Pitanje: Poštovani Gospodine Todoroviću, svaki put me oduševite Vasim odgovorima. Zbog toga sto imam toliko poverenja u Vase znanje nikoga nisam ni pomislila da pitam oko izbora kupovine moga automobila.Vozim pezoa 206 1,1 već desatak godina iako sam ga kupila preko oglasa kao polovno vozilo mogu reći da sam bila zadovljna. Došlo je vreme da kupim novo auto ili auto star godinu-dve dana pošto mu je niža cena. Mnogo mi je bitan izgled kao i potrošnja. Stoga sam zainteresovana za fiat 500 ali 1,3 mjt posto sam čula da benzinci dosta troše,sviđja mi se i fiat 500l 1,3mjt i on ima liniju koja se ne pravazilazi brzo,ali ne znam kvalitet tog vozila pošto imam nameru da mi dugo traje ako Bog da.Pežo 208 HDI mi je simpatičan i čitala sam da je veoma mali potrošač.
Mnogo mi se dopada i opel Adam ali njega nema u dizel verziji. Da napomenem više vozim po gradu, idem na more jedanput godišnje po nekoliko puta godišnje idem za Bosnu. Deca su mi udata imaju svoje automobile tako da ja mogu neki put sa unučićima da negde otputujem.To sam napisala da bi ste znali da uto vozim samo ja.Poštovani gospodine Aleksandre koji mi vi god predlog date ja ču ga ispoštovoti jer imam potpuno poverenje u vas izbor,ukus i znanje.Ako imate i neki drugi predlog kažite.S puno poštovanaja Vas pozdravljam.
OVO JE SAMO DEO, UVOD MOG ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPOĐI.
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvažena g.Ljiljana, hvala vam na poverenju, i lepim rečima. Za mene je velika čast, što mogu da vam pomognem u izboru automobila, ali u isto vreme je to velika obevaza. Danima već razmišljam koji bi to automobili bili idealni za vas.
Pokušavam da proniknem u vaše motive za izbor FIAT-a 500, odnosno modela 500L, ali kad vidim na spisku Peugeot 208 i to sa dizel motorom, onda pogubim sve niti.
Oprostite gospođo, ali to je kao da me pitate, da li da kupim četvorosoban stan, ili garsonjeru, ili ipak vikendicu sa dve sobe, koja se nalazi na planini?
Zaista, ne znam kakve su vaše potrebe, ali svi navedeni automobili su mogli da se kupe za oko 12 000 € pre par par meseci. Danas možete kupiti 500L sa srednjim paketom opreme za samo 10 500 € ukoliko ste vlasnik nekog Zastavinog automobila koji je stariji od 20 godina (vaši roditelji, brat, sestra, sin, ćerka). Na primer.
Ako ste bili zadovoljni performansama vašeg Peugeota 206 1.1 od 60 KS, bićete zadovoljni i sa benzunskim agregatom FIAT-a 500 od 1.2 litara i 69 KS. Za mesec dana stiže redizajnirani FIAT 500, još lepši, i privlačniji.
FIAT 500 1.2, i recimo Nissan Micra 1.2, koju ću vam preporučiti kao Best Buy, troše jako malo, kao vaš Peugeot 206, pa i oko 0,5 litra goriva manje, a nude bolje perfomanse. Za godišnju kilometražu od 15 000 km, isplativiji je benzinac. Osim toga, kod nas benzin košta manje od dizela, i boljeg je kvaliteta, odnosno ne varira toliko kvalitet benzinca na pumpama kao kvalitet evro dizela.
Pošto planirate da vaš novi auto vozite duži niz godina, znajte da su dizelašli posle 5,6 godina, znatno skuplji za popravke od benzinskih motora. Moraćete da remontujete turbinu, čistite dizne, i da redovno plaćate skuplje servise.
Dizelaši istina imaju veći obrtni moment, ali ako su vam performanse vaše 206-ice bile dovoljno, sa Nissanom ćete biti oduševljeni.
Peugeot 208 je puno veći automobil od Peugeota 206, primetno je širi, duži, glomazniji. Nasličniji automobili vašoj 206-ici je Nissan Micra, koja je malih gabarita, ali koja nudi više mesta za putnike od veće 208-ice. Prosto, japanski inženjeri su bolje raspodelili prostor.
Želim da vam verujem da ste bili zadovoljni kvalitetom 206-ice, što znači da ste jako brižan, i redovan vozač u servisu, jer statistike nisu naklonjene Peugeotu, pa ni model 206, u kojima po pravilu zauzima samo dno. Poput FIAT-a. Da li je onda FIAT 500 dovoljno kvalitetan? Vama će verovatno biti, jer se ophodite prema automobilu sa dužnom pažnjom. Poljaci ga prave sa mnogo ljubavi, tako da je ovaj FIAT čak i kvalitetniji od modela koji dolaze iz Italije (tamo se pravi Punto, Bravo). Ako želite vrhunski kvalitet, a to znači: bez pucketanja, krckanja, neprijatnih zvukova, škripe i cviliži i posle 30 000 km, onda odaberite Toyotu Yaris ili Nissan Micru. Micra ima tvrđu, jednostavniju plastiku, koje je filigranski precizno spojena, i najviše me podseća na stare, velike Nissanove limuzine.
Nissan Micru vam preporučujem jer je ona veoma okretna, dinamična, lako se vozi, parkira, poput Peugeota 206. Peugeot 208 je širi, ima veći prečnik okretanja, malo čudnu ergonomiju, i pomalo sportski podešeno ogibljenje. Udoban je on, kao i svaki Peugeot, ali je evidentno da je to automobil pravljen za one koji vole, i mogu da uživaju u brzim prolascima kriz krivine. Peugeot 208 sa dizel motorom je na povremenim akcijama oko 12 000 €, što je jako povoljna cena, za jedan veoma bezbedan, moderan, i dopadljiv automobil.
Foto: Branka Todorović
Možda bi bilo lepo da ostanete verni Peugeotu, i proverite da li su popravili kvalitet finalne obrade, i da li im je pouzdanost danas bolja.
Ja ipak mislim da je Peugeot mnogo daleko od Nissana i Toyote po pitanju kvaliteta, i ne bih mogao sebi da oprostim, da vas ne upozorim da 12 000 € nikako nije malo novca, i da biste trebali da kupite onaj auto koji će vas najvernije služiti, i automobil koji je jeftin za održavanje, a benzinci to jesu. I Yaris 1.3 i Micra 1.2 su sada na akciji, i možete ih kupiti za 12 000 €.
Baš sada imate jednu jedinu Micru u Beogradu, u LF Auto Centru sa najvećim paketom opreme (ima čak i panoramski, stakleni krov, za pogled na zvezde svako veče) po ceni od 11.950 € (redovna cena je 13.300 €), tako da ušteda nije mala. Automobil je u beloj boji (ako vam je to bitno, a verujem da jeste).
Ali da se mi vratimo FIAT-u 500.
Evolucija revolucije” bio bi, otprilike, najkraći opis Fiata 500. Moderan gradski automobil u retro stilu je osvojio srca Evropljana: proizvodi se u Poljskoj, a odlično se prodaje na celom starom kontinentu. Bezbednost mu je za peticu, kako bar tvrdi ugledni EuroNCAP kreš test. Nažalost, ovaj model se ne proizvodi u Kragujevcu. Bilo kako bilo, ovaj auto nije jeftin – treba ga platiti oko 12.000€.
Svetlosne grupe su veoma pažljivo dizajnirane, zbog čega se čini da vam “oči” ovog automobila “namiguju”. Provereni benzinac od 1,2 litra, 8 ventila i 69 KS ima dovoljno snage za automobil težak 850 kg. Ovaj mali automobil osvaja na prvi, drugi, i koji god hoćete pogled. Iako nema plemenito poreklo, već je postao “legenda”.
Veliki brzinomer sa integrisanim obrtomerom je istovremeno originalno i praktično rešen. Finalna obrada i kvalitet materijala su vrlo dobri, pa je jasno zašto je cena ovog Fiata “odletela u nebo”. Pogled unazad: C stub je mogao biti i malo tanji, pošto preglednost nije baš najbolja. Kod Nissan Micre je bolje.
Fiat 500 je bez sumnje klasa za sebe. Možda mu je Opel Adam konkurencija, ali je on skuplji i veći, i iskreno Adam nema tu dozu atraktivnosti kao “Fića”. O ukusima ne vredi raspravljati, ali do sada nisam čuo da se Fiat 500 nekom ne dopada, što svedoči da su dizajneri pogodili “u centar”. Istovremeno avangardni i retro dizajn ne ostavlja nikog ravnodušnim. Fiat 500 je osetno drugačiji od onoga što nudi konkurencija – osim Lancije Ypsilon, koja je možda najbolji mali automobili na svetu, ali nažalost sa visokom cenom.
OVO JE SAMO DEO, UVOD MOG ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPOĐI.
Foto: Aleksandar Todorović
Uživao sam u testiranju ovog FIAT-a 500. Zaista je to poseban automobil, klasa za sebe!
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:
Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali: