Ford Kuga ili Audi A3?

Poštovani Aleksandre, svaka čast za vaše komentare. Potrudiću se da budem što precizniji i detaljniji.
Dugo već vozim službeni auto. Trenutno je to Pasat B8, koji ću uskoro morati da vratim jer menjam posao. Zato moram čim pre da kupim privatni auto.

Automobili između kojih se dvoumim su:
1. Toyota avensis 2.0, 91 kw, Luna, 2013 decembar, 53.000 km – 14.500 EUR (spolja odlično očuvan)
2. Toyota avensis 2.0, 91 kw, Elegance, 2014, 73.000 km – 14.500 EUR (sporadične fleke i ogrebotine sa parkinga, nov set zimskih guma, registrovan do avg 2018).
3. Audi A3 limuzina, 1.6, 110 ks, 2015, 24.000 km, 15.000 EUR. Cena povoljnija jer je auto udaren spreda, za 2-3 dana treba da se menja branik, zamena ulazi u cenu, zaista blag udarac u branik.
4. Kuga, 2.0, 4×4, 140 ks, 2013. dizel, 96.000, 16.000 EUR;

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Sva auta su kupljena u Srbiji.
Što se tiče Avensisa, pretpostavljam da nema mnogo razlike između varijante 1 i 2 i mislim da bi se ipak pre opredelio za 2, pošto je noviji, ima bolju opremu, dolazi sa gumama i registracijom – to što je prešao 20.000 km više i što ipak ima koju tačkicu više na sebi, mislim da je prihvatljivo.

Pretpostavljam da Mnogo veću zabunu unosi dilema između Avensisa i Audija A3, što su potpuno različiti automobili, tj. predviđeni za različite životne situacije.

Zašto Avensis: prostran, siguran, rentabilan zbog dobre potrošnje, kvalitetan, udoban, ne gubi previše na ceni, pouzdan brend, dobar za putovanja – imam 2 male dece! Nije skupo održavanje, kasko i manje se krade. Zašto NE Avensis: nije dovoljno atraktivan, pomalo trom, čini mi se da je malo bučniji motor ali možda grešim, teži za parkiranja, trebalo bi da auto vozi i žena a ona je baš početnik pa je Avensis možda preglomazan za nju.

Zašto Audi: atraktivan, lep, dobro ulaganje jer ne bi trebalo da gubi na ceni, malo prešao, bolji za gradske prilike od Avensisa, startniji, dobra potrošnja, udoban za vozača i suvozača, deca su mala i sede u sedištima pa je udobnost na zadnjoj klupi možda u drugom planu, bar u narednih nekoliko godina. Zašto NE Audi A3: mali, malo prostora za prtljag, kompromis bi mogao da se pravi sa krovnim koferom – ne znam koliko je to adekvatan kompromis, vrlo skup kasko, rizičan za krađu, pretpostavljam da je skupji servis.

Zašto Kuga: Lep, moćan, bezbedan, ima prostora – ne znam koliko je kvalitetan i rentabilan.

Iskreno kažem da se ne razumem – naveo sam neka svoja razmišljanja. Neplanirano me zaludeo Audi, jer sam slučajno seo u njega i sad me tera na razne kompromise. Primera radi, ranije sam vozio Kia Ceed pa sad zbog Audija sebe teram na razmišljanje kako sam mogao i sa Kia ceed da funkcionišem, poznajem neke ljude koji se sa 3-oje dece voze u Puntu i sl, pa zašto i ja ne bi mogao. Ali rekao bih da to nije racionalno razmišljanje.

Evo podataka koje smatram relevantnim da bi mogli da mi pomognete:

Imam 34 godine, živim u Beogradu (centar grada – često se kuburi sa parkingom).
Imam ženu i dvoje male dece – 2,5 godina i 9 meseci, što podrazumeva da ću narednih 6-7 godina morati da računam na 2 sedišta za decu, kao i narednih 2 godine jedna dečija kolica. U planu je još dece ali tek za nekoliko godina – do tada možda i promenim auto.
Radnim danima se vozim do posla (4-5 km u jednom pravcu), skoro svakog dana neka porodična šetnja ili poseta koja podrazumva auto (takođe 4-5 km po gradu). Skoro svakog vikenda vožnja auto putem do vikendice (60 km u jednom smeru). Dva-tri puta godišnje putovanje do CG, Mađarska, Slovenija, Grčka ili sl.

Stalo mi je da auto bude rentabilan i da ne troši mnogo jer ipak prelazim dosta.
Nisam naročito zainteresovan za brzinu i performanse, već za (istovremeno) lep, svrsishodan auto, dobru investiciju koja neće da izgubi za par godina, bezbednu i udodbnu vožnju.
Postoji mogućnost da uskoro dobijem ponovo službeni auto pa da poželim da prodam ono što budem kupio sada – za taj slučaj , trebalo bi da bude prodavljiv i da drži cenu.

Molim za komenatar i preporuku. Naravno, ako imate ideju za neki drugi auto – brend, molim za preporuku. Načelno izbegavam nove automobile jer mnogo gube na ceni.

Ime i prezime: Jovan Nikčević
Mejl adresa: j###@gmail.com
Telefon: 0653##
Kada planirate kupovinu?: narednih 10-ak dana
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 15.000 EUR
Šta trenutno vozite?: Pasat B8, 2017, službeni
Između kojih se automobila dvoumite?: Toyota Avensis 2.0 ili Audi A3 Limuzina 1.6 ili Kuga 2.0
Gde ste čuli za ovaj sajt?: slučajno našao na netu
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 20.000 – 25.000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Nikčeviću hvala vam na zanimljivim pitanjima, i poverenju. Ponuda polovnih automobila je zaista velika, a kupovina novog automobila je finansijski iscprljujuća, ne samo zbog visokih cena, već i zbog činjenice da se u prvoj godinu gubi čak 20% od vrednosti vozila. Mnogi koji su poslednjih godina potrčali da preko kredita ili lizinga kupe konačno nov auto, shvatili su i da se novi automobili itekako kvare, a da je garancija često samo mrtvo slovo na papiru. Loše gorivo, loši servisi, loši putevi. Da li se onda isplati kockanje sa novim automobilom? Odgovor na ovo pitanje moraće da donese svako za sebe, ali za 14.000 evra, možete kupiti samo polovne automobile, ukoliko na spisku želja ostane jedan SUV, limuzina iz D segmenta (Avensis) i Audi A3, automobil koji je klasa za sebe, auto koji pripada C segmentu, ali i premijum klasi iako ima prednji pogon.

Ponekad manje može značiti više. Najbolji primer je Audi A3, koji nije oduševio samo vas, već i mene. Čak i kada je u pitanju relativno mali VW-ov motor 1.6 TDI, koji možda nije najbolji izbor za jedan premijum automobil, ali kod ovog modela je sve tako dobro podešeno, da nemate utisak da je motor slabašan, ili da je najgori deo automobila. Audi A3 obilato koristi tehnologiju sa VW-ovih polica, ali je ipak mnogo prefinjeniji od odličnog Golfa.

Velika vrlina 1.6 TDI motora je tih i uglađen rad, ali i odlična ekonomičnost. Fabrika malo preteruje pa obećava prosek od 3,8 litara, ali je zaista moguće preći 100 km sa manje od 5 litara evro dizela. Doduše, meni je prosek prvog dana testa pokazao 6,9 litara. Već sam sutra smirio emocije, poništio rezultat, i postigao prosečnih 5,6 litara.

DSCN8355Potrošnja bi bila i nešto niža, da nisam imao zimske pneumatike i to osrednjeg kvaliteta (Kleber).

Motor najveći obrtni moment od 250 Nm ostvaruje već pri 1500/min radilice, a najveću snagu od 105 KS pri niskih 3000 o/min. Inženjerima je očigledno primarni cilj bio trajnost agregata. Pomaže mu i zaista izvrstan menjač sa šest stepeni, koji se šalta brzo i precizno, a još je važnije što je idealno usklađen sa mogućnostima motora. Kad jurite 100 km/h u šestoj brzini, broj obrtaja radilice je tek na 1.600 o./min. Presretači tolerišu 140 km/h, a tada ste na 2.300 o./min. Pri 120 km/h troši samo 4,2 litara, naravno u šestoj brzini, na ravnom. Na ozbiljnom usponu, motor lepo ubrzava i u šestoj brzini. Pristojno veliki nagib od 4,5, šesti stepen prenosa, brzina kretanja 140 km/h – malo odlučnije dodavanja gasa, i igla brzinomera bez poteškoća ide ka oznaci od 160 km/h (dalje od toga ni makac). To je većini prosečnih vozača sasvim lepo i dovoljno.

DSCN8332Stvoren je da ga vozite brzo: 195 km/h je normalna putna brzina za Audi A3.

Vožnja je bila neverovatno ugodna i dovoljno brza – nije mi bilo dosadno za volanom Audija A3. Odličan ESP, odlična trakcija, ugodno debeo kožni obruč upravljača (naravno morate ga doplatiti, cena je prava “sitnica” 392 € molim) ulivaju vam poverenje a, što je najvažnije, tu su i odlični farovi za maglu, jednako efikasni kao kod Golfa VII i jedni od najboljih u klasi, koji čine da vam vožnja bude pravo uživanje.

Audi najviše voli autoput – to je sasvim jasno

Šum vetra je jedva primetan, a aerodinamika je izvanredna. Ogibljenje je priča za sebe – veoma je sigurno, a uz to i jako dobro apsorbuje neravnine sa puta, što čini veoma tiho. Neprijatnih vibracija na volanu nema, pa ćete pomisliti da u Srbiji imamo pristojan autoput što je, naravno, daleko od istine.

DSC_3102Razumljivo, pošto dolazi iz Nemačke, Audi je rođen za autoput: 1.6 TDI  može biti pravi izbor.

U gradu ga je zadovoljstvo voziti: motor nudi zavidan nivo elastičnosti, ali imajte na umu da ipak nema obrtni moment kao 2,0 TDI motor. Zato pre preticanja ipak odaberite pravi stepen prenosa. Ubrzanja su odlična. Baratanje ručicom menjača je zabavno poput gledanja finala svetskog prvenstva u fudbalu, a okruženi ste samo vrhunskim detaljima.

DSC_3144Ekonomičan, moderan, vrhunski izrađen automobil za one koji žele samo najbolje, i ništa manje od toga. To je u najkraćem opis ove nemačke limuzine. Jedan od njegovih najboljih kvaliteta je zvučna izolacija: neverovatno, ali u ovom Audiju je manje je bučno nego u Mercedesu CLA!

DSC_3129

 

 

Audi A3 Limousine je više od statusa i dobrog ukusa.

Automobil minimalno prenosi vibracije do putnika, čak i kada se, nažalost, vozite po Srbiji. Koči nestvarno dobro. Elegantan automobil za sve koji se baš tako osećaju i pritom imaju mogućnosti da to i svakodnevno pokažu.

Racionalni, uspešni menadžeri kojima je stalo do imidža i statusa imaju konačno limuzinu po svojoj meri. Iako je ona samo verzija kompaktnog Audija A3, ipak nudi limuzinski filing za volanom. Kod ovog automobila je sve otmeno, kvalitetno i brižno izrađeno. Ako ste “bolesni” perfekcionista, samo će vas ovaj automobil zadovoljiti u premijum C segmentu.

Ovaj automobil je osmišljen da se dopadne. Nepravedno je reći da je konstruisan samo za pokazivanje i hvalisanje, jer je auto fantastičan. Audi A3 Limousine je za one kojima je A4 prevelik i preskup. Iako u potpunosti prati stil većih limuzina iz kuće, uprkos tome, on ne deluje ni odveć agresivno, ni prepotentno – ima stila i jednostavno se uvlači pod kožu. Audi nikad nije bio jeftin, niti namenjen svakome.

DSC_3206Dužinom 445,6, širinom od 179,5 i visinom od 141,5 cm Sedan je 14,5 centimetara duži i po centimetar širi i niži od kompaktnog A3.

OVO JE NARAVNO SAMO UVODNI DEO ODGOVORA. AKO IMATE BILO KAKVU DILEMU U VEZI IZBORA AUTOMOBILA, POŠALJITE VAŠA PITANJA, I DOBIĆETE ODGOVOR. 

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

 

Volvo