Ovih dana dobijam uglavnom jedno pitanje: da li kupiti FIAT Grande Pandu? Nije teško dati odgovor na ovo pitanje, pa ako vas zanima ovaj automobil evo i mog odgovora:
Stelantis je gurnuo FIAT u drugu ligu. Pod okriljem Peugeota, modeli sa FIAT – ovim znakom biće zapravo Peugeot modeli, sa možda malo manje opreme, i sa nekim eventualno jednostavnijim rešenjima. Nikog u Srbiji ne veseli činjenica da je torinski FIAT praktično bankrotirao, i da je konkurentnost italijanske auto industrije na niskim granama. Čak i ovaj novi model: Grande Panda pravi se u Srbiji, iako ovde ne postoji tržište ni za ovaj ni za bilo koji električni automobil. Srbija je zaokružena granicama na kojima se na izlaz i ulaz čeka u proseku oko 2h, tako da je ovaj auto neupotrebljiv za putovanje van Srbije. Premala realna autonomija vožnje, maksimalna brzina od nepunih 150 km/h, previsoka cena, i ogroman par vrednosti vozila, koje posle 10 godina nee može da se proda, jer cena nove baterije prevazili polovinu vrednosti novog automobila.Piše: urednik Aleksandar Todorović.
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka
Prodajem odličnu Opel Mokku 1.4 Turbo 4 x 4!
Uvoz automobila iz EU koji vi odaberete
Поиск авто в Сербии
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!
Kako najbolje održavati automobil?
F.Stojković: Preporučujem Todorovića!
RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović
Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!
I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Grande Panda nije nikakav novi model, jer sve deli s nedavno lansiranim Citroënom C3. Ima samo drugačiji znak i dizajn, i identičnu Stellantisovu platformu Smart Car. FIAT je ovakvom politikom praktično “mrtav”. Neće razvijati sopstvene modele, niti može voditi svoju politiku proizvodnje. O svemu odlučuje Stelantis, koji je rešio da na Peugeot / Citroen modele lepi značku FIAT. To će im pomoći da imaju solidnu prodaju u Italiji ili Poljskoj gde je ovaj brend popularan, na ostalim tržištima Evrope je uglavnom omražen. Izađite iz Srbije, pa obratite pažnju koliko su FIAT – ovi automobili malo zastupljeni kod komšija (Mađarska, Rumunija, Češka, Austrija). Pogon se sastoji od 44 kWh baterije i jednog elektromotora od 111 KS.
Nije samo problem što je Grande Panda električni automobil (EV) a to znači da nikako nije ekološki, i da je za proizvodnju ovog automobila potrebna ogromna količina litijuma koji se nigde u svetu ne eksploatiše na način da ne ostavlja iza sebe pustoš i otrov. Već je problem što kasni hibridna verzija koju bi naše tržište možda i prihvatilo. Model Panda je u istoriji FIAT-a veoma značajan, pa su u Stelentisu mislili da iskoriste ovo popularno ime. Kupci će brzo shvatiti da ovaj model nema nikakve veze sa malom, pouzdanom i praktičnom Pandom, pa joj lično procenujem brzi krah na tržištu. Valjda Vlada Srbija i veliki nam vođa, daju sve od sebe da ubede naivne Srbe, kako će Rio Tinto ekslpoatisati litijum tako da priroda ostane netaknuta, čista i lepa za buduća pokoljenja. Srbija koja ima rudnu rentu od samo 3%, koju ne sme da podigne ni Kinezima (Bor), a ni Rusima, svrstava se time u najgoru koloniju današnjeg sveta. Kongo i slične afričke države imaju rudnu rentu od 10%. Zašto vam sve ovo navodim?
Zato što je novinarstvo u Srbiji toliko nisko palo, da novinari ovo nigde ne objavljuju? A zašto? To su konrektni i tačni rezultati. Bogati će kupovati električne automobile, jer oni nikad državi nedaju ništa, pa ni akcizu za gorivo (jer na struju ne postoji akciza – ali je zato ona ogromna dizel i benzin). Oni koji imaju mnogo novca, kupovaće električni BMW, Mercedes ili Teslu, a ne premalu Grande Pandu, koji ima veoma mali domet – u realnoj vožnji oko 200 km. Dakle ne možete da odete iz Beograda do N.Sada i nazad. Ako pritisnete gas do poda (maksimalna brzina joj je navodno 150 km/h) domet pada na ispod 100 kilometara. Za normalnu porodicu ovaj auto, kao jedini automobil u kući je blago rečeno neupotrebljiv.
Cena od 23.000 evra neće biti dovoljno konkurentna, jer za malo više novca imate u ponudi bolje i kvalitetnije automobile. Znajte da i mali sudar sa ovim automobilom može da vas košta preko 10.000 evra (jer je dovoljno da se baterija samo malo pomeri – i mora da se stavi nova koja košta malo više od 50% cene auomobila). Ako vi niste krivi i ako imate kasko – osiguravajuće kuće za sada isplaćuju ovu mega veliku štetu. Polovnu električnu Pandu nećete moći da prodate nikom, jer niko ne sme da ulazi u tako veliki rizik – rizik kupovine nove baterije. Jako je skup i elektro motor koji isto otkazuje posle 6,7 godina eksploatacije a koji košta preko 3.000 evra.
Subvencije za ovaj model su tu. Uzeće se od sirotinje, neće se renovirati bolnice, niti škole, ali će kupci za ovaj model dobijati 5.000 evra! Na sve načine je potrebno da se pogura privatni i tuđi kapital (Stelantis). Možda je neko u Vladi uzeo velike pare za ovaj dil, a možda su pošteni i pravični, i izuzuzetno naivni svi u Vladi. Kada budu u zatvoru kroz koju godinu možda saznamo istinu (ako tamo završe – jeste da Srbija nije Hrvatska koja je svog Premijera smestila u prdekanu – ali ne treba gubiti nadu!).
Karlos Tavareš, prvi čovek Stelantisa najavio je da će se za srpsko tržište proizvoditi između 35.000 i 50.000 primeraka godišnje. Ako iole poznajete tršište novih automobila u Srbiji dobro znate da to nikako nije realno- Neko je direktora ove kompanije dobrano slagao. Pogađete već ko?