Evo kako da sami zamenite anlaser

Anlaser kod automobila starijih od deset godina često može da zakaže. A tada auto možete startovati samo guranjem, što nikako nije preporučljivo kod nekih motora, i kod automobila sa komplikovanom elektronikom. Možete kupiti i polovan, remontovani anlaser za malo para, koji će vas odlično služiti.

Priredio: Aleksandar Todorović urednik.

Izmena uredbe o registraciji automobila po kubikaži

Postavi pitanje

Testoviautomobila RS LOGO

Naziv anlaser je iz nemačkog jezika, prevedeno na srpski – elektropokretač, je električni motor koji služi za pokretanje benzinskih ili dizel motora. Radi se o klasičnom jednosmernom motoru sa četkicama.

Prvi elektropokretač je patentiran 1899. godine u Americi pod nazivom “automobilski samopokretač” dok prvi upotrebljivi elektropokretač je napravljen 1911. godine opet u Americi u DELCO-u, a prva serijska upotreba elektropokretača je bila u modelu Cadillac-a iz 1912. godine.

Kod ovog elektropokretača je bilo zanimljivo to što je služio i kao alternator, odnosno proizvodio je struju dok je motor radio. Ovaj princip se tek nedavno u modernoj autoindustriji ponovno primenjuje u vidu integracije elektropokretača i generatora struje u sklopu zamajca motora

 

1.  Skinite klemu sa akumulatora, tačnije sa negativnog pola, jer može doći do kratkog spoja.

 

2. Da biste pristupili anlaseru, podignite automobil, najbolje u servisu koja ima dizalicu, skinite eventualno sve što vam smeta, i poskidajte šrafove, ključem broj 12, uglavnom se nalazi jedan sa gornje i jedan sa donje strane.

servis-vazan-840x420

3. Kada oslobodite sve kablove iz zvona menjača izvucite anlaser.

4) Nakon skidanja anlasera sa kućišta menjača sledi rasklapanje, kapu anlasera skidamo tako što odvrnemo dva duža šrafa sa ključem br.8 Kada kapu skinemo i pojavljuje se zaštitnik ili ploča četkica, u ovom delu ne treba spustati anlaser jer opruge koje guraju cetkice mogu da izlete.

5) Kada skinete ploču od četkica pristupite skidanju opruga, to uradite tako što ćete rukom poklopiti ostale tri četkice a preostalu oprugu skinuti i tako dok ne skinete sve četiri. Kada se skinu opruge izvaditi cetkice iz kucista. Nakon toga ukloniti kućište. Kada uklonite kuciste odvrnuti spoj automata i statora (struja za četkice). Potom skinite rotor koji vremenom moze da se zalepi (prosto ga čuknite par puta i popustiće).

6) Sledeći korak jeste skidanje automata, na prednjoj strani se odvrnu dve matice sa ključem 10 i lagano povuče na gore. Nakon skidanja automata, skinuti rotor kao i koleno bendiksa i to je to.

7) Postupak lemljenja je krajnje jednostavan, treba prvo odlemiti stare četkice, očistiti kontakte, i zalemiti nove, potrebno je voditi računa o položaju četkice pri lemljenju kako bi mogla neometano da uđe u nosač.

Pre montaže sve delove proveriti, da li ima fizičkih oštećenja, očistiti, podmazati bendiks kao i krajeve rotora.

Ćetiri nove četkice koštaju oko 450 din.

8) Postavite novi anlaser ili remontovani anlaser u zvono menjača (nemojte zaboraviti da stavite mast otpornu na vlagu, vodu).

testoviautomobila.rs

6. Šrafove koje ste ranije skinuli sada dobro zategnite, povežite sve kablove koje ste poskidali i klemu koju ste skinuli sa akumulatora u koraku 1. sada vratite nazad.

Volvo

1 komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.