G.Todoroviću koji mi auto preporučujete za 4.500 evra?

Pitanje: Poštovanje g.Todoroviću pratim vas sajt vec neko vreme i dopada mi se vAS RAD resio sam da kupim drugi auto,hteo sam nov,ali posle jednog vaseg teksta gde ste rekli da ko prelazi od 10000-15000,sto je i moj slucaj da ne preporucujete nov nije ni to problem ,al kako da nadjem dobar polovnjak dvoumim se izmedju grande punta i dacije sandero,oba su benzinci motori mada nisam ni imun na druge marke automobila ako su dobri dal mozete mi kazete i za dacijin motor od 1600 kubika,nasao sam jednu staru 3 godine sa predjenih 44.000, dal bi je pogledaqli tj preporucili,ta dacija ima i fabricki plin,a znam da vi niste bas ljubitelj plina ako ne preporucujete nov onda dal bi hteli naci mi dobar polovnjak u rasponu od 3500-4500 evra,benzinac hvala.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

TESTIRALI SMO: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD

TESTIRALI SMO: Volvo XC90 D5 AWD

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi AWD

TESTIRALI SMO: Nissan X-Trail 1.6 DCI X-Tronic

  • Ime i prezime: Ilija
  • Kada planirate kupovinu?: ovih dana
  • Kakav auto kupujete?: polovan
  • Koliko novca želite da potrošite?: 3000-4500
  • Šta trenutno vozite?: fiat stilo 1.6 16 v
  • Između kojih se automobila dvoumite?: punta i dacije
  • Gde ste čuli za ovaj sajt?: internet
  • Koliko kilometara godišnje prelazite? : 10.000-15.000
  • Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

ford

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Ilija, hvala vam na poverenju i pitanjima. Napisao sam nekoliko stotinu puta da ne gledam automobile koje vi pronađete. Zašto? Zato što ne želim da bacate novac. Kako to?

Jednostavno, ja pogledam 30 automobila, često i više, i nađem samo jedan solidan. Koja je šansa da je auto koji ste baš vi našli solidan? Navedeni Sandero možda ima samo 44.000 km, ali u kakvom je realnom stanju? Ako motor nije redovno vožen, to mu sigurno nije produžilo životni vek, delovi motora korodiraju kad motor dugo stoji, na primet. A propada i kompletan automobil.

Ja sam vam preporučio polovan automobil za oko 7.000 evra, a ne polovan automobil za 3.000 odnosno 4.500 evra, kad ste rešili da kupite nov auto, jer je 10.000 km godišnje mnogo malo. Da putujete u inostranstvo jednom mesečno, savetovao bih vam da kupite nov auto i za tako malu kilometražu, jer novo je novo, i ta sigurnost kad pređete granicu nema cenu.

Prvo ste mi poslali pitanja koji polovan auto za 7.000 evra, onda ste se predomislili, i poslali nova pitanje, gde ste naveli cenu od 4.500 evra. A to je velika razlika u svakom pogledu.

Moja ideja je bila da kupite za 7.000 evra polovan auto, koji je bezbedniji, udobniji, brži, kvalitetniji od nekog novog automobila za oko 10.000 evra sa klot operemom i slabim motorom. Na primer C4 nekoliko godina star je bolja kupovina od novog Sandera, ili Punta, ako prelazite godišnje oko 10.000 km. Ako vam nađem dobar C4 sa oko 150.000 km, sigurno će vas odlično služiti bar 5 godina ili 50.000 km, a vrlo verovatno i više. Pri čemu ćete izgubiti manje na vrednosti tog automobila posle 5 godina, nego što ćete izgubiti kupovinom novog Punta koji je oko 9.000 evra, a koji nudi mnogo manje bezbednosti, komfora, a više troši, jer C4 dizel jeste mnogo štedljiviji.

Kvare se i benzinci itekako. Vreme je možda da počnem da pišem o brojnim problemima sa benzinskim motorima. Na prvom mestu, počnu da troškare ulje, daleko pre turbo dizelaša. Neki benzinci već na 50.000 km troše mnogo ulja, a na manje od 80.000 km moraju da se otvaraju, radi generalnog remonta. Kako je to moguće? Pa moguće je ako se uglavnom voze po gradu, jer gradska vožnja nikako ne prija benzincima. Istina danas i dizelaši imaju problema sa DPF filterima, ali je dovoljno jednom mesečno da ga isterate 100 km na otvoreni put.

Ako ste zadovoljni sa potrošnjom vašeg benzinca u vašem Stilu 1.6 16V, bićete zadovoljni i potrošnjom Renaultovog benzinca od 1.6 litara u Daciji. Samo nećete biti zadovoljni performansama. Zašto? Pa to je stari Renaltov motor sa samo 8 ventila. FIAT-ov, motor je mnogo živahniji, mada naravno ima mnogo manji obrtni moment od dizelaša, pa čak i mali 1.3 Multijet nudi mnogo, mnogo bolja međuubrzanja u svim stepenima prenosa, na svim brzinama.

Vozite Stilo, sasvim dobar, i pristojan automobil. Nakon Stila prelazak na Daciju biće mnogo bolan. I nikako nećete biti zadovoljni. Ja mogu da vam nađem sasvim pristojnu Daciju za 4.500 e, doduše trebaće mi mesec dana, ali šta ja dobijam od toga? Da me psujete svakog dana narednih godinu dana? Stilo je mnogo udobniji od Sandera. A udobniji je osetno i od Grande Punta.

FIAT Grande Punto nema kvalitet Toyote Yaris na primer, ali ima bolju limariju. Agregat 1.3 Multijet je postao omiljen u Srba jer je jako pouzdan. Problem je što popularnost jednog modela ide ruku pod ruku sa cenom, tako da je nerealno naći solidan Grande Punto sa dizel motorom za 4.500 evra. Onaj sa benzinskim uglavnom nije za preporuku, lenj je, puno troši, mislim na 1.4 motor, jer je 1.2 apsolutno neprihvatljiv izbor za vas, a Grande Punto nije ni mnogo udoban automobil.

Od tih manjih automobila, B segmenta, jedino su Clio 3 i Peugeot 207 dovoljno udobni za duža putovanja. Astra G nije loša, nije preterano udobna, ali pak nudi više komfora.

Citroen C4 sve više volim i cenim, od kada sam počeo intenzivnije da tražim kola za moje čitaoce. To je moj omiljeni automobil po dizajnu i komforu, sve ostalo je realno, ispod proseka klase. To je i veoma bezbedan automobil.

Ja volim automobile koji imaju dobar hendling, precizne menjače i volane, kao recimo što je Ford Focus II, ali dobar Focus je minimum 5.000 evra. Šta da kažem porodici kojoj hitno treba auto, a nema više od 4.000 evra? Da C4 ne valja, jer je Focus bolji? Pa Ford jeste bolji, ali ako kupujete dizelaša, u istom ste “sosu”. Kako?

Ford ima iste motore kao C4, to su Peugeotovi dizelaši. Istina Ford je imao  i svoj motor 1.8 TDCI, ali ni taj motor nije šampion kada je pouzdanost u pitanju.

Ja napišem da 90% dilera vraća kilometražu, a zapravo vraća 99%. Onih 1% koji nemaju vraćenu kilometražu su bili havarisani. To se odnosi na kola stara oko 10 godina. Ja vam mogu naći auto star 4 godine sa pravih 200.000 km, provereno 100%. Ali auto star 10 godina mogu da vam nađem samo u ispravnom stanju. I mogu da vam kažem da li je po mojoj proceni vraćeno 150 000 ili 350 000 km. Ako velikan Miodrag Đelmaš ne sme da se usudi da pogađa koliko je kilometraža vraćena, a to ne može ni Pavle Komnenović, kako ja mogu?

Ako sami tražite kola, šanse su vam mnogo manje da nađete dobar auto. Ja vam bar obezbedim veliki servis na proverenom mestu, garanciju na motor (akoi SAMO ako odradite veliki servis na motor, ponekad i na menjač) i nađem vam auto koji nije bio na krovu, u jezeru, i koji nije ukraden. Malo ili puno, procenite sami, meni nije u interesu da vam zbog maksimalno 150 evra koja je moja zarada stavljam moje ime na metu kritika.

Nerado ću vam tražiti automobil, jer retko tražim automobile koji su stariji od 5 godina i koji imaju više od 200 000 km, jer ti automobili traže servis bar tri puta godišnje, i daleko su odličnog stanja. To je realno, ako ćemo biti iskreni.

Ali meni je žao da vas pustim da kupite auto koji ima motor koji meša vodu i ulje. Dakle, ja vam mogu pronaći automobil koji neće biti za generalnu bar još 200 000 km i nekih 5 godina, ako prelazite godišnje do 15 000 km. Da li ćete imati problema sa EGR ventilom? Da li ćete imati problema sa sponama, amortizerima, to ne znam, verovatno hoćete, da li za 5 meseci ili 5 godina, to zavisi od stila vaše vožnje, jer polovan auto je polovan auto.

Ako vam se karavani dopadaju, mogu da vam nađem solidnu Astru H u karavanskoj verziji, karavani su jeftiniji i do 1.000 evra. Kad su bili novi bili su za toliko skuplji. Razlog? Kupci polovnih automobila nemaju novca za nova kola, a samim tim leče uglavnom kompleske, gledaju da kupe što je moguće lepši i atraktivniji auto sa više opreme. Umesto da gledaju da od brdo krševa izaberu najmanji krš.

Moj vam je predlog, da vam nađem najmanje loš auto za 4.500 evra, nebitno na marku, a da bude udoban i dovoljno snažan.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

TESTIRALI SMO: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD

TESTIRALI SMO: Volvo XC90 D5 AWD

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi AWD

TESTIRALI SMO: Nissan X-Trail 1.6 DCI X-Tronic

Volvo