Evo zašto ugradnja gasa nije dobra

Da li ste se nekada zapitali zašto fabrike uopšte proizvode benzince, zašto ne proizvode automobile koje za pogon motora koriste gas, odnosno tečni naftni plin? Mora da fabrike namerno žele da vas muče, i da vas teraju da auto vozite kod “Pere”, “Mike” ili “Laze” da vam nabudži gasnu instalaciju, koju vaš auto tako radi želi, samo eto, inženjeri u Toyoti, Hondi ili Nissanu su toliko blago retardirani, pa ne nude fabričke Toyote koje idu na plin, ni kupcima u Japanu, ni kupcima u Evropi, ali ni vozačima u Srbiji.

Tekst: Aleksandar Todorović

TESTIRALI SMO: Citroën C4 Attraction 1.6 HDI

Nova Ajkula – Novi DS!

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

Testoviautomobila-RS-LOGO

Naravno, neki proizvođači su hteli da kupcima izađu u susret, na primer Opel. Ali Opelovi inženjeri su posebno preradili, doradili motor da sagoreva plin, ugradili su mu kvalitetnije ventile, i uradili veliki broj sitnih dorada na motoru, koje život znače za agregat. Naravno, 99,99% prodatih Opela su verzije na dizel ili benzin, samo se na nekim tržištima nude i verzije na gas, jer ljudi misle da je to ekonomičniji izbod od dizelaša.

Plin će narednih godina u Srbiji malo brže poskupljuvati iz više razloga, a jedan od njih je sve veća akciza, koja će biti izjednačena sa ostalim gorivima.

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne.

Tekst: Miodrag Đelmaš, Mirko Milovanović, A.Todorović

KOMP DjelmasautoZbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

Pogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje.

Ako motor nije ispravan ili ako mu kompjuter šalje pogrešne informacije, on ne radi dobro – troši više goriva, a daje manje snage. Takozvano mapiranje motora može da se uradi kako treba samo ako imate originalni softver i originalni kompjuter.

Neovlašćeni servisi imaju kompjutere za dijagnostiku, ali oni nisu originalni. Na primer, Chevrolet prodaje fabričke kompjutere samo ovlašćenim servisima, a neovlašćeni servis ne može da ih kupi, jer fabrika ne želi da im ga proda. Fabrika neovlašćenim servisima ne želi da proda ili ustupi originalan softver za održavanje automobila. Zbog toga servisi bez licence ne mogu da budu u mreži servisa, niti mogu da dijagnostikuju većinu ozbiljnih kvarova. Oni su prinuđeni da kupuju kineske kompjutere, koji su samo bleda kopija originalnih Chevroletovih računara, a kineski softver je manjkav – nepotpun i netačan, tako da majstori u neovlašćenom servisu prate pola dijagnostike sa “vezanim očima”. Drugim rečima, u ovlašćenom servisu se vide sve nepravilnosti u radu motora, dok u neovlašćenim samo neke, ili čak ne vide ništa.

Testoviautomobila rsDakle, vi možete kupiti dobar auto na plin, auto koji ima fabrički ugrađeni plin, kao recimo nova Opel Corsa, ali naknadna ugradnja plina ne može da se poredi sa fabričkom. Ako prelazite mnogo kilometara ja vam ipak preporučujem Corsu sa dizel motorom.  Mnogo manje problema je kod starijih motora, koji nisu ni Euro 3, ni Euro 4, ali sasvim je sugurno, da gas i starim agregatima ne produžava životni vek. Ima puno vozača koji misle da je njihov automobila sa ugrađenim gasom ispravan, i da motor funkcioniše besprekorno, a često je istina potpuno drugačija. 

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

TESTIRALI SMO: Citroën C4 Attraction 1.6 HDI

Nova Ajkula – Novi DS!

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

 

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo

8 komentara

  1. Milovan Rakić

    Kupio sam polovan Aveo pre 3 godine, auto je bio skoro nov, bar za mene je auto od 41 000 km skoro kao nov. Ugradim gas, jer sam morao svaki dan do posla da pređem 20 km, a plata sve manja i manja. Nekih 20 000 km sam se lepo vozio, e onda je krenuo pakao, popalile se lampice, motor ne vuče, odem u Đelmaš Auto, oni se mučili ceo dan, i auto kao nov, posle primetim troši mi više plina. Odem u servis gde su mi ugradili plin, podese oni, posle 2 meseca auto mi stane. Ja opet u Đelmaš Auto. Sređe mi auto, i kažu mi, ako budeš nastavio da voziš na plin, na 100 000 moraćemo da otvaramo motor, možda i pre, tad sam imao nekih 66 000 km. Moj komšija ima Astru, još gori problemi. Kum sa Puntom 1.2 nema problema sa plinom, ali on je prešao tek 30 000 km, pa videćmo. Ja plin “govno” nikad više ne turam u svoj auto i tačka. Odličan vam je tekst. Milovan.

  2. Ivan

    Sve je zavisno od automobila do automobila….fiat Tempra prvi vlasnik i 160 000 km, na plin od 30 000 bez ikakvih problema ali auto se redovno odrzava ako se racuna kakvi su nam putevi a tek ispitivanje kvaliteta goriva.

  3. Bojan Stojiljković

    Linea sa ugrađenim gasom. U pitanju je bio model sa 1.4 8v motorom sa uredjajem na tng. Sa nepunih 1 000 kilometara benzinska pumpa je otisla na oko 10 000 kilometara,tri pumpe smo zamenili za godinu dana.Motor je poceo da trosi ulje vec pre prve zamene,prva paljenja ujutru na hladnom vremenu iz 10-15 verglanja minimum i tako dalje . . . Inace to se desavalo na svih 10 automobila koji su uzeti novi u Cacku.

  4. Poštovana gospodo. Automobili koji su stariji, benzinski motori koji nisu ni Euro 3, dosta dobra podnose plin. Jeste da plin i njih “uništava” ali mnogo manje nego modernije Euro 4 ili Euro 5 motore. Auto sa izvađenim katalizatorom (Euro 3) više nije Euro 3, i ugrađeni gas mu pravi manje problema, ali opet neki japanski motori jako loše podnese sagorevanje tečnog naftnog gasa. Logan sa motorom 1.4 8 ventila jako dobro podnosi plin, na primer. Vaš Tempra g.Ivane, sigurno nije ni Euro 3. Ali sigurno joj plin nije produžio životni vek. Danas ugradnja plina nije isplativa kao što je nekad bila, ukoliko govorimo o novijim automobilima, sa Euro 4 i Euro 5 motorima. A.Todorović urednik http://www.Testoviautomobila.rs i http://www.Najboljiauto.com

  5. Ja sam

    Lada Samara od generalne od nule na satu 11.1.2011(trenutno 118256km) na plinu do dana danasnjeg,jer mi benzinska pumpa sluzi za ukras,naravno plin mi nikada nije nestao. Zimi mi je palila na najmanjoj temperaturi pre neku godinu na -26 bez problema,nije se ugasila posle prvog paljenja kao sto to rade dizelasi,osim membrane na isparivacu i ciscenja filtera od opiljaka nista drugo. Jeste da poveca zimi potrosnju ali je ta potrosnja velika prvih 10 minuta. Brat ima mercedes 124 90ih ugradjen plin u inostranstvu,motor peva,i on sam nezna koliko km je presao,kaze sigurno preko 800 000km,njemu naravno radi i na benzin i na plin. Za novije motore odnosno posle 2000 nemogu da pisem jer neznam i nisam cuo sta je sa motorima na plinu(naravno mislim na iskrene ljude)

  6. Stevan

    Postovani,misljena i iskustva su zaista razlicita ali evo…Fiat Doblo 1.4 8V 2009 god trenutno na cajgeru 289000km.Od prvog dana radi na plin i samo plin.Sta reci nikad se nista nije pokvarilo,cak smo i nemarni sa servisima (plin na 50000 mozda ako se neko seti…)9.8L u gradu potrosna .Motor mnogo lepse i mirnije radi na plinu nego benzinu…

  7. Boris

    Volvo c70, plin ugradjen vec 80.000km i nikakvih problema nisam imao. Vjerujem da zavisi od marke auta ali ovaj moj za svaku pohvalu. Preko 5 godina vozim na plin a auto je ’98 god. Redovno ga odrzavam a sad cu i i XC90 da ga ubacujem. Mozda Volvo dobro trpi plin

  8. bagi

    Toyota corola 1.4 vvt
    Auto uvezao sa 65.000km
    Na 120.000 ugradio plin
    Za cetiri godine presao oko 300.000km sada je na 418.000km
    Sem redovnog odrzavanja, ulje, filteri, plocice, svecice i sl na 380.000 promenjeni set kvacila amortizeri i zadnje opruge. A sto se plina tice redovno menjan filter za plin i nista drugo. Prosecna potrosnja plina u normalnoj voznji 7-7.5l/100km
    Dal japanci prave dobro auta pa nema problema sa plinom il imam dobrog majstora za plin nemam pojma, cinjenica zasto ne ugradjuju plin je vrv sto im i auta mizerno trose benzina pa ako ne prelazis bar 40.000 godisnje i nemas neku matematiku da ugradjujes..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *