Da li Juke bolji izbor od Honde i Forda?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, već duže vreme želim da kupim novi auto, međutim ne mogu nikako da se odlučim. Dobio sam pre mesec dana novi posao, i nov službeni auto (Škoda Rapid). Pošto je i žena vozač, nismo odustali od kupovine automobila, ali nećemo kupiti nov auto, već polovan. Nismo još definisali neku maksimalnu sumu, ali sve preko 10 000 evra mislim da je previše.

Nama se dopadaju četiri automobila: Nissan Juke, Honda Civic 1,8 sport, Mazda 3 1,6 diesel i Ford Focus 1,6turbo (150 ili 180KS). Juke mi je ubedljivo najlepši a i podignuti clearance mi se sviđa zbog kvaliteta beogradskih ulica, pogotovu kao sada, kad su ulice puna rupa. Pošto moram da vozim Rapid, koji mi se nimalo ne dopada, želim vikendom da vozim auto po mom ukusu.

Problem je kada gledam, čitam testove, gde se kaže da je 1,6 atmosferski motor totalno slab za Juke i da nije neko uživanje u vožnji. Turbo benzinac takođe nije prošao sa nekim hvalospevima i mnogo troši, a o 1,5dci nisam našao puno informacija. Usput, hoćete li testirati Juke-a , jako bih voleo da vidim vaše utiske, jer ostalima pravo da vam kažem ne želim da verujem. O Civicu ste sve rekli a i bio sam u salonu i oduševio se kad sam seo u njega – auto me je prosto zagrlio, položaj vozača mi je vrhunski. S druge strane, engleski testovi, ne dele vaše oduševljenje ovim automobilom, čak ispadne da je neki prosek.

Mazda 3 ulazi u uži izbor (ne mislim na ovaj najnoviji model) Ford bi bio ubedljivo najbolji od ova 4 automobila (motor, upravljivost, tehnologija….). Kao što vidite, auto bih kupio da ga imam bar 10ak godina, ne interesuje me kolko ću da izgubim kad ga budem prodavao, nije mi bitno da ima mesta za celu porodicu (dvoje nas je), ne prelazim mnogo km godišnje, voziću uglavnom po Bg, možda jednom godišnje na more i jednom na skijanje, važno mi je da bude pouzdan i da se ne kvari (ja ga pazim kao da je član porodice) i da uživam kad sednem da se vozim (sigurno znate osećaj…). Verovatno vam sve ovo deluje neobično (da ne kažem nenormalno) ali bih jako voleo da čujem vaš expertski osvrt koji će mi pomoći u izboru. Usput, mislio sam da sačekam Bg sajam automobila i onda odem i izaberem auto (računam biće nekih super verzija ovih automobila a možda bude i neki sajamski popust). Unapred hvala na odgovoru.

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, hvala vam na poverenju. Nissan Juke jesam testirao, probao, ali nisam ga imao dovoljno dugo kod mene da uradim dovoljno dobre fotografije, i da napravim malo veću kilometražu. Jer ako ne mogu da testiram automobile nekoliko dana na različitim putevima, uslovima, ne pišem test, jer moji testovi moraju da budu maksimalno objektivni, a to nikako nije lako postići. Osnovni motor 1.6 ne puca od snage, ali imate taster, koji vam omogućava da motor reguje brže, agilnije, sve to elektronika kontroliše. Po meni Juke je originalan auto, koji svojim brzim upravljačem, i menjačem kratkih hodova, čini da svaka vožnja bude zanimljiva, i dovoljno inspirativna.

nissan-todorovicNissan Juke 1.6 ima atmosferski benzinski agregat od 117 KS, i 158 Nm, ali tek pri 4.000 o./min. Motor se rado vrti, ali traži obrtaje, tako da bez 4.000 o/min nikakvog preticanja nema. Do 100 km/h iz mesta mirovanja ubrzava za 11,0 sekundi što je zaista dovoljno dobar rezultat, i brže od mnogih automobila koji su u Srbiji veoma popularni. Maksimalna brzina od 178 km/h, nije baš podatak za isticanje, i hvalisanje, ali realno gledano da li je to malo ako živite u Srbiji? Svakako ja podržavam poštovanje ograničenje brzine, jer kao novinar to moram da činim, ali zaista na mnogim deonicama našeg auto puta krivine su tako projektovane da nije bezbedno voziti brže od 170 km/h, a za neiskune vozače, ta granica je zapravo na mnogo manjoj brzini. Za uživanje u vožnji, osim snage, dobrih ubrzanja, potrebna je i odlična interakcija sa vozačem, koju Juke i nudi. Sve komande su dobro raspoređene, ergonomija je dovoljno dobra, a automobil nije ni previše tvrd.

Nema smisla da ovde kritikujem neke auto magazine, kolege iz drugih redakcija, ili sajtove iz Engleske, Nemačke. Pisao sam do sada mnogo puta da je “objektivnost” u auto novinarstvu širom EU na tankom ledu. Od auto industrije zavise veliki broj pratećih industrija, veliki broj radnih mesta, i ako ćemo iskreno opstanak nekih gradova, regiona unutar EU. Nije “sada vreme” za objektivnost, i favorizovanje japanskih automobila, koji “prave probleme” i u Americi, tamo i mnogo više nego u Evropi, jer kupci automobila u Americi, mnogo više voze od ovih u Evropi, i mnogo više cene svoj novac, zato i više vrednuju japanske automobile. Svakako, i evropski brendovi danas imaju vrhunske modele, u kompakt klasi gde je Civic, imate jako puno vrhunskih modela, i neki od tih automobila jesu bolji od Honde, recimo Mercedes A klase, Audi A3, ali koliko koštaju ti automobil? Novinari u Engleskoj kada ocenjuju Civic, u solo testu, upoređuju u “svojim glavama” Civic sa Audijem A3, BMW-om serije 1 ili Mercedesom A klase, i ako je u nekm segmentima Honda slabija za 2%, zbog toga joj daju tek prosečne ocene u testu, a pogledajte sami na cenovnike navedene “konkurencije”, jer po meni modeli koji su osetno skuplji nisu konkurencija, pa niko “normalan” ne razmišlja da li će kupiti automobil za 16,000 ili 21,000 evra? Odnosno, svako će pre kupovine odrediti koji je njegov limit za automobil.

Ja kada testiram automobile gledam da ih sagledam iz svih uglova, obavezno vodim računa gde su u odnosu na konkurenciju, i poredim modele koji slično koštaju. Nemačkim novinarima viša cena za 5,000 evra nije problem. Osim toga, ja ne ocenjujem izduvne gasove automobila, ne falsifikujem merenja, smatram da je mnogo važnije kako se auto ponaša u krivini, od recimo činjenice da li ima bolje ubrzanje od konkurencije za pola sekunde ili manje od toga. Neke stvari se teško mogu izmeriti, i vrlo su subjektivne. Meni je mogućnost kontrole vozila jako važna, i kada recimo automobil kao što je Civic ima tako precizan i direkan servo upravljač da mogu da precizno gazim liniju kolovoza na svakoj krivini, da koči onoliko snažno koliko pritisnem papičicu kočnice (preciznost doziranja kočnica) onda je to za mene briljantan automobil. Na ovim linkovima (klikni ovde) možete se uveriti da ima i veoma pozitivnih testova o Civicu (više čitajte, a manje gledajte krajnje ocene). Svakako, uzmite u obzir da Civic u limuzinskoj verziji ima mekše oslanjanje, i mnogo manje sportskog karaktera, odnosno jako je blizu onome što nude Toyotini automobili.
Ima puno objavljenih testova Nissana Juke 1.6, i ovaj je prilično korektan.

Engleski novinar jeste napisao da ima osećaj da motor nema dovoljno snage, ali je on svakako posmatrao taj agregat u odnosu na elastičniji 1.5 DCI motor, i na 1.6 Turbo od 190 KS i 240 Nm, sa kojim Juke “leti” po putu. Za volanom Juka 1.6 morate stalno vredno šaltati brzine, ako hoćete pristojna ubrzanja, ali to nije zaista teško jer je menjač dovoljno precizan. kako mislite da Juke 1.6 Turbo mnogo troši? Zar je 8,5-9,0 litara u proseku mnogo za krosover od 190 KS i 1.325 kg? Ono što nije korektno je činjenica da je novinar napisao da nije zabavan za vožnju? Ako jedan auto ima precizan upravljač, precizan menjač kratkih hodova, papučicu kočnice koja brzo reaguje, ako nudi dobar hendling, kako onda nije zabavan za vožnju? Možda nije zabavan kao Porsche 911 Turbo? Ovde imate iskustva pravih vlasnika Nissana Juke. Renaultov 1.5 DCI motor je dobar, nudi 110 KS ali i 240 Nm, dovoljno je elastičan, i ne traži menjanje brzina svaki čas kao benzinac sa malo obrtnog momenta. Troši u proseku 5,5 litara, i nudi ovom Nissanu sasvim pristojne performanse.

Foto: Aleksandar Todorović

foto-focus-todorovicFord Focus 1.6 Turbo sa 182 KS i 270 Nm ima ubrzanje od 8,0 s do stotke, i postiže maksimalnu brzinu od 222 km/h. To je sve ubedljivije i bolje od Civica 1.8, ali ne i od Mazde 3 MPS od 260 KS koja to isto čini za 6,0 sekundi, i hvata 250 km/h. Juke 1.6 Turbo je startan kao Focus 1.6 Turbo, jer mu takođe treba 8,0 sekundi do 100 km/h.

Ako pitate engleske novinare, Ford je uvek najbolji (doživljavaju Ford kao svoju marku), ako pitate nemačke novinare, onda je Golf večiti broj jedan, dok će vam američki novinari radije preporučiti Civic, odnosno Mazdu 3, a već pogađate koje bi modele japanski novinari proglasili najboljim u kompakt klasi. Svako navija za svoje. Focus test slalom vožnje prolazi sa prosečnom brzinom od 66,5 km/h, Civic je za 1 km/h sporiji (ne kažem da je razlika mala, već da sami procenite), a Mazda 3 je sporija za 2 km/h. Kada pričamo o kočnicama onda je to ovak: Civicu pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja treba 36 metara, Mazdi 3 37 metara, a Focusu 36,5 metara. Ako vam je možda buka bitna, u Civicu i Focusu je pri brzini od 130 km/h buka 69 dB, dok je Mazda 3 tiša za 10%, jer je izmereno 88 dB (1 dB naše uši doživljavaju kao 10% razlike u jačini buke).

Shvatam da vam nije važno koliko će vam automobil vredeti kroz deset godina, tako da je totalno nebitno, što će Focus vredeti bar 30% manje od Mazde i Honde, ali nešto drugo je vama bitno, a to je pouzdanost. Rejting Honde i Mazde je daleko bolji kada je u pitanju broj kvarova, a u budućnosti će razlika biti samo veća, jer atmosferski benzinski su u proseku dugovečniji od benzinskih motora sa turbom, posebno ako dolaze iz Forda. Nemački novinari tvrde da je Focus udobniji od Sivica, ne znam kako oni testiraju, ali ja sam posle 10h vožnje u Civicu, ima snage za šetnju od 2h, i još po nešto nakon šetnje, a kada sam izašao iz Focusa posle 10h, morao sam da učinim isto ono što činim kada vozim jedan auto iz kompakt klase, a to je da se opuštam u kadi sa vrućom vodom, kako bi me bar balo popustili delimično ukočneni mišići u leđima. Možda Hondina sedišta delotvorno deluju samo na moje leđa, jer ni ja zaista nisam nigde pronaša da su novinari istakli prednost Civica, ali je volim da vozim, i vozim, i vozim, i nakon stajanja zbog sipanj goriva, volim još da vozim, jer bez 10h časova vožnje u jednom dahu, kako ja mogu da procenim koliko je automobil udoban?

Sve to što ste napisali meni nimalo neduluje neobično, niti “nenormalno”, jer ja rezonujem kao vi, pa vam je sada možda bar malo jasnije, zašto se neki moji testovi jako puno razliku od napisa mojih kolega širom Evrope, i Srbije. Ja automobile zaista vozim i testiram, i svim mogućim, i nemogićim uslovima kada se ukaže prilika za tako nešto. Na kraju, ako želite najpoudniji automobil, onda je vaš problem rešen: kupite Civic 1.8.

Ako želite najlepši automobil za sličan novac, onda kupite Juke. Stim, što bih se ogradio sa ovom tvrdnjom najlepši, jer je Juke možda meni ima predivne linije, možda i vama, a možda je nekim drugim ljudima prosto “odvratan”, iako se kaže da o ukusima ne vredi raspraljvati, meni nije baš sasvim jasno, zašto se na nešto tako važno stavlja “tabu”, zabrana polemisanja oko izgleda, kada je izgled itekako bitan. Uostalom da li biste oženili ružnu ili lepu, jako zgodnu ženu zbog koje vam srce zatreperi kada je vidite? Pošto sam siguran da znate odgovor na ovo pitanje, sasvim sam siguran da sada znate koji ćete automobil kupiti. Jednom se živi, a ponekad se u životu samo jednom kupuje nov automobili, ili automobili koji vam budi emocije. Živela ljubav u svakom pogledu, a posebno živela ljubabav prema automobilima, i naravno ženama, osim ako možda ne volite one druge, u svakom slučaju važno je da su emocije tu, od pozitivnih emocija, ionako kreće sve pozitivno na ovom svetu.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTLAT G.MILANU NA MEJL, KAO  I ODGOVORI NA NJEGOVA DODATNA PITANJA. 

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

POSETILI SMO: Renaultov salon – Jevtović Auto d.o.o., Čačak

Kupujem Citroen C5 – Koje su mu mane?

Audi A3 Vs BMW 116d Vs Alfa Giulietta Vs Polo Vs Clio IV

Koliko klima guši motor?

Dizelaš do 2.000€ koji je jeftin za održavanje

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.