Da li kupiti i20 1.1 CRDI?

Pitanje: Gospodine Todoroviću, pratim vaše tekstove godinama.  Kupujem polovan auto. Vidim povremeno u oglasima i Hyundai i20 a mene zanima najviše dizel verzija 1.1 CRDi moože da se kupi za manje od 4 000 evra. Mene zanima, bez ljutnje, da li je zaista auto trošio na vašem testu 4,4 litra (pročitao sam vaš test ovog automobila), i da li biste mi preporučili ovaj auto? Da li biste ga vi kupili. Milan.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Odgovora Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Milane hvala na poverenju. Hyundai i20 1.1 CRDI mi je zaista trošio u proseku 4,4 litra – uz poštovanje ograničenja brzine. U Beogradu je ta potrošnja bila oko 6,5 litara.  Motor ima zaista pristojno međuubrzanje, pa je lakše preticati nego sa benzincem od 1.4 litara na primer. Polovan Hyundai ne spada u grupu automobila koje preporučujem. Skupi delovi, loši servisi, jako se teško prodaje, a modeli ovog korejskog automobila često nude manje od proseka ove klase.

Na samom testu prosečno sam trošio 4,4 litara, ali se nisam trudio da obaram rekorde u niskoj potrošnji, već da se upoznam sa mogućnostima agregata. Serijski sistem start-stop je učinio svoje i potrošnju je, čak i u gradskoj gužvi, držao na oko 5,0 litara, što je zaista sjajno. Možda nekom niska potrošnja nije najvažnija pri kupovini automobila, ali i20 ide jako lepo i brzo, čak je i veoma stabilan i predvidljiv. Kočnice se izuzetno lepo doziraju, vrlo su precizne i efikasne, a isto se može reći i za servo upravljač, koji možda ne šalje sve povratne informacije sa kolovoza kao jedna Seat Ibiza, ali je zato ovaj automobil i udobniji od španskog lepotana. Pouzdanost korejskog automobila je prosečna, ali je cena održavanja za ovu klasu vozila visoka.

Ubrzanja su takođe pristojna – do 100 km/h iz mesta mirovanja stiže za 15 sekundi, što nije loše, ali je mnogo bolje to što je menjač izuzetno precizan. Iako Hyundai nije imao nameru da napravi sportski automobil, i20 je veoma dinamičan, stabilan i iznenađujuće upravljiv.

Maksimalna brzina je 162 km/h i identična je u petom, odnosno šestom stepenu prenosa, naravno – na različitim obrtajima radilice – ali tada je u ovom automobilu previše bučno. Dok gledate kako igla brzinomera “liže” oznaku za 170 km/h, lako je zaboraviti da sedite u relativno malom automobilu, jer i20 ne poskakuje nervozno kad naletite na lošije deonice puta, nije osetljiv na turbulencije od kamiona.

Da li kupiti auto za vreme korone?

 

Veoma je mirno i stabilno podnosio forsiranu vožnju sa pedalom do poda par sati. Svakako, ovo u Srbiji nemojte činiti – putevi su loši, ne želite da imate problema sa presretačima, a i “kultura” vožnje je takva da ćete biti prinuđeni da svako malo pomerate “Šumahere” iz leve trake koji voze brzinom od 100 km/h, jer ih niko nije obavestio da leva traka služi za preticanje. No, nemojte ni pomisliti da je 20 1.1 CRDi sa 75 KS slab auto, jer on to nije, štaviše – brži je od onoga što je potrebno prosečnom vozaču. Nije sve tako sjajno kod ovog automobila. Jako se teško prodaje, i ne drži dobro cenu. Cene rezervnih delova su často previsoke za klasu kojoj pripada. Imate puno boljih automobila za sličnu cenu, čak možete kupiti za isti novac neki auto iz višeg – C segmenta.

 

Tražim najbolji polovni auto za vas!

Volvo