G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, potreban mi je auto koji ima veliki gepek, a malu potrošnju, i jako mi je važna bezbednost. Primetio sam da veoma detaljno opisujete automobile, i da prednost uvek dajete onim modelika koji su bolje prošli na kreš testovima. Ja sam dva puta u životu preživeo dva teška udesa, a pošto sada pored moje žene, i sin (20 godina) ima dozvolu, pretpostavljate da želim što je moguće bezbedniji karavan za svoju porodicu (karavan mi treba najviše zbog posla).

Ne vozim brzo ali volim energičnu vožnju. Na autoputu vozim oko 130 km/h, godišnje prelazim 15.000 km, od toga je bar dve trećine u gradu. Nastavljam i dalje da sa zadovoljstvom čitam Vaše testove automobila, ali moja realnost je za sada polovno vozilo. Nadam se da za 4.000 evra može da se kupiti neki pristojan karavan, ili miniven (čini mi se da su ono skuplji). Unapred hvala na odgovoru, Milan Ilić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Gospodine Iliću, saobraćajni udesi su svakodnevnica. Kada govorimo o bezbednosti automobila, imate dve kategorije, pasivnu, i aktivnu. O aktivnoj bezbednosti se malo manje piše, iako je jednako bitna, a u nju spada kočioni sistem, stabilnost vozila, i elektronika koja je nadzire. Svakako, da je jako važno imati i čvrstu karoseriju, koja ima velike zone deformacije. Euro NCAP kreš test je dobar, i dobro je što postoji, jer je mnoge proizvođače automobila naterao da konstruišu čvršće, bezbednije automobile, ali ponekad ovaj sistem ocenjivanja i malo zbunjuje kupce, vozače. Imate primer da VW Polo ima pet zvezdica kao Euro NCAP kreš testu kao recimo Mercedes E klase, a razlika u čvrstoći je primetna, a posebno je velika razlika u težini vozila, jer uvek je bolje imati veći, teži automobil, koji ima bar jednaku čvrstinu karoserije kao ono lakše vozilo.

volvo-na-sneguJa vam pre svega preporučujem automobile marke Volvo, ne samo zato što Volvo proizvodi bezbedna vozila, već i zato što su polovna dosta jeftinija od Mercedesa koji nudi takođe dobru bezbednost putnika, a ipak je Volvo, bar neki modeli dovoljno jeftin za održavanje. Sada već za oko 4.500 evra možete kupiti Volvo V40 novije generacije od 2005.godine i mlađe, upravo ovaj model nudi jako dobar nivo pasivne bezbednosti, ima Renaultove dizel motore, koji su štedljivi, i nisu preterano skupi za održavanje.

Vrhunske kočnice su vam takođe na raspolaganju, udobno oslanjanje, i u proseku dosta bogata oprema. Starija generacija Volvoa S40/V40 je takođe uslovno za preporuku, to su modeli iz 2002 ili 2003.godine, i koštaju znatno manje od 3.000 evra. Jesu dobili tek četiri zvezdice (mislim na stariju generaciju), ali imaju iznad prosečno čvrsta sedišta, i naslone za glave putnika, koji su neverovatno biti pri snažnim kolizijama. takođe, možete kupiti i stariju generaciju modela Volvo S60, radi se o limuzini, ali koja nudi jako puno prostora, komfora, ali su joj na žalsot dizel motori radne zapremine od 2,4 litra.

kokpit-volvo-v50Model S40/V50 (S40 je limuzina, V50 je karavan) deli platformu sa Ford Focusom, ali nudi više luksuza, udobnosti, te izdržljive motore koji dolaze iz sopstvene kuhinje. Volvo je cenovno konkurentan a po onome što nudi ne treba nikoga da se stidi. Ima lepu, elegantnu liniju, sa nosem koji se oštro spušta napred i prepoznatljivu masku sa čuvenim Volvoovim amblemom. Pozadi dominira velika svetlosna grupa, nalik onoj na većem modelu S60. Ovaj model je ujedno i dokaz da Šveđani umeju da proizvedu i dopadljiv, lep automobil, te uz tradicionalno veliki nivo bezbednosti cilja pre svega na porodične ljude koji žele kvalitet, ali ne i da dodatno plaćaju ime.

Ergonomija je odlična, napred pogotovo, jer je zaista lako pronaći idealan položaj za volanom, a pozadi ipak nema previše mesta za kolena, što je minus koji smo morali da pomenemo. Ipak prtljažnik zepremine 404 litara ne daje previše razloga za prigovor, iako i tu konkurencija nudi više. Međutim sedišta su izuzetno dobro profilisana, i drže telo čak i u oštrim krivinama. Kvalitet odabranih materijala je kao u skupljim limuzinama, a centralna konzola deluje više nego moderno zbog kombinacije aluminijuma i kvalitetne plastike.

engine_volvo Izbor motora je prilično bogat, u ponudi su tri benzinska (1.6, 1.8 i 2.4 i dva dizel agregata 1.6 i 2.0, a oba su za preporuku). Pošto želite veoma štedljiv, i dovoljno snažan agregat, za vas je najbolji dizel od 1,6 litara, koji u proseku troši nešto iznad 6,0 litara, i ima obrtni moment od 240 Nm, što je važnije od snage koja iznosi 109 KS, kad pretičete, jer za međuubrzanja vam je sila, odnosno obrtni moment od presudne važnosti. Zapravo, bićete oduševljeni ovim agregatom. Snažniji dizel od 2,0 litra, ima 320 Nm i 136 KS, a to je već dovoljno za veoma dobre performanse, ali ipak troši više, oko 7,0 litara.

volvo-moreVolvo V50 je stavio kupce pred još jednu dilemu, i tradicionalne ljubitelje Mercedesa je stavio na iskušenje. Ponekad jeftiniji automobil ne mora biti i gori, a to je u slučaju modela V50 itekako vidljivo. Iako se ne radi o sportskom automobilu (koji vama nije ni potreban), ima dovoljno ubedljive performanse da sa snažnijim agregatima svaku vožnju učini dovoljno brzom i udobnom. Volvo nije BMW, a ni Audi. Volvo je automobil iz malo drugačijeg sveta, gde ljudi iako zarađuju mnogo merkaju svaki euro, a upravo zbog takve proračunatosti ovaj brend ima svoje poklonike. Dakle košta onoliko koliko vredi, a ja vam želim da vas Volvo, ukoliko ga kupite služi jako dobro, dugi niz godina, i da nikada više u životu ne doživite saobraćajnu nesreću? Volvo vam inače poprilično smanjuje rizik od udesa, stvari su veoma jednostavna: većina vozača zna šta je Volvo, i zna da će izvući deblji kraj u eventualnom sudaru, zato izbegavaju da rizikuju sa automobilima marke Volvo, i radije će prikočiti, ili vas pustiti da prođete, i kada nemate prednost (ja vas naravno savetujem da poštujete sve propise, i pravila vožnje). Koristite krov ovog karavana, šteta je da vozite šuške u premijum automobilu, jer Volvo V50 to jeste.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Oštetio sam felnu u žešćoj rupi: sad se čuje tup zvuk

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg majstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Volvo-S40

Volvo

5 komentara

  1. Vojkan

    Gospodine Todoroviću yanima me vase misljenje o Ford fokusu 1.6 hdi 90ks. model iz 2008g.
    Puno mi se svidja ovaj automobil ali me zanimaju njegove mane I troskovi odrzavanja.
    Hvala unapred.

  2. Bane Mitrović

    Poštovani g.Todoroviću,
    Molim Vas za Vaše mišljenje o izboru polovnog automobila Megan 1.5.dci, Megan 1.9 dci i 2.0.
    Godišnje prelazim oko 25 000 km.
    Takođe me interesuje da li je bolje uzeti Megan 3 iz 2015g ili Megan 4 iz 2016.
    Unapred hvala
    Bane

Leave a Reply to aleksandar čerek Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.