Da li je Peugeot 308 SW 1.6HDi za preporuku?

Pitanje: Poštovani G. Todoroviću, čitajući vaše odgovore primetio sam da se pozitivno izjašnjavete o Peugeotovim automobilima. U Srbiji su mnogo više na ceni nemački automobili, pa mi je drago da neko poput vas ceni i Peugeot 308. Kakav je Peugeot 308 u karavanskoj verziji, i da li je 1.6 HDI motor za preporuku ili ne? Kupujem polovan Peugeot, pa me zanima da li on ima neke izražene mane, šta da gledam, i da li da kupum 308-icu sa nekim drugim motorom? Unapred veliko hvala od Milana.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Milane, sve što sam napisao za Peugeot 308 u hečbek verziji, važi i za karavan, koji je neznatno teži, ali koji ima veći, i varijabilniji prtljažnik, i nude jednak komfor za putnike. Karoserija 308-ice je konstruisana da izdrži čak i ozbiljne kolizije uz pomoć sistema trostruke raspodele sila napred. Upotreba visokokvalitetnih čelika i višeslojnih pojačanja na specifičnim mestima omogućila je 308-ici da osvoji maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP kreš testu. Bezbednost, komfor i originalan, dopadljiv dizajn upravo je ono što porodični kupci najviše cene. Dakle, Peugeot sa modelom 308 cilja upravo na porodične vozače.

enterijer-308Najbolji deo automobila je zapravo izvrstan motor koji se besprekorno ponaša. Turbo dizelaš 1.6 e-HDI je, sa prosečnom potrošnjom od 5,5 litara goriva, osetno manji potrošač od benzinca, koji u realnim uslovima vožnje u proseku troši oko 8,0 litara.

Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući Common Rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije, Peugeotov dizelaš nudi obrtni moment od 270 Nm, i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa preciznim šestostepenim menjačem nešto dužih hodova, na koje su se vlasnici Peugeota odavno već navikli. Pošto niste sportski nastrojeni vozač, neće vam nedostajati što ručica menjača nije precizna kao kod konkurencije.

Progresivni servo upravljač je izuzetno lagan pri dosadnom manevrisanju, ali kada na autoputu dostignete brzinu “sa one strane zakona”, upravljač postaje mnogo direktniji i čvršći i vozaču prenosi sasvim dovoljno informacija o onome što se dešava pod točkovima. Dakle, nije više “izveštačen” kao na modelu 307. Motor oduševljava svojim ravnomernim razvojem snage, a veliki obrtni moment dobro pokriva nedostatak snage.

U gradu se 308-ica ne snalazi tako dobro zbog ogromnog prečnika okretanja od 12,0 metara, po čemu je najgori u klas – Aurisu i Leonu treba 10,9 metara, Golfu 10,5, a BMW-u serije 1 samo 10,5 metara. Preglednost pri vožnji unazad takođe je veoma loša, a u karavanskoj verziji još i gora.

Peugeot daleko više impresionira kada ga poterate autoputem, a štoperica potvrđuje da se radi o prilično brzom automobilu. Peugeot 308 1.6 e-HDI do brzine od 100 km/h stigne za 11 sekundi, a ukoliko tvrdoglavo držite nogu na gasu, shvatićete da “lav” može kazaljkom brzinomera da dodirne magičnu oznaku od 200 km/h, pri čemu ostaje dovoljno miran i bezbedan za dugotrajnu vožnju ovom brzinom. U odnosu na Peugeot 307, napredak je ogroman, a razlika nije samo u temeljnijem ogibljenju, koje pruža bolji prenos snage na podlogu, već i kada je zvučna izolacija u pitanju.

308-gepekŠto se konkurencije tiča, ona je brojna, i zapravo Peugeot 308 nudi neki specifičan spoj udobnosti, i sportskog filinga za volanom, pa u neku ruku predstavlja klasu za sebe. Kao polovan ne drži cenu dobro kao neki nemački automobili, pa je zato i prilično isplativ za kupovinu, posebno kao što kažete ako kupite verziju sa bogatom opremom, a Peugeot nije štedeo na njoj na skupljim verzijama.

Ford Focus je u karavanskoj verziji znatno zreliji, kvalitetniji automobil. Focus ima bolji menjač, kočnice, stabilniji je, manje se kvari, i ima robustnije oslanjanje, koje se ipak malo bolje nosi sa našim lošim putevima. Najsličniji automobil Peugeotu 308 je Renault Megane u karavanskoj verziji, sa motorom 1.5 DCI je gotovo jednako štedljiv, a sa agregatom 1.9 DCI nudi bolje performanse, mada i Peugeot ima snažniju, i jednako sjajnu mašinu 2.0 HDI. 308-ica u karavanskoj verziji teško može biti best buy, jer za manje novca možete recimo kupiti puno veću Renault Lagunu 1.9 DCI, takođe u karavanskoj verziji. Ako kupujete polovnu 308-icu obratite pažnju na iste stvari kao kod starije 307-ice, koja se nije baš proslavila kada je pouzdanost u pitanju: problemi sa elektrikom, problemi sa lupanjem u prednjoj osovini, diskovi se jako brzo troše, a proverite i kako grejanje radi, jer i kada je ispravno daleko je lošije od proseka klase.

OVO JE SAMO SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.MILANU NA MEJL.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Oštetio sam felnu u žešćo

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg m

j rupi: sad se čuje tup zvuk

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

4 komentara

  1. Igor

    Planiram kupiti polovan auto do 11000€.Izbor je pao na Giuliettu(u dusi sam alfista),Auris,Yetti ili Astru.Godisnje radimo do 15000km,vecinom gradske voznje.Kupio bih auto max do 5god starosti.Benzinac ili Dizel?Hvala unaprijed,pozdrav iz Zagreba

  2. Danko Nedic

    Planiram da kupim Peugeot 308 1.6 eHDI, godiste 2012 ili2013, kilometraza 80000 do 100000 u paketu opreme PREMIUM u inostranstvu preko kuma koji tamo ima firmu jer nemam poverenje u nase prodavce-preprodavce. Sta mislite o ovim kolima?

  3. Zele

    Ja sam ih vozio.mogu reci da sam prilicno bio zadovoljan voznjom i poteosnjom.ali kad sam morao mjenjati kvacilo…plivajuci zamajac i zupcasti remen izaslo me oko 1400e sto je bila tako reci njegova vrijednost koju sam platio u njemackoj..dakle..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.