G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, potreban mi je auto koji ima veliki gepek, a malu potrošnju, i jako mi je važna bezbednost. Primetio sam da veoma detaljno opisujete automobile, i da prednost uvek dajete onim modelika koji su bolje prošli na kreš testovima. Ja sam dva puta u životu preživeo dva teška udesa, a pošto sada pored moje žene, i sin (20 godina) ima dozvolu, pretpostavljate da želim što je moguće bezbedniji karavan za svoju porodicu (karavan mi treba najviše zbog posla).

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Ne vozim brzo ali volim energičnu vožnju. Na autoputu vozim oko 130 km/h, godišnje prelazim 15.000 km, od toga je bar dve trećine u gradu. Nastavljam i dalje da sa zadovoljstvom čitam Vaše testove automobila, ali moja realnost je za sada polovno vozilo. Nadam se da za 4.000 evra može da se kupiti neki pristojan karavan, ili miniven (čini mi se da su ono skuplji). Unapred hvala na odgovoru, Milan Ilić.

Koliko se razlikuju žene i muškarci kada kupuju auto?

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Gospodine Iliću, saobraćajni udesi su svakodnevnica. Kada govorimo o bezbednosti automobila, imate dve kategorije, pasivnu, i aktivnu. O aktivnoj bezbednosti se malo manje piše, iako je jednako bitna, a u nju spada kočioni sistem, stabilnost vozila, i elektronika koja je nadzire. Svakako, da je jako važno imati i čvrstu karoseriju, koja ima velike zone deformacije.

Mnogi auto placevi prodaju krševe

 

Euro NCAP kreš test je dobar, i dobro je što postoji, jer je mnoge proizvođače automobila naterao da konstruišu čvršće, bezbednije automobile, ali ponekad ovaj sistem ocenjivanja i malo zbunjuje kupce, vozače. Imate primer da VW Polo ima pet zvezdica kao Euro NCAP kreš testu kao recimo Mercedes E klase, a razlika u čvrstoći je primetna, a posebno je velika razlika u težini vozila, jer uvek je bolje imati veći, teži automobil, koji ima bar jednaku čvrstinu karoserije kao ono lakše vozilo.

volvo-na-sneguJa vam pre svega preporučujem automobile marke Volvo, ne samo zato što Volvo proizvodi bezbedna vozila, već i zato što su polovna dosta jeftinija od Mercedesa koji nudi takođe dobru bezbednost putnika, a ipak je Volvo, bar neki modeli dovoljno jeftin za održavanje. Sada već za oko 4.500 evra možete kupiti Volvo V40 novije generacije od 2005.godine i mlađe, upravo ovaj model nudi jako dobar nivo pasivne bezbednosti, ima Renaultove dizel motore, koji su štedljivi, i nisu preterano skupi za održavanje.

Vrhunske kočnice su vam takođe na raspolaganju, udobno oslanjanje, i u proseku dosta bogata oprema. Starija generacija Volvoa S40/V40 je takođe uslovno za preporuku, to su modeli iz 2002 ili 2003.godine, i koštaju znatno manje od 3.000 evra. Jesu dobili tek četiri zvezdice (mislim na stariju generaciju), ali imaju iznad prosečno čvrsta sedišta, i naslone za glave putnika, koji su neverovatno biti pri snažnim kolizijama. takođe, možete kupiti i stariju generaciju modela Volvo S60, radi se o limuzini, ali koja nudi jako puno prostora, komfora, ali su joj na žalsot dizel motori radne zapremine od 2,4 litra.

kokpit-volvo-v50Model S40/V50 (S40 je limuzina, V50 je karavan) deli platformu sa Ford Focusom, ali nudi više luksuza, udobnosti, te izdržljive motore koji dolaze iz sopstvene kuhinje. Volvo je cenovno konkurentan a po onome što nudi ne treba nikoga da se stidi. Ima lepu, elegantnu liniju, sa nosem koji se oštro spušta napred i prepoznatljivu masku sa čuvenim Volvoovim amblemom. Pozadi dominira velika svetlosna grupa, nalik onoj na većem modelu S60. Ovaj model je ujedno i dokaz da Šveđani umeju da proizvedu i dopadljiv, lep automobil, te uz tradicionalno veliki nivo bezbednosti cilja pre svega na porodične ljude koji žele kvalitet, ali ne i da dodatno plaćaju ime.

Tražim polovnjake za vas

 

Ergonomija je odlična, napred pogotovo, jer je zaista lako pronaći idealan položaj za volanom, a pozadi ipak nema previše mesta za kolena, što je minus koji smo morali da pomenemo. Ipak prtljažnik zepremine 404 litara ne daje previše razloga za prigovor, iako i tu konkurencija nudi više. Međutim sedišta su izuzetno dobro profilisana, i drže telo čak i u oštrim krivinama. Kvalitet odabranih materijala je kao u skupljim limuzinama, a centralna konzola deluje više nego moderno zbog kombinacije aluminijuma i kvalitetne plastike.

engine_volvo Izbor motora je prilično bogat, u ponudi su tri benzinska (1.6, 1.8 i 2.4 i dva dizel agregata 1.6 i 2.0, a oba su za preporuku). Pošto želite veoma štedljiv, i dovoljno snažan agregat, za vas je najbolji dizel od 1,6 litara, koji u proseku troši nešto iznad 6,0 litara, i ima obrtni moment od 240 Nm, što je važnije od snage koja iznosi 109 KS, kad pretičete, jer za međuubrzanja vam je sila, odnosno obrtni moment od presudne važnosti. Zapravo, bićete oduševljeni ovim agregatom. Snažniji dizel od 2,0 litra, ima 320 Nm i 136 KS, a to je već dovoljno za veoma dobre performanse, ali ipak troši više, oko 7,0 litara.

volvo-moreVolvo V50 je stavio kupce pred još jednu dilemu, i tradicionalne ljubitelje Mercedesa je stavio na iskušenje. Ponekad jeftiniji automobil ne mora biti i gori, a to je u slučaju modela V50 itekako vidljivo. Iako se ne radi o sportskom automobilu (koji vama nije ni potreban), ima dovoljno ubedljive performanse da sa snažnijim agregatima svaku vožnju učini dovoljno brzom i udobnom. Volvo nije BMW, a ni Audi. Volvo je automobil iz malo drugačijeg sveta, gde ljudi iako zarađuju mnogo merkaju svaki euro, a upravo zbog takve proračunatosti ovaj brend ima svoje poklonike. Dakle košta onoliko koliko vredi, a ja vam želim da vas Volvo, ukoliko ga kupite služi jako dobro, dugi niz godina, i da nikada više u životu ne doživite saobraćajnu nesreću? Volvo vam inače poprilično smanjuje rizik od udesa, stvari su veoma jednostavna: većina vozača zna šta je Volvo, i zna da će izvući deblji kraj u eventualnom sudaru, zato izbegavaju da rizikuju sa automobilima marke Volvo, i radije će prikočiti, ili vas pustiti da prođete, i kada nemate prednost (ja vas naravno savetujem da poštujete sve propise, i pravila vožnje). Koristite krov ovog karavana, šteta je da vozite šuške u premijum automobilu, jer Volvo V50 to jeste.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Oštetio sam felnu u žešćoj rupi: sad se čuje tup zvuk

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg majstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

 

Tražim polovnjake za vas

Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:

  1. Da nije ukraden
  2. Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
  3. Da nije bio u sudaru (havarisan)
  4. Da ima ispravnu elektroniku
  5. Da ima ispravan motor

Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.

 

Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.

Stigla je beba – Treba vam provereni auto?

Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?

Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km. 

 

PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS! 

 

Za vreme vanrednog stanja Delta BMW je nudio da vam auto posle servisa dovoze ispred kuće. Ja vam to nudim već godinama. Moj majstor vam na teritoriji Beograda isporuči nakon servisa auto ispred vašeg doma. Auto koji je proveren, spreman za svako putovanje. Imate i besplatne kontrole kod mojih majstora na 6 meseci. Imate moje savete oko izbora modela, motora, opreme. Sve ono znanje koje sam sticao preko 20 godina testirajući automobili po najrazličitijim putevima, svo ono iskustva iz servisa od 20 ak godina, i na hiljade i hiljade pitanja čitalaca koje sam morao da shvatim, razumem, i da na njih odgovorim. Sva ta pitanja su mi itekako pomogla da razumem vaše strahove, vaše nepoznavanje mehanike, elektronike. Vrhunski majstori nemaju kada da napuštaju servis, nemaju vremena da vam obilaze automobile na placevima, i to stoji. Dobar majstor nikada vam neće dati prognozu koliko će jedan motor još da traje. Iskusan majstor nikada neće hvaliti polovni automobil. Neću ni JA. Jer najbolji auto je nov auto. Ali naše plate su takve, da nemaju svi oko 20 000 evra za pristojan auto. A da kupujete nebezbedan, slab i loše opremljen automobil nije mudro, jer imate samo jednu ženu, i dvoje decu u proseku – zar želite da ih izgubite? Mislite da će Srbi prestati da piju? Da će prestati da voze 180 km/h tamo gde je ograničenje 80 km/h? Ja iskreno sumnjam……..a vi? Na hiljade zadovoljnih klijenate me preporučuje. Možete biti i vi jedan od njih.  Ali samo ako su vaši zahtevi realni, ako čuvate automobil i ako dolazite na dogovorenih 6 meseci na besplatne kontrole. Jer meni je cilj da vas auto odlično služi! Ako i vi imate taj cilj, javite se, pa da vidimo da li i koliko mogu da vam pomognem.

Možete me kontaktirati preko sajta, rubrike Pitajte A.Todorovića, ili preko Facebook stranica Testovi Automobila Sribja i Najboljiauto.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

 

Ja sam itekako konkretan, i svako od vas će dobiti od mene preporuke za modele koji najviše odgovoraju vašim porodicima. Neću svakom preporučiti isti automobil. Neko ima jedno dete, neko ima troje dece. Vi možda prelazite 10 000 km godišnje, a neko drugi 30 000 km. Neko sada ima Punto 1.2 a neko od vas vozi Toyotu Avensis, zar ne? Moram dakle preporučiti modele koji su bolji od automobila koji trenutno imate u svakom pogledu. Ali najvažnije je po meni – da vam preporučim najbezbedniji i najpouzdaniji auto za vaš novac. Kad kažem najpouzdaniji – to znači model koji ima proveren motor koji se i lako održava, i za koji su delovi dostupni. Preporuke dajem samo i kada me angažujete.  Odgovore na pitanja i poređenje modela vam mogu dati i ako me ne angažujete. Razlika je velika. Sve je u poverenju. Ako vi nemate poverenje u mene, da li ja treba da imam poverenje u vas? Mislim da ne. Tako da itekako zadržavam pravo kome ću tražiti auto, a kome ne. Mnogi sumnjaju u to, pa ostanu začuđeni kada ih odbijem, i kada ne želim da im tražim auto – a kada to uradim, za tako nešto imam bar 10 razloga. Znam da vas mrzi da pročitate moje testove automobila, odgovore na pitanja, shvatam i da ne možete da procenite koliko je moje znanje, ali to je jedino što mogu: da serviram besplatno online informacije do kojih sam teškom mukom došao. Ni jedan test automobila nije bilo jednostavno odraditi i napisati. Ja ne pišem PR testove i tekstove kao ostali novinari. Pročitajte par puta bilo koji moj tekst, i lako će te dođi do mog zaključka. Ne mogu raditi besplatno,  i ne mogu vas lagati. Za tako nešto morate da se obratite prodavcima automobila – jer ja to nisam. 

 

 Da bi razmatrao uopšte da li nekom tražim auto ili ne, potrebno je da odgovorim na pitanja čitalaca. Kad on dobije moje odgovore, preporuke za možda neke druge modele, postavlja mi nova pitanja, a sve to ide brže usmenim putem. Ako su vaši zahtevi nerealni, recimo hoćete par godina star Golf  za 6 000 e, ja vam ne tražim auto.

  • Nemojte dozvoliti da vas prevare. Nemojte kupovati mačku u džaku. Postoji i dobar polovan auto, za više novca postoji i odličan polovnjak, ali morate imati malo strpljenja i puno znanja, ako nemate dovoljno isksustva sa najmodernijim automobilima, postoje majstori koji vam mogu pomoću, zajedno samnom.

Ako je ponuda nekog modela loša kako mislite da vam ja nađem auto? Da ga nacrtam? Ja gaospodine treba da garantujem da je taj i taj auto dobar, a to činim sa zaradom od 100 ili 200 evra malo bi bilo mnogo zar ne? Nakon što uplatite 4000 din za usmeni odgovor, procenjujemo da li vredi da vam pomažem ili ne. Ako rešite da me angažujete uplaćujete za moje majstore 18 000 dinara unapred. to su troškovi za njih.

Placevi koji prodaju kola bez greške NE POSTOJE!

Kad kupite auto, meni plaćate honorar koji zavisi od cene automobila. Zavisi od toga koliko dana, nedelja moram da tražim konkretni auto za vas. I ima jako puno faktora, koje vam do detalja iznesem, kada me angažujete. Za auto od 3.000 evra honorar je oko 100 evra. Naravno, uvek ističenm, nemam nameru da vam tražim auto ako nemate u mene maksimalno poverenje. Što znači ako ne kupite auto ja sam radio besplatno a ja to ne želim. Obezbeđujem vam VELIKI SERVIS kod mog majstora, i održavanje kola kod mog majstora, Preventivni pregledali na 6 meseci su poželjni, ako to ne želite nemojte mi se javljati zbog problema.

 

Volvo

5 komentara

  1. Vojkan

    Gospodine Todoroviću yanima me vase misljenje o Ford fokusu 1.6 hdi 90ks. model iz 2008g.
    Puno mi se svidja ovaj automobil ali me zanimaju njegove mane I troskovi odrzavanja.
    Hvala unapred.

  2. Bane Mitrović

    Poštovani g.Todoroviću,
    Molim Vas za Vaše mišljenje o izboru polovnog automobila Megan 1.5.dci, Megan 1.9 dci i 2.0.
    Godišnje prelazim oko 25 000 km.
    Takođe me interesuje da li je bolje uzeti Megan 3 iz 2015g ili Megan 4 iz 2016.
    Unapred hvala
    Bane

Leave a Reply to Vojkan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.