Focus II je stabilniji od Audija A4 i Avensisa

Pitanje:  G.Todoroviću, treba mi Vaša pomoć da bih donio odluku. Audi A4 (B6) ili Toyota Avensis (druga generacija,T250,2003-2009 godište). Koji da kupim? Sa kojim motorom? Bitna mi je vozna dinamika, lagana preticanja. Koji je skuplji za održavanje? Vidim da hvalite Ford Focus. Da li i njega da gledam prilikom kupovine ili ne? Čini mi se da on ne može da parira gore navedenim automobilima? Milan.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani Milane, zar mislite da bih ja toliko hvalio, i preporučivao Ford Focus II generacije, da se zaista ne radi o jednom fantastičnom automobilu? Pitanje koje ste trebali da postavite je: da li Audi A4 (B6) i Toyota Avensis druge generacije mogu da pariraju Focusu II kada je stabilnost, i vozna dinamika u pitanju? Odgovor je: ne, oni ne mogu da prate Ford Focus II, koji je uravnoteženiji automobil sa sportskim genima, uz dobre pneumatike, i dovoljno snažan motor 2.0 TDCi, automobil iz Kelna je u krivinama neuhvatljiv za pomenute automobile. Svakako, na auto putu, ako odaberete Audi A4 sa nekim većim agregatom od 2.0 litra, onda tu prestaje svako poređenje.

Niste mi napisali koliko novca želite da odvojite za kupovinu automobila, a koliko za servis, i dovođenje automobila u potpuno tehnički ispravno stanje? Audi A4 je skuplji od Ford Focusa, ne pripadaju istoj klasi, ali lakši Ford sa motorima slične snage i obrtnog momenta, ostavlja iza sebe automobil iz Ingolštata. Pošto želite da preticanja taju kratko, onda je izbor kod Audija 2.0 TDI, kod Toyote 2.0 D-4D, i kod Forda: 2.0 TDCi. Benzinci dolaze u obzir samo kod Audija, i to sa turbo punjačem: 1.8 T.

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Koji je od ovih automobila najskuplji za održavanje?

Odgovor na ovo pitanje je vrlo jednostavno: Audi A4. Ne samo zato što su delovi za Audi skuplji nego oni za Toyotu Avensis ili Ford Focus, već zato što za sličan novac možete kupiti primetno stariji Audi A4, sa primetno više kilometara od Focusa. Osim toga, pouzdanost Toyote je daleko bolja od Audija ili Forda, uostalom, verujem da znate da se upravo Toyotini modeli najređe kvare. Kad se nešto retko kvari, automatski nije skupo za održavanje. Cene redovnog servisa, i delova u ovlašćenom Toyotinom servisu su niže od onih u Audiju, odnosno Fordu. Iznenađeni?

Napisali ste da vam je vozna dinamika primarna, dakle želite automobil koji je stabilniji, i neutralniji u krivinama, odnosno auto koji se manje zanosi. Audi A4 (B6) može da podnese tek 0,88 g (bočno ubrzanje), što nije toliko loše, bolje je od BMW-a serije 3 (prethodne generacije), koji može da “istrpi” 0,89 g (što je veći broj to je bolje) pre nego što krene “guza” da mu beži, ali niste očekivali da jedna Toyota Avensis može da izdrži bočnu silu od čak 0,92 g (svi modeli su imali pneumatike 205/55 R 16) koliko može i Focus II. Takozvani ISO test Audi A4 prolazi brzinom od 117 km/h, a Avensis sa 120,4 km/h, dok Ford Focus II to obavi sa prosečnom brzinom od 123,4 km/h, impresivno zar ne (Golf V 121 km/h)? Slalom vožnju, Audi A4 prođe sa 58 km/h, Avensis sa 59,3, a Focus II sa 61 km/h. Bitno vam je i kočenje zar ne? Tu je Audi A4 sa 41 m bolji od Avensisa koji potroši 43 m do zaustavljanja pri brzini od 100 kmh. Focusu II treva 41 m, a Golfu V samo 39 metara.

Kako ste ono napisali, mislite da Focus II ne može da parira Audiju A4 i Toyoti Avensis? Podaci kažu da Audi A4 nikako ne može da parira Focusu II, dok Avensis donekle može.

Ako vam sve to nije dovoljno, iako niste naveli da želite bezbedan automobil, ja ću opisati kako su ovi modeli prošli kreš test, jer puno ljudi sa porodicama kupuje automobil, i čita moje odgovore, pa je dobro da znaju da Audi A4 (B6) ne nudi dovoljno bezbednosti.

Audi A4 kres testNa EuroNCAP kreš testu, Audi A4 (B6) je osvojio samo 4 zvezdice, odnosno skromnih 30 poena (vidi sliku), a samo 12 poena sa frontalnu zaštitu putnika. Zaštita grudnog koša, u butina je kod Audija A4 marginalna, odnosno nedovoljno dobra, prevedeno: umirete od unutrašnjeg krvarenja, sa polomljenim nogama, vi i saputnik, odnosno saputnica.

Toyota Avensis (II generacija) na istom tom testu je osvojila 5 zvezdica odnosno 34 poena, od čeka je dobila 14 poena za zaštitu prilikom frontalnog sudara, što je primetno bolje. Zaštita grudnog koša i potkolenice je adekvatna, a ostalih delova tela je dobra. Imate dakle velike šanse da preživite sudar sa drugim automobilom.

Focus EURO NCAPE sad na red dolazi Ford Focus II, koji jeste manji automobil, i u koji vi sumnjate da ga ja preporučujem bez razloga (za vašu informaciju Ford, je bio vlasnik brenda Volvo par decenija). Focus II je dobio takođe maksimalnih 5 zvezdica, i 35 poena, a čak 16 poena za zaštitu putnika prilikom frontalnog sudara. Ima dobru zaštitu čak i potkolenice, što znači da imate u Focusu II čak šanse da preživite sudar bez fraktura, dok bi u Audiju A4 “vaša porodica morala” da već traži mesto na groblju.

Sve ovo g.Milane, sam opisao jer vama i vašoj porodici želim sve najbolje, želim vam da preživite ako se desi ono najgore, a tu mislim na saobraćajni udes, a Audi A4 (B6) ostavite onima koji žele premijum automobil po svaku cenu. Audi A4 (B6) može da se pohvali prefinjenim materijalima, vrhunskom finalnom obradom, odličnim 2.0 TDI (PD) motorima, koji su doduše vraški skupi za generalnu opravku, ali ne može da se pohvali čvrstom karoserijom. Zato kupite Ford Focus II 2.0 TDCi, ili Toyotu Avensis 2.0 D-4D ili 2.2 D-4D koja je primetno prostranija, i udobnija od kompakta iz Kelna. Možda je Avensis pravi izbor za vas?

Zahvaljuje se g.Milan: G.Todoroviću hvala na brzom odgovoru. Znam da imate mnogo pitanja na koja treba da odgovorite. Ovim odgovorom ste mi sve objasnili. Do detalja. Na korak sam bio od kupovine Alfa Romea 159 ali sam shvatio da bi neki od ovih automobila bili bolji izbor. Još jednom veliko hvala od Milana.

Volvo