Dizelaš do 2.000€ koji je jeftin za održavanje

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, potreban mi je automobil karavan, porodičan a ujedno i sa jakim trapovima i pouzdanim motorom koji može da vuče auto prikolicu sa nekih 600kg tereta. Pošto proizvodim biodizel za svoje potrebe, moj izbor je dizelaš bez dpf-a.Naravno,kao i kod većine u Srbiji,cena održavanja je bitna stavka,poželjan prosek,recimo veliki servis ne skuplji od 300e. Konkretno me zanima Volvo V40 1.9 d 75kw ili 85kw 2002.- 2004.godišta,da li odgovara ovim parametrima i da li ima već famozni plivajući zamajac? Dopada mi se i Lancia Lybra. Ukoliko moj izbor ne odgovara zadatim parametrima, molim za vašu pomoć pri izboru. Srdačan pozdrav! Miljan Racić, Crepaja.

Koliko košta da nam nađete auto g.Todoroviću?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Raciću, Lybra je jeftinija za održavanje, ima sličan trap kao Stilo, Marea, delova ima, nisu skupi, dok je Volvo V40 ipak automobil koji ne spade u grupu onih koje je jeftino održavati. Renaultov motor koji se ugrađivao u Volvo, je zapravo 1.9 DCI, moderan, uglađen, elastičan, ali i sofisticiran, sa plivajućim zamajcem i diznama koje ne tolerišu loše gorivo, ali bez DPF filtera, njega ovaj model nije imao. Lybra takođe nije imala ni “D” od DPF filtera, ali 1.9 JTD verzije od 2002.godine jesu imale plivajući zamajac, pa pokušajte da kupite verziju iz 2001.godine, bez tog zamajca “koji pliva”.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Veliki servis za oba automobila ne prelazi 300 evra, i oba automobila mogu da vuku prikolicu od 600 kg.

Tržište reguliše cenu, pa je tako zbog velike ponude polovanjaka u Italiji, ali i u Srbiji, Lancia Lybra prilično jeftina. Više para na primer košta Opel Astra G, koja je za klasu manji automobil. Lybra u odnosu na Astru nudi mnogo udobnije ogibljenje, kvalitetniju limariju, bogatiju opremu, pa i pouzdanije motore, a tu pre svega mislim na 1.9 JTD agregat, koji je daleko pouzdaniji od 1.7 DTI motora, koje je Opel kupovao od Isuzua.

Lancia Lybra košta gotovo kao Alfa 156, ali nudi manje zadovoljstva za upravljačem. Na prednjem oslanjanju nema dvostruko poprečno rame poput Alfe, a pored toga Lybra pozadi ima spiralne opruge, što kod 156-ice nije slučaj (zato je Lybri trap jeftiniji za održavanje).

Ako pogledate internet ponude, sve će vam biti mnogo jasnije. Zaključak je stoga sledeći: ako već kupujete polovan automobil, i to još italijanski, svakako se odlučite za Alfu. Bilo da se na kraju opredelite za Alfu 156 ili Lybru, svakako ukoliko prelazite mnogo kilometera godišnje, odaberite verzije sa JTD agregatima, jer raspolažu velikim obrtnim momentima a u proseku troše 7,0 litara (1.9 JTD).

Volvo V40 nudi više bezbednisti od Lybre. Ergonomija mu je odlična, napred pogotovo, jer je zaista lako pronaći idealan položaj za volanom, a pozadi ipak nema previše mesta za kolena, što je minus koji sam morao da pomenem. Ipak prtljažnik zepremine 404 litara ne daje previše razloga za prigovor, iako i tu konkurencija nudi više. Međutim sedišta su izuzetno dobro profilisana, i drže telo čak i u oštrim krivinama. Kvalitet odabranih materijala je kao u skupljim limuzinama, a centralna konzola deluje više nego modern.

s40 frontIpak i ovaj automobil kao doduše svi na svetu ima i svojih mana. Najviše će zasmetati pomalo lenj menjač, koji je više nastrojen turističkoj a ne sporskoj vožnji. Preciznost mu je prosečna, ali ima prilično duge hodove, i ne toleriše agresivnu promenu stepena prenosa. Pored toga vidljivost iz automobila nije najbolja, pogotovo kod uprakiravanja unazad,

Kočnice su briljantne u svakom pogledu, i u svakoj situaciji. Pružaju prijatno kratak put zaustavljanja, i ne pokazuju tendenciju ka zamaranju, odsnono pregrevanju. Inače putnička kabina je izolovana prilično ubedljivo, jer do putnika dopire sasvim malo buke čak i pri brzinama većim od 140 km/h. Komfor je takođe na visokom nivou, ogibljenje je dobro ukomponovano, tako da pored toga što pruža dovoljno sigurnosti upija neravnine prilično uspešno.

Možda je bolje, da se ugledam na vas i počnem da proizvodim biodizel? I na kraju, pa gde je biodizel za glavnog urednika ovog sajta? Moj auto nema DPF filter, postoji dobra šansa da će preživeti domaće gorivo, kad je preživeo ono sa NIS-ovih pumpi. Osim toga, nikako ne mogu da se setim što mi je ta Crepaja poznata? Mnogo mi je poznata, a ne znam zašto? Izgleda da me stižu godine, kad sam toliko zaboravan. Da li je bilo u pitanju vino ili rakija, ne znam, bio dizel sigurno nije, to još nisam “počeo da pijem”.

Zahvaljuje se g.Miljan Racić: Poštovani gospodine Todoroviću,prosto sam iznenađen ovako brzim i vrlo preciznim odgovorom,šta reći sem SVAKA ČAST!!!! Što se tiče facebooka profil nemam ali lajkove ćemo lako da sredimo:-))) A što se tiče Crepaje,rakije,vina ili biodizela,imate moj mail pa ne ustručavajte se!!! Još jednom HVALA NAJLEPŠE I SVAKO DOBRO!!!

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Obrtni moment – Šta je to?

Kakav je Peugeot 307 2.0 HDI 66KW ?

Ivana Topalović zasenila FIAT 500X

Andreja doo nudi najbolje akumulatore na sajmu – 2015

Ako i vama treba detaljna analiza nekih automobila, precizno poređenje na nekolikostranica, onda pošaljite pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (klikni ovde).

Saveti: Potrošnja ulja u motoru

Upozorenje!: 90% oglašenih automobila ima vraćenu kilometražu

Polovnjak: VW Golf IV

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.