Evo zašto vam auto troši više

Kod novih automobila, veća potrošnja može biti posledica lošeg softvera, nerazrađenog motora (iako tvrde da razrada novih motora nije potrebna) i zbog grešaka vozača (prerano ili prekasno prebacivanje ručice menjača u viši stepen prenosa). Kod polovnih automobila, koje kupuje 97% Srba, više problama i uzroka, kvarova za posledicu ima osetno veću potrošnju goriva. Našim vozačima nije poznato da motor već posle 100.000 km može trošiti za skoro 1,0 litar više goriva negi kad je bio nov (posebno se to odnosi benzince). Ako je automobil prevalio 200.000 km ta razlika može biti još i veća. Ali drugi problemi podižu potrošnju. Tako da automobil koji treba da troši 6 litara (neki dizelaš) vama troši preko 9,0 litara. A zašto? Pokušaću da dam odgovore na ovo pitanje. Piše: urednik Aleksandar Todorović.

 

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka

Prodajem odličnu Opel Mokku 1.4 Turbo 4 x 4!

Uvoz automobila iz EU koji vi odaberete

Поиск авто в Сербии

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Kako najbolje održavati automobil?

F.Stojković: Preporučujem Todorovića!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

 

 

Pošto su sada visoke temperature, krenuću od prvog moguće uzroka veće potrošnje goriva. Sistem za hlađenje motora može biti krivac što vaš motor ovog leta troši više goriva. može imati problema sa podizanjem radne temperatute. Neispravan termostat je čest krivac. Nedovoljno hlađeni motor ima veću potrošnju goriva. Neispravan senzor temperature motora takođe može uticati na povećanu potrošnju goriva zbog netačnih vrednosti za sistem paljenja i ubrizgavanja.
Istrošena mehanika motora, nizak stepen kompresije motora, loš turbo punjač, neispravan interkuler, pokvaren hladnjak EGR-a, istrošeni vrhovi bregaste osovine, neispravan zazor ventila, razne naslage prljavštine u usisnim kanalima i ventilima i sedištima ventila mogu uticati na veću potrošnju goriva.

 

 

Postoji niz faktora koji i dalje mogu izazvati povećanu potrošnju goriva vozila. Pre ozbiljnije analize nastalih problema, treba proveriti da li su svi servisni radovi redovno obavljeni, jer i neredovno održavanje može uticati na veću potrošnju goriva, pa je preporučljivo promeniti:

  • motorno ulje i filter ulja
  • filter vazduha motora
  • obavezno zamenite filter goriva – uvek stavljajte najbolji (može da zadrži nečistoće koje uništavaju dizne)
  • svećice ili neispravni grejači motora kod dizel motora
  • antifriz (nikako nemojte sipati čistu vodu u sistem za hlađenje)
  • očistiti EGR i DPF po potrebi

 

Loše dizne su često uzrok veće potrošnje

 

 

Neispravne dizne se čuju! Prouzrokuju loš rad dizel motor, veću potrošnju goriva i nepotpuno sagorevanje, a samim tim i zapušavanje DPF filtera.  Znajte, nije lako utvrdite pravo stanje dizni. Dobra dijagnostika donekle može da vam pomogne, zato je nužno da napravite probnu vožnju, i morate da ustanoviti kako radi motor kada je u potpunosti zagrejan. Prevelike vibracije, previše dima, nedostatak snage je siguran pokazatelj da to nije auto za moje klijente! Idem dalje, i tražim auto koji nema skrivene mane. Loše dizne dižu potrošnju za preko 1,0 litar goriva, a kada zapuše DPF, zaprljaju EGR, potrošnja lako bude veće za preko 3,0 litara na 100 km. Dakle, em trošite mnogo novca na gorivo, em imate ozbiljne kvarove, koji mogu dovesti do toga da vam strada kompletan motor, a bolje da ne saznate koliko košta generalna istog.
Dizne obično  izdrže oko 300.000 km u modernim dizel motorima sa Common-rail sistemom. Nije retkost da dizne marke Denso izdrže i puno više, ali vek trajanje dizni zavisi mnogo od kvaliteta goriva ali i od vlasnika. Naše gorivo je slabijeg kvaliteta, tako da dizne u Srbiji koje preguraju 100.000 km su u stanju kao dizne koje su radile u Francuskoj 250.000 km. Ko tvrdi da je naše gorivo  kvalitetno u velikoj je zabludi, ili nikada u životu nije sipao gorivo u Italiji, Austriji ili bar Mađarskoj, Hrvatskoj. Mnogi servisi u Srbiji koje rade remont dizni – proglasiće vaše dizne za loše – iako su u solidnom stanju – samo da bi vam uzeli novac za nepotrebni remont – a isti ti servisi će pokušati da vam nedaju nikakvu garanciju za odrađeni posao! 

Preventiva i simptomi kvarova

 

 

Kada tražim dobar polovni auto za vas dragi čitaoci, krećemo prvo od motora. Ako je motor loš, završava se momentalno pregled automobila. Jer generalni remont Euro 4, Euro 5 a posebno Euro 6 motora ja papreno skup i realno neisplativ u svakom smislu te reči. Plivajući zamajac odavno nije “strah  i trepet” iz nekoliko razloga, a najvažnije je da je cena zamena tri puta manja nego pre desetak godina. Dizne su puno skuplje, zato prvo obratite pažnju na njih, jer loša dizna pravi niz problema, pre nego što u potpunosti otkaže. Da li želite da izbegnete zapušeni DPF, EGR? Onda morate na prvom mestu imati besprekorne dizne.

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

 

Do oštećenja sistema ubrizgavanja. Bosch, Denso, Siemens, Delphi sistemi – dolazi zbog lošeg  kvaliteta goriva, a vazduh u sistemu goriva prouzrokuje oštećenje piezo elemenata.
Common Rail sistem je konstruisan tako da ako jedan ili dva injektora počnu da imaju odstupanja od dozvoljene doze goriva ili vremena otvorenosti dizne, ostatak sistema prilagođava svoj rad tako da emisija izduvnih gasova ostaje u normi dozvoljenoj za konkretni model.  Takav motor daje manje snage i manji obrtni moment. Zbog toga je potreban veoma iskusan mehaničar da bi primetio početak problema sa diznama ili čitavim modernim sistemom ubrizgavanja. Ja lično, čim osetim da motor ne isporučuje potrebni obrtni moment, da su ubrzanja u probnoj vožnji slabija nego što bi to trebalo, odmah posumnjam na dizne, pa proveramo redom sve ostalo. Sve te automobile koje gledam kao polovne, sam testirao kao potpuno nove, i meni je jasna razlika u performansama između novog i modela koji ima 300.000 km, ali i takav polovan auto mora da zadrži bar 85% snage.
Šta bi trebalo da brine? Problemi prilikom pokretanja motora i iznenadnog ubrzanja.  Povećana potrošnja i detonacije u motoru su druge stvari koje mogu ukazivati na probleme sa sistemom ubrizgavanja. Međutim, ovo nije najgore. Problem sa pokretanjem motora je naprezanje za starter i akumulator, i mogu dovesti do otkazivanja akumulatora i startera. Loše dizne brže troše plivajući zamajac, i više naprežu recimo lanac.  Nije tako retko da zbog loših dizni dođe do topljenje klipa. Što više goriva u cilindrima, to je veća temperatura. Visoka temperatura u cilindru može dovesti do topljenja i uništenja klipa, što može biti kraj životnog veka motora. Kad se to desi našim ljudima naravno okrivljuju “lošeg majstora”. Prosto kada motor iza sebe ima više od 400.000 km, morate biti spremni na skupe kvarove i neprijatna iznenađenja. Spas je u redovnim kontrolama, i pravovremenoj zameni jedne ili dve neispravne dizne. Brojni su servisu u Srbiji koji rade remont, i daju garanciju od 6 meseci. Retki su oni koji to odrade kvalitetno (jer Srbin neće da plati kvalitetni remont – začarani krug).
Kontrola sistema ubrizgavanja dijagnostikom
Dijagnostikom možete proveriti radne parametre, kontrolom podešavanja doziranja goriva određuje se stanje injektora na pojedinačnim cilindrima. U zavisnosti od sistema, prihvatljiva podešavanja doza goriva na injektorima mogu biti 1 mg, 2 mg ili čak 4 mg po ubrizgavanju. Pretpostavlja se da ako injektor ima korekciju doze goriva iznad 4 mg, to sugeriše oštećenje dizne. Takav auto ni u ludilu nemojte kupiti! Pošto u Srbiji imamo jako loše gorivo, a pošto 95% vozača u Srbiji uopšte ne putuje u Austriju, Italiju, Nemačku, spremite se na česte kontrole u servisu,  i čest remont dizni! Bolje je uraditi remont jedna dizne, nego čekati da dođe do topljenja klipa! Shvatite da su Euro 4, Euro 5 jako skupi za generalnu, preskupi, i da nikako ne kupujete sami polovni auto, a da shvatite da vaš priuečeni prijatelj u toj situaciji postaje vaš najveći neprijatelj! Nije nužno da angažujete urednika Todorovića, možda u vašem kraju imate iskusnog mehaničara, koji će biti dovoljno vredan da pregleda, proveri 20 ili 30 automobila i onaj najbolji auto odabere za vas. Meni samo ostaje da vam poželim srećnu kupovinu, i da shvatite da sam ovaj tekst napisao radi vas, potpuno je besplatan za čitanje, i dobar savet svima. Vaš urednik Aca Todorović.

Zbog čega se kvare dizne?

Dizne se podmazuje isključivo gorivom, čak i najmanja odstupanja od Euro 6 kvaliteta goriva mogu napraviti probleme na ovako sofisticiranim diznama. U slučaju da je gorivo zaprljano, dolazi do taloženja nečistoća unutar dovodnih kanala dizne, kao i sitnih otvora za atomizaciju goriva, zbog čega opada protok, pa elektronika mora da produži vreme ubrizgavanja. Ako sipate gorivo lošeg kvaliteta, to dovodi do nakupljanja čađi na otvorima. Dolazi do veće potrošnje goriva, a motor daje manje snage.

 

*ZABRANJENO JE KOPIRANJE I PREUZIMANJE OVOG TEKSTA, I BILO KOG DRUGOG TEKSTA SA PORTALA NAJBOLJIAUTO.COM I TESTOVIAUTOMOBILA.RS

 

 

Tražim najbolji polovnjak za vas!

Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).

Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:

  1. Da nije ukraden
  2. Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
  3. Da nije bio u sudaru (havarisan)
  4. Da ima ispravnu elektroniku
  5. Da ima ispravan motor

Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.

 

Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.

 

 

 

Stigla je beba – Treba vam provereni auto?

Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?

Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km. 

 

PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS! 

 

V.Dimić: preporuke od zadovoljnog kupca za g.Todorovića!

 

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

 

Volvo