Grande Punto ili Ford Focus?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću već odavno se razmišljam između dva polovnjaka. Majstori tvrde jedno, prijatelji drugo, na forumima pišu treće, a moji utisci se nešto četvrto, i ne mogu nikakao da odlučim nadam se da ćete mi Vi uz pomoć Vašeg stručnog mišljenja pomoći. Moj otac vozi Fiat Grande Punto 1.3 multijet 75 ks, pa sam mislio da i sebi kupim jedan takav, realno imam novca za 2007-2008. godište, ali sviđa mi se i Ford Focus 1.6 TDCI 90 ks 2006-2008. godište.Nisam zahtevan vozač, ne živim u visokim obrtajima, bitni su mi eksploatacija, održavanje, pouzdanost vozila pre svega godišnje prelazim oko 10000 km razlika u ceni između navedenih vozila je oko 500-800 e.Takođe, zamolio bih Vas, za preporuku i za nekog pouzdanog benzinca od 1.4-1.6 16v naravno uz ugradnju plinskog uređaja.Hvala Vam unapred iskreno se nadam da ćete mi puno pomoći u odluci! S poštovanjem Saša.

Koliko košta da nam nađete auto g.Todoroviću?

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Saša, hvala na zanimljivom pitanju, i poverenju. Navedeni automobili pripadaju različitim klasama, Grande Punto je mnogo manji od Focusa, a takođe njegov agregat je slabiji od Peugeotovog motora 1.6 TDCi od 90 KS, tako da FIAT nudi i manje komfora, i slabije performanse.

Nekoliko puta sam detaljno, i precizno objašnjavao zašto ne preporučujem ugradnju gasnog uređaja, koji toliko remeti rad motora, da se ne kraju isplati, samo ukoliko takav autormobil sa dotrajalim agregatom uvalite nekom ko se ne razume u automobile. Što se poređenja modela tiče, primetili ste da je Ford Focus mnogo veći, prostraniji, kvalitetniji, i udobniji automobil. Grande Punto je primetno manji, skučeniji, i neudobniji. Dakle, morate odlučiti da li želite veći, ili manji automobil? Ne mogu ja umesto vas da prelomim, da li vama treba veliki “trosed” ili fotelja na rasklapanje. Grande Punto troši u proseku pola litre goriva manej od Focusa, i za nijansu je jeftiniji za održavanje. Ukoliko vam na oba modela ode plivajući zamajac ili turbo punjač, računajte da ćete morati da izdvojite bar dve prosečne srpske plate, za svaki do ova dva kvara. Što se pouzdanosti tiče, tu je sasvim jasno da je Ford u veliko prednosti, i da je Focus automobil koji je daleko pouzdaniji, kvalitetniji od Grande Punta, koji jeste bolji od proseka koji važi za FIAT-ove automobile, ali ne možemo da pobegnemo od činjenice da FIAT-ove automobiel bije glas da su veoma kvarljiva roba. Uostalom, FIAT je trenutno u neopisivo lošoj poziciji u Evropi, jer mu prodaja, plasman automobila izuzetno puno opada. Kod nas FIAT uživa puno bolji imidž nego u Evropi, ali to je neka druga priča.

Veliki Punto je definitivno pravi vozački auto. Izuzetno je stabilan, upravljiv, zabavan za vožnju i dovoljno prostran. Kupce je očarao pre svega odličnim dizajnom, dok su ljubitelji FIAT-ovih automobila praktično oduševljeni. Punto je osetno drugačiji od onoga što nudi konkurencija, dok u proseku košta manje od nje.
To što je novi FIAT duži od 4 metra i nije toliko važno, jer se sada veliki broj modela u ovoj klasi vrti oko ove cifre (Clio 3, Kia Rio, Skoda Fabia, Seat Ibiza), ali jeste bitno to što se Grande Punto izuzetno lepo i zabavno vozi. Provereni City mod na servo upravljaču je i u novom Puntu jednako efikasan, ekstremno lagan i od velike koristi prilikom uparkiravanja. Novina je to što sada, kada isključite pomenuti mod, dobijate izuzetno direktan i precizan upravljač koji vozaču u svakom trenutku šalje dovoljno informacija šta se dešava pod točkovima. Ogibljenje je takođe za svaku pohvalu mada je, doduše, za naše puteve isuviše tvrdo podešeno, ali zato ovaj FIAT u krivinama izuzetno kasno podupravlja, a na auto-putu pri brzinama većim od 160 km/h leži kao “prikovan” za asfalt. Kada smo kod velikih brzina, greh bi bilo ne pomenuti, ili priznati (kako vam više odgovara) da je zvučna izolacija u Grande Puntu odlična, odnosno jedna od boljih u klasi.

Menjač posebno treba pohvaliti, jer je izuzetno preciznih i kratkih hodova, a uz to je odlično usklađen sa mogućnostima common-rail agregata II generacije – 1.3 JTD. Papučica kvačila je dovoljno mekana, dok je kočenje pravo zadovoljstvo, kako zbog kratkog zaustavnog puta, tako i zbog činjenice da je doziranje papučicom izuzetno precizno i predvidivo. Alfini geni mogu se primetiti i kod diskova koji se veoma teško pregrevaju, što je za ovu klasu automobila više nego retkost.
Multi Jet agregat 1.3 JTD – prosto briljantan

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Common-rail agregat izuzetno male zapremine od 1.250 ccm (sa dva bregasta vratila i 16 ventila), ali i težine od samo 130 kg, dovoljno je elastičan i tih. Glavna boljka dizelaša – nemiran rad motora – kod ovog “minijaturnog” dizela ublažena je novom elektronskom jedinicom za koju je razvijen poseban softver koji kontroliše rad brizgaljki. Ovo se postiže višefaznim ubrizgavanjem sa dva predubrizgavanja, a zatim jednim glavnim ubrizgavanjem, čime se omogućava miran rad čak i hladnog motora.

Inženjeri Forda su, na sportskoj osnovi, konstruisali jedan krajnje upotrebljiv i praktičan automobil – Focus: štedljiv, prostran, komforan, porodičan i sa dovoljno velikim prtljažnikom. Focus je dovoljno brz i kvalitetan – razlozi zbog kojih predstavlja noćnu moru za konkurenciju.

Među njegovim brojnim kvalitetima ističu se precizan i direktan upravljač i menjač sa izuzetno preciznim hodovima koji je idealno uparen sa odličnim common-rail agregatom od 1,6 litara i 90 KS. Ono što kod ovog automobila posebno oduševljava jeste elastičnost motora, koji još od 1.600 o/min. vuče odlučno i ravnomerno, a zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 215 Nm prilično uverljivo ubrzava na brzinama primerenim auto-putu. Na brzinama od 170-180 km/h, Focus se ponaša prilično mirno i prosto leži kao prikovan za asfalt, pa se definitivno može reći da je ogibljenje ovog automobila doraslo mnogo snažnijim agregatima (i, naravno, mnogo većim brzinama).

Ovaj Ford bi se mogao okarakterisati pravi “inženjerski automobil”, koji u svim uslovima sa lakoćom ispunjava želje vozača. Činjenica je da je Focus II po voznoj dinamici u velikoj meri nadmašio prethodni model, a sa njim i konkurenciju. Fordov benzinac od 1,6 litara je pouzdan, i dobar agregat, ali od njega nemojte očekivati da vam pruži sportke performanse. FIAT-ovi benzinci su ipak dosta lošiji, tako da ako kupujete Grande Punto odaberite 1.3 multijet agregat.

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom. Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepo na veoma osetljive i sofisticirane dizne. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.