Ford je jeftiniji za održavanje od Audija

Majstori u Srbiji, i ex Jugoslaviji nisu voleli Ford, a ne vole ga ni danas. Tolik su majstori lagali naše vozače kako Ford nije dobar auto, da i dan danas, oni koji se ne razumeju u automobile to misle. Sasvim je razumljivo da nemački novinari ne favorizuju Ford, niti Nemci, iako se automobili proizvode i u nemačkom Kelnu, ali nema nikakve potrebe da mi kao Srbi zaobilazimo Fordove, koji jesu jeftniji za održavanje od VW-ovih i Audijevih automobila, a to naši vozači uglavnom neznaju. Majstori su uvek obožavali automobile koji su skupe za popravke, i koji se često kvare. Zar ste sumnjali?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Audijev najprodavaniji model sedemdesetih godina bio je Audi 80, dok je za malo manje novca Ford nudio Taunus.. Uz istu “opremu” Audi je imao 15 osigurača, a Ford Taunus samo 6.

Za izmenu ležaja prednjeg točka na Audiju treba vam hidraulična presa i 2-3 sata posla, dok je za isti kvar na Fordu potrebno 15-tak minuta na obližnjem parkingu.

Kako su se ventili podešavali?

Za podešavenje ventila na Audi-ju 80 trebao vam je poseban alat i pločice koje se podlažu, dok vam je za Fordu bio dovoljan ključ 10, 19 i merni listići (špijuni). Odjednom se pokazalo kako “Vorsprung durch Technik” ( Audijev reklami slogan) nije primeren praznim džepovima.

Nije slučajno da su 70-tih i 80-tih polovni Fordovi bili čest izbor turskih gastarbajtera jer su za prihvatiljiv iznos dobijali udoban i pouzdan automobil. I danas je u Turskoj, Ford omiljena marka automobila, ali ne i kod nas. Naši gasterbajteri su radije birali Opel, i naravno mnogo skuplji Mercedes (VW i ne baš, jer ga je proizvodio TAS, i mogao se lako kupiti u ex Jugoslaviji)

Oni koji se razumeju i automobile, a takvi su bili retki su Fordove tih godina zvali su i “večni auto”.  Realno, auto je bio pouzdan i zaista se retko kvario, ali u Jugoslaviji nije bio popularan i nikako nije mogao da parira nekomfornijem Golfu odnosno Jetti, koja je bila konkurent Taunusu.

 

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Volvo