Kod novih automobila, veća potrošnja može biti posledica lošeg softvera, nerazrađenog motora (iako tvrde da razrada novih motora nije potrebna) i zbog grešaka vozača (prerano ili prekasno prebacivanje ručice menjača u viši stepen prenosa). Kod polovnih automobila, koje kupuje 97% Srba, više problama i uzroka, kvarova za posledicu ima osetno veću potrošnju goriva. Našim vozačima nije poznato da motor već posle 100.000 km može trošiti za skoro 1,0 litar više goriva negi kad je bio nov (posebno se to odnosi benzince). Ako je automobil prevalio 200.000 km ta razlika može biti još i veća. Ali drugi problemi podižu potrošnju. Tako da automobil koji treba da troši 6 litara (neki dizelaš) vama troši preko 9,0 litara. A zašto? Pokušaću da dam odgovore na ovo pitanje. Piše: urednik Aleksandar Todorović.
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka
Prodajem odličnu Opel Mokku 1.4 Turbo 4 x 4!
Uvoz automobila iz EU koji vi odaberete
Поиск авто в Сербии
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!
Kako najbolje održavati automobil?
F.Stojković: Preporučujem Todorovića!
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović
Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!
I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!
Pošto su sada visoke temperature, krenuću od prvog moguće uzroka veće potrošnje goriva. Sistem za hlađenje motora može biti krivac što vaš motor ovog leta troši više goriva. može imati problema sa podizanjem radne temperatute. Neispravan termostat je čest krivac. Nedovoljno hlađeni motor ima veću potrošnju goriva. Neispravan senzor temperature motora takođe može uticati na povećanu potrošnju goriva zbog netačnih vrednosti za sistem paljenja i ubrizgavanja.
Istrošena mehanika motora, nizak stepen kompresije motora, loš turbo punjač, neispravan interkuler, pokvaren hladnjak EGR-a, istrošeni vrhovi bregaste osovine, neispravan zazor ventila, razne naslage prljavštine u usisnim kanalima i ventilima i sedištima ventila mogu uticati na veću potrošnju goriva.
Postoji niz faktora koji i dalje mogu izazvati povećanu potrošnju goriva vozila. Pre ozbiljnije analize nastalih problema, treba proveriti da li su svi servisni radovi redovno obavljeni, jer i neredovno održavanje može uticati na veću potrošnju goriva, pa je preporučljivo promeniti:
- motorno ulje i filter ulja
- filter vazduha motora
- obavezno zamenite filter goriva – uvek stavljajte najbolji (može da zadrži nečistoće koje uništavaju dizne)
- svećice ili neispravni grejači motora kod dizel motora
- antifriz (nikako nemojte sipati čistu vodu u sistem za hlađenje)
- očistiti EGR i DPF po potrebi
Loše dizne su često uzrok veće potrošnje
Preventiva i simptomi kvarova
Kada tražim dobar polovni auto za vas dragi čitaoci, krećemo prvo od motora. Ako je motor loš, završava se momentalno pregled automobila. Jer generalni remont Euro 4, Euro 5 a posebno Euro 6 motora ja papreno skup i realno neisplativ u svakom smislu te reči. Plivajući zamajac odavno nije “strah i trepet” iz nekoliko razloga, a najvažnije je da je cena zamena tri puta manja nego pre desetak godina. Dizne su puno skuplje, zato prvo obratite pažnju na njih, jer loša dizna pravi niz problema, pre nego što u potpunosti otkaže. Da li želite da izbegnete zapušeni DPF, EGR? Onda morate na prvom mestu imati besprekorne dizne.
Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović
Zbog čega se kvare dizne?
Dizne se podmazuje isključivo gorivom, čak i najmanja odstupanja od Euro 6 kvaliteta goriva mogu napraviti probleme na ovako sofisticiranim diznama. U slučaju da je gorivo zaprljano, dolazi do taloženja nečistoća unutar dovodnih kanala dizne, kao i sitnih otvora za atomizaciju goriva, zbog čega opada protok, pa elektronika mora da produži vreme ubrizgavanja. Ako sipate gorivo lošeg kvaliteta, to dovodi do nakupljanja čađi na otvorima. Dolazi do veće potrošnje goriva, a motor daje manje snage.
*ZABRANJENO JE KOPIRANJE I PREUZIMANJE OVOG TEKSTA, I BILO KOG DRUGOG TEKSTA SA PORTALA NAJBOLJIAUTO.COM I TESTOVIAUTOMOBILA.RS
Tražim najbolji polovnjak za vas!
Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).
Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:
- Da nije ukraden
- Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
- Da nije bio u sudaru (havarisan)
- Da ima ispravnu elektroniku
- Da ima ispravan motor
Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.
Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.
Stigla je beba – Treba vam provereni auto?
Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?
Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km.
PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS!