Da li preporučujete Volvo?

Poštovani gospodine Todorović,
Prije nego što postavim pitanje molim instrukcije kako da izvršim plaćanje Eur 25 preko Westerna jer mi trebaju podaci o vašoj adresi. Stanujem u BIH-Sarajevo. A sada pitanje. Imam 60 godina,suprugu i dvoje sada već odrasle djece.Položio sam u 18 toj i vozio: Buba WW(očev auto),Zastava 101,Nisan Almera, WW T4(kombi), WW Šaran od 2006 god. Auti su bili u mom posjedu od 7- 12 godina. Prelazim godišnje oko 10.000 km i to uglavnom na izletima vikendom i dužim turama po Evropi.(volim porodićna putovanja). Po gradu vozim kćerkinog WW Pola(1989 god)tako da imam namjeru da zamjenim Šarana za manji monovolumen (C4 Picaso/Reno Scenic)ili Volvo V 40 .

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

FOTO: TESTOVIAUTOMOBILA.RS

U mladosti sam vozio relije a danas sam pravi porodićni vozač. Treba mi udoban(bole me leđa i dosta mi je njemačkih auta), dizel, do 4- 5 godina star auto( ne pitajte zašto do 5 god. i zašto imam dva auta a prelazim samo 10.000 KM!).Mi muškarci kada su auti u pitanju donosimo ćesto nerazumne odluke.

Sviđa mi se Citroen C4 Picaso više nego Scenic, po dizajnu, a volio bih motor sa 130 KS . U Sarajevu su ćesti Scenici sa tim motorom a ne znam ima li koji Pisaso sa istim.Oba su francuzi, udobni,lijepo se voziti na povišenim sjedištima, multipraktićni… Na drugoj strani Volvo V 40(znam da ćete reći teško porediti!)Razum me tjera na kupovinu monovolumena a srce na Volvoa. Čitao sam vaše testove o tom autu a i neke strane i taj me auto jako privlaći, da ne govorim o bezbjednosti koje monovolumeni ne mogu da prate.

Ime i prezime: Nedim Lulo
Mejl adresa: nedi###@gmail.com
Telefon: 061 ######
Kada planirate kupovinu?: Za mjesec dana
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: cca 10.000-12.000 Eur
Šta trenutno vozite?: WW- Šaran- 2003 god.
Između kojih se automobila dvoumite?: Citroen C4 Picaso/Reno Scenik ili Volvo V 40 (četri/pet godina star)
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Naišao na internetu
Koliko kilometara godišnje prelazite?: Oko 10.000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Ne

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Lulo, hvala vam na zanimljivim pitanjima. Poređenje polovnih automobila je jako komplikovano, jer pored karakteristika ovih vozila, koje mogu lako da vam opišem jer sam sve te automobile testirao, treba proceniti i pouzdanost tih automobila, proveriti ponudu na tržištu, i naravno nužno je uporediti i cene.

Volvo V40 je hečbek, pripada C segmentu, takozvanoj “Golf” klasi, dok su Citroen C4 Picasso i Scenik sasvim drugačiji automobili. Francuski minivenovi nudi više mesta za putnike, posebno na zadnjem sedištu, ali podvlačim, namerno neću reći i da su ti automobili udobniji od Volvoa V40 jer to nisu! Pošto ste vozili reli, znate šta je stabilan auto, i verujem da i danas uživate u vožnji, pa zbog toga mislim da je Volvo V40 prava stvar za vas, dok ste još u snazi! 

Ako gledamo komfor iz ugla vozača pre svega. Sedište Volvoa V40 pruža bolju ergonomiju, kvalitetnije i bolje držanje tela, manje zamara na dužim putovanjima. To što Volvo ima nešto tvrđe ogibljenje, to se na dobrim putevima ne registruje kao minus, naprotiv.

Ako imate probleme sa leđima, pitanje je zbog čega imate bolove, da li su u pitanju mišići, nepravilno sedešenje, problemi sa kičmom, ili nešto drugo. Kad imate bolove, ne postoji ni jedan automobil koji vam je dovoljno udoban. Mnogi vozači greše, i sede nepravilno, previše obaraju naslon sedišta, misleći da će tako sačuvati leđa, ali se bolovi prenosi na dodnji leđa u tom slučaju. Ovo je zapravi pitanje za ortopeda, koji i učestviju u razvoju sedišta.

Stariji ljudi, koji imaju prekomernu težinu, biraju često minivenove, jer imaju sedišta, koja su blago povišena, pa veća dužina noge naleže na sedište, i time se manje zamara, napreže karlični pojas.

Verovatno je najbolje da se bavite nekim sportom, korektivnim vežbama i plivanjem, zato što sedenje u automobilu definitivno predstavlja napor za leđa koja nisu u potpunosti zdrava.

Francuski minivenovi imaju mekša sedišta, ali meni lično ona nisu udobnija. Posle nekoliko časova vožnje, zamaraju me više, nego sedišta u Volvou V40. Ali to je sasvim individualno!

Nekoliko moji prijatelja kojima sam preporučio Volvo V40, čak i našao proverene polovnjake sa originalnom kilometražom , mi se skoro svaki dan žale da im je auto tvrd, da su sedišta neudobna, i da im automobil neodgovara. Dakle, ja ne mogu znati u kakvom ste vi stanju, to mora proceniti doktor,  jedino što mogu da vam preporučim da manje vremena provodite u automobilu ako je to moguće!

VW Sharan je primetno veći automobil od Scenica, i Citroena C4 Picasso. Možda VW ima tvrđa sedišta, ali taj automobil nikako nije neudoban, ili tvrd, kako se mnogima čini. Scenic je primetno manji automobil i naravno da nema kvalitet VW-a. Motor 1.6 DCI od 130 KS u Scenicu sasvim lepo obavljao ono što se od njega očekuje, a to je da lepo povuče ovaj porodični automobil. Motor je i najbolji deo automobila. Scenic jeste na neki način best buy u klasi, jer se može kupiti za relativno malo novca. Nije najkvalitetniji, nije najbolji monovolumen, ali jeste najpristupačniji. Ali kvalitet plastike, spojeva, i mnogih detalja nije ni blizu nemačkih automobila, pa čak zaostaje za Citroenom i Peugeotom.

Na Euroncap kreš testu Scenic je prošao prilično solidno, dobijo je 5 zvezdica i 91%, što nije loš rezultat. Volvo V40 jeste bolji, to treba priznati. 

Za volanom Volvoa V40 imate utisak da ESP nema puno posla – svakako, on se aktivira, ali samo baš kada ste nerazumni sa vašim željama, a sve zbog toga što je ovaj automobil veoma dobro podešen i izbalansiran tako da izdrži velika “maltretiranja” od strane vozača. V40 odlično skriva svoje sportske gene, jer neutralnijeg automobila u ovoj klasi nema (BMW serije 1 ima zadnju vuču i on klasa za sebe), a opet, ovo je i najudobniji automobil u klasi, ili je barem jednako udoban kao novi Mercedes A klase.

DSC_2849Švedski inženjeri su znali da čvrsta šasija i nizak centar gravitacije promovišu brz odziv na zadate komande i nude vrhunsko iskustvo u vožnji bez kompromisa. Prednje McPherson opruge imaju iste 25 mm klipove kao i najbolji automobil D segmenta, Volvo S60. Veća čvrstoća karoserije znači da automobil bolje trpi bočna opterećenja. Pozadi V40 ima monotube amortizere gde se kompresija i povratno amortizovanje vrše preko istog ventila. To znači kraći i brži protok kočione tečnosti, odnosno brži odziv amortizera. Ovo se najviše oseti kada naglo menjate stil vožnje. Renault Scenic i Citroen Picasso imaju veći klirens, veću visinu, mnogo se više naginju, i nude daleko manje stabilnosti. Prosto ovi automobili ne mogu da se porede!

Volvo V40 ima donekle sportsko oslanjanje. Opruge i amortizeri su čvršći, što garantuje više sportskih mogućnosti. Ali, uprkos tome, Volvo V40 se na regionalnim putevima u Srbji oseća isto kao i u Švedskoj. Loše puteve pretvara u sjajne, a da pritom nemate onaj pomalo izveštačeni osećaj za volanom kao kod Scenica, ili odviše tvrdo podsećanje na to gde se zaista nalazite, kao u VW-u. Dakle, ovaj Volvo V40 nije samo “zlatna sredina”, već je to i jedan pravi “zlatni” automobil. Zato će baš Volvo biti zaslužan što će narednih godina BMW i Mercedes morati da ponude bolje automobile od A klase, odnosno serije 1.

DSC_2795Volvo V40 je prosto jedan izuzetan automobil najbolji u C premijum segmentu.

Priča se ne završava sa ogibljenjem i karoserijom otpornom na torziona uvijanja.Deblja upravljačka cev i tvrđi ležajevi su povećali torzionu čvrstoću. To doprinosi povećanom osećaju direktnijeg kontakta točka i puta. Električno servo upravljanje (EPAS) koristi električni motor kao podršku upravljanju, a vozač može odabrati između tri varijante asistencije prilikom upravljanja.

DSC_2802U Low režimu, sistem nudi visok nivo asistencije, što olakšava manevrisanje. Medium režim nudi više kontrole pri brzinama koje su primerene autoputevima, dakle iznad 130 km/h. Ali, prava poslastica je High režim, ultimativni program za vozače koji su pravi entuzijasti za volanom. Takva preciznost upravljanja pri bri brzini od 220 km/h do sada nije bila prisutna u ovoj klasi. Ne mogu vam opisati osećaj dok prolazite krivine na autoputu brzinom od 220 km/h, pri čemu vam je putanja baš onakva kakvu vi želite. Nema oznojenih dlanova, poskakivanja automobila. Volvo V40 nikada vam neće “bežati”, već samo traži više i više snage. Nikako ne želim da kažem da je 177 KS iz pet cilindara malo, ali ovaj automobil bez ikakvih dorada može da “ugosti” 277 KS. Da, Šveđani su shvatili i primenili su nemačku filozofiju u proizvodnji automobila.

Treba pohvaliti i EPAS sistem, koji omogućuje integraciju sigurnosnih funkcija i funkcija podrške vozaču, kao što su Lane Keeping Aid i Park Assist Pilot.

FOTO: TESTOVIAUTOMOBILA.RS

DSC_2882Dinamička stabilnost (Dynamic Stability) i kontrola proklizavanja (Traction Control) u novom Volvou V40 imaju nekoliko sofisticiranih dodataka koji nude jedinstven spoj unapređenog hendlinga.

Napredna kontrola stabilnosti (Advanced Stability Control) koristi senzor rotacije kako bi otkrila bilo kakvu tendenciju proklizavanja još u ranoj fazi. To znači da se sistem protiv proklizavanja može aktivirati ranije i sa većom preciznošću. Napredna kontrola stabilnosti poboljšava stabilnost u brzim manevrima izbegavanja. Engine Drag Control sprečava blokiranje točkova tokom kočenja motorom, i funkcioniše savršeno. Trailer Stability Assist pomaže u sprečavanju zanošenja prilikom vuče prikolice. Automobil se stabilizuje kočenjem jednog ili više točkova i smanjenjem obrtnog momenta (ovo nisam probao, nisam imao prikolicu pri ruci, a ni ugrađenu kuku), ali pošto sve na ovom automobilu funkcioniše čak i bolje nego što Volvo tvrdi, verovaću im za ovo.

Volvo V40 je bukvalno ponizio konkurenciju

Najdinamičniji Volvo svih vremena, V40, opet baca rukavicu u lice nemačkim premijum brendovima Mercedesu i Audiju, a ovoga puta i bavarskom BMW-u. Švedski inženjeri su uzeli ono najbolje iz “tri sveta”: vrhunsku udobnost, vrhunsko uživanje u vožnji i vrhunske materijale, a sve to uz agresivni dizajn. Volvo izgleda prepotentno, prkosno i moćno, a takav mu je bio i motor pod haubom na testu – petocilindrični turbo dizel (jedini “petak” u klasi) common-rail agregat sa 400 Nm i 177 KS.

DSC_2892V40 je luksuzan i prostran automobil avangardnog dizajna, koji se nameće kao odličan izbor onima kojima je bezbednost porodice na prvom mestu. Kada je ispod haube turbo motor D4 sa 177 KS, onda imate i sportski kompakt, u kome se brzina oseća jednako intenzivno kao u BMW-u, ali ipak pruža veće uživanje u vožnji, jer uliva više sigurnosti. Kočnice mu teže pregrevaju, a i pedala kočnice je savršena. Ogibljenje pruža više stabilnosti nego kod odlične A klase ili BMW-a serije 1. Jednostavno, Volvo je napravio dinamičniji, stabilniji i neutralniji automobil. Po komforu dobrano nadilazi BMW, a rekao bih da ima jednako udobno sedište kao Mercedes A klase. Volvo V40, poput Mercedesa i u C segmentu nudi sedišta koja vas ne zamaraju ni posle 10 sati vožnje. Ovo je jedan izuzetno dobar automobil ako ga često koristite u gradu, a morate povremeno na putovanja duža od 1.000 km.

Prosto je neverovatno koliko je Volvo V40 u svakoj situaciji stabilan. Ja vam preporučujem petocilindrični agregat od 177 KS koji jeste moćan, a tako i zvuči.

V40 nudi i ono što se podrazumeva u premijum klasi – veoma bogatu opremu, kvalitetne materijale u enterijeru i vrhunsku zvučnu izolaciju, uz najbolji mogući kvalitet u klasi. Sedam paketa opreme su sasvim dovoljni za kupce koji su željni kombinatorike. Ovaj automobil je lako parkirati, jer je kamera odlična. Cena ovog modela iznosi na tržištu polovnjaka od 11.000€ sa slabijim motorom D3 i prosečnim paketom opreme, ali ako nemate naviku poput mene da putujete brzinom od 220 km/h, kupite Volvo V40 sa osnovnim motorom 1.6, to je istini onaj motor koji se ugrađuje u Citroen C4 Picasso.

Foto: TESTOVIAUTOMOBILA:RS

220 km h volvo v40Brzina od 220 km/h je za ovaj Volvo sitnica: u Nemačkoj je ovo dozvoljeno – uživao sam.

Čak i ako odaberete bazni paket opreme, dobićete sve ono što vam zaista treba, odnosno sve ono što je nužno za odličnu pasivnu bezbednost.

Izgleda bolje nego što kupci Volvoa očekuju. Dosta dobro drži cenu, ali ne kao Audi i BMW. Zato je Audi A3 sa sličnom opremom i sličnom kilometražom skuplji, iako Volvo nudi više bezbednosti i bolji kvalitet. 

 

DSC_2749Švedska jednostavnost u enterijeru kao da “skriva” cenu i kvalitet ovog automobila. Plastika jeste na nivou one u BMW-u, kao i finalna obrada, ali je sve odrađeno tipično skandinavski, jednostavnije, umerenije i svedenije. Ako mislite da nemački automobili imaju “hladan” kokpit, ovaj u Volvou će vam delovati kao santa leda. Ovaj Volvo dolazi iz nekog drugog sveta, za neke druge kupce, jer Srbi, ruku na srce, više vole onu skupu plastiku u Audiju A3 ili A4. Možda vam oči neće biti najsrećnije, ali će vam neki drugi delovi tela biti veoma zahvalni. Ergonomija je hirurški precizno odrađena – Šveđani su je shvatili veoma ozbiljno. Na zadnjem sedištu sedi se jako udobno, a problem je samo krov, koji je kao kod kupea, tako da će vam stradati frizura, ukoliko je imate, ali to isto nudi i Mercedes A klase. Ipak neko treba da kupi i veće automobile iz ovih kuća, jer kupci u Evropi imaju i previše novca, samo im ga treba izvući. Volvo to još uvek ne ume da radi dovoljno dobro – šteta, jer će ovako kupci za više novca kupovati automobile koji manje nude.

Ispod haube nalaze se motori za svačiji ukus i džep

Pod haubom možete imati i neki slabiji motor, paleta agregata je vrlo dobra. Ponuda startuje sa novim motorima iz serije VEA (Volvo Environmental Architecture). Najslabiji benzinski motor ima oznaku T2 i nudi dovoljnih 120 KS. T3 nudi takođe  četvorocilindrični turbo motor zapremine 1,6 litara ali sa 150 KS i 240 Nm. Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu vožnje, troši 4,8 l na 100 km. Sledi verzija T4, koju pokreće agregat iste radne zapremine, ali od 180 KS i 270 Nm. Švedska kompanija je kupcima ponudila i T5 agregat, koji razvija maksimalnu snagu od 187 kW (254 KS, 400 Nm!), sa kojim V40 ubrzava iz mesta do 100 km/h za 6,7 sekundi. Naravno, tu su i turbo dizel verzije sa pet cilindara D3 i D4, koje pokreće turbodizel motor zapremine 2,0 litra. Verzija D3 razvija snagu od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, a verzija D4 na testu ima 177 KS i 400 Nm!

Volvo bolji od BMW-a: Najbolji dizelaš je velika prednost

Najveća prednost Volvoa V40 u odnosu na Audi A3, Mercedes A klase i BMW serije 1 jeste cilindar “viška” – 2,0-litarski petocilindrični turbo dizelaš je vrlo lako zameniti sa V6 dizelašem, jer veoma ravnomerno razvija snagu i pritom zvuči, tačnije – “urla” prilično “sportski”.

DSC_2751U C segmentu jedino Volvo V40 ima dizelaš od 5 cilindara i 2.0 litra!

Maksimalna snaga motora od 177 KS itekako se oseti, iako automobil ima 1.600 kg, ali snažan motor ništa ne vredi bez pozamašno velikog obrtnog momenta od 400 Nm koji je raspoloživ već pri 1.700 o./min., pa su međuubrzanja impresivno kratka. Automatski menjače je toliko efikisan, sa pruža bolje ubrzanje od 100 km/h iz mesta mirovanja (8,3 s) u odnosu na verziju sa manuelnim menjačem (8,6 s). Motor hoće da povuče i sa 1.300 o./min, kad uđe u crvene obrtaje, ne posustaje. Volvo V40 je jako dobro izolovan, pri brzini od 100 km/h od putnika dopire buka od 64 dB, BMW serije 1 zamara više sa 67 dB, odnosno Audi A3 sa 65 dB. Imajte u vidu da naše uvo, razliku od 1 dB doživljava kao razliku od 10%.

Dakle g.Nedim, kupite Volvo V40 D5, to je odličan automobil sa odličnim motorom. Život je previše kratak da biste vozili neke prosečne automobile! Možda vam neće biti dovoljno baš 12.000 evra, da kupite odličan primerak, ali ako imate 12.000 evra, nije toliki problem da pronađete još 1.000 evra. Volvo osim što nudi lepšu vožnju, više bezbednosti, i što je neuporedivo brži i stabilniji od Scenica, bolje i drži cenu, a nije skuplji za održavanje. Kad pominjem održavanje, mislim na redovno servisiranje, a ne na cene delova karoserije. 

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo