Honda u Ginisovoj knjizi rekorda: potrošnja 2,8 l.

Honda je postavila novi rekord u Ginisovoj knjizi rekorda u okviru efikasnosti potrošnje goriva, sa prosekom od 2.82l na 100 km u vožnji kroz 24 zemlje Evropske unije, sa pređenih preko 13,498 km u 25 dana. Za volanom modela Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC tokom čitavog putovanja bila su dva člana Hondinog tima za Istraživanje i razvoj Fergal McGrath i Julian Warren, koji su prihvatili izazov da dokažu svetu impresivnu potrošnju goriva na Tourer-u.

Testoviautomobila RS LOGO

Pređenih 13,498 kilometara predstavlja razdaljinu kao da je tim krenuo u Australiju iz svojih domova u Engleskoj, pritom zastajući samo devet puta kako bi napunio rezervoar. Automobil je sa svakim punim rezervoarom postigao neverovatnih prosečnih 1500 km sa finalnim troškom od 645 eur za celokupno putovanje. Hondin tim je započeo svoje putovanje iz mesta Aalst u Belgiji u ponedeljak 01.06. Na polaznu tačku su se vratili u četvrtak 25.06. sa zabeleženom prosečnom potrošnjom od 3.8 na 100 km i neverovatnom uštedom u potrošnji za više od 25%.

Fergal McGrath: “Bilo je teško, ali smo uživali dok smo postavljali novi Ginisov rekord. Za ovo postignuće zaslužan je čitav tim I želeo bih da im se zahvalim na posvećenosti i uloženom radu. Posle toliko vremena provedenih za volanom, Julian i ja jedva čekamo da sednemo nazad za naše stolove u kancelarijama.” Zvaničan naziv Ginisovog rekorda je “Najniža potrošnja goriva – sve 24 susedne zemlje EU”, mereno po litrama na 100km i miljama po galonu praćenim tokom čitavog putovanja.

Po pravilima oba vozača su morala biti u automobilu tokom čitavog puta, tako da su dugogodišnje kolege prema izazovu vozili u proseku 600km, odnosno 7.5 časova tokom svakog dana. Po strogim propisima Ginisove knjige rekorda mora da postoji dokaz o ulasku u svaku od 24 zemlje. Pod dokazima smatraju se dnevnik goriva, podaci sa GPS-a, video klipovi i fotografije ili potpisi nezavisnih svedoka. Da bi se obezbedila preciznost rute, vreme putovanja i pređene razdaljine, u automobilu se nalazio uređaj za praćenje.

Putovanje je moglo da se započne samo automobilom koji je standardni model u svakom pogledu i bez modifikacija koje stvaraju prednosti. Nezavisni svedok je morao to da potvrdi na početku i na kraju putovanja. Dolivanje goriva je bilo sprovedeno na redovnim benziskim pumpama, sa punjenjem rezervoara do maksimuma kako se ne bi obezbedila prednost u težini. Takođe, točkovi su bili isti kao kod modela u redovnoj prodaji.

Testoviautomobila RS LOGO

Uz tim sastavljen od vozača amatera Honda je želela da pokaže kako kroz usvajanje jednostavnih tehnika vožnje svako može da postigne neverovatno nisku potrošnju goriva. Jednostavno su korišćene logične metode koje uključuju pažljivo i smisleno planiranje rute, glatku i konzistentnu vožnju, bez oštrih ubrzavanja i kočenja i nepotrebne težine. Vožnja se odvijala prema propisanim ograničenjima brzine i u odnosu na trenutnu situaciju u saobraćaju.

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.