rav-4-todorovic

Da li je RAV4 bolji od Jeep-a Patriot?

Pitanje:  Poštovani Gospodine Todoroviću, nameravam da kupim polovan džip. Iako sam sa mojom Toyotom RAV4 iz 2003. veoma zadovoljan, planiram da je prepustim ženi koja je obožava, i razmišljam da li da sebi kupim neki mlađi terenac sa dizel motorom, jer godišnje prelazim više od 15.000 km. Pored modela RAV4 2.2 D-4D, koji sam imao prilike da vozim, dopao mi se i Jeep Patriot 2.0 CRD, ima ih dosta po Novom Sadu. Sada ne znam koji automobil da odaberem Toyotu ili Jeep? Sa Toyotinim ovlašćenim servisima nisam bio zadovoljan, ovaj u Novom Sadu ne bi preporučio ni najgorem neprijatelju, nestručni su i deru preko svake mere. Sreća pa sam sa Toyotom imau u proseku jedan kvar u tri godine. Idem često na Frušku Goru, imam i vinograd, a znate kakvi su seoski putevi. Ne znam kako stoje stvari da održavanjem Jeep-a.  Da li da kupim RAV4, ili Jeep tri godine mlađi? Ivan Ilić.
Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila RS LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Iliću hvala vam na poverenju. Toyota RAV4 i Jeep Patriot nisu terenci, ali mogu reći da imaju sasvim pristojan i upotrebljiv 4 x 4 pogon, uspevao sam sa ovim SUV-ovima da se iskobeljam iz prilično teških situacija u šumi.

Na tržištu SUV vozila danas vlada veoma oštra konkurencija. Osim navedenih modela, bilo bi dobro da razmotrite još neke SUV-ove. Nissan X-Trail na primer.

jeep-patriot-aca-dscn2353

Kupci polako napuštaju “dosadne” limuzine i sve se češće okreću nekoj drugoj klasi, bilo da se radi o monovolumenima ili SUV-ovima sa skromnijim off-road mogućnostima. Toyotin oprobani i uspeli recept sa modelom RAV4 teško da se može ostvariti ili ponoviti.

Međutim, kako su novčanici naših vozača više prazni nego puni, niža cena Patriota od oko 20% u odnosu na “japansko čudo” deluje primamljivo (ako uporedimo modele istog godišta, i slične kilometraže). Jeep je dobro naučio lekciju iz prošlosti i zato je evropskom kupcu odmah ponudio i dizel verziju – upravo onu koju on najviše voli, sa TDI motorom, iz marketinških razloga preimenovanim u CRD.

Enterijer Patriota pruža poznati osećaj robusnosti: finalna obrada je zadovoljavajuća, plastika je tvrda, ali je ergonomija odlična, što će naši, tradicionalno krupniji vozači posebno ceniti. Sedišta su dovoljno udobna i široka za one više od 180 cm i sa nešto više kilograma, a volan je uvek dovoljno daleko od kolena zahvaljujući činjenici da je veoma lako pronaći idealnu poziciju za upravljačem.

Zahvaljujući relativno velikom međuosovinskom razmaku od 263 cm, na zadnjoj klupi – čiji se naslon može podešavati po nagibu – ima dovoljno mesta i za krupnije putnike, zbog čega duža putovanja lako proteknu bez umora. Prtljažnik od oko 330 litara ne bi se mogao nazvati prednošću ovog terenca, ali ni konačnim faktorom koji bi vas mogao odvratiti od kupovine.

Posebno bi trebalo istaći da je ogibljenje Patriota izvanredno udobno, zbog čega su duža putovanja sa ovim automobilom krajnje ugodna. Ono što je važnije od dobrih performansi i ponašanja na autoputu jeste način na koji se ovaj terenac nosi sa teškim, blatnjavim terenima: Patriot je daleko najrobustniji SUV u svojoj cenovnoj kategoriji.

Za razliku od ostalih sistema za pogon preko svih točkova, Jeepov Freedom I-Drive reaguje mnogo brže na proklizavanje prednjih točkova i automatski prebacuje potrebnu silu na zadnje točkove. Ukoliko je teren veoma težak, vozač može “zaključati” Freedom Drive I, čime se šalje maksimalni obrtni moment na zadnju osovinu do 50%.

jeep_patriot_028

Nema puno mana, međutim – kočnice se brže pregrevaju od onih na Toyoti RAV4, a servo upravljač nije dovoljno direktan na brzinama većim od 160 km/h, kada Patriot počinje da “poskakuje” i otkriva svoje američko poreklo. Tu je Toyota RAV4 znatno bolja.

Fabričko obećanje o maksimalnoj brzini od 189 km/h svakako je nerealno, jer i u idealnim uslovima ovaj SUV ne može brže od 180 km/h. Ipak, imajući u vidu namenu ovog automobila i stanje naših autoputeva, kao i činjenicu da skuplja Toyota RAV4 2.2 D-4 (136 KS) nije mnogo brža, ovu “malu laž” lako ćete progutati.

Prosečno troši oko 9,0 litara evro dizela. Patriot 2.0 CRD u šestom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h stiže za samo 9,8 sekundi, dok Toyoti RAV4 2.2 D-4D treba oko 15,0 sekundi. Zbog toga se u ovom Jeepu putuje veoma tečno, brzo i udobno, bez potrebe za čestim “poigravanjem” veoma preciznom ručicom menjača.

Zvučna izolacija je bolja nego u Golfu V ili Jetti sa identičnim agregatom, što nemački novinari kao po pravilu propuštaju da pomenu (naravno na brzinama preko 160 km/h je tiše u Golfu, jer je Jeep osetno viši – na brzinama manjim od 140 km/h je tiše u američkom SUV-u). U putničkom prostoru do brzine od oko 160 km/h ostaje ugodno tiho, uprkos neslavnoj aerodinamici od Cw – 0,40, što je svakako posledica izraženih “kubističkih” formi karoserije.

Noćna vožnja nije tako ugodna, jer je dubina i širina svetlosnog snopa farova tek prosečna, ali je ipak osetno bolja nego kod, na primer, stare Honde CR-V. Zbog svega navedenog, ovaj “mešanac” prilično dobro igra trostruku ulogu i može “zameniti” barem tri automobila različite namene.

Alternativu nemačkom 2.0 TDI agregatu predstavlja solidni benzinac od 2,4 litra sa dualnim razvodom ventila, 16 ventila i dve bregaste osovine, maksimalne snage od 170 KS koju postiže pri 6.000 o./min. Uparen sa manuelnim petostepenim ili CVT2 automatskim menjačem, ne pruža baš dobra međuubrzanja jer je obrtni moment od 170 Nm pri 4.500 o./min relativno mali. Prosečno troši 11 litara sa manuelnim, odnosno 12 litara sa automatskim prenosom snage.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAV4 nije samo rodonačelnik klase, već i bestseler u svojoj kategoriji. Ponekad je teško razjasniti zašto neki model ima tako veliki uspeh na tržištu. Kod Toyote je, doduše, mnogo toga jasno – svi znaju da je ovaj japanski proizvođač odgovoran za najpouzdanije, najkvalitetnije i najrobustnije automobile, ali i SUV vozila.

Istina, RAV4 i uopšte, sama Toyota izgubili su poslednjih godina pozicije koje su imali u ovoj kategoriji. Njih je preuzeo Nissan!

Gotovo svi brendovi ponudili su svoje SUV modele ili “očerupane” krosovere sa samo prednjim pogonom. Ipak, najverniji kupci Toyote ostali su verni i modelu RAV4. Danas mu se vraćaju i oni koji su proteklih par godina vozili SUV-ove drugih proizvođača, jer je  RAV4 veoma tražena roba. Naravno, biće i onih kojima će njegov dizajn biti “previše japanski”, uglast, jednostavno – nedovoljno atraktivan.

RAV4 je godinama izgleda slično, “mlako” i čak nedovoljno inventivno. Ne dozvolite da vas to odvrati od ovog automobila, jer ćete propustiti mnogo toga: visoki kvalitet, vrlo dobar pogon 4 x 4, ali i neočekivano mnogo prostora, dobru opremu i opuštenu vožnju.. Enterijer je kvalitetno izrađen, volan je gotovo vertikalno postavljen, instrumenti su prosečno pregledni, a meni je lično zasmetalo što je obrtomer mali. Kombinacija okruglih i pravougaonih otvora za vazduh razbija monotoniju, ali i “stilski zbunjuje”. Položaj za upravljačem je dobar, a hodovi volana napred-nazad i gore-dole su konačno dovoljno veliki, tako će idealnu poziciju moći da pronađu i oni visoki 150 cm, ali i oni mnogo viši.

RAV4 je uvek dobro držao cenu i nema razloga da tako ne bude i u budućnosti. I dalje se proizvodi u Japanu, što mnogo znači – ne samo onima koji vole japanske automobile, već i onima koji se ne zadovoljavaju samo dobrim kvalitetom, već traže i vrhunsku finalnu obradu. U ovom SUV-u neće škripati plastika, niti ćete moći da čujete druge neprijatne zvuke.

rav4-sedista-p1010015

Konkurencija je danas žestoka u SUV klasi – svi veliki proizvođači automobila imaju bar jedan SUV u ponudi, ali je Toyota i dalje u velikoj prednosti, jer oni već gotovo dve decenije proizvode najpouzdaniji SUV u svojoj kategoriji. Izgleda da je kupcima u svetu to ipak najvažnije, jer je Toyota opet broj jedan po broju prodatih automobila.

Nekoliko SUV modela su primetno zabavniji za vožnju od RAV4, ali verne Toyotine kupce to ne dotiče previše – ovi vozači samo žele da uvek stignu do odredišta i nikako ne vole da neplanirano posećuju servis. Sve su Toyote pouzdane, ali model RAV4 je daleko najpouzdanija Toyota. Beograd vam je blizu, a kad je već tako, zašto ne idete u servis koji je u vlasništvu Toyote? To je Toyota Centar, tamo je sve besprekorno, a kada nije žalite se direktno evropskoj centrali, i problem će jako brzo biti rešen. Lager delova za Toyotu je daleko bolji nego za Jeep. Razlika u kvalitetu je velika, pa je čak bolje kupiti stariju Toyotu, sa znatno većom kilometražom. Osim toga, RAV4 je lako prodati. Jeep Patriot i ne baš, iako je to jedan sasvim dobar SUV, ali je po kvalitetu ipak neka druga liga u odnosu na japansku Toyotu. Detaljniji opis sam vam poslao u drugom mejlu.

Ovo je samo ono najvažnije. Na sajtu Danas.rs je objavljena skraćena verzija odgovora. Kompletan odgovor je poslat g.Boškoviću na mejl. Ukoliko želite i da vama razrešim neodumice pošaljite pitanje na www.najboljiauto.com/pitajte.

Porodični auto za 1.000€

Pitanje iz Hrvatske: Astra je bolja od Megana?

Benzinac ili dizelaš – Prelazim 7.000 km

Isplati li se uvoz novoga automobila iz Slovenije?

Da li je Zafira od 6.700e krš?

Kupujem auto za ženu i decu – Koji odabrati?

Moji odgovori nisu besplatni

Da li je Toyota Urban Cruiser za preporuku?

Koji je Najbolji japanski auto za 7.000e?

 testovi-automobila-net

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI. Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara. Za 1 499 dinara dobijate odgovor na kratko pitanje. Ako uplatite 1.899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU jednog modela iz vašeg pitanja. Za 3 000 dinara dobijate analizu svih modela iz vašeg pitanja.

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank

Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce,  Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor.  Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora,  ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu.  Besplatno ne odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena.

Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je od 25 evra, a plaćate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako vam je hitno potreban odgovor za 24h onda 20 evra.
Cena je tri puta veća preko PayPal-a, dakle 45 evra.

western

Da li su Civic i Auris bolji od Focusa?

Provera automobila: Kakav je ovaj C-Max?

Da li je Megane III za preporuku?

Pitanje iz Nemačke: Koji je najbolji auto za 7.000?

I.Popović: Da li je ceed 1.4 najbolji izbor?

ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA  SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?

Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V

Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?

Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane

Koje ulje da sipam u Focus II?

Polovni automobili za 2.000 evra

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Porodični auto za 1.000€

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo