Da li je Elantra toliko lošija od Toyote

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, želela bih da iskoristim pogodnosti za vreme sajma automobila i kupim novi porodicni auto (2 odraslih + 2 dece). S obzirom na beskamatne kredite koji se nude dvoumim se izmedju Opel Astra Enjoy 4 vrata 1.6 115KS(12,685 EUR), Hyndai Elantra 1,6 MPI GL Style(13,990EUR) i ne mozemo da odolimo a da ne razmatramo Toyota Corrola 1,6 Luna(15.990EUR).

S obzirom na beskamatni kredite, nekako bi se izborili i sa tih 16.000EUR. Sada vozimo Chevrolet Aveo sedan, star 10 godina. Nije imao nikakve kvarove za ovih 10 godina i pokazao se kao pouzdan auto koji ispunjava nase potrebe.

Glavne zamerke su slab motor i ubrazanje( preticanje je avantura, dok radi klima na uzbrdici zelite da izadjete iz auta i da ga pogurate:), los u krivinama, bucan pri vecim brzinama i dosta trosi (oko 10l) pri gradskoj voznji. To je cena koju smo platili kupovinom ovog auta koji je u to vreme bio najjeftiniji u svojoj klasi i sa najboljom opremom za tu cenu.

Nismo previse zahtevni vozaci, uglavnom ne preko 150km na auto-putevima, prelazimo nesto oko 10.000km godisnje(svakodnevno po Beogradu – uglavnom u spicu, do Crne Gore, Grcke jednom godisnje, pojedinim vikednima do vikendice – oko 100km tamo i nazad). Kupovina Opel Astre(ovo je stari model) mi deluje kao najrazumnija kupovina u ovom trenutku. Sada zelimo da obavimo pametniju kupovinu i varijanta sa Opel Astrom me brine jer me podseca na kompromis na koji smo pristali kada smo kupovali Chevrolet-a. Elantra mi deluje zanimljivo, i dolazi kao kompromis izmedju ove tri opcije.

Smatram da je Toyota definitivno klasa iznad, ali se pitam da li je za nase potrebne neophodna i da li za cenu od 3000e vise ima smisla ulagati u nju. Za koji god auto se odlucimo, sigurno cemo ga voziti 10+ godina, tako da treba uzeti u obzir i registraciju, odrzavanje, rezervne delove… Znaci, verovatno se moje pitanje svodi na to da li su Astra ili Elantra toliko losije od Toyote i sta bi nam vi preporucili da kupimo. Opcije su mnogobrojne, pa ako sam potpuno omasila, molim vas da mi predlozite i neko drugo vozilo ako mislite da je pametnija kupovina od navedene 3 opcije. Sa nestrpljenjem ocekujem vas odgovor uskoro. Hvala

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

  • Ime i prezime: Jelena Vasiljevic
  • Mejl adresa: lj#####@gmail.com
  • Telefon:
  • Kada planirate kupovinu?: U narednih 10 dana
  • Kakav auto kupujete?: nov
  • Koliko novca želite da potrošite?: 14.000 evra
  • Šta trenutno vozite?: Chevrolet Aveo Sedan
  • Između kojih se automobila dvoumite?:
  • Gde ste čuli za ovaj sajt?: Google pretraga
  • Koliko kilometara godišnje prelazite? : 10.000
  • Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovana g.Vasiljević na pravom ste mestu. Drago mi je što ću imati prilike da vas spasim pogrešnog izbora.

Ako kupujete Opel, kupite novu Astru K, jer kad već dižete kredit idite na opciju od oko 16.000 evra. Corolla je jednako odlična, možda i bolja kupovina od Opela, sve zavisi od vaših afiniteta. Ako obožavate da vozite brzo, na limitu, a bezbedno, cenite nemački kvalitet kupite Opel. Ako želite da vozite veoma udoban auto 10 godina bez kvara kupite Toyotu. Ako vam je cilj da pored udobnosti dobijete maksimalnu bezbednost i sedite u možda u najlepšem automobilu onda provozajte i Megane IV, da se ne biste posle kajali.

Toyota proizvodi najviše automobila na svetu. Toyota proizvodi najkvalitetnije automobile na svetu. Toyotini modeli su najpouzdanija vozila, i pri tom su najjeftnija za održavanje. Corolla je u celoj toj priči na samom vrhu, brenda koji je broj jedan. Sve to nije dovoljno da bude broj jedan u Srbiji.

Nova Astra je bolja od kompletne konkurencije, pa i od Elantre

Astra je bolja u svakom segmentu od korejskog automobila. Opel Astra spada u grupu retkih automobila koji se odlično ponašaju i na lošim regionalnim putevima i pri velikim brzinama na autoputevima. Ogibljenje Opelove limuzine je kao stvoreno za puteve u Srbiji, jer prenosi jako malo vibracija do putnika, čak i kad je kolovoz veoma oštećen. Elantra je udobna, mekano je podešena, ali ne nudi tu stabilnost koju vam pruža Opel, i nema tako precizan i direktan upravljač. Shvatam ja da vi ne kupujete auto da biste išli na trke, ali kada je jak vetar, teški vremenski uslovi, poledica na putu, mnogo znači da sedite za upravljačem najuravnoteženijeg automobila. Toyota je recimo kvalitetnija, pouzdanija, prostranija, jeftinija za održavanje, štedljivija ako poredimo benzinske i dizel motore, nudi bolji komfor na lošim putevima, ali Astra ima bolja sedišta, bolje se ponaša na brzinama preko 150 km/h, više prašta greške vozača u krivini. Pogledajte obavezno i Renault Megane IV imate i njega u limuzinskoj verziji i ovaj auto je mnogo bolji izbor od Elantre.

Chevrolet jeste prilično pouzdan auto, i najbolji primer je vaš Aveo koji se nije kvario 10 godina. Mislite da je puno 10 litara ako vozite auto u špiu u Beogradu? Pa Astra koju želite da kupite trošiće bar 2,0 litra više kao i Elantra. Da li to želite? Corolla je štedljivija, ona će vam trošiti oko 1 litar više od Avea. Da li imate motor 1.2 ili 1.4 u Aveu?

Niste bili zadovoljno snagom motora u Aveu? Pa ako kupite Astru ili Elantru sa osnovnom benzinski motorom od 1.6 litara bićete jednako nezadovoljni i frustrirani sa nedovoljno snage i obrtnog momenta.

Toyotin motor 1.6 VVT-i ima dualni razvod usisnih i izduvnih ventila i nudi za bar 20% bolju elastičnost, i bolja međuubrzanja, tako da se za upravljačem ovog automobila ne biste osećali isfrustrirano, ali ako za sličan novac kupite Astru sa turbo benzinskim motorom, bićete zadovoljni raspoloživom snagom i obrtnim momentom na nižem brojem obrtaja radilice.

Morate mi pojasnititi koliko su vam deca velika, jer je možda su možda i Corsa dobra rešenje, VW Polo, Clio IV, C3 ili čak Citroen C4, jer ovaj auto takođe ima povoljnu cenu.

Kod Renaulta takođe preskočite osnovni benzinac bez turbo punjača.

NAJVAŽNIJE INFORMACIJE NISU OBJAVLJENE NA SAJTU VEĆ SU POSLATI G.VASILJEVIĆ NA MEJL.

 

Dole navodim sve ono što sam već nekoliko puta napisao:

Samo novi Megane IV u kompakt klasi izoluje neravnine sa puta poput skupljih limuzina.

Znajte da Opel nudi veoma dobar, tehnološki superioran automobil po razumnoj ceni. Meni je bilo pravo uživanje ga da vozim po Nemačkoj 205 km/h (U Nemačkoj je dozvoljeno da vozite koliko možete – pametna i racionalna odluka – putovanja traju znatno kraće, a samim tim i zamor vozača i putnika).

Savršeno izbalansirano ogibljenje omogućava i prosečnim vozačima da za volanom Astre K budu brži nego što bi mogli da poveruju. Čak i ako niste ljubitelj brze vožnje i sportskih prolazaka kroz krivine, za volanom ovog Opela ćete to postati, osim ako niste sasvim nezainteresovani za vožnju.

Toyota nudi najviše za vaš novac

Japanski automobili jesu jako kvalitetni, i to je poznato već nekoliko decenija. Nova Honda Civic je još bolji automobil od Corolle ali i košta više. Honda je i skuplja za održavanje od Toyote i ima slabiju servisnu mrežu, tako da ipak Corolla jeste i best buy, i najbolji izbor u vašem slučaju.

Japansko poreklo još je vidljivije u enterijeru, koji nudi idealan spoj retro linija i aktuelnih trendova, odnosno rešenja sa modernom ergonomijom.  Sedišta su veoma udobna, mesta ima dovoljno i na zadnjoj klupi, ergonimija je odlična i za vozače koji su viši od 190 cm i imaju više od 100 kg. Ogibljenje je mnogo udobnije od onog kod Aurisa, i zapravo ni jedan automobil u ovoj klasi nema udobnije podešeno oslanjanje od Corolle. Imajuću u vidu da imamo ubedljivo najgore puteve na Balkanu, sa najvećim brojem sirotinjski odrađenih zakrpa, pravo je čudo što ova Toyota nije ubedljivo najprodavaniji automobil u Srbiji. Neuporedivo je udobnija od Škode Octavije, koja je nemački tvrda (ona i jeste VW ali za siromašnija tržišta).

Enterijer je postao još kvalitetniji – sve je originalno, praktično i pregledno

 Vertikalno postavljen kokpit evocira neka druga vremena – sedamdesete godina prošlog veka. Toyota ima tradiciju. Toyota ima stil. Toyota ume da napravi dopadljiv, a veoma originalan enterijer, i u tome je sa novom Corollom u potpunosti uspela. Ako hoćete da vam instrumenti izgledaju kao kod modela od pre desetak godina – kupite Golf.

 korola

Gotovo vertikalno postavljeni volan dopašće se onima koji sede pravilno i onima koji vole sportski položaj sedenja. Što se sporta tiče, sa ovim se sva priča o njemu završava, jer motor, iako ima 132 KS, nema dovoljno obrtnog momenta za današnje pojmove sportskih ubrzanja. Nemojte misliti da je Corolla 1.6 spor automobil, jer ona može i brže od 190 km/h bez naprezanja motora i bez nelagodnosti u stomaku čak i prosečnog vozača.

Tačno 132 KS na 6.400 o./min. sasvim je dovoljno snage za karakter Corolle

Motor nema sportski zvuk. Valvematic je uglađeni hi-tech agregat koji tiho radi i lepo prima gas. Razvoj snage je linearan i vrti se bez otpora i preko 6.500 o./min. Toyota za ovu mašinu daje garanciju od pet godina, bez ograničenja kilometraže. Sumnjate li i dalje u kvalitet? Iako Corolla nije sinonim za sportske automobile, niti to pokušava da bude, jako brzo dohvati 193 km/h. Maksimalni obrtni moment kod Toyotinog motora dostupan je već na 4.400 o./min.  Morate pustiti motor da se lepo, muški oglasi, i naravno da postigne pomenute obrtaje radilice. Znam da će vam ruka i pre toga posegnuti za veoma preciznim menjačem, zapravo šaltanje je pravo zadovoljstvo. Neću preterati ako vam kaže da je Corolla “zarazna”, lepo se vozi, i diže vam raspoloženje, jer je stvarno ugodna za svaku vrstu vozača.

Ubrzanja su u proseku vrlo dobra, a za bolja međuubrzanja morate biti veoma vredni sa ručicom menjača, a potrebno je i da nagazite muški papučicu gasa do poda!

Potrošnja od 8,4 litara na kraju vrlo napornog testa (sa temperaturama u minusu) je sasvim zadovoljavajuća, dok sa umerenijom nogom na gasu, ali daleko od spore i letargične vožnje,  Corolla 1.6 troši 7,0 litara goriva u proseku.

Toyota Safety Sense zahvaljujući sistemu automatskog kočenja kod opasnosti od sudara spašava život! Ovaj sistem prepoznaje znakove, upozorava vozača prilikom napuštanja saobraćajne trake a odlično funkcioniše i sistem automatskog prebacivanja dugih i kratkih svetala.

Zakažite test vožnju bilo koje Toyote u Toyota Centru na 011/3316-300

OVO SU SAMO NEKI DELOVI ODGOVORA KOJE SAM POSLAO G.VASILJEVIĆ. ONO NAJVAŽNIJE NIJE OBJAVLJENO NA SAJTU. UPLATITE MI 3.000 DIN, POŠALJITE MI VAŠE PITANJE, I POSLAĆU VAM SVE INFORMACIJE NA MEJL, I OPIS MODELA SHODNO VAŠIM POTREBAMA. AKO VAM SE ŽURI I ŽELITE JOŠ VIŠE INFORMACIJA POZOVITE ME TELEFONOM, CENA JE 4.000 EVRA. UKOLIKO STE VEĆ DONELI ODLUKU, ONDA VAM NISU POTREBNI MOJI SAVETI. MOJ CIL JE DA VAM PRUŽIM INFORMACIJE, A VI NARAVNO ODLUČUJETE KOJI AUTO JE NAJBOLJI ZA VAS.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo