Filip: Astra, Corolla ili Sportage?

Ime i prezime: Filip Spasovski
Mejl adresa: #########@yahoo.com
Kada planirate kupovinu?: za mesec ili dva
Kakav auto kupujete?: Nov
Koliko novca želite da potrošite?: 15000-17000 eura
Šta trenutno vozite?: opel corsa 1.2
Između kojih se automobila dvoumite?: Toyota Corolla 1.6, Opel Astra K 1.6, Kia Sportage 1.6 svi su benzinci
Gde ste čuli za ovaj sajt?: na internetu
Koliko kilometara godišnje prelazite?: oko 10000 gradska 80%
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Ne
Pitanje: Dobar DanG.Todorovicu pomozite mi oko izbor automobila koji sam vam dao. Treba Mi porodicni auto.Imam dvoje dece 11 i 8 god.i ja i moja supruga.Vozim vecinom gradsku voznju oko 80% i 20% autoput za odmore ili tako nesto. I kazite mi kakvo je vase iskustvo sa CVT menjacem kod Toyote .
Hvala Unapred

Dobio sam od rodbine 2.000 evra

Da li možete da mi pronađete auto bez vraćene kilometraže?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

 

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Spaskovski hvala vam na poverenju, Pošto prelazite samo 10.000 km ne vidim ni jedan ekonomski razlog za kupovinu novog automobila. Motor se razradi tek na 100 000 km. Ne znam kako je u Makedoniji, ali u Srbiji nove automobile kupuju samo ljudi koji prelaze preko 40.000 km, velike firme, banke, država i oni koji leče komplekse, a onda navode kako je novo novo. Kako je auto nov, kad posle mesec dana vožnje postaje polovan, i to dobrano polovan. U Srbiji su putevi loši, ali po Makedoniji su još gori, i ako mislite da nov auto vozite po vašim auto putevima, onda je to stvarno mazohizam. Za oko 17 000 evra koliko košta Sportage sa slabašnim atmosferskim benzincem, jer ima mnogo mali obrtni moment, možete da kupite Mercedes ili BMW sa kilometražama koje su daleko od generelne. Ne proizvodi Mercedes više motore koji prelaze milion kilometara, ali prelaze 600 000 – 700 000 km bez problema. To je opet ljudima u Srbiji i Makedoniji nepoznato, jer nisu svesni da kupuju kola sa 500 000 km, već misle da imaju samo 190 000 km na primer. U Srbiji je sve više dilera koji ne diraju kilometražu, tako je da je sve lakše kupiti polovan auto u dobrom stanju, sa proverenom kilometražom.

Porediti Mercedes C klase ili BMW serije 3 sa Corollom ili Astrom je smešno.  I nije poređenje performansi smešno, i udobnosti, već je velika razlika u bezbednosti. Na kraju automobili iz Belgije, Nemačke, Francuske imaju jako dobru opremu, voženi su po veoma dobrim putevima i u mnogo su boljem stanju, nego što će biti bilo koji nov auto posle godinu dana vožnje po Makedoniji ili Srbiji.

U Srbiji, Makedoniji automobili se kupuju zbog prestiža. Sumnjam da bi neko u Nemačkoj kupovao auto da bi ga držao ispred zgrade, jer 10 000 km godišnje je smešno mala kilometraža. Od 20 000 novih automobila koji se prodaju u Srbiji, samo 6.000 vozila odlazi na porodične kupce, odnosno na fizička lica, 14 000 automobila kupi država, velike firme, banke, rentakarovi, i teko je u celom našem regionu. Onaj ko ima 17 000 evra, bira prestižni auto, nebitno da li je to Audi, Volvo, Mercedes ili kod nas najpopularniji BMW. Kod novog automobila gubite 20% vrednosti posle godinu dana, ili 300 evra mesečno! To je stvarno previše!

Novo je novo, izraz koji je važio dok smo vozili smeće od automobila, iz Zastave, ili iz Istočne Evrope, pa kad doguramo do 100 000 km bez generalne budemo srećni.

Znam da ćete vi kupiti nov auto, i da ste to čvrsto rešili, i za mojih 20 godina, nikada mi se nije desilo, da neko ko je rešio da kupi nov auto, kupi polovan. Jer ovo je pitanje za psihijatre. Ja ne znam ni jednog doktora koji je kupio polovan auto, svi voze nova kola, plaćaju ratu od preko 200 evra, a imaju platice od 70 000 dinara. Ja ne znam kako sa 70 000 dinara može da se napuni stomak, a kamoli da se plaća rata od 200 evra, ali doktori znaju. Mito? Pa ne uzimaju svi doktori mito, ginekolozi da, hirurzi da, ortopedi da, ali ostali mnogo manje. I doktori nisu jedini koji kupuju nove automobile radi lečenja kompleksa, i sve će učiniti da kupe nov auto.

Ako prelazite godišnje preko 40 000 km, racionalnije je ipak da kupite nov auto. Zašto? Ne zato što će se dobar polovni auto mnogo kvariti, već zato što ćete morati sa automobilom koji ima 250 000 km, da idete na servis bar na 5 meseci u proseku, jer dolaze neki delovi na redovnu zamenu, od amortizera pa dalje.

  • Toyotin CVT menjač je pouzdan, ali kao i svaki CVT menjač odvratan za vožnju. Pitajte bilo koga, i dobićete isti odgovor. Nije mi jasno kako neko u 21.veku može da proizvodi tako nešto. Menjač je lenj, nedovoljno efikasan. 

Svima koji žele da kupe nov auto, kažem kupite nov auto i neka vam je sa srećom. Drago mi je da imate mnogo novca, i drago mi je da neko u Srbiji ima platu od par hiljada evra, i da to sebi može bez naprezanja da priušti. Srbi, Makedonci, Hrvati su ubeđeni da je nov auto ubedljivo najbolja kupovina. Kupuju Nemci nove automobile, kupuju Francuzi, ali kod njih su plate 3000 evra, kupovna moć je daleko veća, oni rade 6 meseci za auto, nov auto, a Srbin 10 godina. Da li razumete razliku? Što se mene tiče, meni bi bilo najbolje da svi vi kupujete nove automobile, da dileri koji prodaju nova kola konačno mogu nešto i da zarade, a ne da krpe kraj sa krajem, i da gledamo svake dve godine kako neka velika auto kuća bankrotira. Sećate se Verano Motorsa? Kada bi svi vi kupovali nove automobile, dileri bi imalo jako veliku broj testnih vozila, pa bi izbor za testiranje bio ogroman, što bi mene itekako obradovalo. Ovako, trenutno u Srbiji, dileri novih kola zarađuju manje nego ikada, uglavnom su u debelom minisu, pa se možete neprijatno iznenaditi da ostanete bez ovlašćenog dilera, servisera, Sećate se kad je bankrotirao Hyuundai Auto? Nije bilo mesecima delova na lageru. Mi živimo u nekom drugom siromašnom svetu. Bolnice nam se raspadaju, deca nam idu u najgore škole u Evropi, a mi pričamo kako je novo – novo, i kako treba kupovati samo nova kola! Slažem se ja sa vama, treba kupovati samo nova kola, i treba zabraniti uvoz polovnjaka, tako da narod bez kompleksa, ne može da kupi pristojan polovan auto za malo novca.

A zašto ovo pišem, baš vama? Zato što se jedan od mnogobrojnih koji kupuje automobil sa osnovnim motorima, koji su slabi, nedovoljno elastični. Kod Corolle je motor 1.6 još i najmanji problem, on je sasvim pristojan za taj automobil, ali danas pored Focusa sa motorom 1.0 ecoboost izgleda presmešno, kao da ga je vreme pregazilo, Iskreno, ja se užasavam kada moram da vozim auto sa benzinskim motorom, to je za mene pravo mučenje, da ne upotrebljavam neki drugi izraz, pa kamion ima bolje međuubrzanje danas od većine atmosferskih benzinaca od 1.6 litara. Šta treba da gledam kamion u retrovizoru kako mi blica? A koji motori su beše u kamionu? Benzinci? Dizelaši su…a što li? Što ne ugrađuju benzince u kamione? Smešno pitanje zar ne? Dizelaš vam uštedi “samo” 500 evra godišnje na razlici u potrošnji, i to ako prelazite samo 10 000 km. To nisu “neke” pare, samo 2.500 evrića za 5 godina, ali to nije ništa, vi ste spremni da gubite skoro 300 e na gubitku vrednosti novog automobila mesečno. Dakle, racionalno gledano, kupovina novog benzinca nema puno smisla. Bolje je kupiti nov dizelaš, jeste da je malo skuplji, ali kada ga budete prodavali, prodaćete ga za više novca, imate čistu razliku od potrošnje, od 500 evra godišnje. I nije sve u potrošnji. Vožnja sa dizelašem je neuporedivo bezbednija, sigurnija, opuštenija, ugodnija. Samo oni koji nikada nisu vozili turbo dizelaš, misle da su mnogo mudri što su kupili, odabrali auto sa benzinski motorom.

Ja savetujem i kupovinu polovnih benzinaca, da ako ste socijalni slučaj i imate platu od 50 000 dinara, što nije plata, nego poniženje zdravog razuma. Zašto ovo pišem? Prosto mi se čini, da je naš narod izgubio kompas. Viđam ljude koji na kredit kupuju nova kola, a decu nisu poslali na more 3 godine. Pa čemu toliko odricanje? Šta je to u nama, da su nam prokleti automobili važniji od zdravlja? Za mene su automobili hobi, ali mislim da je ulaganje  u automobil više od 10% porodičnog novca, čisto razbacivanje.

Zašto ne biste iznajmili rentakar, kad god negde putujete? Elegantno i najbolje rešenje. Od navedenih automobila vozio bi samo Corollu, a Astru K 1.6 i Sportage 1.6 GDI ne bi testirao ni da mi platite, to maltretiranje ne želim sebi više da priuštim, i da dovodim svoj život u opasnost, kad pretičem i najsporije vozilo na putu. Neka hvala. Frekvencija saobraćaja danas, ritam saobraćaja je toliko brz, da je vožnja benzinca, atmosferskog 1.6 postala opasna poput “ruskog ruleta”.  Kakav će tek haos nastati ukoliko ljudi, stranci pre svega , krenu da voze našim magistralama 160 km/h, jer će ih na auto putu kažnjavati ako prekorače 120 km/h ne smem ni da mislim. U svakom slučaju, našim kupcima, našim vozačima, a i Vladi Srbije neko treba da otvori oči. Nije poenta da je pišem o cenama ćevapa duž magistrala, to znate da proverite valjda i sami, moje je da vam pružim savete, kako da ne bacate vaš novac, i da konačno prestanete da kupujete automobile koji lepo idu samo nizbrdo. Pri čemu ne pokušavam da budem duhovit, već samo realan.

I jeste ima odličnih novih automobila, ono što bi ja preporučio košta bar 30.000 evra. Najskromniji auto, koji je mene oduševio, i koji bi ja nov kupio je Honda Civic 1.0 turbo, taj auto vredi svaki evro, iako je 20.000 evra, i ako gubite 4.000 e posle godinu dana, jer je novi Civic toliko bolji od starog, da vredi platiti tu preveliku sumu. Jer taj novi Civic je za klasu nadvisio kompletnu konkurenciju, pa i Corollu, koja je pre par godina bila vrlo, vrlo dobra kupovina, danas to više nije. Konkurencije napreduje, turbo benzinci su sve popularniji

Novo je novo! Tako kažu Srbi! Verujem i Makedonci! Kupite nov auto! Dajte da nešto zarade i dileri koji prodaju nove automobile. Da ne ispada da samo Ambasade i MUP imaju nova vozila.

Ako nemate 20.000 evra za novi Civic, kupite Focus sa 1.0 Ecoboost motorom, ima 3 cilindra pa je zato dovoljno štedljiv, inače je veoma pouzdan, i dovoljni elastičan, daleko od onoga što nude dizelaši, ali ako ste ljubitelj benzinaca, to je večna ljubav! A ljubav je kao što znate slepa, osim kada je prava 🙂

Ne znam kakva je situacija sa Toyotinim servisima u Makedoniji, ali u Srbiji više ne postoji ni jedan jedini pristojni servis koji ja smem da preporučim. U Srbiji možete da kupite samo auto, ukoliko imate dobar servis. Bez dobrog servisa ste osuđeni na maltretiranje. Sad kad je prelepa g.Merkel dozvolila da dizelaši mogu u centar grada, opet će benzinci postatli manje popularni. Kad ste naivni, političari se sa vam igraju, kao pastiri sa ovcima, pri čemu je ne mislim da ste ovce, ali nekako mi se čini da političari imaju takav dojam 🙂

 

Dobio sam od rodbine 2.000 evra

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Volvo