Da li Logan troši mnogo ulja?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, molim vas da mi odgovorite na nekoliko pitanja. Kupio sam Logan pre dve godine, benzinac, i troši mnogo ulja. Posle 13.300 km potrošio je trećinu kartera. Da li je to mnogo? Koliko je precizan brzinomer? Meni se čini da je Logan mnogo tvrd. Da li je to kod svih modela tako. Nisam dobio Michelin gume, kao moj prijatelj koji je kupio isti Logan, ali 2 meseca pre mene. Bojim se da su obrtaji motora previsoki kada vozim preko 100 km/h. Menjač mi malo zapinje, da li je to neka fabrička greška? Logan mi loše drži pravac. Lupa nešto u zadnjem delu, šta to može biti? Koliko je bitna razrada motora, neki kažu da je potrebna, neki kažu da je to glupost, i da da o tome ne razmišljam. Zašto ne mogu da dobijem besplatan rezervni ključ? Kakvo je gorivo na našim pumpama? U Grčkoj mi Logan troši manje. Milan Ivić.

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Iviću, pre svega želim da Vam se izvinim što Vam nisam odmah odgovorio, jer su meni svi kupci i korisnici servisnih usluga jednaki. Vaša pitanje jesu veoma zanimljiva, ali i teška, pa mi nemojte zameriti što mi je trebalo nešto više vremena da na njih i odgovorim.

logan

Motor – Da bi agregat radio mirno potrebno je da budu ispunjeni sledeću uslovi. Pod broj jedan da je ulje odgovarajućeg kvaliteta (što u Vašem slučaju jeste), da su svećice dobro podešene (takođe), da je motor u odličnom stanju (Renaultovi motori prelaze bez večih problema i 300.000 km pre generalne) i da je gorivo, odnosno benzin odgovarajućeg kvaliteta. Za ovo poslednje je odgovoran NIS, ali i pumpe gde tankujete gorivo. Ukoliko to činite na manje frekventnim pumpama, velika je veravatnoća da su Vam sipali i malo nečistoće, i vode, pa da zbog toga motor “nemirno” radi. Trudite se da sipate benzin na prometnim pumpama, i da eventualno zamenite filter za gorivo. Dodavanje aditiva u rezervoar takođe može delimično ublažiti ovu pojavu, ali može se desiti da je potrebno i temljeno čišćenje rezervoara. Takođe, vrlo je opasno da vozite stalno na rezervi, i sa malo goriva, jer se pumpa za gorivo tada opterećuje, i postoji velika šansa da povuče mulj sa dna, što može izazvati probleme u radu motora, što se usotalom manifestuje i nemirnim ler gasom. Na kraju svega, naše gorivo bi trebalo da ima bar 95 oktana, a to često nije slučaj, zbog toga motor ne može da isporiči deklarisanu snagu od recimo 75 KS, već to bude recimo 71-72 KS.

Bilo koji automobil sa agregatom zapremine 1.4 ili 1.6 litara brzine od preko 100 km/h postiže na velikom broju obrtaja. Normalno je da na oko 3.000 o/min idete brzinom od oko 100 km/h. To su sasvim bezbedni obrtaji za Renaultov motor, čak ste i na 4.000 o/min daleko od opasnih obrtaja, koji su tek na 5.500-6.000 o/min. Prevedeno na svim razumljiv jezik, možete sa Vašim Loganom konstatno juriti brzinom od oko 140-150 km/h bez ikakvih negativnih posledica po motor. Svakako, ja Vam ipak savetujem da poštujete ograničenje brzine.

Ne postoji ni jedan automobil koji 100% precizno pokazuje trenutnu brzinu kretanja. Zato Vam savetujem da kupite recimo italijnasku reviju Automobilismo (160 dinara) i njoj se uverite da i mnogo skuplji automobili imaju brzinomere koji nisu apsolutno precizni. Na primer, kod Astre H, pri brzini od 125 km/h, brzinomer pokazuje 130 km/h. Brzinomer Renault Megana II pri brzini od 124 km/h pokazuje 130 km/h, a kod Logana je slično kao kod Megana II, što će reći da je greška oko 5%, koja se pri maksimalnoj brzini eventualno poveća na 6-7%.

Tokom razrade motora, normalno je da u prvih 5.000 km agregat potroši oko 0,5 litra ulja, a kasnije nešto manje. Svakako, samo pod uslovom da niste forisrali motor dok nije postigao radnu temperaturu, i pod uslovom da ste vredno menjali stepene prenose naviše. Odnosno da ste vozili tako da ste koristili maksimalni obrtni moment prilikom ubrzavanja, dakle na oko 4.000 o/min. Bojim se da je Vaš nepotrebni “strah” od viskoh obrtaja doveo do toga da se motor ulenjio, i da je zbog toga potrošnja ulja nešto veća, ali da je vrlo teško moguće da ste potrošili 1/3 ulja u karteru za godinu dana, odnosno posle 13.300 km, osim u slučaju ako ste automobil vozili pretežno u gradskim uslovima vožnje, stani-kreni, koja najviše šteti benzinskim motorima.

Menjač – nije vrhunski, jer Logan košta 8.000 evra a ne 30.000 evra, ali uprkos tome ima identičan menjač kao u Cliu II. Jednostavno, imam utisak da se na hod ručice niste navikli, i da ste previše grubi sa istom.

Gume – Dacia je ranije na jeftinije verzije montirala gume skromnijeg kvaliteta. Naravno, ako niste zadovoljni kvalitetom istih možete montirati Michelin Energy, koje preporučujem, kako zbog niže potrošnje (za oko 0,3 l) tako iz bog veće udobnosti. Continental i Brigstone su još bolji izbor ako vam je dobra trakcija važna.

Ogibljenje Logana svakako nije tvrdo.

Za održavanje pravca su odgovorne rupe na našim “kvalitetnim” putevima. Posetite dobrog vulkanizera, i insistirajte na kompjuterskom centriranju trapa.

To što lupa u zadnjem delu automobila moram da proverim, jer može biti svašta, ali znajte da Logan nije konstruisan za terensku vožnju.

Cena ključa je takva kakva je. Ne proizvodi se u Srbiji, na njega se plaćaju svi uvozni troškove. Dacia na žalost ne isporučuje rezervni ključ, a to ne čine koliko je meni poznatno i drugi brendovi. Nadam se da sam Vam uspeo da vam odgovorim na sva vaša pitanja na zadovoljavajući način.

Ako i vi imate neka pitanja pošaljite ih na www.najboljiauto.com/pitajte

Pitajte Aleksandra Todorovića

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Aleksandar Todorović je profesionalac koji je našao perfektan automobil za moju porodicu. Proverili smo kilometražu u Delti, i originalna je!

Ja kao i svaki ljubitelj kola sam želeo automobil koji mi se najvise sviđa za novac koji sam odvojio za kupovinu.  Želeo sam Renault Kadjar, ali sam razmišljao i o nekim drugim SUV modelima.

Od 5-6 modela koji su dolazili u obzir on mi je prvo preporučio NAJBEZBEDNIJI, zatim najkvalitetniji, komforan, najbrži i najbolji automobil. Naravno takav automobil mi je i našao! Mnogo bolji nego sto sam se nadao  🙂
Izuzetno kvalitetan, očuvan.

Ako me pitate da li bi ga preporučio, SVAKAKO DA! I Nadam se da cu ga nekada opet ja angažovati!

Veliko hvala Aleksandru Todorovicu!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Dušan Sremčević, Kraljevo

 

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Piše Aleksandar Todorović:

Porodici Sremčević iz Kraljeva od srca želim sve najbolje, da im dragi Bog podari sreću, i da im automobil koji sam im našao i proverio BMW X1 X drive služi besprekorno! Juče su se lepo i bezbedno vratili u lepo Kraljevo, iako su putevi bili zavejani, kola pored puta, ali X Drive je X Drive, i zato kupujte SUV koji ima pogon 4 x 4, ali ne bilo koji, i ne bez detaljne provere.

Auto ovaj je iz Švajcarske, i na moje iznenđenje stvarno nije imao vraćenu kilometražu. Naravno da kilometraža nije najbitnije merilo, ili što kažu neki moji čitaoci, ako neko pita za kilometražu kao kupac, odmah je jasno da ne zna ništa o automobilima. Ali treba razumeti takve ljude, oni mogu samo da se drže kilometraže, i da pokušaju da makar to utvrde.

Primera radi, ako imate dva automobila sa 200 000 km, jedan može imati motor u perfektnom stanju, drugi može biti za generalni remont. Onaj prvi je možda menjao ulje na 10 000 km, onaj drugi na 30 000 km. Onaj prvi je vozio 150 km/h, onaj drugi 180 ili 190 km/h, što je za automobil čija je maksimalna brzina 200 km/h smrt za turbinu, turbo dizelaš tu brzinu ne može da podnosi duže vreme, bez naprezanja.

Mnogo zavisi da li je vlasnik vozio laganu u prvih 5 munuta, dok je motor hladan, ili je gledao da odmah stisne gas. To vam je kao čovek. Neko je zdrav i živi 90 godina. Neko umre od raka u 30 godina. Genetika jeste važna, ali je itekako važnio, kako živite, kako radite, kako sebe održavate, a to važi i za automobil.

Moji majstori, na slici je majstor Dragan, proveravaju sve na automobilu, i sve se menja, što nije kako treba, pored naravno Velikog servisa. NA ovom automobilu je trap bio perfektan. Bukvalno je sve u odličnom stanju. Nema ni korozije.

Motor posle svakih 100 000 km, gubi oko 5-7% snage. Posle 300 000 km u vožnji morate da osetite da mu nedostaje 15% do 20% posto snage, i to se lako oseti! Ja osetim kad motoru nedostaje 3% snage, a o 10 ili 20% neću ni da govorim. Pošto me ljudi stalno pitaju kako znaš da li ovaj auto ima 400 000 ili 700 000 km iz 2013.. Pa prosto ga provozam. Nakon toga, uradimo dijagnostiku. Skinemo sva creva oko motora, naravno da ne vadimo turbinu.

Nisam nikada stavljao kupce automobila kojima nađem i rezervišem automobil, na moj sajt. pre svega jer nisam hteo da se reklamiram, i jer ljudi žele da budu anonimni. Ne žele da se zna da su kupili automobil! Gospodin Sremčević je pristao da napiše utisak o meni, i dozvolio da stavim njegovo cenjeno ime i prezime. 

Svakoj porodici koja ceni tuđe znanje, koja ceni moj profesionalizam ću izaći u susret. Ako želite da budete anonimni, to može, ali ću vam od danas naplaćivati za to znatno više, nego do sada. Ne želim da se moji čitaoci pitaju, a gde su ti ljudi kojima je urednik Todorović pronašao auto. Zašto se ne hvale po forumima?

Ovo je moj majstor Dragan! Profesionalac i vrhunski stručnjak. Ne znam da li vi imate poštenijeg i boljeg majstora, verovatno imate, kao što se verovatno bolje razumete  u automobile od mene, i ja to poštujem 🙂 Ja samo znam da majstor Dragan za moje čitaoce odradi servis za deset! Kako vama održava auto moj majstor, u to ne ulazim! 

Foto: Testoviautomobila.rs

Ja ovo radim profesionalno, da bi dobio reklamu, za moje sajtove, moje Facebook stranice (Testovi Automobila Srbija klikni ovde) , i da bi pokazao ljudima da mogu da kupe proveren polovan automobil, i da NE moraju da gube 25% vrednosti automobila u prvoj godini, jer su kupili NOV auto. A kupili su nov auto, jer ne veruju placevima, preprodavcima, koji vraćaju kilometražu sve manje i manje, a ima sve više dilera koji ne diraju kilometražu ni 1 km (neću vam reći kojo su to placevi, jer danas mogu da rade korektno sutra da nastave po starom). i ponuda dobrih automobila u Srbiji je sve bolja. Mnogo prodavci, placevi su shvatili da treba raditi profesionalno i dobro. Mnogi majstori i servisi rade savesno. Nemojte mislite da samo ja imam dobre majstore. Ali ja insistiram kod mojih majstora da sve kažu kupcu, i da mu sve zamene što treba da se zameni, jer neću da ljudi voze  nebezbedan automobil.

Naši majstori u želji da zadrže klijente, ne zamene sve što mora da se zameni, da bi cena bila prihvatljiva za džep vlasnika automobila. I to mogu da razumem. Sve mogu da razumem. Svako bira koji auto kupuje, kod koga kupuje, i gde ga održava.

Reklamiram se jer mene mesečno konktira simboličan broj ljudi, a mogu da pomognem mnogima, naravno ukoliko žele da zaista imaju dobar i ispravan auto. Kod mene nema šminke, farbam vam kola tek nakon kupovine! Sve što vam nije ok, farba se kod mojih farbara. Birate kvalitet boje, materijala, sve birate.

U Srbiju se mesečno uveze i proda oko 8.000 polovnih automobila. Ja smatram da mogu pomoći da bar 0,1% kupaca preko mene kupi bezbedan, komforan i dobar auto.

Nemojte zaboraviti da vas ja savetujem koji model da kupite, na osnovu vaših želja  i potreba. Savetujem vas oko motora, opreme, svega što vas zanima.

U usmenom odgovoru dobijete sve potrebne informacije, ništa ne ostaje nejasno. To vam posle sve potvrdim mejlom. Da ne bude da ste rekli auto NE mora da ima alu felne i navigaciju, a da posle meni tvrdite da mora da ih ima. Većina mojih kupaca su jako uspešni, sposobni mladi ljudi sa decom, i njima najradije tražim automobil od srca. Ja osećam vašu energiju, vaše poverenje, i kada ga imate ja dam 300% od sebe, potrudim se više nego kada tražim auto za samoga sebe.

