Da li mogu kupiti dobru Astru za 5.000?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, planiram kupovinu automobila, pa bih želeo da se posavetujem sa Vama. Imam da Vam postavim nekoliko pitanja, tako da ću Vam uplatiti novac, samo mi napišite koliko je potrebno. Počeću od toga kakve su moje potrebe i koliko novca sam spreman da izdvojim za auto. Potreban mi je porodičan auto koji bi se uglavnom koristio za gradsku vožnju, jedan do dva puta mesečno put od 200 km i jednom godišnje na more, dakle oko 2000 km. Bilo bi dobro da auto ima prostora, da mogu da se prevezu stvari za decu, tipa kolica, koferi i slično. Maksimalan novac koji sam spreman da izdvojim za kupovinu automobila je 5000 eura (dakle samo kupovina auta, bez dodatnih troškova tipa registracije, servis i td). Voleo bih da za taj novac pronađem auto koji će me pouzdano služiti narednih nekoliko godina, koliko god da je to moguće pri kupovini polovnjaka. Da se razumemo, ne očekujem nikakva čudesa od polovnjaka i da auto bude u ne znam kakvom perfektom stanju, svestan sam da je to sa polovnjacima u Srbiji nemoguće, ali makar da nemam nekih većih i ozbiljnijih problema u tom periodu. Karakteristike na koje obraćam pažnju su da auto bude “što mlađi”, sa što manje pređenih kilometara, ali da opet to ne bude neki isuviše slab auto, već nekako da se nađe balans između godišta automobila i onoga što pruža. Čitajući Vaše tekstove i savete, izbor mi je pao na Opel Astru H, sa 1.7 cdti ISUZU motorom, snage 101 konja, verzija sa 5 vrata. Da li smatrate da se pomenuti model može pronaći za novac koji sam spreman da izdvojim? Ako je moguće, možete li me posavetovati otprilike koliko star auto mogu da pronađem za toliki novac, na šta da obratim pažnju i slično. Interesuje me Vaše mišljenje i ukoliko smatrate da postoji neki drugi model koji bi pre zadovoljio moje potrebe nego pomenuta Astra, molim Vas preporučite mi. Srdačan pozdrav, Predrag.

Ime i prezime: Predrag Radenković

Kada planirate kupovinu?: U narednih mesec dana

Kakav auto kupujete?: polovan

Koliko novca želite da potrošite?: 5000

Šta trenutno vozite?: Zastava Skala 45

Između kojih se automobila dvoumite?: Opel Astra H

Gde ste čuli za ovaj sajt?: Naišao sam na sajt kada sam pretraživao Vaše ime u Google-u

Koliko kilometara godišnje prelazite? :

Da li biste platili da vam pronađem auto?: Ne

Testoviautomobila RS LOGO

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani za 5.000 € je moguće pronaći dobru Astru H. Sad naše tržište je sve slabije iz meseca u mesec, pa moram da proverim kakva je sada situacija. Ja sam u maju prodao dve Astre H, jedna je bila sa troja vrata, jedna karavan, koštale su 4 500 €, ali sam imao sreće da naletim na dobre primerke.

Ja gledam automobile samo na placevima gde imam uvid u papire. I gde mogu da sve proverim što poželim. Takođe gledam automobile kod dilera koji poštuju garanciju, a dajem prednosti onim placevima koji i sami imaju servise.

Pošto vi ne želite da vam tražim automobil, mislim da onda moram odgovor na promenim, i da vam napišem da vi lično nemate nikakve šanse da pronađete dobru Astru H za 5 000 €.

Dosta bolji automobil je Ford Focus II generacije, ali je ponuda ovog modela sa 2.0 TDCI motorom jako slaba.

karavan-astra-h

Zato ja ljudima pronađem Opel Astru H. Jako često karavan.  Focus 1.6 TDCi ne može da se poredi sa Astrom H koja ima Isuzu motor, a još manje sa verzijom koja ima FIAT-ov 1.9 Multijet agregat. 

Šta želim ovim da vam saopštim? Sigurno ne želim da vas izlažem dodatnom trošku, i da vam ubeđujem da dodate 1.000 € i kupite Astru H za 6.000 €, jer za taj novac možete kupiti solidnu Astru, ali ne i dobru. Dobar polovnjak stariji od 2-3 godine prosto ne postoji. Automobil nije stan, automobil je sklop mehanike i elektronike, koji se kvari, i koji se raubuje. Ako prelazite do 15,000 km možete kupiti i benzinca, ali imajte na umu i da Astra H, ali i Focus II 1.6 troše u gradu oko 10,5 litara, ako motor nema više od 100,000 km, ako ima, onda je prosečna potrošnja u gradskim uslovima vožnje 11,5 litara.

Svakako, kod benzinskog motora ne mogu da se zapuše dizne tako brzo kao kod dizelaša, ali se to i kod njih dešava. Odmah po kupovini polovnjaka morate uraditi “veliki servis”. Zove se “veliko”, a to je zapravo nužni servis, koji uključuje zamenu svih španera, kaiševa, filtera, i naravno zamenu ulja, što je oko 300 €. Uglavnom treba ako ne odmah, a ono do kraja godine zamenite i akumulator, kočione diskove, pločice, proveriti trap, zameniti po potrebi viljuške, spone, ali i amortizere, jer nema smisla da vozite automobil koji nije u potpunosti ispravan. Auto koji prolazi kod nas tehnički pregled je samo delimično ispravan, jer je pregled isuviše blag.

testoviautomobila.rs

Dakle, kupovinom polovnog automobila za 4.000 €, koji je nov koštao skoro 20,000 €, ne dobijate skoro nov automobil, već auto koji je bliži otpadu, nego isplativoj vožnji. Što je stariji automobil, to se i zahtevniji za održavanje, bez obzira da li je to Toyota ili Opel. Svakako, Toyota je pouzdanija od Opela, ali u proseku, a statistika je majka “pogrešnih procena”. Dakle, nije dovoljno reći Toyota je bolja kupovina od Opela, već se mora pronaći konkretna Toyota, i konkretan Opel.

Naravno, Astra H ima i neke dobre osobine. Na primer Isuzu motor je jako pouzdan, bučan, pomalo zastareo, ali on odradi ono što se traži od njega bar 400 000 km.

Ako je Astra H vožena po Srbiji, to je već mnogo lošija opcija.

Znam da je vama 5.000 € mnogo novca, i za taj novac smo kupovali nekad davno nov automobil, ali taj novi auto je bio mali, i skromni Jugo. Kada bih vama sada predložio da kupite recimo VW Polo, koji je znatno veći od Juga, ali ipak manji od Astre H, vi biste rekli da vam je taj automobil mali.

Zapravo, ja neću trošiti ni vaše vreme, ni vaš novac, i vi može do besvesti obilaziti placeve, ali nećete naći dobru Astru H za 5.000 €, osim ako niste ekspert za automobile. Jer ja pregledam 30 automobila, i nađem jedva jedan solidan.

To je kao da želite da kupite odličan stan u Beogradu za 50,000 €, a to nije realno, iako jeste realno da za isti novac kupite pristojan stan recimo u Nišu.
Zaista je polovan automobil stariji od 3-4 godine, vrlo često bure bez dna. Naravno da naši ljudi lažu, i pričaju bajke kako im se auto nije pokvario godinama, i kako ih dobro služi. Zapravo, neki govore istinu, ali auto i ne pomeraju sa parkinga po mesec dana, pa kada godišnje pređete 3,000 km, nije ni čudo da nemate ni jedan jedini kvar.

Vi kupujete automobil valjda da biste ga vozili, relativno često, recimo15,000 km za polovan auto nikako nije malo. Kupovina polovnjaka starog 10 godina je isplativa ako godišnje prelazite recimo do 5,000 km.

Ne znam koliko su vaši prihodi, niti da li ste razmišljali o kupovini novog automobila, jer danas postoje ponude i sa kamatnom stopom od 0%. Bolje je plaćati rate novog automobile, nego plaćati svaki malo delove, i majstore. Ako radite na crno, i ne možete da aplicirate za lizing, odnosno kredit, već morate da kupite auto za keš u iznosu od 4.000 €, ja vam onda savetujem, da kupite manji automobil, iz B segmenta, VW Polo, Peugeot 206, manji auto, koji je jeftiniji za održavanje, i koji manje troši, i zapravo vi realno možete da priuštite takav automobil.

Drugim rečima, vama treba da bude cilj, da kupite što je mogući polovnjak za 4.000 €, koji malo troši, a ne da birate model, ili marku automobila, jer vi nemate novac za bacanje.

Verujem da ćete kupiti jednu ovakvu Astru H, takve se uvoze kod nas, ofarbaju se u krug, zamene im se volani, isključe lampice za vazdušne jastuke. Može da bude i Englez, sve će to u Novom Sadu ili Šapcu da prepakuju, a trude se neki i u Beogradu, da im pariraju. 

astra-za-srbiju

Shvatam ja, da ste vi sada mnogo ljuti na mene, ali ja sam morao sve ovo da vam napišem, i da vas informišem.

Ono što vidite na slikama, ne vidite na placu. Slike uvek izgledaju mnogo bolje, to je prosto tako, jer nisu dovoljno dobre rezolicije.

Što se tiče poređenja Astre H i Focusa II generacije, sve je na strani Forda. Pošto verujem da ste već vozili u životu Ford, verujem da se sećate da je Escort bio upravljiv, stabilan i okretan auto. Još tada je Ford bio kvalitetniji od Opela, a danas je razlika još i veća u korist Forda.

astra-h

Za upravljačem Astre H je lako pronaći idealnu poziciju, ali nije lako zavoleti pomalo hladan i konzervativan kokpit, koji izgleda tipično odmereno nemački u skladu sa principom “ništa suvišno”.

Testoviautomobila RS LOGO

provera-motora

Kad imate dovoljno iskustva, sam pogled na motor, motorni prostor govori puno. Pogledajte da li su šrafovi skidani. 

Ovaj automobil očigledno prati germansku filozofiju u preciznoj, skoro sitničavoj izradi vozila do najsitnijeg šrafa, a upravo to najviše ceni kupac u Srbiji, kada kupuje polovnu Astru H, jer voli da se zavarava da je kupio dobro očuvan automobil. Twinport agregat od 1,6 litara i 115 KS svakako može da izdrži 250,000 km, jer je prilično pouzdan, i provere.


astra-g

Opel Astra G može da se kupi za 5 000 evra u prilično dobrom stanju, ali ovaj model ne može da se poredi sa Astrom H koja je mnogo bezbednija, udobnija, stabilnija, tiša, savremenija. 

astra-g

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.