Generalna košta 5.000 evra – Mislite na vreme!

Mnogi od vas su bili prinuđeni da rade generalnu motora. Ali nisu svi motori jednako komplivakovani za remont. Generalna popravka ako je radimo valjano, tako da ispoštujemo sve procedure mašinske obrade košta oko 5000 evra za prosečne euro 4 i euro 5 motore.  Kupovina polovnjaka je veliki rizik, i mnogima od vas je boja, oprema mnogo važnija od stanja motora, i ispravnosti kompletnog automobila.  Srbi vole i da ignorišu upaljene lampice na kokpitu, sami očitavaju podatke sa dijagnostike i popravljaju kola čitajući forume. To sve navedeno za posledicu ima da im kućne budžete olakša za pomenutu cifru.  Može biti manje ako ne radite mašinsku obradu motora. Mislim da je ipak mudrije da za pronalaženje solidnog polovnjaka angažujete nekog ko se time bavi bar dve decenije. Osim ako niste lako došli do novca – recimo podizanjem keš kredita za 24h.  Onda nema problema,  jer možete podiću još jedan kredit za kompletnu popravku motora – žena ne mora da zna, a vaša muževnost će ostati “netaknuta”. Ionako žena nema blagu ideju koliko ste na švalerke potrošili prošle godine, zar ne? Šalim se, nemojte mi zameriti pokušavam da budem duhovit, i da vam sa lica skinem taj kiseli osmeh, zbog cene u naslovu. Piše: Aleksandar Todorović.

 

 

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

Uvoz automobila iz EU koji vi odaberete

D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima

 

 

Generalna motora : Sta podrazumeva i kolika je cena ?

 

Generalna popravka motora predstavlja kompletan remont koji se sprovodi sa ciljem potpune obnove vitalnih delova motora automobila. Iako ova vrsta popravke često košta više nego kompletan automobil, neki Srbi i dalje misle da je mudro da ulože novac u temeljnu popravku.  U ostalim državama EU polovni motor je rezervni deo, i samo se zameni  motor – nigde osim u Srbiji – ne unosi se broj motora u saobraćajnu dozvolu.

 

Generalna obuhvata detaljnu popravku i zamenu ključnih komponenti motora i preporučuje se (naravno samo od strane mehaničara – njjima u džep ide ogroman novac) kada postoje jasni znaci značajnog trošenja ili kvara. Generalna motora obično je neizbežna kada motor više neće da radi. Troškovi generalne motore variraju u zavisnosti od marke i modela vozila, potrebnih delova i radne snage, u proseku je 5.000 evra ako se sve odradi po pravilima.  Moj savet je da auto sa neispravnim motorom prodate u delove, i kupite za manje novca, solidan i ispravan automobil. Angažujte iskusnog  i poštenog mehaničara (ukoliko nemate poverenje u mene), da vam pronađem solidan auto, sa solidnim motorom koji vas može služiti bar 6,7 godina uz redovno održavanje.  (na slici dole: varen blok motora – ovakav auto nemojte nikako kupiti!)

 

 

Generalna motora nije održavanje motora, to je generalna popravka – preskupa i neisplativa u većinu slučajeva. Na nekim sajtovima možete naći tvrdnju da generalne motora jeste održavanje automobila – nonsens sam po sebi.

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

 

Beli dim iz auspuha i velika buka motora – loši znaci

Beli dim je nagoveštaj generalne  posebno ako ga ima puno pri startovanju motora ili pod opterećenjem, na uzbrdici kad pritisnete papučicu gasa. Beli dim je samo znak da se u cilindrima motora dešava sagorevanja rashladne tečnosti.  Takav motor ima problem sa dihtungom glave​​ i pukotinama u glavama cilindara.  Neobični zvuci (lupanje – nepravilan rad) prilikom rada motoru može biti posledica oštećenih ventila,  ležajeva a u takvim slučajevima je i radilica pretrpela velika oštećenja i uvek mora da se i ona zameni. Preprodavci i auto placevi  na lošem glasu – sipaju specijalne aditive, i tako u velikoj meri smanje buku istrošenog motora (čim zamenite ulje i sipate ono koju proizvođač preporučuje – buka će postati znatno veća). Nije retkost i da se uvezu polovnjaci sa neispravnim motorima, i da se odradi samo delimična popravka motora – koja nije dugog radnog veka. Zato su vam potrebni veoma iskusni mehaničari, koji mogu da ustanove da motor ne radi kako treba, i da generalna nije valjano odrađena. Dijagnostika vam u ovom slučaju ne pomaže! 

 

Pregrevanje Motora

Pregrevanje motora može uništiti motor u tolikoj meri, da mu je potrebana generalna popravka.  To može biti posledica problema sa rashladnim sistemom, kao što su neispravni termostat (neki automobili imaju dva termostata – 95% mehaničara to ne zna – i naprave problem tako što zamene samo jedan). Često krivac za generalnu može biti neispravna pumpa za vodu (koju uvek preporučujem da se zameni kod mojih mehaničara – čim kupite auto koji vam nađem) ili ventilator hladnjaka. Pregrevanje može prouzrokovati ozbiljna oštećenja unutrašnjih delova motora​​.

 

 

 

Mašinska obrada 

 

Bez mašinske obrade nema generalne motore.  Mašinska obrada glave cilindara je uvek nužna, kao i obrada radilice. Ali to je samo početak. Mašinska obrada podrazumeva bušenje,  brušenje i ravnanje, i bušenje. Njen cilj je da svi delovi budu u fabrićkim parametrima. Blok motora mora da se mašinski obradi da bi sve površine bile idealno ravne. Bušenje cilindara je skoro uvek potrebno da bi mogli da se ugrade novi klipovi i prstenovi. 

Brušenje i poliranje radilice je potrebno ako želite da motor ima maksimalnu snagu – kakvu je imao kad je motor bio nov.  Ležajeve radilice je takođe potrebno zameniti. 

 

 

Zamena potrebnih delova

 

 Evo detaljnijeg pregleda ključnih delova koji se obično menjaju:

 

Klipovi i Karike

Karike i klipovi su ključni delovi koji osiguravaju pravilno zaptivanje između klipova i zidova cilindra. Trošenje Klipa  dovodi do smanjenja kompresije u motoru, a to za posledicu ima manji obrtni moment i manjak snage.  Zamenom klipova i karika popravljamo kompresiju motora. Foto: urednik Aleksandar Todorović.

 

Dihtunzi

Oštećeni dihtunzi (bez njih nema zaptivanja) mogu dovesti do curenja ulja, rashladne tečnosti ili do ulaska goriva u motor. Redovna zamena dihtunga to sprečava, i naravno da je nućžmo da se zamene na generalnoj popravci.

Ležajevi

Istrošeni ležajevi dovode do vibracija, i na kraju do kvara motora. Zamena starih ležajeva sa novim osigurava glatko i tiho funkcionisanje motora.

Ventili

Ventili (usisni i izduvni) omogućavaju da gorivo i vazduh uđu u cilindre. Oštećeni ventili negativno utiču na performanse motora, efikasnost sagorevanja i emisiju izduvnih gasova. Zamena ventila je ključno da bi motor pravilno i dobro radio.

 

Kad se radi generalna motora, potrebno je da se odradi i remont turbo punjača, očisti ili zameni DPF i EGR, što dodatno povećava cenu navedenu u naslovu. Po meni generalna je neisplativa, jer na starom automobilu kvare se redom sve ostale komponente, a cena generalne koja je veća od vašeg automobila nema ekonomsku računicu. Moj savet je: odvezite auto na otpad i za manje para kupite solidan polovni automobil (naravno uz detalnjne kontrole u proverenim servisima), i na njemu obavezno odradite mali i veliki servis.

 

 

 

Izbegnite stres, izbegnite prevaru – kupite proveren polovni automobil!

Potraga za idealnim polovnim automobilom mora da bude naporan proces, jer se na tržištu nudi mnogo vozila sa skrivenim manama, koje su jako skupe za popravku. Nebitno je što je auto recimo 2017. ili 2018.godište, ako ima 100.000 km iza sebe, što nije tako mala kilometraža može da ima brdo problema, a otklanjanje tih kvarova može vas koštati i više od par hiljada evra. Nemojte kupovati mačku u džaku, angažujete proverenog mehaničara, prebacite desetak automobila koji se vama dopadaju i dobar servis na temeljnu kontrolu. Taj uloženi novac vam se sigurno vraća, jer kupićete na taj način bolji automobil. Sve to mogu ja umesto vas dragi kupci da uradim, jer se bavim proverom i nalaženjem automobila preko dve decenije. Cena traženja za automobile koje ja preporučujem od 8.000, 10.000 evra je 400 evra. Za modele koje ja preporučujem koji koštaju do 6000 evra je 350 evra. Preporučujem modele koji se mnogo manje kvare od proseka i najbezbednije modele, i automobile čija je ponuda na proverenim placevima dobra! 

 

Ja sam u Beogradu, i tražim za vas automobile u Beogradu i okoloni. Ako živite recimo u Subotici ili Nišu, i neugodno vam je da vozite u Beogradu, ili od Beograda do vašeg mesta, auto koji kupite može biti prebačen kamionom tačnog ispred vaše kuće. Cena traženja automobila koje vi želite a ja ih ne preporučujem je: 300 evra za kola od 3000 evra, odnosno 600 evra za kola od 8.000, 10.000 ili 14.000 evra. Preciznu ponudu dobijate kada mi pošaljete sken uplate (3.000 dinara) i pitanje. Glavni urednik Aleksandar Todorović www.najboljiauto.com i testoviautomobila.rs.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Poređenje automobila: uporedite bilo koja tri automobila

TESTIRALI SMO: Peugeot 301 1.6 HDi

D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima

Havarisan auto je auto koji NIJE U VOZNOM stanju!

 

Volvo