali samo verzija sa troja vrata, onaj sa petoro mi je nekako odbojan. Opcija broj dva mi je Focus II, a razmišljam i o Fordu Fusion. Odvojio sam 4.000 € za kupovinu, a možda bi platio auto i 4.500 €, ukoliko je auto u ekstra stanju. Pošto prelazim godišnje nešto preko 10.000 km, računam da mi je benzinac bolji izbor, ali neću bežati ni od dizelaša. Koji mi vi model preporučujete? Želim da mi vi nađete auto, unapred veliko hvala. Pozdrav!

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, hvala vam na poverenju i zanimljivim pitanjima.

Pre svega, moram da vas razočaram. Za nekih 4.000 € nije moguće naći C4 i Focus II bez vraćene kilometraže. Ja mogu da vam obezbedim automobil iz 2012. sa prosečnih, originalnih 200.000 km, ali auto star oko 10 godina sa originalnom kilometražom je jako teško pronaći u Nemačkoj, i tamo je oko 40% vozila sa vraćenom kilometražom. Nije samo kilometraža problem, problem je što se loše održavani automobili šminkaju, operu motor, pa ne možete lako da utvrdite realno stanje. Postoje i razni aditivi, koji lako mogu da prevare majstore, koje ja naravno angažujem da pregledaju automobile pre nego što neki preporučim vama.

Trudim se da tražim automobile starosti do 5 godina, koji vrede bar 6.000 €, jer sve ispod toga je velika lutrija, a meni nije u interesu da vam preporučim loš automobil.

Mnogi čitaoce se prosto čude kad im napomenem da je 4.000 € jako malo novca za kupovinu dobrog automobila. Prosto, ti automobili koje vi želite su novi koštali oko 15.000 €, šta možete da očekujete od vozila koje sada košta 4.000 €?

U oglasima prodavci navode da je auto bez ulaganja. Kako bez ulaganja? Pa ti automobili u velikoj većini su mnogo bliže otpadu nego fabričkom stanju.

Moja vam je preporuka da kupite što je moguće mlađi automobil, u što je moguće boljem stanju, i da angažujete nekoliko majstora, jer nije pouzdano da se oslonite na mišljenje samo jednog majstora, i samo jednog servisa.

Za 4.000 € nije moguće pronaći dobar Focus II generacije niti Citroen C4. Dobar C4  nigde u Evropi ne postoji za 4.000 € pa ni u Srbiji.

Šta želim ovim da vam saopštim? Sigurno ne želim da vas izlažem dodatnom trošku, i da vam ubeđujem da dodate 1.000 € i kupite C4 za 5.000 €, jer za taj novac možete kupiti solidnu Astru H, ali ne i dobru. Dobar polovnjak stariji od 3-4 godine prosto ne postoji. Automobil nije stan, automobil je sklop mehanike i elektronike, koji se kvari, i koji se raubuje. Ako prelazite do 15,000 km možete kupiti i benzinca, ali imajte na umu i da C4, odnosno Astra H, ali i Focus II 1.6 troše u gradu oko 10,5 litara, ako motor nema više od 100,000 km, ako ima, onda je prosečna potrošnja u gradskim uslovima vožnje 11,5 litara.

Svakako, kod benzinskog motora ne mogu da se zapuše dizne tako brzo kao kod dizelaša, ali se to i kod njih dešava. Odmah po kupovini polovnjaka morate uraditi “veliki servis”. Zove se “veliki”, a to je zapravo nužni servis, koji uključuje zamenu svih španera, kaiševa, filtera, i naravno zamenu ulja, što je oko 300 €. Uglavnom treba ako ne odmah, a ono do kraja godine zamenite i akumulator, kočione diskove, pločice, proveriti trap, zameniti po potrebi viljuške, spone, ali i amortizere, jer nema smisla da vozite automobil koji nije u potpunosti ispravan. Auto koji prolazi kod nas tehnički pregled je samo delimično ispravan, jer je pregled isuviše blag.

Dakle, kupovinom polovnog automobila za 4.000 €, koji je nov koštao često i više od 15,000 €, ne dobijate skoro nov automobil. Što je stariji automobil, to je i zahtevniji za održavanje, bez obzira da li je to Toyota ili Opel. Svakako, Toyota je pouzdanija od Opela ili Citroena, ali u proseku, a statistika je majka “pogrešnih procena”. Dakle, nije dovoljno reći Toyota je bolja kupovina od Citroena, već se mora pronaći konkretna Toyota, i konkretan Citroen.

Zapravo, ja neću trošiti ni vaše vreme, ni vaš novac, ja mogu eventualno da prihvatim da vam nađem najbolje očuvan auto za 4.000 €, kod dilera koji daje garanciju na motor od 12 meseci, auto koji je legalan, koji nije bio havarisan, i koji je u datom trenutku ispravan.

To kako će vas polovnjak u godinama služiti najviše zavisi od toga ko će vam održavati auto, sa kakvim delovima, i kako ćete ga voziti, po kakvim putevima, a važno je i gde ćete sipati gorivo.

Znajte da je polovan automobil stariji od 3-4 godine, vrlo često bure bez dna. Naravno da naši ljudi lažu, i pričaju bajke kako im se auto nije pokvario godinama, i kako ih dobro služi. Zapravo, neki govore istinu, ali auto i ne pomeraju sa parkinga po mesec dana, pa kada godišnje pređete 3,000 km, nije ni čudo da nemate ni jedan jedini kvar.

Što se tiče poređenja Citroena C4 i Focusa II generacije, sve je na strani Forda. Za upravljačem Citroena C  je lako pronaći idealnu poziciju ako ste niži od 190 cm, ali nije lako zavoleti pomalo neprecizan upravljač, i prosečno precizan menjač.

Kada  kupujete polovan C4, dajte prednost benzincima, snažniji agregat od 1,6 litara i 110 KS svakako može da izdrži 250,000 km, jer je prilično pouzdan, i proveren. Sportski nastrojenim vozačima će pomalo smetati “uspavani” odziv motora, ali ionako Citroen nema ni jednu sportsku karakteristiku, kao na primer Focus koji deli dizel motore sa Peugeotom i Citroenom (1.6 HDI odnosno 1.6 TDCi je zapravo Peugeotov agregat).

Ipak, na mom testu Citroena C4 1.6 prosečno sagorevanje benzina je iznosilo oko 9,5 litara goriva. Toliko troši i Astra H 1.6 kao i Focus II sa motorom gotovo iste radne zapremin.

Focus II je neznatno skuplji od Citroena C4, ali daleko bolja kupovina od njega.

Ford ima znatno čvršću karoseriju koja je na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih 5 zvezdica i 36 poena. Astra H je takođe dobra sa 34 poena.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Šta kupiti: C4, Focus ili Astru?

Šta kupiti: Passat B 5.5 ili BMW?

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo