Focus bolja kupovina od C5?

Kupujem uskoro automobil za oko 3.000 evra. Imam dvoje dece, i bez automobila sam već neko duže vreme. Putujem svaki dan do posla 20 km, pa verujem da je dizelaš bolja opcija. Da li možete da mi pomognete u pronalaženju automobila, i da li uopšte može da se nađe neki primerak za 3000 e, a da ne moram da idem svaki čas kod majstora. Imao sam ranije Astru 1.6 F sa plinom, koju sam jedva prodao 2014.  Dušu mi je pojela, svakih mesec dana sam bio kod majstora zbog plina, stalno neki problem, ali opet, uštedeo sam na plinu dosta. Nikako ne želim ponovo auto sa gasom. Mislim da je bolja opcija dizelaš, ili eventualno neki benzinac koji malo troši, jer ja putujem iz sela za Novi Sad, tako da je uglavnom otvoreni put. Koliko vam treba da mi nađete automobil? Želim da rešim ovu problematiku do kraja godine. Shvatio sam od prijatelja da vi tražite automobil samo ako pristanem da se odmah uradi veliki servis, meni je to sasvim ok, i želim da se na kolima odradi sve, pa da budem miran makar godinu dana. Unapred hvala na odgovoru. Jovan Samardžić.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

TESTIRALI SMO: Novi Nissan X-Trail 1.6 DCI

Pitali ste Aleksandra Todorovića: Šta odabrati – Astru, Corollu ili Octaviju?

Pitali ste Aleksandra Todorovića: Focus Vs i30 Vs cee`d Vs Octavia A5

Koji auto odabrati za sina do 4.500 evra?

G.Todoroviću kakav je Mercedes A140?

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Samardžiću hvala vam na poverenju, Mogu da vam pronađem jedan od ova dva modela u roku od nekoliko dana, maksimalno pet dana, jer su ponekad moji majstori zazuzeti. Ja ne mogu da vam pronađem auto za 3.000 evra koji izgleda kao nov, i koji je ceo u prvoj boji , tako nešto ne postoji,  ali mogu da vam nađem dobar auto, da na njemu odradimo veliki servis, i da sve ono što je dotrajalo zamenimo, dakle trap mora da bude besprekoran, letva volana, kočnice, gume, sve to proveravaju moji majstori i ja lično.

Unapred naplaćujem 18.000 dinara, koliko me koštaju majstori, jeftiniju opciju nemam, jer niko od njih neće da izađe iz servisa besplatno. Kada vam nađem automobil, tek mi onda plaćate honorar, o kojem ćemo se dogovoriti preko telefona. Ukoliko nemate maksimalno poverenje u mene i moje majstore, predlažem vam da pronađete vaše majstore koji će pregladavati automobile na placevima, verujem da nećete moći da dobijete povoljniju cenu od ove koju vam ja nudim. Prosto, potrebno je i vreme, i znanje, da bi se odredio koji je onaj najbolji auto od onoga što je ponuđeno na tržištu.

Vaše pitanje nije nimalo jednostavno, posebno to nije, jer vi želite pouzdan automobil za taksiranje. Niste mi naveli tačno na koje motore, agregate mislite. Citeoen i Ford dele neke agregate, 1.6 (HDI, TDCi), odnosno 2.0 (HDI, TDCi), a Ford ima svoj malo stariji, ali pouzdaniji i dugovečniji motor 1.8 TDCi od 115 KS koji vam ja pre svega preporučujem.

Sedeti u automobilu, i voziti ga po gradu, nije baš uvek ugodno, i lagodno, posebno ako u vozilu morate da provedete puno radno vreme ili više od toga. Upravo iz toga razloga, ne mogu a da u ovom vašem slučaju nedam blagu prednost Citroenu C5, koji je daleko udobniji, zapravo ovaj automobil nudi najviše komfora u većem D segmentu (Focus pripada klasi niže, C segmentu). Svakako, jeste Ford Focus II generacije uravnoteženiji, stabilniji, upravljiviji, pa i ako hoćete kvalitetniji i pouzdaniji od Citroena C5, ali on ne nudi taj nivo komfora, posebno ako imate trocifrenu kilažu. Hidropneumatsko ogibljenje na Citroenu C5 nije više bauk, mnogo naši servisi znaju da sa njim izađu na kraj, niti je toliko skupo za održavanje, ali ne možete ga popraviti u “pripizdini donjoj” (izvinjavam se na izrazu ako sam nekog uvredio). Ford je posebna priča, i neki majstori ga prosto ne vole, jer za njega vrlo često treba poseban alat, Ford se drži nekih svojih standarda, i to vam je tako kako jeste, zato vam majstori “univerzalci” nikada neće preporučiti da kupite Forda, jer njima to pravi samo dodatni problem.

Ne bih želeo da vam stvorim još veću konfuziju, ali nekako imam utisak da je za vas pravi automobil Ford Mondeo 2.0 TDCi, košta koliko i Focus, odnosno Citroen C5. Možda nema tako mekano oslanjanje kao francuski automobil, ali je ipak veoma prostran, udoban, a karavanska verzija ima jedan od najvećih gepeka u klasi, poput Citroena C5. Zbog pomalo “neuglednog” dizajna, cena Mondea je relativno povoljna, nije popularan kod nas, a nije nešto omiljen ni u Evropi, iako se radi zapravo o jednom jako dobrom, gotovo vrhunskom automobilu. Lepo je voziti automobil koji ima besprekorno precizan menjač, upravljač, kočnice koje se lako doziraju, a to sve nudi Ford Mondeo. Da moram da taksiram, verovatno bih odabrao baš Mondeo 2.0 TDCi.

Citroen-C5Redizajnirani Citroen C5, nudi novi viši kvalitet izrade. Markantniji prednji kraj, nalik starom Citroenu C4, samo nagoveštava bogatiju opremu i još  udobnija sedišta. Enterijer je dopadljiv, sa hromiranim instrumentima i elagantnijom centralnom konzolom. Hidroaktivno ogibljenje je sada još bolje, a pritiskom na taster možete birati jedan od tri trima, u zavisnosti da li ste na našim džadama, na auto putu ili želite sportski vijugati brdskim putevima. Jednom rečju auto za sve, ali ne i za svakoga, jer iako ima povoljnu cenu za ono što nudi daleko je od jeftinog, u ukupnom zbiru troškova, jer održavanje posebno HDI dizelaša nije jeftino. Izolacija putničkog prostora je još temeljnija, stakla su troslojna, a upravljač je osetno direktniji.

C5_2005 NAZADIzgleda da francuska auto industrija ipak nije za “drugu ligu”.  Možda pored elegancije i komfora koju su decenijama uspešno prodavali sada Francuzi pridobijaju kupce i zbog štedljivih, i uglađenih HDI motora. Dobro je što im je cena relativno niska u oglasima, i što Citroen loše drži cenu, jer kako bi onda običan svet kupio pristojan automobil za malo para? Meni se čini da je kupovina Citroena C5 prilično smislena, u vašem slučaju, iako ima puno boljih i pouzdanijih automobila, ali po većoj ceni.

Focus druge generacijeNemački automobil ima mnogo bolji imidž širom Evrope, a posebno u Nemačkoj, pa  zbog toga Focus košta isto kao veći i udobniji Citroen C5. Ford je dugi niz decenija proizvodio pouzdanije, dugovečnije automobile od francuskog proizvođača. Ipak, model C5 je jedan od najboljih i najpouzdanijih automobila koje je Citroen konstruisao u poslednjih 20 godina. Iako je C5 relativno skup za održavanje zbog sofisticiranog hidropneumatskog ogibljenja, ukoliko kupite dobro održavani model, može vam se posrećiti, jer ima puno  zadovoljnih vlasnika ovog francuskog automobila. Doduše, ima i primera problematičnih serija C5 sa “poludelom” elektronikom, pa veliku prednost treba dati redovno održavanim modelima.

foto: netcarshow.com

Citroen-C5 ENTCitroen C5 zaista ne spada u grupu najpouzdanijih automobil u svojoj klasi, ali na to vrlo brzo zaboravite kada konstatujete koliko bogatu opremu dobijate za “smešno” malu cenu. Ako pri tome imate u vidu da je PSA agregat od 2.0 litra – HDI, sa common-rail sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindre, moderniji, tiši i uglađeniji od recimo VW-ovog TDI dizelaša, onda nikako ne mogu reći da je C5 loš izbor. Francuski motor od 2.0 litra raspolaže sa 110 KS, i obrtnim momentom od 250 Nm (kome treba više, preporučujem agregat 2.2 HDI od 136 KS), što je dovoljno za odlična međuubrzanja. Zapravo kada sednete iz Vectre B u Citroen C5 bićete oduševljeni, koliko je francuski automobil komforniji. Focus nudi manje udobnosti od vašeg automobila, iako je zaista model koji nudi vrhunsku voznu dinamiku.

  • Ovo je samo uvodni deo odgovora. Kompletan odgovor je poslat gospodinu na mejl.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Pročitajte dragi moji čitaoci i druge moje tekstove:

Zašto je Suzuki Swift dobio nula zvezdica na kreš testu?

Volvo