Kada dođete da kupite auto, na sva pitanja dobijate odgovore, često obezbedim i da moj majstor bude prisutan, jer će vam on održavati automobil, i njega uvek možete da konktarate ukoliko dođe do bilo kakvog problema, i odmah vas prima u servis, ako se desi neki kvar. Verujem da će to biti samo minimalni kvarovi, a to mnogo zavisi od vaše vožnje. Vi možete da pokidate auto za 5 dana koji vam ja nađem.

Ne možete da održavate auto koji vam ja nađem kod vašeg majstora, jer ja vašeg majstora NE poznajem, i nemam poverenja u njega. Ja sam dužan, da vam održavam auto, i kada dođe vreme za prodaju da vam preprodam auto koji sam vam našao i prodao. Imate mogućnost, da mi uvke pošaljete mejl sa dodatnim pitanjima, i savetima u vezi sa održavanjem automobla, naravno.

Moje vreme košta, moje znanje košta, moji majstori koštaju. Neki tvrde da imaju majstore koji će besplatno proveriti kola na placu. Ali gospodo bez prebacivanja kola u servis nema provere! Ima placeva koji NE dozvoljavaju prebacivanje vozila u servis, tu je valjda sve jasno. Ja takv kola NE smem da vam preporičim. Bez uvrede. I nisu mi jasni ljudi koji tako kupuju bez provere. Idete na sreću i na oko. A zna se ko su ljudi koji se oslanjaju na sreću, sve to znate bolje od mene, dragi moji čitaoci.

Ja vam pružam ruku. Nudim vam pomoć, nisam i sutaciji da radim besplatno, jer meni država nije dala stan, kao političarima koje obožavate, niti mi dala da za 300 DM otkupim stan koji pripada stambenom fondu grada, države, kako god. Nije me tata zaposlio preko veze kao neke od vas, i ja znam da tako funkcioniše cela Srbija. Znam da sudije uzimaju mito, da policajci uzimaju mito, političari možda i najviše. I Srbe vole takvu državu i vole da tako žive. Srbi ne vole da cene prave profesionalce i one koji imaju znanje, i ja to jesam. Nikada neću imati ni 1% popularnosti koji je imao veliki i cenjeni g.Mirko Alvirović. Ali ja vam neću raditi putopise do Grčke, u 21.veku kada postoji navigacija, i sve moguće informacija na internetu (osim toga mnogo više volim Crnu Goru i Hrvatsku, i ne idem u Grčku). Ako vam i budem pravio putopis to će biti do Herceg Novog, Bara, ili Pule. Problem je što ako želite da imate emisiju i automobilima, morate da zaboravite na ponos  i obraz. Ne smete da iznosite prave mane automobila, jer vam ono koji su dali kola, daju  i reklamu koja papreno košta. E kada smo sve novinarstva sveli na to, da su novinari postali eksperti za marketing, a da narod daje sve od sebe da veruje političarima i novinarima, dotakli smo civilizacijsko dno.

  • Ja odbijam da čitaocima, kupcima pišem i pričam laži. Ne zato što verujem u Boga, i što verujem da je laž nešto što razara celo društvo, već zato što se mnogo lepo osećam kad pišem, pričam ono što mislim. Tada mi je srce puno. A presrećan sam što sam jednoj divnoj porodici kao što je ovaj iz Kraljeva pronašao jako dobar automobil, i jer sam ih posavetovao koliko je jedan BMW X1 bolji od Kadjara. Svaka čast Renaultu, to je više nego solidan SUV, ali ne i dovoljno dobar, da bi bio najbolji u klasi. Možda vama preporučim Mercedes GLK, ili Audi Q3. Jer vi imate drugačije vozačke afinitete. Ako ste ceo život vozili Mercedes, pa neću vam valjda preporučiti BMW, jer nikako nećete moći da se naviknete. Uvek uvažavam vaše želje i potrebe, i preporučujem vam ono što vi želite. Možda bi ja kupio X1, a možda ne. Možda bi ja radije odabrao BMW serije 3, jer ja vozim mnogo brže od gospodina Sremčevića.

I priznajem, ja prosto uživam dok vam pišem odgovore, dajem savete, i mnogo mi je drago kad uspem da vam pronađem jako dobar automobil, razume se, za naše, sprske uslove.

 

vaš Aca

 

PITANJA ŠALJITE OVDE KLIKNITE NA LINK DOLE: 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo