Da li možete da mi pronađete auto bez vraćene kilometraže?

Poštovani Aleksandre, od najranijih pocetaka pretim vase tekstove na netu. Sve sto bih pozitivno rekao, ponovio bih mnogo puta receno. Negativno – evo trudim se da nadjem i ne ide mi. Podjednako lose kao i zauzimanje stava oko izbora sledeceg automobila.
“Mali” uvod radi upoznavanja sa karakterom.

Vozim umereno, nisam “drumski ranik” i ne lozim se na “malo sekundi do 100km”. Pretezno vozim po gradu (70:30). Bitan mi je komfor i design, uz razumne troskove odrzavanja.
U svojoj vozackoj “karijeri” koja traje 30godina sam imao iskustva, ako zanemarimo same pocetke, sa sledecim automobilima:

– Nissan Almera 1.6 16V (4 godine)
prilicno zadovoljan perfomansama i udobnoscu, kao i izgledom kao i potrosnjom (ugradio sam plinski uredjaj) zbog problema sa selektivnoscu mehanicara, kao i slabom isplativoscu – plin nikad vise! Tada sam imao manju porodicu nego sada, pa je Almera sa troje vrata bila granica prihvatljivosti sto se tice velicine.

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

– Ford Mondeo MK3 2.0 TDDI Ghia(1.5goduna)
Po mojim shvatanjima, Mondeo je idealan auto za mene. Pri tom mislim na gabarite, vozne karakteristike, potrosnju, Izgled. Pravim ceste izlete u prirodu gde nosim dosta stvari i komfor mije jako bitan. Bezbednost porodice takodje. Sa tom idejom i nakon citanja testova pre dosta godina, pa i vasih, odlucio sam se za Mondeo (kolebajuci se izmedju astre karavan 1.7)- i gorko se pokajao.
Auto sam tad platio 8.000. Izuo me je iz cipela trokovima odrzavanja, promenio sam na njemu sve sto “pliva”, spoznao hidro udar, menjao dizne jer nisam imao kud (sindrom magarca zaglavljenih nogu u blatu), kljucem ga je zakacio ko god je stigao. Bezmalo sam ga poklonio samo da ga izbacim iz kuce. Na njemu sam izgubio jedan solidan automobil.

I dalje sa ceznjom gledam ponudu Mondea 2011-2013 2.0 TDCI i pokusavam da nadjem nesto slicno, a od ovog zazirem zbog predrasuda i loseg iskustva, pogotovu sa majstorima. Nisam do sada seo u udobniji i bolji auto i osecao se tako dobro. Naravno da znam da ih ima ali nisam ni pokusavao da probam VW, Volvo, BMW, Audi… niti cu. Optimalna cena odrzavanja mi je bitna. Od Fordovih servisa sam imao iskustva sa 3, i svi su olos i go lopov, neznalica i prevarant! To je najveci razlog sto zazirem od kupovine Mondea, inace sada ne bih imao dilemu.

Astra G 1.4, 2010. do sada
Ovom kupovinom sam odlucio da se odmorim od majstora i nabavio nov auto.
I odmorio sam se! Potrosnja je zadovoljavajuca, troskovi odrzavanja neprimetni. Nije auto sa kojim cete preticati kolone automobila, ali to mi i nije presudno. Ni jednom nisam isgubio zivce sa Astrom zato sto je motor slab, mada bih umeo da se radujem boljim perfoomansama. Prosto ga podrazumevam, i za razliku od prethodnika koji je, bezmalo, vise bio kod majstora nego kod mene, i koji me je izdao kad god mi je bilo najpotrebnije, Astra je “KUM i najbolji drug” (uvek je tu kad zatreba).

Dolazimo do poente:
Zelim da promenim automobil, spremio 8-9000 (i jos hiljadu rezerve).
Od sledeceg automobila ocekujem vecu udobnost i mnogo bogatiju opremu, potrosnju ne vecu od 7-8L, Prostraniji prtljazni prostor, i odrzavanje koje nece da me nervira ucestaloscu i preskupim delovima.
Malo sam isfrustriran dizelasima zbog negativnog iskustva i “plivajuce ekipe pod haubom” turbina, dizni i ostalih babaroga, pa mi oko bezi prema benzincima ali nisam iskljuciv, uz pravu argumentaciju.

Automobile koje sam gledao su, pazi sad sizofrenije:
– Nisan Qashqai 1.6
– Toyota Avensis 1.6
– Peugeot 5008
i…
Na kraju, ali uz najvecu pozornost Astra J karavan sa, recimo, Cosmo opremom. Astra mi nije toliko lepa spolja kao Mondeo, ali unutra mi je sasvim korektna po mnogim aspektima. Peta vrata su karakteristika koju cenim i na kojoj bi da istrajem, ako nema neki jak argument protiv.

Mislim da je uvod dovoljan za analizu na temu.
Ono sto me zanima je da li ste kadri da mi pronadjete auto (recimo poslednji sa spiska) za pomenuti budzet, i da garantujete navedene karakteristike, ukljucujuci kilometrazu?
Sto se tice vaseg angazovanja i novane nadoknade za to, ne morate se opterecivati analizom, s obzirom da nisam nista platio, ali svakako imam nameru da vas ispostujem u koliko je odgovor pozitivan.
Takodje prihvatam, u koliko ipak posaljete neku analizu pomenutih modela, da platim koliko kazete da dugujem.

S postovanjem  dugogodisnji citalac

Ime i prezime: ne zelim da se objavljuje moje ime
Mejl adresa: v#######@gmail.com (ne zelim da se objavljuje)
Telefon: 060#####(ne zelim da se objavljuje)
Kada planirate kupovinu?: u sledecih mesec dana
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 8-9000eur
Šta trenutno vozite?: Astra G 1.4 2009-to godiste
Između kojih se automobila dvoumite?: Opel Astra J karavan
Gde ste čuli za ovaj sajt?: google, mada moram da naglasim da je Brend ime “AT” a ne sajt.
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 20.000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine hvala vam na zanimljivim pitanjima. Iako ste čitali moje odgovore, savete, testove, čini se da su na vas uticali i razne neistine objavljene po forumima.

Trgovina polovnim automobilima je specifična trgovina. To su automobili koji imaju dosta velike kilometraže, i jako je teško naći solida auto, koji ne zahteva veće popravke, ali zahteva svakako više nego redovno održavanje. “Ločavka” ili “pecaroške” priče da možete kupiti auto star 6-7 godina, sa više od 200 000 km, bez ulaganja nisu previše ozbiljne, i u to neće poverovati niko ko je iole dobro održavao auto. Možete vi jednom godišnje samo menjati ulje, dati na tehničkom crvenu da prođete, i tako gurati godinama, ali tako lažete sami sebe.

Nov auto, sa dobrom opremom, dovoljno prostora da se smeste odrasli ljudi i na zadnjem sedištu, da ima dovoljno dobar dizel motor, košta preko 20.000 evra. Ako imate u vidu da posle samo godinu dana vredi 4.000 evra manje, odnosno da gubite 4.000 evra za 12 meseci, to je zapravo gubitak od 400 evra mesečno. Garancija kod novog automobila se NE odnosi na motor, već samo na blok motora. Ako vam crknu dizne jer ste sipali malo lošije gorivo to prodavca neće zanimati, niti možete na sudu da dobijete tu garanciju. U prevodu, vama se nov auto NE isplati, jer prelazite jako malo, samo 20.000 km godišnje. Ekonomski opravdana računica je sa oko 40.000 km godišnje, pod uslovom da ga ne prodajete bar 5 godina.

Da li ste gledali cene automobila u oglasima? Da li ste lično gledali, vozili te automobile? Da li lično znate nekog ko je kupio polovan auto od 200.000 km koje je sve kvarove imao u tri godine? To je sve jako bitno, da biste imali realnu sliku. Jeste da mnogo štedite kupovinom polovnog automobila, ali morate da budete organizovaniji kada je održavanje automobila u pitanju.  Kod polovnog automobila, ako hoćete da vas služi, morate imati vrhunskog majstora, vrhunski servis, morate unapred menjato delove, kada se proceni da uskoro može doći do pucanja, kvara, ili na primer kad vidite da seu pločice potrošne, i da ih uskoro treba zameniti, jer ako zakasnite sa zamenom, oštetićete diskove, a oni su mnogo skuplji. Zapravo, na svaki kvar, na koji ne reagujete na vreme on povlači novi, često skuplji i komplikovaniji kvar i tako u krug. Dakle polovni automobili nisu za one koji planiraju da idu u servis jednom godišnje. To je privilegija onih koji kupuju nov auto.

