Detaljno pitanje: Focus najbolji izbor?

Poštovani gospodine Todoroviću, Vase tekstove i testove automobila letimicno pratim vec nekoliko godina unazad. U poslednjih godinu dana sam intezivnije “precesljao” vasu arhivu tekstova, a sve u zelji da pomognem sebi i supruzi u odabiru pravog automobila za nas. Ali, jasno nam je da nam treba i Vasa pomoc.

Kada se, pre godinu dana otprilike, pojavila mogucnost da za nekoliko meseci kupimo auto oboje smo imali istu zelju. Hteli smo da kupimo Golf 5 (u kakvoj smo zabludi ziveli), jer smo otprilke znali da cemo imati novca za automobile u tom cenovnom rangu, a golf V se nametao kao najracionalnija kupovina. To je bila iznudjena zelja, da se tako izrazim, na osnovu iskustava ljudi iz blizeg okruzenja. Naime, moj brat vec nekoliko godina vozi Golf IV karavan, a brat od tetke godinama vozi nemacke automobile (najvise Golfove) i kunu se u njihov kvalitet i pouzdanost. Ali, dobro je sto sam imao Vas u vidu i Vase temeljne analize i tekstove. Tokom proteklih godinu dana sam procitao desetine tekstova koje ste objavili (neke i po nekoliko puta) i zelje i stavovi su polako poceli da se menjaju.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Naiime, kako vec punih dvanaest godina imam dozvolu i vozim “tudje automobile” (tatin Citroen Xsara, bratov Golf IV, stricev Reno Clio, u poslednje 2 godine i suprugin Pezo 206, ali samo po potrebi), kada se pojavila mogucnost da mogu da imam konacno svoj automobil, moja prva zelja bila je Honda Civic osme generacije. Cim se pojavila pre desetak godina, kada sam upisao fakultet i dosao u Beograd, bila je to ljubav na prvi pogled. Tada je izgledala tako “svemirski”, originalno, sa linijama za koje su mi se lepile oci svaki put kada bih je video. I tada sam rekao sebi “jednog dana ces voziti taj automobil”. I polako, ali sigurno stvari su se odvijale u tom smeru i ka ostvarenju moje zamisli. I kada sam pre 3 godine upoznao svoju devojku, sada suprugu, pricao sam joj kako imam nameru da kupim taj automobil. Njoj je Honda izgledala previse “svemirski”. Ali ja sam pricom i predstavljanjem iste uspeo da joj promenim misljenje do te mere da je i njoj poceo da se svidja Civic. I zajedno smo kovali planove kako cemo je kupiti.

Medjutim, tada nas je bilo dvoje i nase potrebe za voznjom automobilom je zadovoljavao Pezo 206 (2009. godiste, benzinac od 1400 kubika i 75ks) koji se vodi na suprugino ime, ali ga najvise vozi njen otac, jer nama zbog prirode posla i okolnosti zivota nije uvek bio potreban. A onda su se stvari promenile i ocekivali smo bebu (koja sad ima 7 meseci) i nasa zelja da imamo svoj automobil je polako postajala sve intenzivnija. Znali smo oboje da nam nas auto treba sto pre, ali smo isto tako znali da ako hocemo Hondu Civic moracemo jos da stedimo, a to bi znacilo i vise da cekamo. Uglavnom, bili smo spremni da damo oko 5 000 evra za automobil koji ce ispunjavati zahteve nase male porodice, koju planiramo da prosirimo. I zbog toga smo zajednickim razgovorom morali da odustanemo od Civic-a i misli preorijentisemo na Golf V, jer nam se on cinio kao “best buy” u tom cenovnom rangu.

Ali, na srecu, nismo zurili (iako sam ja nekoliko puta bio u iskusenju da posustanem, a sada sam zahvalan sto nisam) i ja sam polako poceo da se detaljnije informisem o Golfu V. I vec nakon nekoliko procitanih tekstova na Vasem sajtu znao sam da Golf V nije automobil koji cemo kupiti (Vi najbolje znate razloge), vec da ce to biti neko japansko vozilo (opet se javila nada zvana Civic) ili eventualno nemac, ali ne neki iz Stutgarta ili Ingolstada, vec onaj iz Kelna, americkog porekla. Izvinite zbog ovolikog uvodnog dela. Mozda nije imalo potrebe za tim, ali ja sam prosto pustio prste preko tastature i sve je izaslo u jednom dahu.

