Darko: Mene auto na plin super služi!

Poštovani gosp. Todoroviću, jako cenim Vase znanje o automobilima i pomoc kuju pruzate ljudima, zaista za svaku pohvala. Hteo bih samo da dodam svoje neko iskustvo: Vozim Toyotu Avensis karavan 2002. godiste 1.8vvt benzin-plin.
U pitanju je sekvent plin Lovato. Prethodni vlasinik je ga je vec kupio sa ugradjenim plinom, presao preko 40.000km, zatim sam ga ja kupio i evo gazim 45.000km za zadnje 3 godine. Dakle motor je do sada presao verovatno preko 100.000 km na plinu mozda i 150.000km od ukupno 250.000 koliko trenutno ima. Motor i dalje radi kao svajcarski sat, gram ulja ne potrosi od zanene do zamene, ulje posle 7500 km zuto kao limun, moze da se vrati u bocu i ponovo proda kao novo.
Nikakav problem sa motorom… ni kod mene ni kod prethodnog vlasnika, niti sa ventilim niti ista drugo slicno. Do sada sam samo ja na razlici u ceni goriva ustedeo da mogu sada komotno da uradim ful generalnu i da budem plusu. Ali generalna nije ni na vidiku. Na 100.00km koliko je minimalno presao ovaj motor na plinu do sada je na razlici u gorivu ustedjeno 5000 eura a siguran sam da ce gurati jos minimum 100.00 bez problema sto je usteda od 10.000 eura od kojih skoro moze da se kupi nova Coroala. Moj Avensis izrabljujem u teskim uslovima, vucem prikolicu od 2t neka tovarim i 2.5t, i to vucem po brdima, lamelu malo cesce menjam, karoseriju sam izduzio jedno 5cm zbog tegljenja prikolice ali motor ko nov i to na tng… Svrha celog mog komentara je da se plin itekako isplati, mozda malo skracuje vek nekim komponentama ali kada se uzme u obzir sve vecavrazlika u ceni itekako se isplati. Normalno redovna cak i preredovna zamena sto kvalitetnijeg ulja je osnovni uslov za ocuvanje motora.
Srdacan pozd i svako dobro.
Darko
http://www.testoviautomobila.rs/evo-zasto-ugradnja-gasa-nije-dobra/

Evo zašto ugradnja gasa nije dobra

Da li ste se nekada zapitali zašto fabrike uopšte proizvode benzince, zašto ne proizvode automobile koje za pogon motora koriste gas, odnosno tečni naftni plin? Mora da fabrike namerno žele da vas muče, i da vas teraju da auto vozite kod “Pere”, “Mike” ili “Laze” da vam nabudži gasnu instalaciju, koju vaš auto tako radi želi, samo eto, inženjeri u Toyoti, Hondi ili Nissanu su toliko blago retardirani, pa ne nude fabričke Toyote koje idu na plin, ni kupcima u Japanu, ni kupcima u Evropi, ali ni vozačima u Srbiji.

Tekst: Aleksandar Todorović

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

Testoviautomobila-RS-LOGO

Naravno, neki proizvođači su hteli da kupcima izađu u susret, na primer Opel. Ali Opelovi inženjeri su posebno preradili, doradili motor da sagoreva plin, ugradili su mu kvalitetnije ventile, i uradili veliki broj sitnih dorada na motoru, koje život znače za agregat. Naravno, 99,99% prodatih Opela su verzije na dizel ili benzin, samo se na nekim tržištima nude i verzije na gas, jer ljudi misle da je to ekonomičniji izbod od dizelaša.

Plin će narednih godina u Srbiji malo brže poskupljuvati iz više razloga, a jedan od njih je sve veća akciza, koja će biti izjednačena sa ostalim gorivima.

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne.

Tekst: Miodrag Đelmaš, Mirko Milovanović, A.Todorović

KOMP DjelmasautoZbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

Pogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje.

Ako motor nije ispravan ili ako mu kompjuter šalje pogrešne informacije, on ne radi dobro – troši više goriva, a daje manje snage. Takozvano mapiranje motora može da se uradi kako treba samo ako imate originalni softver i originalni kompjuter.

Neovlašćeni servisi imaju kompjutere za dijagnostiku, ali oni nisu originalni. Na primer, Chevrolet prodaje fabričke kompjutere samo ovlašćenim servisima, a neovlašćeni servis ne može da ih kupi, jer fabrika ne želi da im ga proda. Fabrika neovlašćenim servisima ne želi da proda ili ustupi originalan softver za održavanje automobila. Zbog toga servisi bez licence ne mogu da budu u mreži servisa, niti mogu da dijagnostikuju većinu ozbiljnih kvarova. Oni su prinuđeni da kupuju kineske kompjutere, koji su samo bleda kopija originalnih Chevroletovih računara, a kineski softver je manjkav – nepotpun i netačan, tako da majstori u neovlašćenom servisu prate pola dijagnostike sa “vezanim očima”. Drugim rečima, u ovlašćenom servisu se vide sve nepravilnosti u radu motora, dok u neovlašćenim samo neke, ili čak ne vide ništa.

Testoviautomobila rsDakle, vi možete kupiti dobar auto na plin, auto koji ima fabrički ugrađeni plin, kao recimo nova Opel Corsa, ali naknadna ugradnja plina ne može da se poredi sa fabričkom. Ako prelazite mnogo kilometara ja vam ipak preporučujem Corsu sa dizel motorom.  Mnogo manje problema je kod starijih motora, koji nisu ni Euro 3, ni Euro 4, ali sasvim je sugurno, da gas i starim agregatima ne produžava životni vek. Ima puno vozača koji misle da je njihov automobila sa ugrađenim gasom ispravan, i da motor funkcioniše besprekorno, a često je istina potpuno drugačija. 

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

TESTIRALI SMO: Citroën C4 Attraction 1.6 HDI

Nova Ajkula – Novi DS!

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

 

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo