Idea bolji auto od C-Max-a?

Pitanje: Poštovani, g Todoroviću, prvo bih želeo da vas obavestim, pošto pišem u kasne sate, da bih uplatu iznosa od 1900,00 din. izvršio u ponedeljak. Živim u okolini Užica, već duže vreme tražim auto pogodan za četvoročlanu porodicu (deca od 3 g. i 9 meseci). Auto koji mahom dnevno prelazi 20ak km, 5-6 puta godišnje do Beograda i do Grčke na more. Razmatrao sam Fiata Idea, cenim zbog motora 1.3,potrošnje, održavanja , registracije, a pogodan je i za suprugu, te za novac sa kojim raspolažem može se kupiti mlađi auto. Gledao sam i Toyotu Corolu Verso, ali mislim da za ovaj novac ne bih našao pristojno vozilo, ili grešim. Drugi auto koji sam gledao ali nisam siguran u njegove karakteristike, je Ford c-max. Ukoliko smatrate da za ovaj novac mogu pronaći bolji auto, ako je to citroen pikaso, npr. ili neki drugi sličnog tipa , molim, Vaš predlog je dobrodošao i biće presudan pri kupovini.
Da li danas planirate da uplatite novac?: Da

Aleksandar Todorović: Nešto lično o meni

 

TESTIRALI SMO: VW Passat 2.0 TDI

Pronalazim za vas polovne automobile

aleksandar-todorovic

Odogovara A.Todorović: Uvaženi g.Jovanoviću, veliko vam hvala na zanimljivom pitanju, i poverenju. Fiat Ideja je automobil koji kod mene budi posebne emocije. Tad je gospođa Milka Forcan (Delta) shvatila da ne može da utiče na moje objektivno pisanje. Testirao sam ovaj model za B92 net, i dokazao da u Srbiji možete testirat i automobil bez slanja teksta na autorizaciju (kontrolu) kod uvoznika.

 Fiat Idea je jedan od najgorih automobila koje sam testirao, a testirao sam ih preko 500. Kada kažem najgorim, mislim na to šta nudi za svoju cenu. Kao nov bio je prosto preskup, i najgorim model u klasi. Kao polovan, još je gori, jer se kvari više nego što sam to očekivao. Osim toga, sećam se kako je Milka Forcan, tada broj jedan u Delti, bila besna zbog mog testa ovog modela na B92.net, iako sam biranim rečima opisao sve mane vozila. Svakako, kasnije sam iamo prilike da vozim ovaj automobil nešto duže I temeljnije, i shvatio sam da zaslužuje još slabije ocene od onih koje sam dao te 2005.godine.

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Model iz Torina nudi osrednji nivo kvaliteta, i ogroman i upotrebljiv prtljažnik od 320 litara, koji lako naraste na čitavih 1.420 litara kada oborite naslon zadnje klupe (Meriva nudi 1410 l, a Modus 1.280 litara). Sistem FlexSpace omogućava da se zadnja sedišta jednostavno spakuju u pod. Time nastaje potpuno ravna površina. Toliko mnogo tovarnog prostora pre svega treba da zahvali velikoj visini od čak 166 cm. Inače napred i pozadi ima mnogo više mesta za putnike nego recimo u Puntu, koji je gotovo iste dužine kao i Idea (Punto 5v 387 cm, Idea 393 cm). Ali ima i višu cenu, koja čak ni za model sa najslabijim motorom od 1.2 litara i 80 KS nije mala, ili u prevodu košta nešto više od Stila sa motorom od 1.4 litara. Kod nas se Idea jako slabo prodavala, kao uostalom i u celoj Evropi. Testirao sam jači 1.4 litarski motor, koji me nije oduševio.

OVO JE SAMO UVOD, DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTAL GOSPODINU ILIŽU NA NJEGOV MEJL.

Vaš Volvo je mnogo, mnogo kvalitetniji, udobniji i bolji automobil od FIAT-a. Ako već želite da uštedite, i kupite pristojan auto za malo novca, onda razmišljajte o Opel Merivi, ona je u svakom pogledu bolji automobile od FIAT-a.

Fiat Idea predstavlja dobar primer drugima da je i od neproporcionalnih dimenzija moguće napraviti skladan oblik. Ističe se visoko postavljenim poklopcem motora, a mala maska hladnjaka se skladno nastavlja na branik sa velikim spojlerom. Time je prednji deo dobio agresivan i moderan izgled.

Doduše, izgled ovog vozila nikoga neće oboriti s nogu. Iznutra je dizajn jednako dopadljiv. Instrumenti su centralno smešteni, sa klasičnim – analognim pokazivačima, koji su malo daleko od očiju vozača, i manje pregledni nego kod ozloglašenih digitalnih instrumenata. Plastični materijali su dvobojni, deluju “kvalitetno”, mekano, ali samo dok ne krenete. Tada se gotovo tokom svakog prelaska preko neravnina začuje kvrckanje, lupkanje, odnosno čitava paleta nedefinisanih zvukova.

Ford Focus C-Max je sasvim drugačiji monovolumen: ovo je automobil sa mnogo sportskih karakteristika!

ford-na-putu

Doduše mesta za sitnice ima zaista puno, u vratima, između i ispod sedišta i ispred volana. Usmerivači vazduha su dovoljno veliki, a pri tome su odlično raspoređeni i samo olakšavaju posao odličnoj automatskoj klimi. Ergonomija vozačkog prostora zaslužuje čistu desetku – sedi se visoko na inače udobnim sedištima, a ručica menjača je gurnuta napred – ka centralnoj konzoli, dok su između sedišta nalaze dva udobna naslona za ruke. Pozadi ima dovoljno mesta za kolena, i dve odrasle osobe mogu uživati u punom komforu koji se inače očekuje od većih i skupljih automobila.

U gradu motor treba naterati u visoke obrtaje ako želite iole ozbiljnija ubrzanja, a to isizkuje čestu promenu stepena prenosa. Razlog je lako pronaći – maksimalni obrtni moment se postiže tek pri visokih 4.500 o/min, a pored toga vozilo je teško 1.230 kg. Međutim na brzinama od 120-130 km/h, motor se vrti na njemu prijatnim obrtajima, te ubrzava prilično odlučno, i to u petom stepenu prenosa koji nije predugačko izračunat. Ogibljenje je mnogo više podešeno za brza putovanja, nego za grad što nas je malo začudilo, dovoljno mirno apsorbuje manje neravnine na auto-putu, dok je prelaženje preko ležećih policajaca uprkos 15-icama prilično neugodno. Do nekih 150 km/h ubrzava odlučno, a za maksimalnih 175 km/h je potrebno malo više strpljenja. Na manjim brzinama (oko 100 km/h) je nešto bučniji od konkurencije. Međutim, na kraju vožnje prijatno me je iznenadio podatak prilično važan srpkom vozaču – potrošnja manje od 8 litara. U prevodu konkurencija sa mirisom benzina troši više! Ako tome pridodamo prilično dobre kočnice koje se lako i precizno doziraju, te upravljač sa dobro znanim siti modom (može se bukvalno okretati jednim prstom), utisak je sve u svemu dobar.

OVO JE SAMO UVOD, DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTAL GOSPODINU ILIŽU NA NJEGOV MEJL.

 

Pronalazim za vas polovne automobile

TESTIRALI SMO: VW Passat 2.0 TDI

 

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

 

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

 

Testoviautomobila RS LOGO

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Volvo