Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, koji automobil da kupim? Svi mi preporučuju Škodu Fabiju, ali mi je neudobna. Pozajmljivao sam je od prijatelja par puta, i od Beograda do Subotice se ukočim. U Grčkoj sam iznajmljivao Clio 3, auto je mnogo udobniji. Brinu me informacije o nepouzdanoj elektronici. Pisali ste da ima lagano servo upravljač da li je to mana? Zbog servisiranja u dilemi sam i oko “benzinac ili dizelaš” i Renault ili Peugeot. Zbog dizajna mi se ne sviđaju Fiesta i Grande Punto. Plin neću ugrađivati. Procenu oko kilometraže shvatite kao anticipaciju buduće kilometraže, jer sam relativno neiskusan vozač. Ubrzanja su mi bitna samo zbog preticanja i normalnog startovanja u gradu. Bitno mi je i odsustvo buke.
Foto: Aleksandar Todorović
Šta da kupim: Renault Clio 3 ili Peugeot 207?
Koji auto je bolji: Bravo ili Citroen C4?
Ime i prezime | Milan Iilić |
---|---|
Godišnje prelazim | 15.000 km |
Želim da potrošim | 4.000-5.000€ |
Između kojih se automobila dvoumite? | Clio 3 1.2 16V, Clio 3 1.5 dCi, Peugeot 207 1.4e ili 207 1.4 HDI 70ks, Grande Punto, Ford Fiesta. |
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Iliću hvala vam na zanimljivim pitanjima. O ovim modelima sam već nekoliko puta već pisao, ali pošto se radi o popularnim automobilima, uporediću ih opet.
Citroen C4 je avangardan, udoban, kvalitetno napravljen i dobro opremljen francuski automobil koji je kod nas i dalje veoma popularan, ali sa 1.6 HDI motorom. Sa benzinskim agregatom od 1,4 litara takođe je solidan izbor, ali ih nema na placevima – diler ih ne uvoze, jer svi traže dizelaše. Za manje od 5.000€ možete kupiti navedeni C4 i Fiat Bravo 1.4, pa čak i sa realnom kilometražom koja je manja od 150.000 km, ako kupujete verzije sa benzinskim motorima, ali morate da rizikujete i kupite neki od automobila koji su kod nas registrovani i voženi (kvalitet goriva koji se prodaje u Srbiji je u proseku veoma loš – pa su mogući brojni problemi).
Renaultov Clio treće generacije predstavljao je godinama uzor drugima kada je bezbednost putnika u pitanju, sa osvojenih 5 zvezdica na uglednom EuroNCAP kreš testu, poput 207-ice, i nudi najudobnije oslanjanje u B segmentu.
Peugeot takođe ima mekano podešeno ogibljenje, koje dobro upija neravnine sa naših loših puteva, i to čini prilično tiho. Kada smo već kod decibela, znajte da Clio 3 ima bolje izolovan motorni prostor od Peugeota, ali da je na većim brzinama (preko 130 km/h) tiše u 207-ici, koja uspešnije „seče“ vazduh. Grande Punto ima bolju zvučnu izolaciju od navedenih modela u vašem pitanju, dok je Ford Fiesta najbučnija.
Ukoliko upoređujete dizel verzije, onda je Clio 3 najtiši, jer ima izuzetno uglađen 1.5 dCi motor, koji je pri tome veoma elastičan, sa neznatnom turbo rupom, i malom potrošnjom od 5,0 l. Peugeotov 1.4 HDI agregat od 68 KS je dobra i štedljiva mašina (troši u proseku manje od 5,5 l), koja karoseriji teškoj 1.200 kg obezbeđuje tek solidne performanse, odnosno ubrzanje do stotke za 15,1 s.
Slabija verzija Renaultovog agregata 1.5 dCi od 68 KS, raspolaže jednakim obrtnim momentom od 160 Nm, kao Peugeotov agregat 1.4 HDI, ali ga isporučuje ranije, na 1.700 o./min, dok motor u „lavu“ daje jednaku silu tek pri 2.000 o./min. To prevedeno na svim razumljiv jezik znači, da ćete sa Renaultom lakše i brže preticati, te da ćete ređe posezati za ručicom menjača, i pedalom spojnice.
Ja vam preporučujem da odaberete snažniji 1.5 dCi motor od 86 KS, koji karoseriju Clia 3 nosi sa lakoćom, te svaku vožnju čini fluidnom i brzom. Posebno jer nemate puno iskustva u vožnji, preporučujem vam 1.5 dCi (86 KS) agregat, koji će vas veoma lako vaditi iz opasnih situacija, a pored toga, ovaj motor prašta i pogrešan izbor stepena prenosa, za razliku od benzinca od 1.2 litra i 75 KS. Benzinac je jeftiniji za održavanje, i bićete lišenih skupovih kvarova. Ali znajte, da ako kupite verziju sa lošim motorom, generalna i za benzinske motore nikako nije jeftina.
Renault Clio 3 nema lagan servo upravljač, već pomalo bezosećajnu servo asistenciju. Ovaj izraz sam po sebi, velikoj većini vozača ne znači ništa, jer to primećuju samo oni koji uživaju u brzim prolascima kroz krivine, te oni koji žele da znaju šta im se tačno dešava pod točkovima.
Dakle, Renaultov servo upravljač je dovoljno precizan, i sigurno ne utiče negativno na bezbednost vožnje. Ipak, veće je uživanje voziti 207-icu, jer ona ima izuzetno precizan i lagan upravljač, koji pri većim brzinama postaje direktniji, i prenosi više informacija vozaču. Peugeot ima i dovoljno precizan menjač, a Clio je tu još bolji, a pored toga Renault ima i ubedljivije kočnice. Pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja, Clio 3 staje za 38,0 m, dok 207-ici treba 40,0 m. Pored toga, iako Peugeot mnogo više izaziva na brzu vožnju (ima direktniji upravljač), Renault kasnije podupravlja, odnosno – stabliniji je.
Ukoliko nemate porodicu, neće vam previše smetati to što Peugeot 207 na zadnjem sedištu nudi osetno manje mesta za kolena i glave putnika, kao ni prtljažnik od skromnih 270 litara, koji kada se obori zadnja klupa nudi tek 923 l, dok Clio 3 u tom slučaju pruža 1.028 litara (Toyota Yaris na primer nudi 1.183 l). Ergonomija je odlična kod oba modela, komande su dobro raspoređene, i kod ovih francuskih automobila nema nekih specifičnih rešenja, tako da je kako se obično kaže: sve na svom mestu. Finalna obrada je kod oba modela prilično dobra, kao i kvalitet materijala. Pouzdanost bi trebalo da bude bolja kod Renaulta, ali je o tome još uvek rano pričati jer je 207-ica isuviše kratko na tržištu.
Razgranatiju servisnu mrežu ima Renault, a troškovi odražavanja su slični. Ukupno gledano, kada bi sve oduzeli i sabrali, Clio 3 je ipak malo bolji automobil, jer nudi više za manje novca (Peugeot 207 je u proseku skuplji).
Međutim, kada bih sutra mogao da biram da li ću testirati 207-icu ili Clio, odabrao bih bez razmišljanja Peugeot. Odgovor je jednostavan: mali lav vam prosto nateruje osmeh na lice posle svake krivine, jer je izuzetno upravljiv.
Međutim, ukoliko bih morao da svojim novcem platim jedan od ova dva automobila, priklonio bih se Renaultu, iako trenutno Peugeotovi modeli na našem tržišu bolje drže cenu, jer se našim kupcima izgleda manje dopada dizajn Renaultovih automobila. Uostalom, o ukusima ne vredi raspravljati zar ne.
Renault samo u Beogradu ima tri odlična servisa. Peugeot nema ni jedan servisu u celoj Srbiji koji smem da vam preporučim. A nekada nije bilo tako. Od kada Verano Motors više nije generalni uvoznik, sve ide nizbrdo za Peugeot u Srbiji. Nadam se da će se to brzo promeniti. Mi smo država, u kojoj od Vlade zavisi ko će preživeti, a ko će bankrotirati.
Iako ne planirate da godišnje prelazite mnogo kilometara, ja vam preporučujem da kupite „celo jaje“, odnosno pravu stvar, automobil sa 1.5 dCi ili 1.4 HDI agregatom. Inače, znajte da su Clio 3 i 207-ica mnogo udobniji automobili od Škode Fabije, koja je ipak pouzdanija. Ono što je ipak važnije je bezbednost, a Fabija je jedini model B segmenta koja je dobila samo 4 zvezdice na kreš testu, pored Dacijinih modela. Elektronika kod Renaulta uopšte nije veliki problem, bar kod ovog modela (ali da je Renault imao silnih problema sa njom na nekim modelima – imao je) posebno ako auto održavate u nekim proverenim servisima.
KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE NA PORTALU DANAS.RS (KLIKNI OVDE) ILI DOLE NA LINK:
Šta da kupim: Renault Clio 3 ili Peugeot 207?
Koji auto je bolji: Bravo ili Citroen C4?
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I SKEN UPLATE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:
Menjam kola na 2 godine
Polovni automobili: Civic ili S60?
Yaris, Jazz ili C3?
Polovni Sandero za preporuku ili ne?
Koji polovnjak za 800€?
Audi A4 3.0 TDI ili 2.0 TFSI?
Uporedite mi Civic i Auris sa Accordom
Šta kupiti za 8.000 evra?
Polovna Škoda Yeti 1.2 TSI dobra kupovina?
Pitanje iz Hrvatske: Astra H Vs Focus II
Pitanje iz Splita: Da li Volvo XC60 vrijedi 39.000 evra?
Focus, Astra H ili Grande Punto?
Peugeot 308 sa motorom 1.6 VTi nije za preporuku?
U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€
Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?
Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz
Polovan BMW X3 ili Corolla 1.6?
Šta kupiti: Nov Sandero ili polovan auto?
Dopada mi se Zafira i C-Max: Koji je bolji?
Đorđe Živković: Izgleda da je nameštena priča oko VW-a
Sa “konja na magarca”: Astru H menjam za Audi A3
G.Maksimović: Hvala vam g.Todoroviću na odgovorima koji su bili presudni za izbor Forda
G.Branislav Ilkić: G.Todoroviću jako ste mi puno pomogli pri izboru automobila
Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića
Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?
Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?
Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas
Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?
Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?
Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste
Koji auto preporučujete za 3.500€?
Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?
Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?
Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?
Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?
Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?