Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, interesuje me vaše mišljenje o sledećem Volkswagen Touranu 1.9 tdi sa oglasa.
www.polovniautomobili.com/oglas5314664/volkswagen_touran_19_tdi/ Gornji automobil je kupljen nov u Srbiji što je jedan od razloga zašto sam zainteresovan, a nemam poverenje za uvozne automobile koji se prodaju na placevima zbog vraćanja kilometraže. U mogućnosti sam i sam da odem u inostranstvo i kupim auto.Volkswagen Touran su mi preporučili prijatelji poznajući moje potrebe. Česta putovanja (preko 25.000 km godišnje), kampovanje i nošenje sportske opreme. Uplatu od 499 dinara sam vam poslao danas. I.Jeftić.
Kada planirate kupovinu?: Tokom februara 2015.
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: do 8000 evra
Šta trenutno vozite?: Clio 3 Grand tour 1.2
Između kojih se automobila dvoumite?: vw touran, opel zafira
Gde ste čuli za ovaj sajt?: od prijatelja
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 20-30 hiljada
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jeremiću, hvala na poverenju, i hvala na zanimljivom pitanju. Kupovina polovnog automobila sa sobom nosi uvek jako mnogo nepoznatih. Prednosti kupovine novog automobila su sasvim jasni, posebno kada već imate iznos od 8.000 € za koji je čak moguće kupiti i neke nove automobile.
Možda za 8.000 – 9.000 € nije moguće pronaći automobil koji ima dovoljno veliki gepek, ali već za 10.000 € možete kupiti recimo Škodu Rapid, prostran automobil sa veoma velikim prtljažnikom, dobrom ponudom prostora, VW-ovom proverenom mehanikom, automobil koji jako dobro drži vrednost, a osim toga, uz novi automobil ide i garancija, i sve prednosti koje uz to idu. Svakako, meni nije cilj da vas odgovaram od kupovine polovnog automobila, kod nas vlada mišljenje (koje jeste pogrešno), da je mudrije odabrati polovan auto jer njemu sporije pada vrednost. Polovnom automobilu istina, realna vrednost na tržištu sporije pada, ali ako planirate da godišnje prelazite 30,000 km, što baš i nije mala kilometraža, posebno nije mala, jer ćete ovaj automobil voziti po Srbiji, onda je upitno koliko je isplativo kupovati automobil za koji vas već čekaju veliki troškovi. Da verujemo da oglašeni Touran ima „samo“ 137,000 km, opet to i nije tako mala kilometraža, posebno jer je automobil kupljen kod nas, što nikako nije prednost, jer naši su putevi najgori u Evropi, jednako nam je loše i gorivo, a servisi nam ne spadaju u grupu najboljih evropskih servisa, posebno se to odnosi na kvalitet delova koji se kod nas nude. Ako je automobil održavan u nekom VW-ovom ovlašćenom servisu, to može biti velika prednost. Namerno naglašavam može biti, jer ipak kvalitet servisa u VW-ovoj mreži nije svuda ista.
Odmah da se razumemo, realna procena stanja motora je jedna vrlo „varijabilna“ rabota. Kompjuter može da pokaže da je sve u najbolje redu, kompresija može biti dobra, ali već sutrada iza ćoška može da vas sačeka neki problem sa plivajućim zamajcem, diznama, turbinom, katalizatorom koji je sasvim sigurno sada za zamenu, i da ne nabrajam dalje. Svakako, dolazi i do zamora materijala, automobili se sastoji od preko 1,000 delova, i svaki je bitan na svoj način. Automobil iz oglasa ima 7 godina, dakle 2,555 puta je vožen po našim putevima. To nimalo nije malo. Zar nije bolje kupiti novi VW Polo za oko 10.000 €?
Da ste napisali da prelazite godišnje 10,000 km, sigurno vam nebi sugerisao da kupujete nov automobil, jer bi bolje od mene znate šta želite, i šta vam je potrebno, i takođe već imate plan, odnosno ideju da taj automobil prodate za par godina. Nov auto je isplativo kupiti, ako kod vas ostane bar 6-7 godina, jer tek nakon nekih 150,000 km počinju ozbiljni kvarovi i ulaganja. Zato mislim da gospodin koji je oglasio VW Touran, i koji prodaje svoj automobil ima jako puno iskustva, i jako racionalno raspolaže sa svojim finansijama.
Naravno, VW Touran 1.9 TDI (PD) je prostraniji i bolji automobil od VW Pola, ili Škode Rapid, ali ćeto to zadovoljstvo morate da platite svojim živcima, i vremenom u servisu, ali i takav polovan automobil gubi na vrednosti iz godine u godinu. Svakako, da je gubitak vrednosti polovnog automobila koji vredi 3.000 € posle 5 godina relativno mali, a da je gubitak polovnjaka koji košta 8.000 € posle isog razdoblja srazmerno veći.
Svakako vam preporučujem da kupite automobil u inostranstvu. Cene u Nemačkoj su previsoke i van svake pameti. Probajte u Holandiji ili Belgiji.
OVO JE SAMO DEO ODGOVORA KOJI SAM POSLAO DIREKTNO NA MEJL GOSPODINU. POŠALJITE I VI VAŠE CENJENO PITANJE, NEĆETE OSTATI BEZ ODGOVORA.