Kad kupite polovan auto morate mu uraditi veliki servis. Ja mislim da sam to napisao bar 1000 puta, od kada postoji ova rubrika na raznim sajtovima. Naši ljudi kupe polovan auto, diler ih ubedi da veliki servis mogu da urade za 10.000 km, a ne odmah, i kada nastane kvar, svi se hvataju za glavu, jer je popravka papreno skupa.

Sigurno mogu da vam nađem automobil sa originalnom kilometražom, jer ipak postoje dileri koji prodaju automobile sa originalnom kilometražom. To se odnosi na mlađe automobile. Znajte da si u Nemačkoj itekako često vraća kilometraža, pa je potrebno proveriti od kog dilera, plac u Srbiji kupuje automobil. Kada su vam svi papiri dostupni, provera nije komplikovana.

Sa plinom niste bili zadovoljni? Da li je tako nešto moguće? I nećete više nikada da kupite auto sa plinom? Da li ste sigurni? Na forumima tvrde suprotno?

Hiljadu puta sam upozoravao, da na osnovu mojih delimičnih odgovora ne kupujete auto, i da NE donosite zaključke, jer ono najbitnije ne objavljujem na sajtu, nego kad mi neki plati 3000 din, pošaljem mu te informacije na mejl.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Aleksandar Todorović je profesionalac koji je našao perfektan automobil za moju porodicu. Proverili smo kilometražu u Delti, i originalna je!

Ja kao i svaki ljubitelj kola sam želeo automobil koji mi se najvise sviđa za novac koji sam odvojio za kupovinu.  Želeo sam Renault Kadjar, ali sam razmišljao i o nekim drugim SUV modelima.

Od 5-6 modela koji su dolazili u obzir on mi je prvo preporučio NAJBEZBEDNIJI, zatim najkvalitetniji, komforan, najbrži i najbolji automobil.

 

Naravno takav automobil mi je i našao! Mnogo bolji nego sto sam se nadao  🙂
Izuzetno kvalitetan, očuvan.

Ako me pitate da li bi ga preporučio, SVAKAKO DA! I Nadam se da cu ga nekada opet ja angažovati!

Veliko hvala Aleksandru Todorovicu!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Dušan Sremčević, Kraljevo

 

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Piše Aleksandar Todorović:

Porodici Sremčević iz Kraljeva od srca želim sve najbolje, da im dragi Bog podari sreću, i da im automobil koji sam im našao i proverio BMW X1 X drive služi besprekorno! Juče su se lepo i bezbedno vratili u lepo Kraljevo, iako su putevi bili zavejani, kola pored puta, ali X Drive je X Drive, i zato kupujte SUV koji ima pogon 4 x 4, ali ne bilo koji, i ne bez detaljne provere.

Auto ovaj je iz Švajcarske, i na moje iznenđenje stvarno nije imao vraćenu kilometražu. Naravno da kilometraža nije najbitnije merilo, ili što kažu neki moji čitaoci, ako neko pita za kilometražu kao kupac, odmah je jasno da ne zna ništa o automobilima. Ali treba razumeti takve ljude, oni mogu samo da se drže kilometraže, i da pokušaju da makar to utvrde.

Primera radi, ako imate dva automobila sa 200 000 km, jedan može imati motor u perfektnom stanju, drugi može biti za generalni remont. Onaj prvi je možda menjao ulje na 10 000 km, onaj drugi na 30 000 km. Onaj prvi je vozio 150 km/h, onaj drugi 180 ili 190 km/h, što je za automobil čija je maksimalna brzina 200 km/h smrt za turbinu, turbo dizelaš tu brzinu ne može da podnosi duže vreme, bez naprezanja.

Mnogo zavisi da li je vlasnik vozio laganu u prvih 5 munuta, dok je motor hladan, ili je gledao da odmah stisne gas. To vam je kao čovek. Neko je zdrav i živi 90 godina. Neko umre od raka u 30 godina. Genetika jeste važna, ali je itekako važnio, kako živite, kako radite, kako sebe održavate, a to važi i za automobil.

Moji majstori, na slici je majstor Dragan, proveravaju sve na automobilu, i sve se menja, što nije kako treba, pored naravno Velikog servisa. NA ovom automobilu je trap bio perfektan. Bukvalno je sve u odličnom stanju. Nema ni korozije.

Motor posle svakih 100 000 km, gubi oko 5-7% snage. Posle 300 000 km u vožnji morate da osetite da mu nedostaje 15% do 20% posto snage, i to se lako oseti! Ja osetim kad motoru nedostaje 3% snage, a o 10 ili 20% neću ni da govorim. Pošto me ljudi stalno pitaju kako znaš da li ovaj auto ima 400 000 ili 700 000 km iz 2013.. Pa prosto ga provozam. Nakon toga, uradimo dijagnostiku. Skinemo sva creva oko motora, naravno da ne vadimo turbinu.

Nisam nikada stavljao kupce automobila kojima nađem i rezervišem automobil, na moj sajt. pre svega jer nisam hteo da se reklamiram, i jer ljudi žele da budu anonimni. Ne žele da se zna da su kupili automobil! Gospodin Sremčević je pristao da napiše utisak o meni, i dozvolio da stavim njegovo cenjeno ime i prezime. 

Svakoj porodici koja ceni tuđe znanje, koja ceni moj profesionalizam ću izaći u susret. Ako želite da budete anonimni, to može, ali ću vam od danas naplaćivati za to znatno više, nego do sada. Ne želim da se moji čitaoci pitaju, a gde su ti ljudi kojima je urednik Todorović pronašao auto. Zašto se ne hvale po forumima?

Ovo je moj majstor Dragan! Profesionalac i vrhunski stručnjak. Ne znam da li vi imate poštenijeg i boljeg majstora, verovatno imate, kao što se verovatno bolje razumete  u automobile od mene, i ja to poštujem 🙂 Ja samo znam da majstor Dragan za moje čitaoce odradi servis za deset! Kako vama održava auto moj majstor, u to ne ulazim! 

Foto: Testoviautomobila.rs

Ja ovo radim profesionalno, da bi dobio reklamu, za moje sajtove, moje Facebook stranice (Testovi Automobila Srbija klikni ovde) , i da bi pokazao ljudima da mogu da kupe proveren polovan automobil, i da NE moraju da gube 25% vrednosti automobila u prvoj godini, jer su kupili NOV auto. A kupili su nov auto, jer ne veruju placevima, preprodavcima, koji vraćaju kilometražu sve manje i manje, a ima sve više dilera koji ne diraju kilometražu ni 1 km (neću vam reći kojo su to placevi, jer danas mogu da rade korektno sutra da nastave po starom). i ponuda dobrih automobila u Srbiji je sve bolja. Mnogo prodavci, placevi su shvatili da treba raditi profesionalno i dobro. Mnogi majstori i servisi rade savesno. Nemojte mislite da samo ja imam dobre majstore. Ali ja insistiram kod mojih majstora da sve kažu kupcu, i da mu sve zamene što treba da se zameni, jer neću da ljudi voze  nebezbedan automobil.

Naši majstori u želji da zadrže klijente, ne zamene sve što mora da se zameni, da bi cena bila prihvatljiva za džep vlasnika automobila. I to mogu da razumem. Sve mogu da razumem. Svako bira koji auto kupuje, kod koga kupuje, i gde ga održava.

Reklamiram se jer mene mesečno konktira simboličan broj ljudi, a mogu da pomognem mnogima, naravno ukoliko žele da zaista imaju dobar i ispravan auto. Kod mene nema šminke, farbam vam kola tek nakon kupovine! Sve što vam nije ok, farba se kod mojih farbara. Birate kvalitet boje, materijala, sve birate.

U Srbiju se mesečno uveze i proda oko 8.000 polovnih automobila. Ja smatram da mogu pomoći da bar 0,1% kupaca preko mene kupi bezbedan, komforan i dobar auto.

Nemojte zaboraviti da vas ja savetujem koji model da kupite, na osnovu vaših želja  i potreba. Savetujem vas oko motora, opreme, svega što vas zanima.

U usmenom odgovoru dobijete sve potrebne informacije, ništa ne ostaje nejasno. To vam posle sve potvrdim mejlom. Da ne bude da ste rekli auto NE mora da ima alu felne i navigaciju, a da posle meni tvrdite da mora da ih ima. Većina mojih kupaca su jako uspešni, sposobni mladi ljudi sa decom, i njima najradije tražim automobil od srca. Ja osećam vašu energiju, vaše poverenje, i kada ga imate ja dam 300% od sebe, potrudim se više nego kada tražim auto za samoga sebe.

Kada dođete da kupite auto, na sva pitanja dobijate odgovore, često obezbedim i da moj majstor bude prisutan, jer će vam on održavati automobil, i njega uvek možete da konktarate ukoliko dođe do bilo kakvog problema, i odmah vas prima u servis, ako se desi neki kvar. Verujem da će to biti samo minimalni kvarovi, a to mnogo zavisi od vaše vožnje. Vi možete da pokidate auto za 5 dana koji vam ja nađem.

Ne možete da održavate auto koji vam ja nađem kod vašeg majstora, jer ja vašeg majstora NE poznajem, i nemam poverenja u njega. Ja sam dužan, da vam održavam auto, i kada dođe vreme za prodaju da vam preprodam auto koji sam vam našao i prodao. Imate mogućnost, da mi uvke pošaljete mejl sa dodatnim pitanjima, i savetima u vezi sa održavanjem automobla, naravno.

Moje vreme košta, moje znanje košta, moji majstori koštaju. Neki tvrde da imaju majstore koji će besplatno proveriti kola na placu. Ali gospodo bez prebacivanja kola u servis nema provere! Ima placeva koji NE dozvoljavaju prebacivanje vozila u servis, tu je valjda sve jasno. Ja takv kola NE smem da vam preporičim. Bez uvrede. I nisu mi jasni ljudi koji tako kupuju bez provere. Idete na sreću i na oko. A zna se ko su ljudi koji se oslanjaju na sreću, sve to znate bolje od mene, dragi moji čitaoci.

Ja vam pružam ruku. Nudim vam pomoć, nisam i sutaciji da radim besplatno, jer meni država nije dala stan, kao političarima koje obožavate, niti mi dala da za 300 DM otkupim stan koji pripada stambenom fondu grada, države, kako god. Nije me tata zaposlio preko veze kao neke od vas, i ja znam da tako funkcioniše cela Srbija. Znam da sudije uzimaju mito, da policajci uzimaju mito, političari možda i najviše. I Srbe vole takvu državu i vole da tako žive. Srbi ne vole da cene prave profesionalce i one koji imaju znanje, i ja to jesam. Nikada neću imati ni 1% popularnosti koji je imao veliki i cenjeni g.Mirko Alvirović. Ali ja vam neću raditi putopise do Grčke, u 21.veku kada postoji navigacija, i sve moguće informacija na internetu (osim toga mnogo više volim Crnu Goru i Hrvatsku, i ne idem u Grčku). Ako vam i budem pravio putopis to će biti do Herceg Novog, Bara, ili Pule. Problem je što ako želite da imate emisiju i automobilima, morate da zaboravite na ponos  i obraz. Ne smete da iznosite prave mane automobila, jer vam ono koji su dali kola, daju  i reklamu koja papreno košta. E kada smo sve novinarstva sveli na to, da su novinari postali eksperti za marketing, a da narod daje sve od sebe da veruje političarima i novinarima, dotakli smo civilizacijsko dno.

  • Ja odbijam da čitaocima, kupcima pišem i pričam laži. Ne zato što verujem u Boga, i što verujem da je laž nešto što razara celo društvo, već zato što se mnogo lepo osećam kad pišem, pričam ono što mislim. Tada mi je srce puno. A presrećan sam što sam jednoj divnoj porodici kao što je ovaj iz Kraljeva pronašao jako dobar automobil, i jer sam ih posavetovao koliko je jedan BMW X1 bolji od Kadjara. Svaka čast Renaultu, to je više nego solidan SUV, ali ne i dovoljno dobar, da bi bio najbolji u klasi. Možda vama preporučim Mercedes GLK, ili Audi Q3. Jer vi imate drugačije vozačke afinitete. Ako ste ceo život vozili Mercedes, pa neću vam valjda preporučiti BMW, jer nikako nećete moći da se naviknete. Uvek uvažavam vaše želje i potrebe, i preporučujem vam ono što vi želite. Možda bi ja kupio X1, a možda ne. Možda bi ja radije odabrao BMW serije 3, jer ja vozim mnogo brže od gospodina Sremčevića.

I priznajem, ja prosto uživam dok vam pišem odgovore, dajem savete, i mnogo mi je drago kad uspem da vam pronađem jako dobar automobil, razume se, za naše, sprske uslove.

 

Volvo