Moram da Vam priznam gospodine Todorovicu, da sam u proteklih godinu dana naucio vise o automobilima i njihovim detaljnijim karakteristikama, nego za svih 12 godina koliko vozim “tudje” automobile. Ranije sam znao osnovne stvari o mnogim modelima, ali nikad se nisam detaljnije interesovao za neki posebno (sve do Civic-a), jer nikad nisam vozio svoj auto, tako da nisam ni imao potrebu da podrobnije proucavam bilo koji. Sada, kada se “ploca promenila” i kada mogu da imam svoj auto, odlucio sam da se dobro informisem o tome sta da kupim. A Vi i Vasi sjajni tekstovi i analize su me naucili da kupovina automobila uopste nije tako lak i naivan posao kako su mi ga predstavljali razni “pametnjakovici” (otac, brat, stric, drugari…), vec da za to zaista treba angazovati prave ljude, strucnjake i pokusati tako da se dobije najbolji moguci auto za novac koji se trazi, a i za potrebe koje se iziskuju.

Iz tih razloga, resio sam da se obratim Vama za pomoc u nadi da cete uspeti da mi otklonite dileme koje imam i da mi pomognete da nadjem najbolji auto za ono sto trazim i za novac koji imam. Posto “svoje majstore” nemam, ako bude bilo potrebe, rekli ste da mozete angazovati Vase.
Kao sto sam naveo gore, od Golfa smo odustali, a pored Civic-a smo zavoleli Ford Focus trece generacije. A onda sam citajuci Vase tekstove shvatio da je Ford Focus pravi automobil za mene i suprugu, odnosno za nasu porodicu.

Posto smo supruga i ja bili strpljivi i stedljivi, stvari su se malo promenile i sada smo u mogucnosti da izdvojimo za automobil 8500 – 9000 eura (u zavisnosti od toga da li ce morati da se radi veliki servis i registracija). Kako je vecina Civic-a za novac koji mi imamo starija od 2011. godine, logicno je bilo da se fokusiramo na Ford Focus trece generacije u koji smo se oboje zaljubili kako smo se vise upoznavali sa njim. Civic ce ostati moja platonska ljubav…

Dakle, nasa glavna dilema je koji Focus III odabrati?

Ali da suzimo malo izbor. Znamo da necemo karavan (o njemu cemo razmisljati kada dodje drugo dete). Nismo sigurni da li je bolje odabrati hecbek varijantu ili limuzinu? Oboma nam se vise svidja hecbek, ali ne iskljucujemo ni limuzinu (ako postoji povoljan primerak). Boja karoserije bi bilo dobro da ne bude bela (a njih je najvise na oglasima), vec siva, crna, crvena, ali ako se nadje model koji ispunjava druge potrebe, preboleli bi verovatno i tu belu. Ipak se automobil ne vozi spolja. Bilo bi pozeljno da paket opreme bude sto je moguce visi, dakle Titanium, ako je moguce. Znamo sta spade pod taj paket i mnoge stvari nam se cine dosta korisne. Ali ne bi se bunili i da bude Trend Sport. U sustini, najveca dilema je koji motor odabrati? Po onome sto cu vam navesti dole, verovatno bi nam odgovarao benzinac, ali ipak ostavljamo vama da procenite.
Nasa procena je da cemo godisnje prelaziti oko 15 000 km (mozda i malo vise). Nemamo potrebu da idemo automobilom svakodnevno na posao, jer su nam mesta na kojim radimo relativno blizu (idemo peske ili bajsom), tako da uglavnom necemo voziti kad su jutarnje i popodnevne guzve. Dakle, sto si tice neke gradske voznje, uglavnom ce to biti relacije od 5 do 10-12km, 2-3 puta nedeljno. Najvise kilometara bi prelazili u nekoj medjugradskoj voznji, odnosno na magistralnim i autoputevima. Naime, minimum jednom mesecno bi isli na selo kod mojih roditelja, a to je oko 400km ukupno. Vikendom bi uglavnom isli na izlete po Srbiji, jer smo oboje zaljubljenici u prirodu i to bi bile relacije od 100 do 400-500km ukupno. Dva puta godisnje bi isli na duza putovanja, jednom na letovanje i to uglavnom van Srbije i jednom na zimovanje kod nas ili u zemlje u okruzenju, sto znaci da bi te relacije bile preko 2000km ukupno.

Sto se tice stila voznje, ja volim da je auto startan, da ima dobro ubrzanje, da je elastican kod preticanja, ali i da moze da povuce na uzbrdici kada zatreba, bez da se muci. Moj stil voznje je malo zustriji, sto se tice magistralnih puteva i autoputa, dakle umem da vozim brze od propisane brzine ali sve u granicama kontrole. Znaci ne ludujem za volanom, narcito sada kada vozim i dete. Na autoputu volim da testiram snagu automobile, pa umem da nagazim gas i preko 150km/h, ali opet kazem, ne divljam. Gradsku voznju ne volim, tu uglavnom prepustam volan supruzi, ali kad moram da vozim, to je uglavnom umerena voznja, sa povremenim vecim ubrzanjima na delovima gde je to moguce. Sto se tice supruge, ona voli da vozi po gradu (nikad mi nece biti jasno kako, al’ dobro), valjda zbog toga sto je odrasla u Beogradu i tu naucila da vozi. Ume da bude zustra kad zatreba, a i da opsuje, znaci da ne voli da gnjavi. Na magistralnim putevima je druga prica, tu je dosta opreznija i uglavnom se drzi ogranicenja, sem na delovima koji dozvoljavaju brzu voznju, ali najvise do 100km/h. Na autuputu se isto uglavnom drzi ogranicenja. E sad, sve ovo je vazilo za Pezo 206 koji vozimo protekle 2 godine ja, a ona od 2010. god. Tu je, naravno, osecaj brzine dosta drugaciji od automobila kakav je Ford, u to smo uvereni. A ja sam oduvek voleo energicniju voznju na otvorenom putu jer mi je to smisao lepog putovanja, ali sa Pezoom je to bilo dosta bucno i iritantno na momente.

Uglavnom, za Ford Focus smo se odlucili jer je, sudeci po vasim testovima, bezbedan, stabilan, odlicno upravljiv, dovoljno prostran i upotrebljiv i sa relativno dobrim dijapazonom motora. Vizuelno nam je dovoljno atraktivan spolja, a narocito unutra. Enterijer je jedna od stvari koja nas je “navukla” na Focusa. Upotrebljiv prostor nam je isto vazan, narocito gepek, zato je bi bilo logicno uzeti limuzinu, ali smatram da je gepek u hecbeku dovoljno veci od Pezoovog i da bi zadovoljio nase potrebe. Opet kazem, auto se ne vozi spolja, tako da nam je jako vazno sta pokrece ovu otmenu i robusnu karoseriju. A tu ce nam najvise trebati Vasa pomoc. Po mom nekom misljenju verzija sa 95ks bi bila minimum (a takvih je najvise na oglasima), nebitno da li je benzinac ili dizel (mada je i to bitna razlika), sudeci prema mom stilu voznje. Verovatno bi najbolji izbor bila verzija sa 116ks ili 125ks. Verzije sa 140-150ks mislim da su previse, iako nam nije toliko bitno da bude sto manja potrosnja, ali je vazno da bude ekonomicna za ono sto nama treba. Ovde se opet uzdamo u vase znanje i procenu. Dakle, bitno nam je da nam nadjete sto pouzdaniji model uzimajuci u obzir nase potrebe i, naravno, model sa sto manjom i realnom kilometrazom (verujem da model ispod predjenih 100 000km nije realno naci,a ali ko zna…).

U vasu strucnost i znanje imamo potpuno poverenje, tako da cemo vam prepustiti da sa svojim majstorima, ako je to potrebno, pronadjete Focus kojim cemo, uveren sam, biti svi zadovoljni.
Hvala Vam unapred na izdvojenom vremenu za citanje ovog mejla i izvinite zbog njegove obimnosti. Jednostavno su prsti povukli sami i napisan je u jednom dahu. 

P.S. Ako smatrate da je mozda, iz nekog razloga, pametnije jos malo sacekati sa kupovinom jer bi suma za to mogla ici i do 10 000 eura, molim Vas, da nam to kazete, jer ako vredi sacekati jos malo, onda cemo cekati. Druga opcija je da uzmemo kredit za tih 1000 eura, ako zafali, ali samo ako smatrate da za taj neki model vredi dodati jos toliko.

Bitno je da odaberemo konforan model, prostorno upotrebljiv i sa vecim gepekom.

Ime i prezime: Marko Nedeljkovic
Mejl adresa: mark####@gmail.com
Telefon: 06370##
Kada planirate kupovinu?: Ovog meseca
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 8 500 – 9 000 eura
Šta trenutno vozite?: Suprugin Pezo 206
Između kojih se automobila dvoumite?: Ford Focus hecbek ili limuzina
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Pronsao sam vas davno na Googlu
Koliko kilometara godišnje prelazite?: Oko 15 000km
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Nedeljkoviću hvala vam na zanimljivim pitanjima. Kada su pitanja tako kompleksna, a delimično i konfuzna, jedino rešenje je da vam usmeno odgovorim na sve vaše nedoumice, jer će vas pismeni odgovor zbuniti, razočarati, jer kod polovnih automobila su bitne sasvim neke druge karakteristike, a saznaćete i zašto dileri polovnih automobila izbegavaju da uvoze Ford Focus.

 

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo