I.Popović: Da li je ceed 1.4 najbolji izbor?

Pitanje: Poštovani g.Aleksandre, Pratim Vas odavno. Supruga i ja smo se odlučili za kupovinu novog autommobila, Kia Ceed 1,4 100KS LX FUN oprema. Obraćam Vam se radi provere te odluke. To će mi biti “prvi” automobil. Već deset godina sam bez automobila. Stasavo sam na “podmotorizovanim” benzincima i očevoj Corolli 1.3 XL. Pre par godina sam u periodu od godinu dana vozio Ford Fusion 1.6 100ks (može da troši dosta, bučan iznad 130km/h, neudoban za duži put, tvrd, ostalo je ok, jako praktičan).

U međuvremenu sam vozio svašta iz ponude rent-a-kara i tuđe automobile. Išao sa suprugom Puntom 1.2 8V bez klime do Sitonije i nazad, bez većih problema sem dehidratacije, u poslednje vreme najčešće vozim C5 2.0 HDI 136 bhp. Uzimamo njihov kredit “beskamatnog” finansiranja i sto se tiče visine rate od 113 eur, to je trenutno maksimalno finansijsko opterećenje u koje smemo da se upustimo, te ništa od motora 1.6 GDI. Imali smo test vožnju i auto nam se jako dopao. To jeste slabiji motor sa malo sporijim odzivom u nižim obrtajima ali je za umerenog vozača poput mene koji voli tiši, tečan i udoban kruzing na 130-150, nadam se dovoljan. Trebalo bi da može da pretekne dugometražni šleper i da porodicu od troje popne na Kopaonik.

TESTIRALI SMO: Kia cee’d 1.6 CRDi

Nadah se Aurisu 1.33 (čini mi se da je nivo buke manji u Aurisu, ne znam) ali su ukinuli akcijsku cenu i ostade van domašaja. Pratio sam šta ste pisali o ceedu tokom godina i imam par konkretnijih pitanja : a. Na jednom mestu ste prokomentarisali, u vezi sa kvalitetom Alfinih motora, da ste preporučivali Kya/Hi ali da njihovi motori počinju nenormalno da troše preko 80,000 km. Možete li da pojasnite, sugeriše li to sumnju u kvalitet tih motora i da li bi trebalo da me zabrinjava/ navede da odustanem? Ja sam od onih koji prelaze do 15,000 km godišnje i vozio bih ga godinama.

Čitao sam Autobildov test ceeda, uz rastavljanje nakon 100 000 km, Nemci su zadovoljni ali procenjujem da tu ima i PR-a. b. da li je ta priča tom 1.4 motoru čiji lanac navodno može da napravi problem istina ? c. Imate li kakvih insajderskih informacija u vezi sa tom garancijom u smislu postojanja neprijatnih iznenađenja, odbijana poštovanja uslova iz ganracije, itd…? d. Koji servis – Ugrinovački put ili Đorđević? (Proćitah da sipaju različita ulja, jedni sintetiku drugi polu-sintetiku) Naravno, svaki dalji komentar u vezi sa izborom ovog automobila je i više nego dobrodošao. Nadam se da je uplaćen iznos od 2,500 rsd dovoljan. Ako nije, doplatiću. Srdačan pozdrav, Ivan Popović.

Da li ste već uplatili novac?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Popoviću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na zanimljivim pitanjima. Uvek mi je drago kad mogu nekoj porodici da pomognem, jer novi automobili su preskupi za naš standard, gube i do 20% vrednosti posle godinu dana čak i ako pređete samo 10.000 km za taj period, i može lako da vam se desi da ne budete zadovoljni automobilom, odnosno da odabrani model ne ispunjava ni minimum zahteva koji su vam itekako bitni, a moraćete da plaćate ratu narednih šest ili više godina.

Shvatam da ste bez automobila godinama, i istina je da sam dosta hvalio model ceed, posebno ovaj najnoviji, ali činjenica je da je konkurencija ogromna, i da osnovni motori često ne nude dovoljno dobre performanse.

Ako pitate prodavca koji radi u bilo kojem Kijinom auto salonu od Pule do Niša, ili od Zagreba do Beograda, da vam preporuči motor za ceed, svi će vam reći da odaberete 1.6 CRDi motor, jer je to najbolja motorizacija za ovaj automobila.

Kia ceed jeste veoma udoban automobil, mnogo udobniji od Ford Fusiona koji ste vozili. Kia ima mekše, bolje izolovano ogibljenje, bolju zvučnu izolaciju, ali je pomenuti Ford sa motorom 1.6 sa 100 KS za ceed 1.4 od samo 134 Nm maksimalnog obrtnog momenta i 100 KS neuhvatljivo brz. Obrtni moment je ono što je mnogo važnije od snage. Ipak je 134 Nm premalo za auto težak 1.180 kg (pod uslovom da uzmete osnovni paket oprema, što više opreme veća je i težina).

  • Znajte da je Toyota Corolla 1.3 sa 75 KS “avion” za mnogo teži ceed sa motorom 1.4. Toyota ima malo manji obrtni moment a nekoliko stotina kilograma manju masu.

Vi ste limitirani sa cenom od 12.990 evra? Shvatam da vi sve gledate kroz visinu mesečne rate, ali apsurdno je da imate 113 evra za mesečnu ratu, a nemate 123 evra za ratu, koliko bi ona iznosila za dizel verziju 1.4 CRDi koja košta 14.800 evra,  a koja vam pruža 240 Nm maksimalnog obrtnog momenta i to već na 1.500 o./min radilice, dok vam benzinac isporučuje 134 Nm tek na 4.000 o./min, odnosno morate motor dobro da zavrtite, morate uvek da pritiskate gas do poda kod preticanja, čak i malog i sporog automobila, a kamoli dugačkog šlepera. Imajući u vidu koliko su vam putevi loše trasirani, mnogo opterećeni, sa mnogo rupa, a puno kamiona, i vozila, nisam siguran da ćete uživati u vožnji ceed-a 1.4 po Srbiji.

Da živite u Hrvatskoj, gde su auto putevi tri puta bolji nego u Srbiji, gde su regionalni putevi daleko bezbedniji nego u Srbiji, a vozačka kultura na mnogo višem nivou (doduše nije na onom nivou kao u Mađarskoj i Austriji, ali je neuporedivo bolje nego u Srbiji) ja bih uslovno preporučio kupovinu ceed-a 1.4, ovako vam savetujem, da odaberete dizel, ili da za isti iznos novca kupite Ford Focus 1.0 Ecoboost koji takođe ima 100 KS, ali mnogo veći obrtni moment.

Najzanimljivije je što ćete kupovinom ceed-a 1.4 CRDI plaćati zapravo “istu” ratu kao da ste kupili benzinac. Kako to?

Pa prosto, vi verovanto kupujete automobil da biste ga vozili, zar ne? Dakle postoje neki fiksni troškovi kao što je rata, ili kao što je gorivo? Dizelaš 1.4 CRDi u proseku troši 5 litara, dok benzinac 1.4 troši realno oko 8,0 litara. Razlika je dakle 3 litra na svakih 100 km, ili nekih 3,6 evra na 100 km, a na 1.000 km je to oko 36 evra. Dakle razliku u rati od 10 evra, itekako se anulira, izborom štedljivijeg motora.

Kia poštuje garanciju od 7 godina. Poštuje i više nego što je dužna, i za to imam konrektne primere sa imenima i prezimenima. To što naši zakoni samo delimično štite kupca, i to što kupci ne znaju da garancija na motor važi samo za blok motora, a ne i za dizne, karike, radilicu ili turbo punjač to je nešto sasvim drugo.

Ukoliko insistirate na rati od 113 evra, a želite da kupite baš Kiju zbog garancije od 7 godina, onda imam rešenje za vas i u tom slučaju, a to je Rio 1.4 CRDi, koja ima masu za oko 100 kg manju od ceed-a sa istim motorom, pa ima i bolje performanse, ubrzanja od ceed-a, a nešto i manju potrošnju u gradskim uslovima, i možete je kupiti za 11.990 evra, pa će vam rata biti i manja od 113 evra, ili možete da ostavite da rata bude ista, ali da idete na kraći period otplate, jer je auto jeftiniji 1.000 evra od benzinca kojeg ste vi  hteli da pitate.

Kad provozate Rio 1.4 CRDi sa 90 KS i 220 Nm, posle ceed-a sa 134 Nm i to tek na 4.000 o./min, imaćete utisak da ste vozili BMW, a na Kiju. Rio tako lepo ide sa time elastičnim, štedljvim motorom da je to čudo. Upravo sam testirao Rio sa tim motorom po Istri i Hrvatskoj, i prosto je neverovatno koliko je taj automobil brz po krivinama, niko, ali niko me nije niti pretekao, niti je mogao da me prati, čak su morali da mi se sklone vozači motora od 1.000 kubika, jer je motor u krivinama daleko sporoji od automobila u rukama brzog vozača.

Naravno, moj vam je savet da ne žurite. U kompakt klasi ima mnogo odličnih automobila. Najbolji u kompakt klasi su nova Astra K i Megane IV. PSC Komnenović vam za bilo koji Opel nudi garanciju od 7 godina. A ako već pominjem Rio, koji je odličan auto, imate novu Corsu koja je najblja u klasi, veoma udobna, stabilna, bezbedna, brza i štedljiva.

Zapravo, moj vam je savet da razmislite o više modela, jer nema potrebe da žurite. Uporedite sve ove navedene modele, i proverite koliko popust nudi Focus 1.0 Ecoboost.

TESTIRALI SMO: Kia cee’d 1.6 CRDi

Testoviautomobila RS LOGO

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.POPOVIĆU NA MEJL.

  • NEMOJTE SAMI IZVODITE ZAKLJUČKE IZ OVOG ODGOVORA, JER JE ODGOVOR NA SAJTU SAMO MALI DEO PRIČE, I SAMO DEO SAVETA KOJI DAJEM KUPCIMA. POREĐENJE AUTOMOBILA JE MNOGO KOMPLEKSNIJE I JA GA DOŽIVLJAVAM VEOMA OZBILJNO. JA CENIM VAŠ NOVAC, I VAŠIH 3.000 DINARA, ALI VREME JE DA I VI POČNETE DA CENITE SUMU OD 10.000 ILI 13.000 EVRA, KAO U OVOM SLUČAJU, JER TE PARE U SRBIJI NIJE LAKO ZARADITI.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Šta kupiti: C4, Focus ili Astru?

Šta kupiti: Passat B 5.5 ili BMW?

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo