Dizelaš je bolja kupovina od benzinca

Poštovani gospodine Todoroviću, do pre tri meseca vozio sam Juga koga sam kupio novog 2007 godine I stalno ima problema sa njim. Prodao sam ga za smešne pare jer se motor bukvalno raspao. Automobil mi je prvenstvano služio da se prevezem na posao umesto autobusa (nekim 15 km dvevno)I retko kad sam išao na neke duže relacije, ali u principz nikada veće od 60km. Sada bih želeo da kupim neki polovan auto do 3500 Eura, s tim što sam spreman da u njega uložim još 500 Eura za veliki servis I zamenu svega dotrajalog. Auto koje sam naveo su samo primer onoga što sam razgledao, ali se nikada nisam mogao odlučiti za koji, jer svi imaju svoje prednosti I mane.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Meni je bitan pouzdan auto (kvalitet ne toliko), da ima petoro vrata, da malo troši I da je servis relativno jeftin. Takođe je ograničavajući limit dužina do 3900 mm zbog garaže koja je bila napravljena za juga. Odgovarao bi mi neki benzinac do 1200 cm3 I 60-70 Hp zbog relativno jeftine registracije. Takođe ne bih želeo auto sa ugrađenim gasom.Što se tiće stila vožnje, uglavnom vozim polako do 80 km/h I nikada ne pretičem, I nemam potrebu da se vozim autoputem.

Izvinite ako je moje pitanje prepoširno, jer stvarno neznam šta vise da radim. Nisam neki iskusan vozač, jugo mi je bio prvi auto I sa njim sam prešao ravno 31300 km za skoro deset godina, ali I ne verujem da ću I sa tim “novim” autom prelaziti vise.
Pozdrav,A.Nedić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Nediću, hvala vam na poverenju, i zanimljivim pitanima.

Kupovina polovnjaka je jako ozbiljan posao, pa će i moj odgovor biti takav. Najvažnije od svega je da kupite legalan automobil, nemojte kupovati ukraden auto, odnosno model sa prekucanim brojem šasije, i motora. Za malo novca možete proveriti legalnost vozila u Auto Moto Savezu Srbije, a ako kupujete auto na nekom od placeva, za time neće biti potrebe, jer velika većina dilera radi legalno, i oni ne prodaju “prepakovane” automobile, koje možete videti na auto pijacama širom Srbije. Ponuda benzinaca je jako slaba, i kvalitet dizel motora je mnogo bolji. Dizelaši pređu 400 000 km bez problema, benzinci 200 000 km. Ja vam preporučujem C3 i Corsu.

 

Za 3,500€ možete kupiti Citroen C3 sa benzinskim motorom ali i bolji 1.4 HDI, a Corsa sličnog godišta, sa petoro vrata i dizel motorom košta malo više. Cena registracije je ista i za benzinca i za dizelaše. Jako je malo polovnjaka koji nisu za otpad a koštaju 3.500 evra.

Nikako vam nije dovoljno 500 evra da zamenite na automobilu sve što biste želeli. Samo je veliki servis 300 evra, a gde su gume, akumulator?

Dakle, već u samom startu nailazite na ozbiljan problem. Trovratne verzije imaju i neke prednosti. Deca neće otvarati vrata, neće dirati prozore, a imaćete i za nijansu čvršću karoseriju. Ovaj uvod sam napravio, iz prostog razloga što mislim da je Corsa daleko razumnija, racionalnija kupovina, i to iz nekoliko razloga.Ali C3 je daleko udobniji, i košta manje nego što vredi, pa je on odlična alternativa.

Iako mi nije teško da pretpostavim da biste vi radije kupili Citroen C3, moram da vam napomenem da ovaj automobil ne može da se pohvali sportskim ogibiljenjem, napravljen je za  vozače koji voze umereno brzo. A to ste vi zar ne?

Takođe, Corsa svakako nije sportski auto, i ne spada u vrh klase, ni po kvalitetu, a ni po voznim osobinama, ali je od Citroena C3 stabilnija. Opelovih servisa ima više, dostupnost delova za nemački auto je odlična, a i cene su za svačiji džep, sve u zavisnosti koji kvalitet rezervnih delova budete birali.

Remont turbo punjača kod dizelaša košta oko 300€, a popravka plivajućeg zamajca je oko 600€. Ali 1.4 HDI motor nema plivajući zamajac, francuski motor je modernije konstrukcije od 1.3 CDTI motora u Opelu, pa samim tim traži i kvalitetnije, čistije gorivo, što je na našim pumpama na moju veliku žalost i dalje misaona imenica.

Citroen C3 1.4 HDI troši malo. Na otvorenom putu po fabričkim podacima 3,8 l, u gradu 5,1 l, a u proseku 4,2 litra. U realnim uslovima vožnje potroši oko 5,0 litara evro dizela, naravno samo ukoliko poštujete ograničenja brzine, posebno ono u gradu od 50 km/h.

Corsa 1.3 CDTI navodno troši 4,1 l na otvorenom, kako fabrika tvrdi, u gradu 5,8 l, a u proseku 4,7 l. U realnim uslovima vožnje ja nisam uspevao da potrošnju oborim ispod 5,5 litara evro dizela. U hladnim zimskim danima, računajte da će vam potrošnja biti najmanje za jedan litar goriva veća, jer je motoru potrebno znatno više vremena da postigne radnu temperaturu. Potrošnja umnogome zavisi od načina vaše vožnje, ali i od kvaliteta goriva, kao i od uslova u saobraćaju.

Opelov benzinski motor 1.2 troši mnogo više, u gradu i 10 litara, dizelaš je mnogo štedljiviji što mnogo znači ako se često vozite po gradu. Na kraju dizelaš je mnogo lakše prodati. Bezinac niko neće.

Citroen C3 pored toga što izgleda daleko modernije i lepše od Corse, ima veći prtljažnik, nudi više mesta za kolena i glave putnika na zadnjem sedištu, i ima udobnije ogibljenje. Opelov automobil ima kraće međuosovinsko rastojanje, pa više poskakuje, i osetno je tvrđe podešen od francuskog automobila. Međutim, kada izađete na auto put, ili bar na kvalitetne deonice regionalnih puteva, putovanje je prijatnije u Corsi, i to ne samo zato što Opel ima bolje kočnice, ili direktniji servo upravljač, već zato što je nemački auto mnogo lakše kontrolisati na brzinama od oko 130-140 km/h, odnosno brzinama primerenim auto putevima širom Evrope.

 

Kada bih ja bio primoran da sednem u jedan od ova dva modela, ne bih se dvoumio, a mislim da sam na to pitanje već odgovorio, i da ste već odavno zaključili na čiju “vodenicu vodu nosim”. Ne želim da unosim dodatni haos u vaše glave, ali se ja uvek trudim da kupcima ponudim što je moguće bezbedniji automobil, za novac koji žele da potroše na kupovinu kola. Želim da vam samo skrenem pažnju na činjenicu da za 4,500€ možete kupiti daleko veće, prostranije, sigurnije i bezbednije automobile. Na prvom mestu tu mislim na Astru G, koja se često nudi sa motorom 1.7 DTI od 75 KS. Na taj način dobićete Opel koji ima petoro vrata, i dovoljno elastičan motor za preticanja, jer agregati 1.7 DI i 1.4 HDI ne pucaju od snage.

 

Kod kupovine polovnjaka, vizualni doživljaj bi trebalo da vam bude na poslednjem, nikako ne na prvom mestu, kao što je to kod kupaca u Srbiji obično slučaj. Mnogo je važnije da kupite auto sa dobrim motorom, nego da zakerate što je branik farban ili izgreban (farbanje branika koša manje od 50€). Pređena kilometraža je krajnje relativna stvar, zbog toga povedite iskusnog majstora, koji ima poveliko iskustvo. Nemojte da zaboravite da odvojite deo novca za veliki servis, jer šta god pisalo u servisnoj knjižici (ako je uopšte ima), vi ipak zamenite kaiševe, ulje i filtere, jer ćete samo tako biti sigurni.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo