Fabia bolji auto od Peugeota 207?

Pitanje: Poštovani Aleksandre, Pratim vas odavno, na sajtovima na kojima ste prilično uspešno radili, i na vašim web sajtovima. Imali smo i neku malu prepisku, davno. Slao sam vam i moju priču o Fabiji, ali nisam našao da je objavljena. Ukratko, imam Škodu Fabiu 1.2HTP/64ks 2004god, karavan, kupljena polovna 2010god, sa 83000km, ugrađen TNG, i vožena oko 20.000km godišnje. Veoma sam pažljiv sa korišćenjem i održavanjem, vožena umereno, uglavnom regionalnim putevima, vožena na benzin oko 12% kilometraže, i dodavana sredstva u BMB za čišćenje benzinskog sistema. Naravno da sam imao povremene probleme sa TNGom, ali sve je to uspešno rešeno, naučio sam neke stvari i zaista sam zahvalan kako me je služila. Ima lanac, koji sam zamenio tek na 216000km, a cena malih servisa je 30-40eur na svakih 10000km.

Putujem uglavnom na posao, 20km u jednom smeru, a često nastavim i dalje pa su mi kretanja od 20 do 100km dnevno. Kažem, 90% regionalnim putem. Ostalo je gradska vožnja i autoput. Sa ovim motorom na BMB mi je prosečna potrošnja bila do 5,5l/100km, a sa TNGom se kretala oko 7L/100km. Kada se na to doda održavanje fabie, ja sam zadovoljan. Auto me još uvek dobro služi, ali vreme je za zamenu… pa dolazim u pitanje šta uzeti.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

U ono što nema dvoumljenja, je da ne želim da menjam ni veličinu ni formu, tako da me interesuje karavan B segmenta, Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207, i svi restajling ( FL ), tj od 2009 god ( clio i 207) fabia 2010god…. Dvoumnjenje je sledeće, koji auto od ova tri, i dali da nastavim sa BMB+TNG kombinacijom, ili da pređem na Dizel….. Fabie 1.2HTP 70ks/karavan, su retke u polovnjacima, mada bih najradije takvu uzeo, dizeli 1.6 75KS… ima ih često na oglasima…. ali sam čuo da znaju da budu skupi za održavanje….. problematični….. a moram da primetim da su im cene bitno niže od Clia i 207….. dizel.. Reno Clio benzinac, ima problem sa toro bocom ( za TNG ), položaj rezervnog točka je ispod gepeka, koja mi je važna, pa samo dizeli dolaze u obzir. Peugeot 207 SW, mi je prelep, nešto je teži od prethodna dva ( oko 150kg), pa se benzinci muče i više troše, a dizel 1.6HDI 92ks ste poprilično pohvalili….. najlepši panorama krov koji skoro svi 207SW imaju, me i najviše brine… česti su gradovi, i baš bih brinuo tokom svakog nevremena…. ima prednost ravnog gepeka kada se obore sedišta, što mi takođe znači.

Kod Clia ima duplo dno. Kako savremeni dizelaši ( sa DPFom ) podnose moj način vožnje, prilično rasterećen, na nižim obrtajima, i uglavnom na regionalnim putevima sa brzinama od 60-100km/h. Retko sam na autoputevima, brine me što nema prilike da se opterete sa višim brojevima obrtajima, da se produvaju kako neki kažu… Gde god sam uporedio ova tri auta, izbacivalo mi je da 207SW ima bitno manji gepek (450L-fabia protiv 337L pežo), ali kada sam se bolje raspitao, razlika je u načinu računanja zapremine 207SW ima 337dm3 VDA, ILI 428L, što nije bitno manje od fabie i clia…. S druge strane, 207 SW je bitno teži, dali i tu ima neke cake, i na šta je otišla ta dodatna masa…… Praksa kaže da se većina proizvođača u segmentu drži prilično sličnih dimenzija, težina…., tj da nema bitnog odstupanja…. Fabia 1.2 htp je oko 1050kg, dizel oko 1150kg, dok peugeot 207 sw dizel oko 1300kg Okružuju nas tekstovi da izbacimo nepotrebne stvari ( par kilograma ) iz auta da bi ušetedeli na gorivu, s druge strane + 150kg, svakodnevno voziti.

Naravno i stara srpska, da su francuzi skuplji za održavanje i da se više kvare, puni elektronike… koja zna da zeza… s druge strane peugeot 207 proglašen za najkvalitetniji sa najmanje kvarova…. Poštovao bih vaše viđenje ova tri automobila, akcenat na kvalitet, udobnost, troškove održavanja, i praktičnost. Ko zna, možda ne bude nijedan od ova tri, ali ću svakako uživati u CELOSTI nekog vašek teksta, a ne da pročitam samo deo. Unapred zahvalan Milan.

 

 

  • Ime i prezime: Milan Šutanovac
  • Mejl adresa: m###@gmail.com
  • Telefon: 0648#####
  • Kada planirate kupovinu?: čim prodam trebutni / par meseci
  • Kakav auto kupujete?: polovan
  • Koliko novca želite da potrošite?: 4000-5000
  • Šta trenutno vozite?: škoda fabia karavan
  • Između kojih se automobila dvoumite?: škoda fabia, reno clio, peugeot 207 – karavani
  • Gde ste čuli za ovaj sajt?: pratim vas odavno
  • Koliko kilometara godišnje prelazite? : 20 000
  • Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Šutanovac hvala vam na poverenju, i zanimljivim pitanjima. Na pravom ste mestu. Moram da primetim da imate veoma pogrešne informacije, i da definitivno niste čitali moje tekstove, savete, prethodnih godina.

Naravno da ste imali problema sa plinom, i naravno da su oni uglavnom reševi. Sve može da se popravi, pitanje je samo vremena i cene. Kad se auto redovno održava, i pažljivo vozi, možete proći bez skupih kvarova, ako odaberete dobar primerak, koji je redovno i kvalitetno održavan.

Vaš način vožnje, koji je uglavnom na otvorenom putu, pri malim brzinama, itekako pomaže. Komentarišete težinu, odnosno masu, a ti podaci koje imati nisu tačni, to su okvirni fabrički podaci sa verzijama koje imaju osnovu opremu.

Vaš auto koji recimo ima ugrađni plin, je recimo za preko 100 kg teži, i samim tim i manje stabilan, ima duži zaustavni put kočenja, i samim tim slabiju aktivnu bezbednost. Ali kome je bezbednost u Srbiji bitna?

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne.

Zbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

lap top DjelmasautoPogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje.

Ako motor nije ispravan ili ako mu kompjuter šalje pogrešne informacije, on ne radi dobro – troši više goriva, a daje manje snage. Takozvano mapiranje motora može da se uradi kako treba samo ako imate originalni softver i originalni kompjuter.

Neovlašćeni servisi imaju kompjutere za dijagnostiku, ali oni nisu originalni. Na primer, Chevrolet prodaje fabričke kompjutere samo ovlašćenim servisima, a neovlašćeni servis ne može da ih kupi, jer fabrika ne želi da im ga proda. Fabrika neovlašćenim servisima ne želi da proda ili ustupi originalan softver za održavanje automobila. Zbog toga servisi bez licence ne mogu da budu u mreži servisa, niti mogu da dijagnostikuju većinu ozbiljnih kvarova. Oni su prinuđeni da kupuju kineske kompjutere, koji su samo bleda kopija originalnih Chevroletovih računara, a kineski softver je manjkav – nepotpun i netačan, tako da majstori u neovlašćenom servisu prate pola dijagnostike sa “vezanim očima”. Drugim rečima, u ovlašćenom servisu se vide sve nepravilnosti u radu motora, dok u neovlašćenim samo neke, ili čak ne vide ništa.

OVO SU SAMO NEKI DELOVI ODGOVORA KOJE SAM POSLAO G.VASILJEVIĆ. ONO NAJVAŽNIJE NIJE OBJAVLJENO NA SAJTU. UPLATITE MI 3.000 DIN, POŠALJITE MI VAŠE PITANJE, I POSLAĆU VAM SVE INFORMACIJE NA MEJL, I OPIS MODELA SHODNO VAŠIM POTREBAMA. AKO VAM SE ŽURI I ŽELITE JOŠ VIŠE INFORMACIJA POZOVITE ME TELEFONOM, CENA JE 4.000 EVRA. UKOLIKO STE VEĆ DONELI ODLUKU, ONDA VAM NISU POTREBNI MOJI SAVETI. MOJ CIL JE DA VAM PRUŽIM INFORMACIJE, A VI NARAVNO ODLUČUJETE KOJI AUTO JE NAJBOLJI ZA VAS.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo