Euro 3 motori bez zabrane

Novi automobili su nedostežni za većinu kupaca u našoj zemlji. U Srbiju su prošle godine uvezena čak 158.462 polovna automobila od kojih su 97.393 imala Euro 3 motore stare između 13 i 18 godina, ali po svemu sudeći ta cifra će u ovoj godini biti znatno nadmašena, jer životni standard opada. Do pre nekoliko godina, uvozili su se znatno mlađi polovnjaci.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Auris kupljen u Srbiji loš izbor

Novom uredbom dozvoljen je i uvoz vozila starijih od 30 godina, bez obzira na vrstu motora, takozvanih oldtajmera.  U januaru ove godine uvezeno je za oko 40 odsto više vozila nego lane u istom mesecu.

Ipak, ne treba misliti da sada ta vozila mogu automatski da se uvoze. I dalje, kao i do sada, postoje ograničenja prilikom uvoza oldtajmera. Do sada je osnovni uslov bio da su vozila proizvedena pre 31. januara 1970.

– Po novoj uredbi o uvozu oldtajmera koja je stupila na snagu neophodno je da je vozilo starije od 30 godina i da ispunjava određene kriterijume – kaže Bratislav Petković, vlasnik Muzeja automobila iz Beograda, koji izdaje potvrde neophodne za uvoz starovremenskih automobila.

Polovna vozila koja se ne ubrajaju u kategoriju oldtajmera moraju da imaju najmanje Euro 3 motore i ne podležu carinjenju, baš kao i novi automobili, ukoliko su proizvedeni u zemljama EU (najmanje 60% delova mora da bude EU porekla) i na njih se posle carinske procedure plaća porez od 20%. Na vozila van EU plaća se i carina od 12,5%. Ako nemate potvrdu da je auto proizveden u EU, naplaćuju vam carinu, što se često događa.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Auris kupljen u Srbiji loš izbor

Volvo